Liederen topic

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Twee korte, niet al te moeilijke zodat iedereen kan meedoen:

"Joey
Paling Pirlo
You are our number one
And we want you to score for us"


"He's got some skill
Oh Gu-huusje Til
Oh, Gu-huusje Til
When we bought you"
onkadonk
Ballenjongen
Posts: 12
Joined: 18 Dec 2023, 21:37
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Ruud van Nistelrooy
FOOTB_REM_S: No

Breur wrote: 18 Dec 2023, 21:46
onkadonk wrote: 18 Dec 2023, 21:44 Ha mannen. Nieuw op dit forum; al 20 jaar PSV fan. Ik vroeg me af; waarom is er nog geen persoonlijk nummer voor onze Saibari? Deze jongen is kind van de club, heeft bijgetekend tot 2028 en verdient een nummerke! Iets met een Spaanse achtergrond want hoe deze gast met z'n heupen swingt is echt geweldig om te zien!
Ik heb Volare van de gypsy kings in mijn hoofd nu.
GAST ik was PRECIES deze aan het afspelen net haha, SAIBARI, OH OH, SAIBARI, OHOHEO, hij beukt, hij draait en hij schiet. Tis daarom dak van Saibari geniet. Iets in die trend haha.

--------

Dit voorstel kwam vanuit het Saibari topic. Onze held verdient een nummerke!
User avatar
MC Hammer
International
Posts: 921
Joined: 12 Jun 2023, 21:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als ik een beetje kritisch mag zijn, en dat mag ik potjandrie, dan gaat het over een lied dat ik tegen Rangers hoorde, en ook afgelopen zondag:
"You're fucking shit"

Natuurlijk is, zoals altijd met kunstzinnige uitingen - in dit geval zang - het een kwestie van smaak en voorkeur, maar ik ben er niet zo dol op. De reden daarvoor is dat ik het heel onsportief vind om te zingen, en geen blijk van "een goede winnaar" zijn, whatever that means.

Dus, kortom, als het aan mij zou liggen, zou dat liedje achterwege mogen blijven. Ga liever de zevensprong doen, of de wave of zo. Denk dat het AZ publiek nog wel mee had willen doen ook, want die waren vrij melig.
These users thanked the author MC Hammer for the post:
Standbeeld
Hammertime!
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

MC Hammer wrote: 21 Dec 2023, 13:36 Als ik een beetje kritisch mag zijn, en dat mag ik potjandrie, dan gaat het over een lied dat ik tegen Rangers hoorde, en ook afgelopen zondag:
"You're fucking shit"

Natuurlijk is, zoals altijd met kunstzinnige uitingen - in dit geval zang - het een kwestie van smaak en voorkeur, maar ik ben er niet zo dol op. De reden daarvoor is dat ik het heel onsportief vind om te zingen, en geen blijk van "een goede winnaar" zijn, whatever that means.

Dus, kortom, als het aan mij zou liggen, zou dat liedje achterwege mogen blijven. Ga liever de zevensprong doen, of de wave of zo. Denk dat het AZ publiek nog wel mee had willen doen ook, want die waren vrij melig.
Eens,

Al dacht ik begrepen te hebben dat het juist de AZ aanhang was die dit zong. Maar blijkbaar niet dus?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
MC Hammer
International
Posts: 921
Joined: 12 Jun 2023, 21:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 21 Dec 2023, 13:38
MC Hammer wrote: 21 Dec 2023, 13:36 Als ik een beetje kritisch mag zijn, en dat mag ik potjandrie, dan gaat het over een lied dat ik tegen Rangers hoorde, en ook afgelopen zondag:
"You're fucking shit"

Natuurlijk is, zoals altijd met kunstzinnige uitingen - in dit geval zang - het een kwestie van smaak en voorkeur, maar ik ben er niet zo dol op. De reden daarvoor is dat ik het heel onsportief vind om te zingen, en geen blijk van "een goede winnaar" zijn, whatever that means.

Dus, kortom, als het aan mij zou liggen, zou dat liedje achterwege mogen blijven. Ga liever de zevensprong doen, of de wave of zo. Denk dat het AZ publiek nog wel mee had willen doen ook, want die waren vrij melig.
Eens,

Al dacht ik begrepen te hebben dat het juist de AZ aanhang was die dit zong. Maar blijkbaar niet dus?
Ik was er niet bij, ik deed de aanname, omdat het precies zo was tegen Rangers. In dat geval heb ik een onterechte aanname gedaan. Wel vrij bruut dan van de eigen AZ aanhang, ze staan verdorie derde 😅.
Hammertime!
AntonioVeloso
Ballenjongen
Posts: 27
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No



In Eindhoven, aan de Frederiklaan,
speelt het mooiste team,
van heel het aards bestaan,
de naam is P.S.V.,
P.S.V. Eindhoven,

P.S.V. Eindhoven,
P.S.V. Eindhoven.
AntonioVeloso
Ballenjongen
Posts: 27
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

(bij 1.10 ongeveer)

