Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gek dat ze dat nu ineens invoeren en niet pas na de winterstop
Bossche bol
Meervoudig international
Posts: 1,024
Joined: 08 May 2023, 20:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

En die Fanstore tasjes dan? Of vallen die er niet onder
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 20 Dec 2023, 17:19 Even uw aandacht want de regel gaat per direct in:
PSV wil met de nieuwe regel de instroom van het Philips Stadion optimaliseren. Uit veiligheidsoverwegingen is er al enkele jaren een strikter beleid bij de grotere (Europese) stadions, waarbij tassen groter dan A4 formaat niet toegestaan zijn. Het Philips Stadion past deze vanaf heden dus ook toe.
https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... tadion.htm
Bezoekersvriendelijkheid...

Ideaal als je met de trein vanuit den haag komt, iets meenemen voor de reis wordt op deze manier bijzonder beperkt. Dan kan je dus mocht je iets mee moeten nemen hopen dat er een NS bagagekluis beschikbaar is en zo niet, wat doe je dan?
These users thanked the author Prof_napo for the post:
psvgouda
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 20 Dec 2023, 18:03
Standbeeld wrote: 20 Dec 2023, 17:19 Even uw aandacht want de regel gaat per direct in:

https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... tadion.htm
Bezoekersvriendelijkheid...

Ideaal als je met de trein vanuit den haag komt, iets meenemen voor de reis wordt op deze manier bijzonder beperkt. Dan kan je dus mocht je iets mee moeten nemen hopen dat er een NS bagagekluis beschikbaar is en zo niet, wat doe je dan?
Buiktasje of hoe die dingen heten aanschaffen?
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 20 Dec 2023, 18:08
Prof_napo wrote: 20 Dec 2023, 18:03

Bezoekersvriendelijkheid...

Ideaal als je met de trein vanuit den haag komt, iets meenemen voor de reis wordt op deze manier bijzonder beperkt. Dan kan je dus mocht je iets mee moeten nemen hopen dat er een NS bagagekluis beschikbaar is en zo niet, wat doe je dan?
Buiktasje of hoe die dingen heten aanschaffen?
Nektasje abi, waß met jou :nuts:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 20 Dec 2023, 18:10
Standbeeld wrote: 20 Dec 2023, 18:08
Buiktasje of hoe die dingen heten aanschaffen?
Nektasje abi, waß met jou :nuts:
Nektabba tfoeee

https://www.nektabba.nl/
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 20 Dec 2023, 18:03
Standbeeld wrote: 20 Dec 2023, 17:19 Even uw aandacht want de regel gaat per direct in:

https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... tadion.htm
Bezoekersvriendelijkheid...

Ideaal als je met de trein vanuit den haag komt, iets meenemen voor de reis wordt op deze manier bijzonder beperkt. Dan kan je dus mocht je iets mee moeten nemen hopen dat er een NS bagagekluis beschikbaar is en zo niet, wat doe je dan?
'We' betalen ruimschoots voor de scc, laat ze maar wat lockers neerzetten, of gewoon de oude kisten handhaven (die hebben ze op noord iig, weet niet hoe dat bij de andere ingangen is geregeld). Zoveel overlast geeft dat volgens mij niet en bij navraag hebben de stewards er geen moeite mee, maar daar kan mijn beeld beperkt zijn. Bij werkelijk ieder evenement in een vast gebouw (concert, toneel, zelfs bioscopen) wordt je deze mogelijkheid geboden, alleen niet bij PSV (en wie weet ook andere bvo's, geen idee). Ik ben niet zo van de boze-mannen-die-brieven-schrijven-als-iets-ze-niet-bevalt, maar hier gaat een mailtje aan gewaagd worden. Iedere wedstrijd toch een treinreis met evt. daaraan vast zittende activiteiten, dan wil je wel wat meenemen: wat te drinken, te lezen, evt. wat te eten, etc. Het kon altijd in de ruim twintig jaar dat wij nu een scc hebben, de stewards begrijpen het ook niet waarom het nu ineens moet worden afgeschaft: 'ze' mogen het uitleggen. Het meest zinnige dat ik van een steward heb gehoord is 'ja, ze willen niet dat het hier een bewaarplaats wordt ofzo...' :lol: Wordt vervolgd
Edit: NS kluisje minimaal 17x €3/4,- bij de kosten, beetje jammer
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vind dit ook behoorlijk onzin.

Zeker met doordeweekse wedstrijden om 18.45 heb ik hier last van. Heb al paar keer gehad dat ik dan gelijk vanuit werk moet komen (met OV, heb geen auto) en dus m’n werk tas mee heb. Kluisjes bij Eindhoven Centraal zijn regelmatig al allemaal vol of stuk… dus dan moet de werktas mee naar het stadion. Dat zou dan nu niet meer mogen. En dus kom ik het stadion niet meer in als all-in kaart houder?

Service hoor voor 485 euro per jaar.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
j0enneEHV
Jeugdspeler
Posts: 56
Joined: 07 Jun 2023, 19:43
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Lekker bevorderlijk ook om iets te kopen in de fanstore...
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 20 Dec 2023, 18:27 'We' betalen ruimschoots voor de scc, laat ze maar wat lockers neerzetten, of gewoon de oude kisten handhaven (die hebben ze op noord iig, weet niet hoe dat bij de andere ingangen is geregeld). Zoveel overlast geeft dat volgens mij niet en bij navraag hebben de stewards er geen moeite mee, maar daar kan mijn beeld beperkt zijn.
Bij West zijn die er ook, of vanaf morgen waren. Met regenbuien was het wat drukker door paraplu's en op een droge dag was er niet heel veel drukte. Ideaal was het al niet omdat je effectief vrijwel nul controle had maar het gaf in ieder geval de optie om iets weg te leggen.
psvgouda wrote: 20 Dec 2023, 18:27 Bij werkelijk ieder evenement in een vast gebouw (concert, toneel, zelfs bioscopen) wordt je deze mogelijkheid geboden, alleen niet bij PSV (en wie weet ook andere bvo's, geen idee).
Dat het er niet was stoorde me niet zo omdat er een optie was, dit soort keuzes zorgen er effectief voor dat het voor toeschouwers weer net een stapje lastiger wordt. Ik vraag me ook oprecht af wat nu het gebruik van de kisten is en hoe dat nu opeens problematisch is geworden.

instroom optimaliseren en veiligheidsoverwegingen. ik heb werkelijk nog nooit een opstopping gezien door de kisten, in het verleden niet omdat de poortjes redelijk traag waren maar ook niet voor de wedstrijden met de verbeterde poortjes. Veiligheid is een kapstokartikel om van alles maar minder te maken.
psvgouda wrote: 20 Dec 2023, 18:27 Ik ben niet zo van de boze-mannen-die-brieven-schrijven-als-iets-ze-niet-bevalt, maar hier gaat een mailtje aan gewaagd worden. Iedere wedstrijd toch een treinreis met evt. daaraan vast zittende activiteiten, dan wil je wel wat meenemen: wat te drinken, te lezen, evt. wat te eten, etc. Het kon altijd in de ruim twintig jaar dat wij nu een scc hebben, de stewards begrijpen het ook niet waarom het nu ineens moet worden afgeschaft: 'ze' mogen het uitleggen. Het meest zinnige dat ik van een steward heb gehoord is 'ja, ze willen niet dat het hier een bewaarplaats wordt ofzo...' :lol: Wordt vervolgd
Genoeg zaken die je wel mee zou willen nemen als je inderdaad van wat verder met het OV komt, zeker afstanden buiten de provincie Noord-Brabant.
psvgouda wrote: 20 Dec 2023, 18:27 Edit: NS kluisje minimaal 17x €3/4,- bij de kosten, beetje jammer
De kosten zijn één factor maar het andere is het risico is dat er geen beschikbaar is. Wat doe je dan, weer terug naar huis?
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Voor welk probleem is dit nou precies de oplossing?
Psv-jp
Ballenjongen
Posts: 19
Joined: 04 Nov 2020, 17:01
FOOTB_REM_S: No

Kreeg vandaag een mail dat mijn plek als seizoenkaarthouder bij PSV - Dortmund wegens verplichtingen aan de Uefa niet beschikbaar is. Ik mag op zoek naar een vervangende plek en deze boeken. Ik zit met twee vrienden en voor hen geldt hetzelfde. Vraag me af of er nog ergens drie plekken naast/bij elkaar beschikbaar zijn. Baal er flink van in ieder geval. :huh:
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

PSV-jp wrote: 20 Dec 2023, 20:05 Kreeg vandaag een mail dat mijn plek als seizoenkaarthouder bij PSV - Dortmund wegens verplichtingen aan de Uefa niet beschikbaar is. Ik mag op zoek naar een vervangende plek en deze boeken. Ik zit met twee vrienden en voor hen geldt hetzelfde. Vraag me af of er nog ergens drie plekken naast/bij elkaar beschikbaar zijn. Baal er flink van in ieder geval. :huh:
Ik kreeg de mail ook. Nog niet eerder meegemaakt in al die jaren dat ik op PP zit. De UEFA eist steeds meer op.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

UEFA maffia!
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Raw85 wrote: 20 Dec 2023, 19:46 Voor welk probleem is dit nou precies de oplossing?
Neem de moeite om het te lezen en het zou zo maar kunnen dat je ineens begrijpt waarover het gaat :mrgreen:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat een idiote regeling zeg. Van alle verbeterpunten die ons stadion nog altijd heeft... Deze eruit pikken. Lol...

Volgens mij kunnen er sowieso her en der wat extra toegangspoorten bij gemaakt worden. Of ze efficiënter laten doorstromen. Die paar tasjes gaan het verschil echt niet maken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 Dec 2023, 21:24 Wat een idiote regeling zeg. Van alle verbeterpunten die ons stadion nog altijd heeft... Deze eruit pikken. Lol...

