Isaac Babadi

Spelers A-selectie.
Post Reply
CZ_Code
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher wrote: 11 Dec 2023, 11:09 Mja, eens in de zoveel jaar heb je er eentje tussen lopen die vooral aan zichzelf denkt (Ihattaren, Lammers, Bazoer, Bakalli, Labyad). Vaker loopt dat slechter af voor de speler in kwestie dan voor PSV. We zijn aan een mooi seizoen bezig waarin iedereen volop kansen krijgt, dus als Babadi daar geen onderdeel van uit wil maken, is dat voor jammer voor hem.

Enige wat ik me dus afvraag, is wie heeft hem wijsgemaakt dat 1.5 mio een gerechtvaardigd bedrag is voor zijn status?
Ik denk dat Babadi gewoon al een voorstel of 2 heeft gekregen uit het buitenland voor dat bedrag. Zou dat liever bij PSV verdienen, maar dat zit er niet in.
tezzyunited
Regelmatige invaller

Josef Dettelbacher wrote: 11 Dec 2023, 11:09 Mja, eens in de zoveel jaar heb je er eentje tussen lopen die vooral aan zichzelf denkt (Ihattaren, Lammers, Bazoer, Bakalli, Labyad). Vaker loopt dat slechter af voor de speler in kwestie dan voor PSV. We zijn aan een mooi seizoen bezig waarin iedereen volop kansen krijgt, dus als Babadi daar geen onderdeel van uit wil maken, is dat voor jammer voor hem.

Enige wat ik me dus afvraag, is wie heeft hem wijsgemaakt dat 1.5 mio een gerechtvaardigd bedrag is voor zijn status?
Waarschijnlijk is dat wat een andere club of clubs hem geboden hebben.
Joenepsv
Legende

Zou er niet teveel energie meer aan verspillen. Het is graag of niet. PSV heeft hem een heel net voorstel gedaan en heeft zich ruimschoots bewezen als club waar jonge talenten zich kunnen ontwikkelen en een mooie stap kunnen maken. Als Babadi en zijn gevolg van parasieten daar geen zin in heeft is dat jammer maar hij is PSV harder nodig dan wij Babadi.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post (total 3):
    mr.topguus29.04.2007
    Johnnie Walker
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Philips

Thijs wrote: 11 Dec 2023, 10:50
    Standbeeld wrote: 11 Dec 2023, 10:34 Ik vertrouw er PSV wel op dat ze een marktconform bod hebben gedaan. Babadi wil gewoon meer en dat is zijn goed recht. Aan hem om te bepalen of hij bij PSV tekent, of niet. Maar aankomen met dankbaarheid vind ik persoonlijk ook zwak. Babadi is niemand iets verschuldigd. Maar misschien ligt het allemaal wat meer genuanceerd. Dat zal denk ik wel.
    Als je enkel financieel denkt, heb je gelijk. Als je sportief erbij ziet dan wordt het al anders. Echter is een jeugdopleiding meer dan alleen sportief en financieel, omdat je ook een deel van de opvoeding doet en dus ook bepaalde waardes mee probeert te geven. Dat is natuurlijk bij het eerste veel minder mogelijk, maar ik snap wel dat je ook die waardes meeneemt bij zo’n jongen, die nog een veredelde jeugdspeler is en hier lang heeft rondgelopen. Heel fijn dat Faber die waardes meeneemt, want dat zijn precies de waardes die ik bij Gakpo, Bakayoko, Teze en Saibari ook sterk terugzie en die maken dat ik ze veel gun en ook denk dat het heel erg helpt binnen het presteren van een team. Goed dus dat Faber daarop probeert terug te grijpen en teleurstellend als dat niet lukt.
    Wat zit jij de laatste tijd spot on :shake:
    mr.top
    Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 11 Dec 2023, 10:28 Wat overdreven "schaamrood op de kaken". Het is niet het meest sterke argument maar kom op.
    Als het waar is dan is het emotionele prietpraat. Je bent onderdeel van een professionele organisatie. Dat kan en moet beter.
    Juancho
    Mister PSV

mr.top wrote: 11 Dec 2023, 11:26
    Ardbeg wrote: 11 Dec 2023, 10:28 Wat overdreven "schaamrood op de kaken". Het is niet het meest sterke argument maar kom op.
    Als het waar is dan is het emotionele prietpraat. Je bent onderdeel van een professionele organisatie. Dat kan en moet beter.
    Ik draai hem volledig om: emotie en gevoel zijn juist heel belangrijk om spelers te halen en te overtuigen om naar PSV te komen of zoals in dit geval te blijven. PSV staat ergens voor, waarbij het familiare super belangrijk was en nog altijd is om spelers te overtuigen. Lozano is het laatste geval die keert terug op basis van gevoel en emotie. Daar zal niet Faber maar Mart een belangrijke rol in gespeeld hebben.

Je praat bij Babadi over een puber, een heel gezin waar al een historie mee is. Ik vind het volstrekt logisch dat PSV niet alleen naar het financiële kijkt maar ook zeker maar de emotie en het gevoel.

Want nu weet je iig 1 ding: als het financieel niet genoeg is, als het sportief niet genoeg is en als het qua gevoel en emotie niet genoeg is... Dan kan je ook letterlijk niets meer doen en is het helaas wel klaar. In de winterstop verkopen dus. Kan je dat geld investeren in een nieuw groot talent.

Wat mij betreft dus juist mooi dat ook Faber er bij betrokken is die al een band met de familie heeft. Dat is voor mij ook PSV, juist niet alleen kijken naar het geld maar er is zoveel meer belangrijker. Geval Mo is natuurlijk extreem maar ook dat zou je kunnen gebruiken. Of al die andere talenten die denken aan veel geld ipv een goed ontwikkelplan bij PSV. Dat je dat gevoel ook probeert in te brengen is volstrekt logisch. Sterker nog, ik vind het een verplichting dat PSV ook mee denkt en helpt bij zo'n jongen. Ook sociaal gezien. Alleen praten over geld, dat zou ik lachwekkend vinden.

Dat kan prima samengaan met de professionaliteit die PSV ook moet hebben en ook heeft.
  • These users thanked the author Juancho for the post (total 5):
    GrasmatM.DelgadofritskeloginnaamDutch Cowboy
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    mr.top
    Internationale topspeler

Juancho wrote: 11 Dec 2023, 11:35Je praat bij Babadi over een puber, een heel gezin waar al een historie mee is. Ik vind het volstrekt logisch dat PSV niet alleen naar het financiële lijkt maar ook zeker maar de emotie en het gevoel.

Want nu weet je iig 1 ding: als hrt financieel niet genoeg is, als het sportief niet genoeg is en als het qua gevoel en emotie niet genoeg is... Dan kan je ook letterlijk niets meer doen en is het helaas wel klaar. In de winterstop verlopen dus. Kan je dat geld investeren in een nieuw groot talent.
    Dat laatste was al even duidelijk.

Het was al even helder dat die jongen gewoon wil cashen. Dan moet je als club je knopen tellen. Dat sociale aspect is leuk maar zo’n jongen kan zijn toekomst en die van zijn familie veilig spelen.

Het omgekeerde van dit verhaal is ook waar. Als hij het om sportieve of medische redenen niet red dan neemt de club ook afscheid van hem. Dan krijgt hij ook geen troost tonnetje mee.

Zie Elvio van Overbeek die als jeugdspeler werd gelinkt aan Manchester City en nu bij De Treffers speelt.
    Juancho
    Mister PSV

Een speler kan zich ook bij of via PSV tot miljonair spelen. Valt groot geld te verdienen bij ons. Maar het gaat om meer dan alleen geld. Misschien in deze fase van zijn prille carrière nog wel belangrijker ook.

PSV heeft bij Ihattaren er ook alles aan gedaan, juist buiten het financiële om. Dan kan je als club ook in de spiegel kijken. Met het inzetten van Faber ga je ook die kant op. Dan heb je er alles aan gedaan en kan je samen ook zeggen: ok dit wordt hem niet meer.

Ik vind dat alleen maar te prijzen, dat je niet al gelijk zegt bij de financiële onderhandelingen je eist te veel dus je mag/moet weg. Er is meer dan alleen dat. En ik vind het iig mooi dat PSV dat ook ziet en serieus oppakt. Want dat kan je ook hele mooie dingen opleveren. Nu of later. Dat is ook PSV. Een stuk menselijkheid, en dat heeft Faber ingebracht. Wat mij betreft dus juist heel mooi.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    mr.top
    Standbeeld
    Mister PSV

Thijs wrote: 11 Dec 2023, 10:50
    Standbeeld wrote: 11 Dec 2023, 10:34 Ik vertrouw er PSV wel op dat ze een marktconform bod hebben gedaan. Babadi wil gewoon meer en dat is zijn goed recht. Aan hem om te bepalen of hij bij PSV tekent, of niet. Maar aankomen met dankbaarheid vind ik persoonlijk ook zwak. Babadi is niemand iets verschuldigd. Maar misschien ligt het allemaal wat meer genuanceerd. Dat zal denk ik wel.
    Als je enkel financieel denkt, heb je gelijk. Als je sportief erbij ziet dan wordt het al anders. Echter is een jeugdopleiding meer dan alleen sportief en financieel, omdat je ook een deel van de opvoeding doet en dus ook bepaalde waardes mee probeert te geven. Dat is natuurlijk bij het eerste veel minder mogelijk, maar ik snap wel dat je ook die waardes meeneemt bij zo’n jongen, die nog een veredelde jeugdspeler is en hier lang heeft rondgelopen. Heel fijn dat Faber die waardes meeneemt, want dat zijn precies de waardes die ik bij Gakpo, Bakayoko, Teze en Saibari ook sterk terugzie en die maken dat ik ze veel gun en ook denk dat het heel erg helpt binnen het presteren van een team. Goed dus dat Faber daarop probeert terug te grijpen en teleurstellend als dat niet lukt.
    Faber mag dat zeker doen. En misschien ook goed dat hij dat doet. Maar ik vind persoonlijk dat Babadi zelf een keuze moet kunnen maken en dat hij daar niet op veroordeeld dient te worden. Babadi heeft een contract tot medio 2024 en als hij niet wil verlengen doordat hij elders (veel) meer kan verdienen dan is dat zijn goed recht. Dat staat los van dat ik het veel slimmer voor zijn ontwikkeling zou vinden wanneer hij gewoon bijtekent en de genoemde 850k accepteert.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    mr.top
    Juancho
    Mister PSV

Babadi wordt toch niet veroordeeld maar Faber wijst hen even netjes op eerdere gesprekken. Als kamp Babadi dan nog steeds weg wil gaan ze idd. Eigen keuze. PSV heeft er dan iig op alle niveaus er alles aan gedaan.

Je moet het dus puur zien vanuit PSV en dat ze er alles aan willen doen om een talent te behouden. Dus ja, ook het emotionele spel hoort daarbij. Dat is toch logisch of zelfs een vereiste vanuit de club?
  • These users thanked the author Juancho for the post (total 2):
    SørenGrasmat
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Over wie hebben we het ook. Babadi is een talent hoor, maar die heeft bij zowel Jong PSV als PSV 1 weinig laten zien waarvan je denkt: alles eraan doen om hem hier te houden. Het was prima tegen Feyenoord en Graz, maar dat rechtvaardigt geen absurde salariseisen. Sowieso snap ik niet dat je als talentvolle voetballer niet bij dit PSV zou willen voetballen, want zeker voor aanvallende spelers is het momenteel een fantastische plek om te zijn en om wat van je carrière te maken. Het is dan graag of niet hoor.

Gelukkig zitten we binnenkort in een positie dat we gasten als Babadi niet nodig hebben. Voor hem halen we wel een ander die wél graag wil.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 11):
    GrasmatVoormalig KGThijsPersepolisMithras29.04.2007smoortjeNoosaTylerDurdnRen Höekfritske
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Je vergeet Aissati gewoon. Strijdt op zijn 35ste nog lekker in Turkije in de derde divisie tegen degradatie.
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Of in de positie dat een groot talent alsnog bijtekent. Al zijn de voortekenen niet gunstig
    Menno1
    Legende

Ik vind 850k geen gek bedrag. Die jongen is in potentie zeker 15 miljoen waard als hij een beetje een normale groei maakt, met een behoorlijke upside naar meer. In het slechtste geval slijt je hem over 2-3 jaar voor 3 miljoen weer.

Dan heb je ook in het slechtste geval die 850k er wel weer uit. Belangrijker natuurlijk is de verhouding naar de rest van de selectie, want je wilt geen enorme scheefgroei zien.

Ik had waarschijnlijk voor een aanbieding gedaan van: nu 850k en op basis van prestaties (X aantal basisplekken, goals, assists andere KPI's) een veel snellere groei in salaris dan gebruikelijk, vooral omdat dit soort spelers mits ze doorbreken belachelijk veel geld opleveren in de toekomst.

Wellicht dat dit een optie was hoor. Maar 850k voor 5 jaar met een 5% verhoging (ik noem maar wat) is waarschijnlijk niet waar ze blij van worden.

Dit is uiteraard allemaal speculatie van mijn kant, maar ik zou hoog inzetten op prestaties en dat koppelen met bonussen/ hoger vast salaris.
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    Standbeeld
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Ik snap het sowieso niet, het is allemaal zo hebberig. Die mensen hadden blijkbaar niks tot weinig en zijn PSV dankbaar dat door een contract hun situatie verbeterd is. Dan biedt die club je nu bijna 1 miljoen!!!!! Aan per jaar en wil je meer omdat een andere koud clubje in Engeland dat ook biedt.

Het is hun goed recht maar een beetje nederigheid is ook wel wenselijk bij onze club. Dan kom je van niks, heb je nu een dik huis, warm eten, mooie dure kleding, meerdere autos weet ik het, maar wil je nog een extra bmw en audi per maand want anders zit je zo krap…. Echt te gek voor woorden wat geld kan doen met mensen.
    Het Kanon
    Internationale topspeler

Als je op 18 jarige leeftijd een goed salaris en speelkansen opzij zet, liever nu al het onderste uit de kan wilt halen, dan ga je de komende jaren waarschijnlijk niet alles uit de kast halen om een zo gied mogelijke voetballer te worden. Ik ben heel.benieuwd waar we Babadi de komende tijd terug gaan zien.
    Søren
    Meervoudig international

Volgens mij worden/werden types als Gakpo, Baka, Memphis, etc. ook gewoon bijna jaarlijks stevig geupgrade naarmate prestaties.
    Zo’n traject zou voor hem ook niet onlogisch zijn als hij presteert.
    Het is vooral de hebberigheid vóór de prestaties die mij persoonlijk tegenstaat…
  • These users thanked the author Søren for the post (total 2):
    29.04.2007Rolano
    D'n Berry
    Veelbelovend talent

Het Kanon wrote: 11 Dec 2023, 15:47 Als je op 18 jarige leeftijd een goed salaris en speelkansen opzij zet, liever nu al het onderste uit de kan wilt halen, dan ga je de komende jaren waarschijnlijk niet alles uit de kast halen om een zo gied mogelijke voetballer te worden. Ik ben heel.benieuwd waar we Babadi de komende tijd terug gaan zien.
    Nou ja, als de berichten hier kloppen kan hij bijna het dubbele elders verdienen hè. Dat is geen kattenpis. En natuurlijk kan hij hier doorgroeien, maar het kan ook zomaar zijn dat z’n ontwikkeling stagneert de komende jaren. Hij heeft nog nergens constant gepresteerd dus dat is niet zo’n gek scenario. En Als dat gebeurt dan ziet ie nooit meer zo’n salaris aanbod.

Ik vind het ook jammer dat ie lijkt te vertrekken. En ik vond 850k al veel voor iemand in zijn positie. Dus 1,5 miljoen slaat echt nergens op. Maar als hij inderdaad zo’n aanbod heeft kan hij bijna geen nee zeggen.
    koetje
    Legende

Deze jongen c.q. zijn broer c.q. het echte management worden een beetje gek gemaakt door het rondje clubs PL. Die bieden heel makkelijk veel salaris, helemaal voor een transfervrije speler.

Daar heeft hij echter totaal niets te zoeken. Het is een jongen die het puur van voetbal moet hebben maar fysiek totaal niet (nog) klaar is voor die competitie. Nou dan wordt het een beetje ballen in de jeugdcompetitie daar waar je maar een paar potjes per jaar speelt (rare competitie) of je wordt uitgeleend aan de lagere kick and rush divisies. Financieel kun je dan wel aardig binnenlopen. Bij PSV speelt hij overigens ook niet op droog brood.

In NL is alleen Ajax (nog) in staat fors mee te bieden. In de tijd van Overmars zou dit zeker gebeuren, al was het maar omdat die graag liet zien wie de grootste heeft.
    TomPSV
    Legende

Geen tijd meer besteden aan dit ettertje. Snap er geen reet van dat hij nog steeds bij de wedstrijdselectie zit en zelfs minuten maakt zo nu en dan.
    Dr. Gonzo
    Vaste waarde in elftal

Tja, er zullen altijd clubs zijn die (veel) meer salaris kunnen bieden dan PSV.
    Als we het volgende talent 1.5mln bieden, dan zetten Engelse clubs daar weer 2.5mln tegenover. Dat is een race die wij nooit gaan winnen.
    Wij bieden daarentegen speeltijd, ontwikkeling en ervaring, en daarmee ook nog een goede kans om international te worden.

Er zullen altijd jongens zijn die toch voor dat geld gaan. Prima. Jammer, maar het zij zo.
    De Realist
    Internationale topspeler

Doei, succes bij kaiseryspor over 3 jaar!
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Standbeeld
    Mister PSV

Misschien tekent hij straks alsnog bij.
    Bubba Gump
    Meervoudig international

Standbeeld wrote: 12 Dec 2023, 08:33 Misschien tekent hij straks alsnog bij.
    Misschien wordt Ajax nog kampioen.

De lucht die deze parasiet rond de herdgang inademt, is al te veel eer voor hem. Ben benieuwd of hij een matige carrière tegemoet gaat als Labyad/Bazoer of een dramatische zoals Bakkali . En dan lekker naar wedstrijdjes van Liverpool kijken en zien dat die Gakpo er de 1 na de ander inschiet, en nog een keer je hoofd schudden dat je de volgende dag zelf om half 11 lokale tijd tegen Al Jazeera FC moet aantreden in 44 graden zonder schaduw.
    Johann Vogel
    Vedette

De onderhandelingen duren zo lang. Je kan er toch langzaam aan wel vanuit gaan dat die jongen vertrekt. Ik denk zelf dat je het niet groter moet maken dan het is. Die jongen maakt zijn eigen keuze en heeft daar het volste recht toe. Het is natuurlijk jammer voor ons maar vooral voor die jongen. PSV heeft de afgelopen jaren een geweldig track record opgebouwd met jonge (vleugel) spelers die bij ons konden doorbreken, succesvol zijn geweest en de stap naar mooie clubs hebben gemaakt. Ik vraag me af welke subtop club in Europa ons kan matchen daarin. Blijkbaar wil die jongen ofwel zsm cashen of ziet hij toch onvoldoende mogelijkheden om door te breken. Het is wat het is.

Ik zou zeggen, investeer je tijd en geld in spelers die wel een toekomst zien bij ons.
    Post Reply