Brands was toch juist degene die Ruud aanstelde als hoofdtrainer? Brands moest Ruud toch “overhalen” om in te stappen, of was dat een fabeltje?Heruone wrote: ↑03 Dec 2023, 15:21Oh, er is achter de schermen zoveel meer gebeurd hoor. Vergis je daar niet in. En Brands heeft daarin een hele grote lepel in de pap gehad. Het feit dat je RvC een breuk forceert met je TD en je AD het allemaal wel prima vindt. Net als dat je trainer die totaal geen vertrouwen voelde, 7 maanden nauw heeft moeten samenwerken met Brands die een dubbelfunctie vervulde. Terwijl diezelfde Brands Van Nistelrooij niet eens zag zitten als trainer.Standbeeld wrote: ↑03 Dec 2023, 09:57 John vertrok omdat de RvC het vertrouwen in hem hadden opgezegd. Ruud vertrok omdat hij geen vertouwen voelde. Die twee dingen hebben niet zo heel veel met Brands te maken, behalve dat Brands zich niet solidair aan John verklaarde. Maar los daarvan heeft Brands enkele dingen wel goed gedaan inderdaad, zoals de aanstelling van Earnie en Bosz.
Dit soort zaken zijn altijd machtsspelletjes binnen een BVO die een stuk onsmakelijker verlopen dan in de media geschetst worden. Van transferpolitiek tot aan resources die beschikbaar gesteld worden. En nog zoveel meer zaken.
Peter Bosz
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Gewoon klasse dat je erop terugkomt. Ik denk dat de meest kritische supporters inmiddels volledig achter deze trainer staan.Rikkert1234 wrote: ↑03 Dec 2023, 14:44 Ik schaam me eigenlijk dat ik over deze man heb getwijfeld bij aanstelling
Doet het geweldig, en is ook helemaal op z'n plek bij onze club. Ik call em alvast: zo doorgaan voor een jaar of 2 a 3 en hij verdient een plek in 't clublied.
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 2):
- Tutti Frutti • Araavos
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Persepolis
- Vedette
Bosz heeft dus de JC Schaal gewonnen, de CL behaald en vervolgens na 5 wedstrijden overwintering veiliggesteld, alle 14 wedstrijden in de Eredivisie gewonnen waaronder uitwedstrijden tegen de huidige nr 2 en 3, en met de meeste goals voor en minste goals tegen. Een perfectere start is ondenkbaar.
- These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
- DonyellMalen • ComeOnPSV
-
- Nationale topspeler
Wordt het niet eens tijd dat iedereen zijn mening wijzigt en het 100% JA, ABSOLUUT wordt?
- These users thanked the author Karfiooltje for the post:
- PSV 1973
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Brands en JdJ konden ook totaal niet door een deur. Beiden hadden moeite met de afstemming onderling waarbij Brands natuurlijk ook technische zaken op zijn bordje ging krijgen. En Brands vond natuurlijk ook dat PSV een puinzooi was, hetgeen waar JdJ weer een groot aandeel in heeft gehad. De onvrede over JdJ vanuit de RvC was al heel lang bekend bij Brands. En Brands inderdaad heel gehaaid.Persepolis wrote: ↑03 Dec 2023, 15:26Over RvN ben ik vrij zeker dat Brands een beslissende rol heeft gespeeld. Stewart was er nog maar net en dan is Brands de enige die RvN een dusdanig gevoel kan geven dat ie maar zelf opstapt. Ik denk dat Brands ook gehaaid genoeg is om dat zonder al te veel moeite voor elkaar te krijgen. Hoe het bij JdJ is gegaan is gissen, maar het lijkt mij duidelijk dat Brands RvN wilde vervangen en het gewoon zo speelde. Ontslaan wanneer de 2e plek en beker net binnen zijn, daar wilde hij niet aan beginnen.Standbeeld wrote: ↑03 Dec 2023, 09:57 John vertrok omdat de RvC het vertrouwen in hem hadden opgezegd. Ruud vertrok omdat hij geen vertouwen voelde. Die twee dingen hebben niet zo heel veel met Brands te maken, behalve dat Brands zich niet solidair aan John verklaarde. Maar los daarvan heeft Brands enkele dingen wel goed gedaan inderdaad, zoals de aanstelling van Earnie en Bosz.
Waar overigens niks mis mee is. De voetballerij is gewoon een smerige wereld. Dat weet iedereen volgens mij wel. Ik denk dat het wel degelijk een positieve kwaliteit is als je daarin manipulatief en gehaaid specifieke situaties in jouw gewenste uitkomst weet te draaien.
- These users thanked the author Heruone for the post:
- Persepolis
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Nationale topspeler
Heeft die een voetballende broer dan? Of was het bedoeld als nog een speler zoals Schouten? Was net te laat om de volledige context op te vangen.