Volgens mij kunnen er sowieso her en der wat extra toegangspoorten bij gemaakt worden. Of ze efficiënter laten doorstromen. Die paar tasjes gaan het verschil echt niet maken.
Misschien kan jij ook PSV even mailen, net als onze man uit Gouda.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wie? 🤔
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 Dec 2023, 21:28Wie? 🤔
PSV Eindhoven.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
MC Hammer
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 20 Dec 2023, 21:24 Wat een idiote regeling zeg. Van alle verbeterpunten die ons stadion nog altijd heeft... Deze eruit pikken. Lol...

Volgens mij kunnen er sowieso her en der wat extra toegangspoorten bij gemaakt worden. Of ze efficiënter laten doorstromen. Die paar tasjes gaan het verschil echt niet maken.
Het is dan ook geen kwestie van niet efficiënt laten doorstromen: daar is een aardige slag gemaakt met de nieuwe poortjes, zoals Marcel Brands ook vorige week heeft toegelicht. Dat is m.i. een grote verbetering gebleken. En er komen meer verbeteringen aan, meen dat hij vooral noord daarbij noemde. Dus er wordt er niet een uitgepikt.

Wat ik wèl merkwaardig vind: eind vorig seizoen kregen wij van de dienstdoende stewards op noord te horen dat met ingang van het nieuwe seizoen er geen 'bagage' meer in bewaring zou kunnen worden gegeven, in ons geval twee rugzakken. Er werd (ons althans) toen niet bij verteld dat je een rugzak vanaf begin nieuwe seizoen gewoon mee naar binnen zou mogen nemen. Dat bleek pas bij de eerste wedstrijd. Vooral in het licht van de toegenomen veiligheidsmaatregelen rond het gooien van voorwerpen op het veld vond ik dat maar een merkwaardig besluit. Genoemde stewards konden het ook niet verklaren, onder het bekende mom van 'ik weet het niet, ik voer ook alleen maar uit'. Begrijpelijk maar vanuit een goede klantrelatie niet zo sterk van PSV om die mensen geen argumenten mee te geven om het publiek mee te woord te staan. Nu is het, zo blijkt uit de mail die wij allemaal hebben ontvangen, juist de veiligheid het argument om helemaal niets meer toe te staan. Dat tijdpad is toch wel een beetje raar? Enfin, het is niet anders, maar ze maken van iets kleins een voor een (weliswaar beperkte) groep supporters toch een lastig iets
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

En dan nog dit uit VI, via https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... b-halen%27 :

"Algemeen directeur Marcel Brands heeft in gesprek met Voetbal International gereageerd op de berichten dat PSV zou overwegen om te vertrekken uit het Philips Stadion. "Dat is uit zijn verband getrokken. We hebben bureau Hypercube gevraagd om voor ons te inventariseren op welke positie PSV nu staat in het voetballandschap", aldus Brands. "Commercieel doen we het heel goed, mede door het Brainport-concept waar veel toekomst in zit, maar Feyenoord en Ajax hebben wel een groter stadion. Dat scheelt toch vijftienduizend mensen. Aan die pot kunnen wij nog niet komen."

Brands gaat verder: "Alles is vol hier. Best opmerkelijk, aangezien we in 2018 voor het laatst kampioen zijn geworden. Een nieuw stadion sluiten we niet helemaal uit, maar de kans dat het gebeurt, is één procent. We willen allemaal hier blijven. We spelen hier 110 jaar en de doelpalen staan op dezelfde plek. Weggaan is bijna de ziel uit de club halen. De vraag is vooral wat hier nog kan. Misschien meer dan we denken. Twintig jaar geleden zal Real Madrid ook niet hebben nagedacht over de enorme upgrade die ze nu hebben gerealiseerd in Bernabéu."

Hoe PSV moet gaan groeien kan de algemeen directeur niet zeggen. "Dat moet je mij niet vragen. Ik kan nog geen schroef in de muur draaien", zo geeft hij aan. "De oplossing heb ik niet, maar we vinden het wel de moeite waard om te laten uitzoeken welke groei op deze plek mogelijk is."
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.ed.nl/PSV/PSV-neemt-maatreg ... ~af31f722/

Grasmat wordt (nog) niet vervangen. Afgelopen zomer hebben ze een nieuwe veldbeheerder gekozen voor het stadion + de Herdgang en voor 7 jaar aangesteld omdat de vorige niet meegroeide ( ;) ) met het niveau van PSV. Beetje een valse start dus, ook al komt dit mede door de vele regenval en gebrek aan zon.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 22 Feb 2024, 13:28
Grasmat wordt (nog) niet vervangen.
Opluchting overheerst :whistle:
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 22 Feb 2024, 13:29
Madueke wrote: 22 Feb 2024, 13:28
Grasmat wordt (nog) niet vervangen.
Opluchting overheerst :whistle:
Jij was van de zomer al vervangen. Jammer dat jij geen Yorbetje deed, jij kwam helaas wel terug :mrgreen:
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat had wel al een trainingspak van Helmond Sport, hoorde ik uit betrouwbare bronnen.
Post Reply