Hoe we het eerste uur speelde was natuurlijk bijzonder slecht en helemaal in lijn met de afgelopen jaren. Wat dat betreft geen vooruitgang. Maar ja hij heeft niet alleen hele grote cojones maar ook een gouden pik. En die versterken elkaar. Want door risico te nemen, door aanvallend te wisselen (en goed te wisselen) dwing je ook geluk af. En dat is precies wat Peter gedaan heeft. Wij kregen na de 2-0 al meer de controle en de ruimtes werden al groter. Dan heb je meer kans dat zij fouten gaan maken of dat wij er van kunnen profiteren.
Dus klasse gewerkt pik, volgende keer graag iets beter starten;)
Peter Bosz
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Laat die INSIDE maar komen. Pfoeh, ben nog steeds niet verzadigd wat alle content betreft. Geweldige avond man.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- Heissenberrug
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik heb een beetje het gevoel dat het er ook mee te maken heeft dat Bosz een heel duidelijk strijdplan heeft en dat als hij ziet dat dat niet uit de verf komt dat je weet dat het daaraan ligt en het dus niet per sé aan de individuele kwaliteiten van de spelers hoeft te liggen. Daarmee wist hij ook wat hij moest aanpassen om het te veranderen. Ik denk persoonlijk dat je heel vaak trainers hebt die een minder duidelijke visie/strijdplan hebben waardoor je bij een wedstrijd als gister al snel geneigd bent te denken 'zij scoren makkelijk 2x (en nog een aantal grote kansen en afgekeurde goal), wij creëren amper iets, zoals Sevilla nu speelt is gewoon een maatje te groot voor ons'. Maar ik weet 100% dat onze Peet geen seconde deze gedachte heeft gehad gister op de bank.Ittot wrote: ↑30 Nov 2023, 10:26 Hoe we het eerste uur speelde was natuurlijk bijzonder slecht en helemaal in lijn met de afgelopen jaren. Wat dat betreft geen vooruitgang. Maar ja hij heeft niet alleen hele grote cojones maar ook een gouden pik. En die versterken elkaar. Want door risico te nemen, door aanvallend te wisselen (en goed te wisselen) dwing je ook geluk af. En dat is precies wat Peter gedaan heeft. Wij kregen na de 2-0 al meer de controle en de ruimtes werden al groter. Dan heb je meer kans dat zij fouten gaan maken of dat wij er van kunnen profiteren.
-
- Legende
Wat je nodig hebt als het een keer mee zit of een goede tegenstander in slechte doen is, is een coach en een team dat de kwaliteit heeft om zo'n cadeautje uit te pakken. Dan kan je Europees mooie prestaties leveren. Je loopt als Nederlandse club altijd tegen een financieel plafond aan waardoor je al snel tegen financieel grotere ploegen komt te spelen. Dan moet het allemaal wat mee gaan zitten om te kunnen winnen. De ene keer kom je een ploeg tegen die kwalitatief simpelweg te goed is op dat moment, maar je hebt ook regelmatig dat er wel de mogelijkheden liggen.
Wat PSV dit seizoen heeft is een coach die bepaalde vastigheden er in heeft weten te brengen en een spelersgroep inclusief invallers die in deze speelwijze mee kunnen gaan. Daarnaast is de selectie goed genoeg om zo'n situatie als gisteren met de rode kaart om te buigen. De afgelopen jaren was de selectie daar niet goed genoeg voor als zoiets was gebeurd. De selectie kan nog steeds naar een hoger niveau, maar het is al wel dusdanig goed dat het Sevilla uit, waar maar weinig ploegen winnen, hierdoor toch kan winnen. En dan scheelt het ook dat de trainer met nog 10 minuten te gaan tegen 10 man 2-2 niet genoeg vindt. Ik kan me nog goed herinneren dat FC Twente in 2012 in de achtste finale van de EL tegen Schalke speelde. De eerste wedstrijd was thuis, Twente speelde goed en kwam 1-0 voor. Na een uur spelen kreeg Schalke een rode kaart. In plaats van door te drukken naar 2-0 of zelfs 3-0 ging Twente de 1-0 consolideren. De returnwedstrijd uit werd Twente volledig weggespeeld en uitgeschakeld. Ze herkenden het moment in de wedstrijd om door te drukken niet.
Wat PSV dit seizoen heeft is een coach die bepaalde vastigheden er in heeft weten te brengen en een spelersgroep inclusief invallers die in deze speelwijze mee kunnen gaan. Daarnaast is de selectie goed genoeg om zo'n situatie als gisteren met de rode kaart om te buigen. De afgelopen jaren was de selectie daar niet goed genoeg voor als zoiets was gebeurd. De selectie kan nog steeds naar een hoger niveau, maar het is al wel dusdanig goed dat het Sevilla uit, waar maar weinig ploegen winnen, hierdoor toch kan winnen. En dan scheelt het ook dat de trainer met nog 10 minuten te gaan tegen 10 man 2-2 niet genoeg vindt. Ik kan me nog goed herinneren dat FC Twente in 2012 in de achtste finale van de EL tegen Schalke speelde. De eerste wedstrijd was thuis, Twente speelde goed en kwam 1-0 voor. Na een uur spelen kreeg Schalke een rode kaart. In plaats van door te drukken naar 2-0 of zelfs 3-0 ging Twente de 1-0 consolideren. De returnwedstrijd uit werd Twente volledig weggespeeld en uitgeschakeld. Ze herkenden het moment in de wedstrijd om door te drukken niet.
-
- Internationale topspeler
Dat klopt. Ik geloof overigens niet dat Sevilla een maatje te groot zou zijn, daarom is het des te frustrerender hoe je het eerste uur voor de dag komt. Helemaal gezien de flow waarin we zitten. Ik heb het gevoel dat we in Europa, en ik weet dat het na een kwalificatie heel gek klinkt, qua spel niet helemaal uit de verf komen. Alleen thuis tegen Sevilla hebben we echt gedomineerd. Tegen Lens was het 2 keer gelijkwaardig. Hoewel ik Lens best hoog heb zitten en ik verwacht dat die weer top 4 gaan halen in Frankrijk is voor ons de volgende stap om ook dit soort clubs te gaan controleren en misschien zelfs domineren.Sensation wrote: ↑30 Nov 2023, 10:36Ik heb een beetje het gevoel dat het er ook mee te maken heeft dat Bosz een heel duidelijk strijdplan heeft en dat als hij ziet dat dat niet uit de verf komt dat je weet dat het daaraan ligt en het dus niet per sé aan de individuele kwaliteiten van de spelers hoeft te liggen. Daarmee wist hij ook wat hij moest aanpassen om het te veranderen. Ik denk persoonlijk dat je heel vaak trainers hebt die een minder duidelijke visie/strijdplan hebben waardoor je bij een wedstrijd als gister al snel geneigd bent te denken 'zij scoren makkelijk 2x (en nog een aantal grote kansen en afgekeurde goal), wij creëren amper iets, zoals Sevilla nu speelt is gewoon een maatje te groot voor ons'. Maar ik weet 100% dat onze Peet geen seconde deze gedachte heeft gehad gister op de bank.Ittot wrote: ↑30 Nov 2023, 10:26 Hoe we het eerste uur speelde was natuurlijk bijzonder slecht en helemaal in lijn met de afgelopen jaren. Wat dat betreft geen vooruitgang. Maar ja hij heeft niet alleen hele grote cojones maar ook een gouden pik. En die versterken elkaar. Want door risico te nemen, door aanvallend te wisselen (en goed te wisselen) dwing je ook geluk af. En dat is precies wat Peter gedaan heeft. Wij kregen na de 2-0 al meer de controle en de ruimtes werden al groter. Dan heb je meer kans dat zij fouten gaan maken of dat wij er van kunnen profiteren.
Maar goed, we komen van ver en deze kwalificatie is echt heel bijzonder. Petje af voor Peet!
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Van te voren niet nee, maar gezien het wedstrijd verloop en de geslepenheid van de ploeg zou je denk ik een hoop trainers hebben die na de 2-0 met de handen in het haar zouden zitten. Gelukkig is Bosz kaal dus hem overkomt dat nietIttot wrote: ↑30 Nov 2023, 11:32Dat klopt. Ik geloof overigens niet dat Sevilla een maatje te groot zou zijn, daarom is het des te frustrerender hoe je het eerste uur voor de dag komt. Helemaal gezien de flow waarin we zitten. Ik heb het gevoel dat we in Europa, en ik weet dat het na een kwalificatie heel gek klinkt, qua spel niet helemaal uit de verf komen. Alleen thuis tegen Sevilla hebben we echt gedomineerd. Tegen Lens was het 2 keer gelijkwaardig. Hoewel ik Lens best hoog heb zitten en ik verwacht dat die weer top 4 gaan halen in Frankrijk is voor ons de volgende stap om ook dit soort clubs te gaan controleren en misschien zelfs domineren.Sensation wrote: ↑30 Nov 2023, 10:36
Ik heb een beetje het gevoel dat het er ook mee te maken heeft dat Bosz een heel duidelijk strijdplan heeft en dat als hij ziet dat dat niet uit de verf komt dat je weet dat het daaraan ligt en het dus niet per sé aan de individuele kwaliteiten van de spelers hoeft te liggen. Daarmee wist hij ook wat hij moest aanpassen om het te veranderen. Ik denk persoonlijk dat je heel vaak trainers hebt die een minder duidelijke visie/strijdplan hebben waardoor je bij een wedstrijd als gister al snel geneigd bent te denken 'zij scoren makkelijk 2x (en nog een aantal grote kansen en afgekeurde goal), wij creëren amper iets, zoals Sevilla nu speelt is gewoon een maatje te groot voor ons'. Maar ik weet 100% dat onze Peet geen seconde deze gedachte heeft gehad gister op de bank.
Maar goed, we komen van ver en deze kwalificatie is echt heel bijzonder. Petje af voor Peet!
Maar laat ik het zo zeggen; als je als trainer hetzelfde denkt als het gemiddelde forum gister na de 2-0 had hij zijn spelers van het veld gehaald en getekend voor een reglementaire 3-0 nederlaag.
-
Haha dat is zeker zo. Bij mij idem dito he. Ik vond het echt een wanvertoning. Niveau Ajax eerste helft. Zwaar door de ondergrens, voetballend gezien maar ook op mentaliteit (wat ik nog erger vind) was het verschrikkelijk. Nu heb ik, nog, wel wat haar en Peter inderdaad gelukkig niet meerSensation wrote: ↑30 Nov 2023, 11:39Van te voren niet nee, maar gezien het wedstrijd verloop en de geslepenheid van de ploeg zou je denk ik een hoop trainers hebben die na de 2-0 met de handen in het haar zouden zitten. Gelukkig is Bosz kaal dus hem overkomt dat nietIttot wrote: ↑30 Nov 2023, 11:32
Dat klopt. Ik geloof overigens niet dat Sevilla een maatje te groot zou zijn, daarom is het des te frustrerender hoe je het eerste uur voor de dag komt. Helemaal gezien de flow waarin we zitten. Ik heb het gevoel dat we in Europa, en ik weet dat het na een kwalificatie heel gek klinkt, qua spel niet helemaal uit de verf komen. Alleen thuis tegen Sevilla hebben we echt gedomineerd. Tegen Lens was het 2 keer gelijkwaardig. Hoewel ik Lens best hoog heb zitten en ik verwacht dat die weer top 4 gaan halen in Frankrijk is voor ons de volgende stap om ook dit soort clubs te gaan controleren en misschien zelfs domineren.
Maar laat ik het zo zeggen; als je als trainer hetzelfde denkt als het gemiddelde forum gister na de 2-0 had hij zijn spelers van het veld gehaald en getekend voor een reglementaire 3-0 nederlaag.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Ik heb mijn haar gelukkig ook nog, wel vanochtend even voor de spiegel geteld en dankzij de eerste 60 minuten gister toch maar weer 5 grijze haren rijker...Ittot wrote: ↑30 Nov 2023, 12:02Haha dat is zeker zo. Bij mij idem dito he. Ik vond het echt een wanvertoning. Niveau Ajax eerste helft. Zwaar door de ondergrens, voetballend gezien maar ook op mentaliteit (wat ik nog erger vind) was het verschrikkelijk. Nu heb ik, nog, wel wat haar en Peter inderdaad gelukkig niet meerSensation wrote: ↑30 Nov 2023, 11:39
Van te voren niet nee, maar gezien het wedstrijd verloop en de geslepenheid van de ploeg zou je denk ik een hoop trainers hebben die na de 2-0 met de handen in het haar zouden zitten. Gelukkig is Bosz kaal dus hem overkomt dat niet
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Het wordt heel weinig benoemd, maar er mogen stiekem ook wel ontzettend veel credits naar Marcel Brands. Komt in de media niet goed over als het om communicatie gaat, maar achter de schermen heeft die man zoveel kennis en voetbal know-how dat hij een aantal cruciale beslissingen heeft gemaakt die ons in de 1e plaats in deze situatie hebben gebracht.
- These users thanked the author Heruone for the post (total 3):
- StratumZuid • Sensation • De Realist
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Jeugdspeler
Ik zie net pas interview na de wedstrijd. Daar staat Peter te vertellen totaal relaxed. Ik zie aan zijn houding dat hij zich helemaal op zij plek voelt. Geen druk vanuit de organisatie, een goed team om hem heen, de spelers die hij graag ziet. Deze man voelt zich nu op een plek en moment waar hij lang naar heeft gesmacht. Ik hoop en verwacht dat deze combinatie van spelers, technisch hart en club leiding nog lange tijd samen kunnen en willen werken. Natuurlijk speelt de goed resultaten mee met het geheel, maar de rust uit zijn ogen zegt mij het meeste.
-
- Lid scoutingsteam
Dan ben ik wel benieuwd op welke beslissingen je doelt. Deze situatie is namelijk ook voor een serieus deel te danken aan dom geluk. En dat moet je hebben, dat kun je soms ook afdwingen, maar toch: het is niet allemaal kunde en klasse.Heruone wrote: ↑30 Nov 2023, 13:37Het wordt heel weinig benoemd, maar er mogen stiekem ook wel ontzettend veel credits naar Marcel Brands. Komt in de media niet goed over als het om communicatie gaat, maar achter de schermen heeft die man zoveel kennis en voetbal know-how dat hij een aantal cruciale beslissingen heeft gemaakt die ons in de 1e plaats in deze situatie hebben gebracht.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Ik had eigenlijk nog verwacht dat Peet Vertessen en Bakayoko van kant zou laten wisselen na de rode kaart, maar zeker nadat Pepi erin kwam.
Het veld breed houden en voorzetten met het goede been.
Maar Vertessen deed het wel aardig van links...
Het veld breed houden en voorzetten met het goede been.
Maar Vertessen deed het wel aardig van links...
-
- Nationale topspeler
Maakt voor Vertessen niet uit, die is zowel niet links als niet rechts
-
- Bankzitter
Zijn bijnaam in de selectie schijnt ook 'Rita' te zijn.
- These users thanked the author Mithras for the post:
- Lorenzo von Matterhorn
- ShovingNE2
- Site Admin
De beslissing hoe om te gaan met het vertrek van John de Jong. Niet overhaast te werk gaan. Tot na het WK wachten op Stewart omdat dat de beste optie was in zijn optiek en dan voorlief nemen dat je een maand of zes de taak van TD op je neemt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
Wat Brands sowieso slim gedaan heeft is om belangrijke beslissingen in de winterstop uit te stellen en spelers te gaan huren. Om vervolgens in de zomer met een TD met wat budget te kunnen laten werken. Het geluk daarbij is natuurlijk ook dat Bosz nog beschikbaar was en dat Ruud er op zijn manier alles uit heeft geperst waardoor we vCL hebben kunnen halen.
Maar goed, zonder geluk vaart niemand wel. En geluk kun je ook afdwingen!
Maar goed, zonder geluk vaart niemand wel. En geluk kun je ook afdwingen!
-
- Jeugdinternational
- Favoriete speler: Ruud Van Nistelrooy
- DonyellMalen
- Legende
Vind het mooi dat ‘ie het telkens heeft over “M’n elftal helpen”. Verfrissende en positief-kritische teksten. Wederom.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
In hoofdlijnen: het forceren van een vertrek van JdJ. Het forceren van een vertrek van V. Nistelrooij. Het aanstellen van Stewart en ook in de aanstelling van Bosz heeft Brands een hele grote rol gespeeld. Net als dat ook geldt voor het plaatsvinden van een aantal transfers.Ykhim wrote: ↑30 Nov 2023, 13:58Dan ben ik wel benieuwd op welke beslissingen je doelt. Deze situatie is namelijk ook voor een serieus deel te danken aan dom geluk. En dat moet je hebben, dat kun je soms ook afdwingen, maar toch: het is niet allemaal kunde en klasse.Heruone wrote: ↑30 Nov 2023, 13:37Het wordt heel weinig benoemd, maar er mogen stiekem ook wel ontzettend veel credits naar Marcel Brands. Komt in de media niet goed over als het om communicatie gaat, maar achter de schermen heeft die man zoveel kennis en voetbal know-how dat hij een aantal cruciale beslissingen heeft gemaakt die ons in de 1e plaats in deze situatie hebben gebracht.
De fase waarin we ons nu bevinden is sneller gegaan dan verwacht. Daar mogen we eerlijk over zijn. Maar in de achterliggende belangrijke keuzes en zetten heeft Brands steeds wel een hele grote vinger in de pap gehad. Zeker als de lijntjes die achter de schermen spelen wat meer duidelijk zijn.
- These users thanked the author Heruone for the post (total 3):
- AddoCultheld • MC Hammer • Noosa
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- VeresRivne
- Vedette
https://m.voetbalzone.nl/nieuws/geen-go ... iet/427736
Waarom Van Hanegem hem dus niet mag, en ook Borst niet zo'n klik heeft. Verklaart wel die zure toon van ze.
Waarom Van Hanegem hem dus niet mag, en ook Borst niet zo'n klik heeft. Verklaart wel die zure toon van ze.
- These users thanked the author VeresRivne for the post:
- MC Hammer
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- ShovingNE2
- Site Admin
Stel je voor dat hij naar een deel van het forum had geluisterd en wel hals over kop een nieuwe TD had aangesteld... Dan was dat nooit Stewart geweest.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- 29.04.2007
- Standbeeld
- Mister PSV
John vertrok omdat de RvC het vertrouwen in hem hadden opgezegd. Ruud vertrok omdat hij geen vertouwen voelde. Die twee dingen hebben niet zo heel veel met Brands te maken, behalve dat Brands zich niet solidair aan John verklaarde. Maar los daarvan heeft Brands enkele dingen wel goed gedaan inderdaad, zoals de aanstelling van Earnie en Bosz.
- ShovingNE2
- Site Admin
Had hij dat wel gedaan dan had John er nog gezeten.
- Standbeeld
- Mister PSV
Dat weten we niet. Het had een mogelijkheid kunnen zijn.
- ShovingNE2
- Site Admin
Het geeft m.i. in ieder geval aan dat Brands John helemaal niet zo'n belangrijk poppetje vond in zijn toekomstplannen en het hem misschien wel goed uitkwam.