- Persepolis
- Vedette
Nee, die vraag was gesteld bij zijn aanstelling om de mening van toen te peilen. Om het nu te veranderen is gewoon valsspelen, want je beantwoord eigenlijk een heel andere vraag (hoe denk je over de prestaties van Bosz NU). Ik ga de mijne (ja, maar lichte twijfel) dan ook niet veranderen, dat was het toen en ik zat achteraf gezien gewoon fout. Waar ik hartstikke blij om ben.Karfiooltje wrote: ↑03 Dec 2023, 15:32
Wordt het niet eens tijd dat iedereen zijn mening wijzigt en het 100% JA, ABSOLUUT wordt?
- These users thanked the author Persepolis for the post:
- Mick Jagger
-
- Ballenjongen
Nog een speler zoals Schouten. Eentje voor achterin en eentje voor het middenveld
-
- Lid scoutingsteam
Nou, hij maakt er langzaam wel een hele, hele goeie ploeg van. CL-waardig. Ook fraai: het is mooi als het kan, maar oerdegelijk als het moet. Tegen kleinere clubs valt de ene na de andere goal, in topwedstrijden vallen we vooralsnog niet om of knokken we ons terug vanuit achterstand. Daar verdient Bosz credits voor. Het was al een seizoen om volop van te genieten, maar dat is na vandaag al helemaal het geval. En op lange termijn gaan we daar - zeker financieel - ook nog vruchten van plukken als dit zo doorgaat. Heerlijk.
- StratumZuid
- Vedette
Geef Peer een cv voor zijn CV!
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
alles van goud
-
- Talent
Nou, helemáál perfect start je pas als je in die korte 5 maanden ook nog een aantal spelers die op enig punt nagenoeg afgedankt waren, hun beste niveau ooit laat halen. Bijvoorbeeld Teze, Boscagli, Saibari en TilPersepolis wrote: ↑03 Dec 2023, 15:30 Bosz heeft dus de JC Schaal gewonnen, de CL behaald en vervolgens na 5 wedstrijden overwintering veiliggesteld, alle 14 wedstrijden in de Eredivisie gewonnen waaronder uitwedstrijden tegen de huidige nr 2 en 3, en met de meeste goals voor en minste goals tegen. Een perfectere start is ondenkbaar.
- These users thanked the author FutureLysar for the post:
- Persepolis
- Standbeeld
- Mister PSV
- Standbeeld
- Mister PSV
Zolang er geen absolute top langskomt twijfel ik er niet aan dat Peter drie jaar blijft. Er is bewust voor drie jaar een samenwerking aangegaan omdat Roger met twee jaar net wat te kort was gebleven om de vruchten te kunnen plukken. Dat zijn dingen die uitvoerig zijn besproken voor het tekenen. Marcel, Earnie en Peter zijn voor drie jaar een driemanschap.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- DonyellMalen
-
- Meervoudig international
Je zegt dat Brands RvN niet zag zitten als trainer, maar bij zijn aanstelling was toch het verhaal dat Ruud het is gaan doen na gesprekken met Brands. Kan je dat uitleggen? Of zag Brands dat het niet goed ging met Ruud als trainer en zag hij het toen niet meer zitten?Heruone wrote: ↑03 Dec 2023, 15:21 Oh, er is achter de schermen zoveel meer gebeurd hoor. Vergis je daar niet in. En Brands heeft daarin een hele grote lepel in de pap gehad. Het feit dat je RvC een breuk forceert met je TD en je AD het allemaal wel prima vindt. Net als dat je trainer die totaal geen vertrouwen voelde, 7 maanden nauw heeft moeten samenwerken met Brands die een dubbelfunctie vervulde. Terwijl diezelfde Brands Van Nistelrooij niet eens zag zitten als trainer.
Dit soort zaken zijn altijd machtsspelletjes binnen een BVO die een stuk onsmakelijker verlopen dan in de media geschetst worden. Van transferpolitiek tot aan resources die beschikbaar gesteld worden. En nog zoveel meer zaken.
-
- Meervoudig international
Bosz is 60 en gaf bij zijn aanstelling aan dat hij het ook fijn vond om weer in NL te zijn, dicht bij zijn kleinkinderen. Ik kan me ook voorstellen dat hij niet meer zo nodig een buitenlands avontuur nastreeft.
- DonyellMalen
- Legende
Mooi gezegd. Die driehoek zorgt ervoor dat PSV weer staat waar het moet staan. Met aantrekkelijk voetbal, sterke aankopen en wederzijds vertrouwen in elkaar staat de selectie, staf en leiding nu fier aan kop.
Heerlijke beelden.
