Mr. Spock wrote: ↑18 Nov 2023, 17:25
Tja, waarom dan niet een lied over Nederland? PSV is tenslotte een Nederlandse club.
Brabant past qua sfeer en inhoud bij PSV. 15 miljoen mensen of het Koningslied niet.
Je redenen om Brabant af te keuren komen bij mij over alsof je bij Liverpool zou zeggen dat You’ll Never Walk Alone niet geschikt is, omdat je in Liverpool ook wel eens alleen loopt. Als je Brabant een kutnummer vindt, snap ik dat, ik draai het ook nooit, maar zou het wel heel passend vinden als meezinger bij de opkomst van de spelers.
ik mis hier de warmte van een dorpscafe
Eindhoven een dorp?
de mensen zijn stug en d'r is maar een kroeg
LOL. "een"
Stratumseind
En stug? In boerendorpen ja, maar niet in Eindhoven zelf.
Los van dit zie ik serieus echt niks waarom dit lied (dat over kneuterigheid in de provincie gaat) bij PSV zou passen. Het PSV van de jaren 50 of 60 wellicht, maar niet bij een internationale subtopclub.
Mr. Spock wrote: ↑18 Nov 2023, 17:25
Tja, waarom dan niet een lied over Nederland? PSV is tenslotte een Nederlandse club.
Ambitieus zijn @Mr. Spock, iets Europees, we gaan natuurlijk ook gewoon voor het hoogst haalbare!
Intergalactic van The Beastie Boys dus.
Kom ik ook in voor:
If you try to knock me you'll get mocked
I'll stir fry you in my wok
Your knees'll start shakin' and your fingers pop
Like a pinch on the neck of Mr. Spock
Ambitieus zijn @Mr. Spock, iets Europees, we gaan natuurlijk ook gewoon voor het hoogst haalbare!
Intergalactic van The Beastie Boys dus.
Kom ik ook in voor:
If you try to knock me you'll get mocked
I'll stir fry you in my wok
Your knees'll start shakin' and your fingers pop
Like a pinch on the neck of Mr. Spock
Dat kan natuurlijk niet, een wok is geen oer Nederlandse pan om gerechten in te bereiden. Next!
Misschien kan PSV ook gewoon een nieuw stadion in Best optuigen, ;-)
Standbeeld sindsdien is het enkel minder met Philips gegaan. Geef het een jaar of 10 en er zal nog minder van over zijn. Zelfs de Medische tak doet het niet geweldig. Eindig? Wellicht. Spijtig, zeker!
Misschien kan PSV ook gewoon een nieuw stadion in Best optuigen, ;-)
@Standbeeld sindsdien is het enkel minder met Philips gegaan. Geef het een jaar of 10 en er zal nog minder van over zijn. Zelfs de Medische tak doet het niet geweldig. Eindig? Wellicht. Spijtig, zeker!
Als we uit het centrum van Eindhoven zouden (moeten) vertrekken, zou tegenover het nieuwe Van de Valk hotel in Best oprecht een prima locatie zijn.
Het gaat ondertussen niet eens meer om welk specifiek nummer. Het gaat er mij eerst nog steeds om dat we steeds wisselen met als absoluut dieptepunt wat we nu horen. Wat zijn de plannen van PSV? Wil men uberhaubt wel 1 specifiek nummer maken/toepassen wat echt ons lied gaat worden in het stadion? En dat men daar dan ook lekker met de poten vanaf blijft? Of staat commercie op 1 en liggen er zelfs contracten met die producers/dj's? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik denk niet dat er een heel plan ligt hoor. Daar zit gewoon een man achter de knoppen die 0 feeling heeft met publiek en/of sfeer, maar dat ook nog eens koppelt aan een absurd aantal decibels. Totaal onbegrijpelijk. Met het draaien van de juiste muziek op de juiste momenten (en dus niet op standje 5 miljoen decibels als het publiek sfeer probeert te maken) kun je zoveel bijdragen aan die sfeer.
Grote droom van Guus (en volgens mij heeft ie dit ook twee weken geleden in De Rood Wit potcast aangegeven), is om ooit nog een echt PSV nummer te maken. En dan niet van het niveau “Kedeng Kedeng oehoe” maar meer van de kwaliteit als de Duitse voetbalclub nummers of de Italiaanse. Met een echte betekenis en puur vanwege de liefde voor de club. Dat dit nummer er nog niet is, is omdat ie nog altijd niet tevreden is over het nummer/tekst/melodie. Hij wil er pas mee komen als ie 1000% tevreden is.
Ik vind Guus’ muziek best oké zodra er wat bier is genuttigd, echter had ik al ooit via-via een stukje van dat PSV-liedje van hem gehoord (een jaar of 2-3 terug). Laat ik het zo zeggen: ik kan me héél goed voorstellen waarom het nog niet is uitgebracht, en dan druk ik me nog zacht uit
Ah, zoals zo'n beetje elk elektronisch liedje wat de afgelopen jaren uitkomt. De creativiteit van de "artiesten" in dat genre is erg ver te zoeken. Knip en plak werk
De Realist wrote: ↑29 Nov 2023, 10:43
Ah, zoals zo'n beetje elk elektronisch liedje wat de afgelopen jaren uitkomt. De creativiteit van de "artiesten" in dat genre is erg ver te zoeken. Knip en plak werk
Over één kam scheren kun je leren Desalniettemin wel een tergend slecht nummer dat Shine. Ik twijfel welke Shine erger is, deze of die van De Toppers.
Grasmat wrote: ↑29 Nov 2023, 10:55
Netjes opgelost, maar no way dat dit onbewust geweest is. Iedereen kent de muziek van Villa Volta, zeker als je zelf uit Brabant komt.
Mwa, ben er denk ik 20 jaar niet geweest. Ik herkende het deuntje wel, maar kon het ook niet Iinken aan de Efteling.