Ain't nobody, like Saibari,
makes me happy,
makes me feel this way!
These users thanked the author AntonioVeloso for the post (total 6):
Vanthaman18SiemenOmeAadTrixmDonyellMalenB. Dzsudzsak
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

AntonioVeloso wrote: 10 Feb 2024, 00:40 (bij 1.10 ongeveer)

Ain't nobody, like Saibari,
makes me happy,
makes me feel this way!
Creatief! Ik zeg doen. Wat meer unieke nummers zou inderdaad tof zijn.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Als je ziet hoe een opzwepend nummer als Bad Moon rising een slaaplied wordt, lijkt me een traag eentonig nummer als dirty old town in ieder geval geen goed idee.
AntonioVeloso
Ballenjongen
Posts: 27
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

Franciscus wrote: 10 Feb 2024, 08:50 Als je ziet hoe een opzwepend nummer als Bad Moon rising een slaaplied wordt, lijkt me een traag eentonig nummer als dirty old town in ieder geval geen goed idee.
Ik heb de deuntjes ook zomaar gepikt van wat ik her en der voorbij zie (en hoor) komen.
Ik vond dit er wel leuk uitzien en klinken:

Vandaar, maar ieder zijn ding natuurlijk.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

AntonioVeloso wrote: 11 Feb 2024, 19:48
Franciscus wrote: 10 Feb 2024, 08:50 Als je ziet hoe een opzwepend nummer als Bad Moon rising een slaaplied wordt, lijkt me een traag eentonig nummer als dirty old town in ieder geval geen goed idee.
Ik heb de deuntjes ook zomaar gepikt van wat ik her en der voorbij zie (en hoor) komen.
Ik vond dit er wel leuk uitzien en klinken:

Vandaar, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ja zo is het wel gaaf natuurlijk!!
These users thanked the author Franciscus for the post:
AntonioVeloso
User avatar
OmeAad
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 06 Jun 2023, 12:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Volgens mij genieten we allemaal van de gretige invalbeurten van el Tren Ricardo Pepi. Een man die in de weinige minuten die hem gegeven worden zóveel teweegbrengt, verdient een lied. Tegelijk constateren we dat onze aanhang op zanggebied even terug naar de basis moet om de fijne kneepjes onder de knie te krijgen. Geen moeilijke melodie of tekst dus. Ik zeg:

Kedeng, kedeng (x6), Pe-piii
These users thanked the author OmeAad for the post:
Trixm
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
FOOTB_REM_S: No

OmeAad wrote: 13 Feb 2024, 07:38 Volgens mij genieten we allemaal van de gretige invalbeurten van el Tren Ricardo Pepi. Een man die in de weinige minuten die hem gegeven worden zóveel teweegbrengt, verdient een lied. Tegelijk constateren we dat onze aanhang op zanggebied even terug naar de basis moet om de fijne kneepjes onder de knie te krijgen. Geen moeilijke melodie of tekst dus. Ik zeg:

Kedeng, kedeng (x6), Pe-piii
El Tren gaat alsmaar verder van stadion naar stadion,
Hij heeft het goed gedaan! En ook veel goals gemaakt.
De Champions league komt langs, Hij kopt ze binnen met één kans.
De Trein heeft zijn paspoort mee, hij komt uit de USAaaaaaaaaaa
These users thanked the author VTheMan for the post:
OmeAad
AntonioVeloso
Ballenjongen
Posts: 27
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

(bij 0.43 ongeveer)
Ricardo Pepi,
ooh la la,
he's scoring goals, the striker from Amerika,
Ricardo Pepi,
ooh la la,
muchos goals, for PSV Ollanda!


We like Saibari, we like, we like Saibari
we like Saibari, we like, we like Saibari!

Oh Ismael Saibari, die gaat als een Ferrari,
zie hem over het veld gaan,
doet iedereen versteld staan!
These users thanked the author AntonioVeloso for the post:
Striker85
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

We heten niet PSV Holland.
AntonioVeloso
Ballenjongen
Posts: 27
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 18 Feb 2024, 21:26 We heten niet PSV Holland.
Ik kon zo vlug niks anders verzinnen.
Last edited by AntonioVeloso on 19 Feb 2024, 17:55, edited 2 times in total.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Ik kan me de tijden nog herinneren dat we ieder jaar kampioen werden en Feyenoord 5e of 6e. Het enige dat je dan hoorde was “PSV is kut want jullie hebben geen originele liedjes, nepsupporters”. Lalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalala
User avatar
OmeAad
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 06 Jun 2023, 12:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kijk eens naar Leeds hierhttps://twitter.com/HLTCO/status/1761300779762155601 een nummer van hun eigen Kaiser Chiefs zingen. Dat is toch prachtig?

Het zou geweldig zijn als we meer liedjes van lokale muzikale helden gaan gebruiken. Zo geef je kleur aan je club. Eindhoven (en omstreken) heeft genoeg hits voortgebracht, maar we maken er amper gebruik van. Zo hoorde ik deze week volgens mij de Dortmund-fans een lied op de melodie van 'Wat zullen we drinken?' zingen, een nummer dat nota bene is gepopulariseerd door de Eindhovense band Bots. Zelf bij Feyenoord zingen ze een nummer van Eindhovenaar Koelewijn. En wij? Wij laten het liggen. Wat dacht je van 'Ben ik te min', of het refrein van 'de Troubadour'?