-
- Vedette
Waarom zou Bosz nog naar het buitenland willen? Tenzij er een club langskomt die niet te weigeren is. Ik denk eerder dat Bosz de drie jaar volmaakt en tegen die tijd wellicht bondscoach wordt.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Ruud wilde geen trainer worden, tot hij hoorde dat Marcel AD zou worden.Noosa wrote: ↑03 Dec 2023, 21:18Je zegt dat Brands RvN niet zag zitten als trainer, maar bij zijn aanstelling was toch het verhaal dat Ruud het is gaan doen na gesprekken met Brands. Kan je dat uitleggen? Of zag Brands dat het niet goed ging met Ruud als trainer en zag hij het toen niet meer zitten?Heruone wrote: ↑03 Dec 2023, 15:21 Oh, er is achter de schermen zoveel meer gebeurd hoor. Vergis je daar niet in. En Brands heeft daarin een hele grote lepel in de pap gehad. Het feit dat je RvC een breuk forceert met je TD en je AD het allemaal wel prima vindt. Net als dat je trainer die totaal geen vertrouwen voelde, 7 maanden nauw heeft moeten samenwerken met Brands die een dubbelfunctie vervulde. Terwijl diezelfde Brands Van Nistelrooij niet eens zag zitten als trainer.
Brands zou hem dus niet overgehaald hebben om het toch te doen, Ruud besloot zelf om het te doen, na eerder nee gezegd te hebben.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Dit denk ik ook. Die gaat niet meer weg voor de Leverkusens of Lyons van deze wereld.Johann Vogel wrote: ↑03 Dec 2023, 21:31 Waarom zou Bosz nog naar het buitenland willen? Tenzij er een club langskomt die niet te weigeren is. Ik denk eerder dat Bosz de drie jaar volmaakt en tegen die tijd wellicht bondscoach wordt.
- Persepolis
- Vedette
Denk dat laatste inderdaad. Brands had er eerst vertrouwen in, en toen niet meer en hij wilde dit seizoen een frisse start met een andere trainer.Noosa wrote: ↑03 Dec 2023, 21:18Je zegt dat Brands RvN niet zag zitten als trainer, maar bij zijn aanstelling was toch het verhaal dat Ruud het is gaan doen na gesprekken met Brands. Kan je dat uitleggen? Of zag Brands dat het niet goed ging met Ruud als trainer en zag hij het toen niet meer zitten?Heruone wrote: ↑03 Dec 2023, 15:21 Oh, er is achter de schermen zoveel meer gebeurd hoor. Vergis je daar niet in. En Brands heeft daarin een hele grote lepel in de pap gehad. Het feit dat je RvC een breuk forceert met je TD en je AD het allemaal wel prima vindt. Net als dat je trainer die totaal geen vertrouwen voelde, 7 maanden nauw heeft moeten samenwerken met Brands die een dubbelfunctie vervulde. Terwijl diezelfde Brands Van Nistelrooij niet eens zag zitten als trainer.
- These users thanked the author Persepolis for the post:
- Noosa
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Brands en Ruud hebben met elkaar gesproken, voordat Ruud nog wist dat Brands de nieuwe AD zou worden over zijn ambities en de vacature die openlag etc. Nadat bekend werd bij Ruud dat Brands AD werd (en dus die procedure in gang zou gaan zetten), heeft Ruud aangegeven interesse te hebben in de job. Dan kom je op de lijstjes terecht en ga je mee de procedure in. Dat is wat beiden ook publiekelijk hebben verteld.Noosa wrote: ↑03 Dec 2023, 21:18Je zegt dat Brands RvN niet zag zitten als trainer, maar bij zijn aanstelling was toch het verhaal dat Ruud het is gaan doen na gesprekken met Brands. Kan je dat uitleggen? Of zag Brands dat het niet goed ging met Ruud als trainer en zag hij het toen niet meer zitten?Heruone wrote: ↑03 Dec 2023, 15:21 Oh, er is achter de schermen zoveel meer gebeurd hoor. Vergis je daar niet in. En Brands heeft daarin een hele grote lepel in de pap gehad. Het feit dat je RvC een breuk forceert met je TD en je AD het allemaal wel prima vindt. Net als dat je trainer die totaal geen vertrouwen voelde, 7 maanden nauw heeft moeten samenwerken met Brands die een dubbelfunctie vervulde. Terwijl diezelfde Brands Van Nistelrooij niet eens zag zitten als trainer.
Wat ik iig via via heb gehoord is dat Bosz uiteindelijk iig de 1e keus van zowel Brands als de RvC was. Die zou iig toen niet komen, omdat de President van Lyon vertrouwen in hem hield en met hem nog een seizoen aan de gang wou. Hoe/wat er verder is gebeurd en hoe men uiteindelijk tot Ruud is gekomen, weet ik niet precies. Olai en volgens mij ook Armada hebben wel eens eerder gemeld dat Ruud iig uit de koker Gerbrands/De Jong kwam en niet uit de koker Brands. Dat is iets wat ik zelf ook heb gehoord en ik denk dat als je dit in PB aan meer goed ingevoerde mensen hier gaat vragen zij eenzelfde verhaal zullen bevestigen. Maar hoe/wat de exacte details daarvan insteken, weet ik niet precies. Mijn gok zou zijn dat er bepaalde beloftes gemaakt zijn, zoals bijv. afgelopen zomer Mislintat ook heel lang met Heitinga heeft lopen worstelen, omdat Vd Sar bepaalde beloftes had gedaan aan hem.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford