Zelfs hier is een groot deel van de PSV-supporters het daar al niet mee eens, dus wat verwacht je dan van de Ajax-minded media? Objectieve verslaglegging? Die kans is kleiner dan dat de VAR een beslissing tegen Ajax neemt of goedkeurt hoor en die kans is al niet heel groot.
Ajax
-
- Internationale topspeler
-
- Nationale topspeler
Ben ik me bewust van. Maakt het niet minder irritant. Zolang we maar onverstoord door blijven gaan is er niks aan de hand en zal het tij weer onze kant op keren. Als supporter blijft het echter wel schijtirritant, vooral met al die hypocriete Ajacieden om je heen.Tijn wrote: ↑19 Mar 2021, 16:45Zelfs hier is een groot deel van de PSV-supporters het daar al niet mee eens, dus wat verwacht je dan van de Ajax-minded media? Objectieve verslaglegging? Die kans is kleiner dan dat de VAR een beslissing tegen Ajax neemt of goedkeurt hoor en die kans is al niet heel groot.
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Clubvoorkeur: Ajax
Ik denk dat het elkaar niet zo veel uitmaakt en de wedstrijden niet zo sterk beïnvloed als hier wordt gesteld. Uiteindelijk zit het net zo vaak mee als tegen over het hele jaar gezien. Daarnaast geloof ik dat je bepaalde dingen ook echt zelf afdwingt. Simpel gezegd: kom je nooit in de zestien van de tegenpartij dan ga je ook nooit een discutabele penalty krijgen. Dus het is meer dan puur geluk. Overigens vind ik dat je nog een onderscheid zou moeten maken tussen scheidsrechterlijke beslissingen die puntverlies (kunnen) veroorzaken en beslissingen die uiteindelijk niet relevant zijn. Zoals bijvoorbeeld die momenten tegen Young Boys, waarin voor alle gevallen wel iets te zeggen viel. Maar al zou alles in het voordeel van Young Boys zijn uitgevallen en in het nadeel van Ajax dan was er nog geen vuiltje aan de lucht geweest. Ajax stond al met anderhalf been in de kwartfinale en daar zou een penalty mee of tegen geen veranderingen hebben gebracht.
De uiteindelijke loting is niet de loting waar ik op had gehoopt. Liever had ik teen tegenstander als Slavia of Zagreb gezien. Liever geen Roma en United. Jammer dus dat we uitgerekend die ploegen (kunnen) treffen in de kwart en halve finale. Maar uiteindelijk ook geen ploegen waar je kansloos tegen bent. De bookmakers vinden Ajax favoriet tegen Roma, ik denk zelf dat het 50/50 gaat zijn. Wel een mooi affiche en dus ook weer wat om naar uit te kijken. Wat dat betreft vind ik het heerlijk dat er zoveel Ajax en ander voetbal op televisie is nu we toch met bepaalde restricties te maken hebben.
De uiteindelijke loting is niet de loting waar ik op had gehoopt. Liever had ik teen tegenstander als Slavia of Zagreb gezien. Liever geen Roma en United. Jammer dus dat we uitgerekend die ploegen (kunnen) treffen in de kwart en halve finale. Maar uiteindelijk ook geen ploegen waar je kansloos tegen bent. De bookmakers vinden Ajax favoriet tegen Roma, ik denk zelf dat het 50/50 gaat zijn. Wel een mooi affiche en dus ook weer wat om naar uit te kijken. Wat dat betreft vind ik het heerlijk dat er zoveel Ajax en ander voetbal op televisie is nu we toch met bepaalde restricties te maken hebben.
- Heissenberrug
Ik daag je uit om een lijstje te maken voor Ajax.... Alleen al die 3-4 rode kaarten tegen PSV in twee potjes.Johan-Cruijff wrote: ↑20 Mar 2021, 15:03 Ik denk dat het elkaar niet zo veel uitmaakt en de wedstrijden niet zo sterk beïnvloed als hier wordt gesteld. Uiteindelijk zit het net zo vaak mee als tegen over het hele jaar gezien.
- ShovingNE2
- Site Admin
Dit is altijd het allergrootste gelul dat er bestaat en vooral gebezigd door mensen die aan de goede kant van de streep staan.Johan-Cruijff wrote: ↑20 Mar 2021, 15:03 Uiteindelijk zit het net zo vaak mee als tegen over het hele jaar gezien.
Zoiets is niet in 34 wedstrijden gelijk getrokken. Daar is de variantie veel te klein voor. Bullshit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
-
Dus je hebt allemaal even veel geluk als pech, maar je geluk dwing je af? Wat een enorme onzin zeg. Typisch dat de ajacieden enorm aan het huilen waren na de wedstrijd tegen Chelsea, waar was toen de berusting? En je één-na-laatste zin heeft er ook helemaal niks mee te maken, want nee zelfs Makkelie en Gozubuyuk geven ze nog geen penal als ze niet eens in de 16 zijn. Het staat niet gelijk na 34 wedstrijden, zelfs niet na 5 seizoenen.Johan-Cruijff wrote: ↑20 Mar 2021, 15:03 Ik denk dat het elkaar niet zo veel uitmaakt en de wedstrijden niet zo sterk beïnvloed als hier wordt gesteld. Uiteindelijk zit het net zo vaak mee als tegen over het hele jaar gezien. Daarnaast geloof ik dat je bepaalde dingen ook echt zelf afdwingt. Simpel gezegd: kom je nooit in de zestien van de tegenpartij dan ga je ook nooit een discutabele penalty krijgen. Dus het is meer dan puur geluk.
-
Geen idee over welke kaarten je het hebt. Als je bijvoorbeeld doelt op dat moment met Martinez en Zahavi dan zit je zelf mis. Want het is nu eenmaal de regel dat je voor zo'n overtreding geen rood meer geeft. Dat et een debiele regel is ben ik met je eens, maar dat is dus geen rode kaart. Op welke kaarten doel je nog meer?Heissenberrug wrote: ↑20 Mar 2021, 15:06 Ik daag je uit om een lijstje te maken voor Ajax.... Alleen al die 3-4 rode kaarten tegen PSV in twee potjes.
Verder heb ik geen lijstjes, want het interesseert me te weinig. Ik onthoud die dingen niet. Alleen de grote fouten met een grote invloed op het resultaat blijven je bij. Maar in het overgrote deel van de gevallen zijn er genoeg andere factoren die van minstens zo'n grote invloed waren.
Het zit de laatste tijd ook vaker mee dan tegen, maar dat tij keert wel weer een keer. Misschien niet exact in die 34 wedstrijden, wat dat betreft heeft Shoving gelijk en formuleer ik het niet handig. Maar laten we niet net doen alsof een ploeg structureel wordt bevooroordeeld of dat een plek in de kwartfinale of de voorsprong op de nummer 2 enkel door die scheidsrechterlijke beslissingen worden. Die in veel geval interpretabel zijn en dus lang niet altijd 'fout' zijn. Neem bijvoorbeeld die beslissingen tegen Bern. Daar heb ik al zoveel meningen over gehoord over wat nu wel/niet terecht zou zijn en waarom. Iedereen denkt daar anders over, dus het is geen uitgemaakt zaak wat nu wel of geen fout is geweest van de arbitrage.
-
- Lid scoutingsteam
Over een heel jaar gezien, zei je. Maar dat is dus gewoon niet zo. Soms zit het beduidend vaker mee dan tegen en dat kun je deels afdwingen. Ik denk ook wel dat je boodschap in essentie klopt, maar het is nu niet het juiste moment om 'm hier te verkondigen, gezien de recente ontmoetingen tussen Ajax en PSV waarin jullie meerdere rode kaarten hadden moeten krijgen en zelf slechts een enkele ping niet kregen. Dan zit het je gruwelijk mee en dat zorgt mede voor het feit dat PSV op alle fronten klaar is; dat de spanning er helemaal uit is.
-
Ik verwoord het inderdaad niet juist, maar de essentie is hopelijk duidelijk. En waarom dit moment? Niet om te verwijzen naar de onderlinge wedstrijden met PSV maar vanwege de wedstrijd tegen Young Boys uiteraard.
Dan zal ik die discussie er verder bij laten. Het is niet de bedoeling om nogmaals zout in de wonden te strooien of om te provoceren.gezien de recente ontmoetingen tussen Ajax en PSV waarin jullie meerdere rode kaarten hadden moeten krijgen en zelf slechts een enkele ping niet kregen. Dan zit het je gruwelijk mee en dat zorgt mede voor het feit dat PSV op alle fronten klaar is; dat de spanning er helemaal uit is.
- ShovingNE2
- Site Admin
Die TBS-er op Ihattaren, Rensch op wie ook alweer. Twee keer diep rood.Johan-Cruijff wrote: ↑20 Mar 2021, 16:37 Geen idee over welke kaarten je het hebt. Als je bijvoorbeeld doelt op dat moment met Martinez en Zahavi dan zit je zelf mis.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Joenepsv
- Legende
Rensch op Boscagli. Die smeerlap.ShovingNE2 wrote: ↑20 Mar 2021, 17:44Die TBS-er op Ihattaren, Rensch op wie ook alweer. Twee keer diep rood.Johan-Cruijff wrote: ↑20 Mar 2021, 16:37 Geen idee over welke kaarten je het hebt. Als je bijvoorbeeld doelt op dat moment met Martinez en Zahavi dan zit je zelf mis.