We krijgen een zanger als Guus Meeuwis in de schoot geworpen, met een fantastisch voetballied als "'Het Dondert en het Bliksemt". Dat wordt wel gedraaid in het stadion, maar volgens mij kan dat een veel prominentere plek bij onze wedstrijden innemen (ook al is de tekst in strijd met de huidige KNVB-protocollen). Dan ben je niet meer de duizendste club met Sweet Caroline, maar heb je echt een eigen gezicht.
These users thanked the author OmeAad for the post:
Franciscus
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

OmeAad wrote: 24 Feb 2024, 10:55 Kijk eens naar Leeds hierhttps://twitter.com/HLTCO/status/1761300779762155601 een nummer van hun eigen Kaiser Chiefs zingen. Dat is toch prachtig?

Het zou geweldig zijn als we meer liedjes van lokale muzikale helden gaan gebruiken. Zo geef je kleur aan je club. Eindhoven (en omstreken) heeft genoeg hits voortgebracht, maar we maken er amper gebruik van. Zo hoorde ik deze week volgens mij de Dortmund-fans een lied op de melodie van 'Wat zullen we drinken?' zingen, een nummer dat nota bene is gepopulariseerd door de Eindhovense band Bots. Zelf bij Feyenoord zingen ze een nummer van Eindhovenaar Koelewijn. En wij? Wij laten het liggen. Wat dacht je van 'Ben ik te min', of het refrein van 'de Troubadour'?

We krijgen een zanger als Guus Meeuwis in de schoot geworpen, met een fantastisch voetballied als "'Het Dondert en het Bliksemt". Dat wordt wel gedraaid in het stadion, maar volgens mij kan dat een veel prominentere plek bij onze wedstrijden innemen (ook al is de tekst in strijd met de huidige KNVB-protocollen). Dan ben je niet meer de duizendste club met Sweet Caroline, maar heb je echt een eigen gezicht.
Helemaal mee eens. Bovenstaand voorbeeld van ke-deng ke-deng pepi is creatief en passend. En ik vind dat bijvoorbeeld Brabant van Guus ook een plek verdient. En dat gezamenlijk gezongen clubliederen altijd de voorkeur hebben boven onoriginele liedjes als sweet caroline.
These users thanked the author Siemen for the post:
OmeAad
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Willen we meer of minder Guus Meeuwis?

Ik zeg minder.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 24 Feb 2024, 11:44 Willen we meer of minder Guus Meeuwis?

ik zeg minder.
Ik ook, maar toch zou zo'n 'lied' best passen voor deze over de grensmuur denderende trein.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

OmeAad wrote: 24 Feb 2024, 10:55We krijgen een zanger als Guus Meeuwis in de schoot geworpen, met een fantastisch voetballied als "'Het Dondert en het Bliksemt". Dat wordt wel gedraaid in het stadion, maar volgens mij kan dat een veel prominentere plek bij onze wedstrijden innemen (ook al is de tekst in strijd met de huidige KNVB-protocollen).
Benieuwd wat deninho32 hiervan vindt.

Overigens hier wel helemaal mee eens:
OmeAad wrote: 24 Feb 2024, 10:55Kijk eens naar Leeds hierhttps://twitter.com/HLTCO/status/1761300779762155601 een nummer van hun eigen Kaiser Chiefs zingen. Dat is toch prachtig?

Het zou geweldig zijn als we meer liedjes van lokale muzikale helden gaan gebruiken. Zo geef je kleur aan je club. Eindhoven (en omstreken) heeft genoeg hits voortgebracht, maar we maken er amper gebruik van. Zo hoorde ik deze week volgens mij de Dortmund-fans een lied op de melodie van 'Wat zullen we drinken?' zingen, een nummer dat nota bene is gepopulariseerd door de Eindhovense band Bots. Zelf bij Feyenoord zingen ze een nummer van Eindhovenaar Koelewijn. En wij? Wij laten het liggen. Wat dacht je van 'Ben ik te min', of het refrein van 'de Troubadour'?
Guus Meeuwis vind ik persoonlijk helemaal niks.
Last edited by Standbeeld on 24 Feb 2024, 11:47, edited 1 time in total.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Na olivier Boscagli en Ismael saibari, zijn er nog meer spelers die we kunnen ondervangen met o-ohoho-o ?
Saibari is underrated.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 24 Feb 2024, 11:47 Na olivier Boscagli en Ismael saibari, zijn er nog meer spelers die we kunnen ondervangen met o-ohoho-o ?
Guus Til?
User avatar
OmeAad
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 06 Jun 2023, 12:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jammer dat Sergiño Dest na dit jaar weggaat, want we hadden zijn naam moeiteloos kunnen verwerken in Simply the Best. Daarmee is onze Tina-loze periode ook meteen beëindigd
Post Reply