En die actie van Martinez was ook gewoon rood. Het kan verdomme toch niet waar zijn dat we natrappen gaan meten met de kracht waarbij het gebeurt. Moet niet gekker worden. Natrappen is rood. En Ajax had ook mazzel met die afgekeurde goal van Vertessen. Ik begreep dat twee dagen later de regels werden aangepast ofzo?
-
Je vergeet nog de laatste verdediger die Madueke tegen de grond werkt (moet rood zijn) en een handsbal in de 88e minuut bij een 2-2 stand.ShovingNE2 wrote: ↑20 Mar 2021, 17:44Die TBS-er op Ihattaren, Rensch op wie ook alweer. Twee keer diep rood.Johan-Cruijff wrote: ↑20 Mar 2021, 16:37 Geen idee over welke kaarten je het hebt. Als je bijvoorbeeld doelt op dat moment met Martinez en Zahavi dan zit je zelf mis.
- Vogelund
- Vaste waarde in elftal
- Old name: Vogelund
Klopt. Dat was Schuurs die een doorgebroken Madueke omver liep in de Arena.Het Kanon wrote: ↑20 Mar 2021, 17:59Je vergeet nog de laatste verdediger die Madueke tegen de grond werkt (moet rood zijn) en een handsbal in de 88e minuut bij een 2-2 stand.ShovingNE2 wrote: ↑20 Mar 2021, 17:44
Die TBS-er op Ihattaren, Rensch op wie ook alweer. Twee keer diep rood.
Handsbal in de 88e minuut staat me minder helder voor de geest.
- Heissenberrug
Ze zijn al genoemd door mn kameraden zie ik en dat je geen lijstje hebt begrijp ik, en wat Ykhim terecht zegt is de timing van je bericht gewoon niet helemaal lekker. Ik ga er niet in mee dat de VAR Ajax altijd voortrekt ofzo maar dat het ze al meer dan een jaar niet tegenzit kan je niet ontkennen lijkt me. Was er niet ook een onderzoek gedaan waaruit bleek dat Ajax over een heel seizoen gezien het meeste voordeel van de VAR had? Het is gewoon alles bij elkaar, niet alleen de VAR maar ook dingen zoals de CL in je schoot geworpen krijgen na een half seizoen gespeeld te hebben. Dat het allemaal bij elkaar vrij onrechtmatig voelt voor ons kun je wel begrijpen neem ik aan toch?
- Persepolis
- Vedette
Ik heb al eerder in dit topic gezegd dat Ajax verder is, om logische redenen (trainer zit er 3+ jaar, relatief beperkt verloop voor een succesvolle Nlse club etc.). Alleen is het wel zo dat het verschil op de ranglijst een stuk groter is dan het werkelijke verschil, omdat zaken waar je geen invloed op hebt, zoals scheidsrechterlijke beslissingen en effectiviteit van tegenstanders voor de goal, veel meer mee hebben gezeten bij Ajax de afgelopen maanden.
-
Dit moet natuurlijk gewoon een strafschop zijn:
Als die er in gaat, dan wint PSV met 2-3. Dan heeft PSV dus ook geen 'complex' in de topwedstrijden. Met de toestanden tijdens PSV-Ajax mede in het achterhoofd, zouden we een stuk minder achter hebben gestaan in de stand op die natrappertjes.
-
- Meervoudig international
Dat is waarschijnlijk ook gewoon vertrouwen. Bij ons staat de druk er iedere wedstrijd gigantisch op. Ook ongetwijfeld kwaliteit, ervaring en mentaliteit.
- Ailon
- Vedette
Soms kom je de meest treurniswekkende zooi tegen op Usenet:
ajax doc - Sar (2021) 1080p WEBRip AAC2.0 NL Gesproken - liefst 800MB aan steenpuisterig gezwam over Flap
ajax doc - Onana the boss (2020) 1080p WEBRip AAC2.0 NL Gesproken - meer dan 1GB anusdruipende zever over een Onaneur
Internet pulp in het kwadraat. Samengesteld door de ajax zelfpijpers club
ajax doc - Sar (2021) 1080p WEBRip AAC2.0 NL Gesproken - liefst 800MB aan steenpuisterig gezwam over Flap
ajax doc - Onana the boss (2020) 1080p WEBRip AAC2.0 NL Gesproken - meer dan 1GB anusdruipende zever over een Onaneur
Last edited by Ailon on 22 Mar 2021, 18:01, edited 1 time in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
- ShovingNE2
- Site Admin
- Heissenberrug
"Onana the boss" is dat de proloog van "Onana, I see you King!!"?Ailon wrote: ↑22 Mar 2021, 17:59 Soms kom je de meest treurniswekkende zooi tegen op Usenet: