Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Heya Hallvar wrote: 21 Dec 2023, 09:07Brands was de grote initiator van het RvN project en Gerbrands had er inhoudelijk niks meer mee van doen.
Zeker niet de initiator. Dat waren Gerbrands en De Jong. Dat gesprek was later. Schmidt had opgezegd en een paar dagen later vroeg Gerbrands hem als trainer. Ruud heeft daar na een wedstrijd met Jong PSV nog over gehad. Die zei vervolgens nee. Toen er andere namen werden genoemd kreeg Ruud spijt en belde hij Marcel. Op dat moment wist hij nog niet dat Marcel mogelijk AD zou worden. Daarna komt het deel wat jij quote.

Ja: hij heeft een belangrijke hand erin gehad en het ook afgerond. Maar initiator niet.
Heya Hallvar wrote: 21 Dec 2023, 09:07Brands zegt in het laatste interview dat hij nog altijd het geloof heeft dat het zou hebben kunnen werken. Met de kennis van nu mag je wel wat meer introspectie verwachten.
Dat doet hij maar intern. Probeer eens iets anders te zeggen zonder Ruud te beschadigen of een trap na te geven.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
    loginnaamSKERLADMaN
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    loginnaam
    Internationale topspeler

Heya Hallvar Gerbrands en De Jong hadden voor dat hele verhaal bij Ruud aangeklopt, die toen nog weigerde. Zij zijn dus echt wel de initiator. Verder, nogmaals, verwacht je nu serieus dat Brands Van Nistelrooij publiekelijk gaat lopen afbranden? Ze doen echt wel aan introspectie, maar het resultaat daarvan blijtt grotendeels intern.
  • These users thanked the author loginnaam for the post:
    SKERLA
    Josef Dettelbacher
    Legende
    Clubvoorkeur: PSV

Waar is Ruud eigenlijk mee bezig momenteel? Ik hoor of lees er niets over. Slechts een half jaar weg, maar sinds de komst van Bosz voelt al het andere een eeuwigheid geleden..
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    ShovingNE2
    Site Admin

Josef Dettelbacher wrote: 21 Dec 2023, 09:19Waar is Ruud eigenlijk mee bezig momenteel? Ik hoor of lees er niets over. Slechts een half jaar weg, maar sinds de komst van Bosz voelt al het andere een eeuwigheid geleden..
    Weinig, hij komt af en toe op de Herdgang om wat wedstrijden te bekijken.
    Hightower
    Regelmatige invaller

Josef Dettelbacher wrote: 21 Dec 2023, 09:19 Waar is Ruud eigenlijk mee bezig momenteel? Ik hoor of lees er niets over. Slechts een half jaar weg, maar sinds de komst van Bosz voelt al het andere een eeuwigheid geleden..
    Begreep bij Vandaag Inside dat de Volkskrant binnenkort (komend weekend wellicht) met een interview met van Nistelrooij zal komen, waarin hij zijn verhaal zal gaan doen.
    Op weg naar nr 26
    Vedette

Hightower wrote: 21 Dec 2023, 10:14
    Josef Dettelbacher wrote: 21 Dec 2023, 09:19 Waar is Ruud eigenlijk mee bezig momenteel? Ik hoor of lees er niets over. Slechts een half jaar weg, maar sinds de komst van Bosz voelt al het andere een eeuwigheid geleden..
    Begreep bij Vandaag Inside dat de Volkskrant binnenkort (komend weekend wellicht) met een interview met van Nistelrooij zal komen, waarin hij zijn verhaal zal gaan doen.
    Werd gisteren in de Skiete Willy podcast ook gezegd ja, zouden Marcel en Earnest al zenuwachtig zijn ?
    Josef Dettelbacher
    Legende

Ik kan bij Ruud heel goed de persoon scheiden van de werkzaamheden als trainer. Totaal geen rancune ofzo.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 3):
    StandbeeldSKERLAHeruone
    Standbeeld
    Mister PSV

Op weg naar nr 25 wrote: 21 Dec 2023, 10:31
    Hightower wrote: 21 Dec 2023, 10:14

Werd gisteren in de Skiete Willy podcast ook gezegd ja, zouden Marcel en Earnest al zenuwachtig zijn ?
    Nee, want Ruud is een gentleman en gaat niet natrappen.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 4):
    ShovingNE2SKERLAOp weg naar nr 26loginnaam
    D'n Berry
    Veelbelovend talent

ShovingNE2 wrote: 21 Dec 2023, 08:13
    D'n Berry wrote: 21 Dec 2023, 06:23Maar als ik het interview met Brands in de vi lees dan vrees ik dat hij dat volgende keer gewoon weer gaat proberen. Geen greintje berouw of voortschrijdend inzicht te bekennen.
    Ik heb het interview (nog) niet gelezen dus ga even af op jouw woordkeuze. Als Marcel inderdaad 'berouw' zou tonen dan zou hij direct ook Ruud van Nistelrooij schofferen. Als hij nu gaat zeggen 'Ruud? Hadden we nooit aan moeten beginnen!' Hoe komt dat over. Ruud komt inmiddels weer op de Herdgang: helemaal goed. Totaal onnodig om dat nu op te rakelen.

Verder heeft Gerbrands hem aangesteld en niet Marcel.
    Fair maar Brands gaat wel een paar stappen verder dan alleen Ruud niet afbranden. Hij vindt het bijvoorbeeld nog steeds wel een goed idee dat ze een drie jarig traject met Ruud in waren gegaan om hem het vak te laten leren (als trainer van PSV 1 na jaren geen kampioen!), want dat lukte zo goed met Cocu enzo. Die begint er straks gewoon weer aan hoor. Hopelijk kan Ernie ons behoeden.
    ShovingNE2
    Site Admin

D'n Berry wrote: 21 Dec 2023, 12:15Fair maar Brands gaat wel een paar stappen verder dan alleen Ruud niet afbranden. Hij vindt het bijvoorbeeld nog steeds wel een goed idee dat ze een drie jarig traject met Ruud in waren gegaan om hem het vak te laten leren (als trainer van PSV 1 na jaren geen kampioen!), want dat lukte zo goed met Cocu enzo. Die begint er straks gewoon weer aan hoor. Hopelijk kan Ernie ons behoeden.
    Dan zal er eerst een kandidaat moeten zijn. Ik maak mij niet druk totdat het voorligt.
    Teletubby
    Nationale topspeler

Ik ga er eigenlijk van uit dat we in ieder geval 2 en als hij blijft presteren 3+ jaar gaan genieten van Boszball. Hoe de vlag er dan bij hangt dat zien we dan wel weer.
    Ren Höek
    Vedette

D'n Berry wrote: 21 Dec 2023, 12:15 Fair maar Brands gaat wel een paar stappen verder dan alleen Ruud niet afbranden. Hij vindt het bijvoorbeeld nog steeds wel een goed idee dat ze een drie jarig traject met Ruud in waren gegaan om hem het vak te laten leren (als trainer van PSV 1 na jaren geen kampioen!), want dat lukte zo goed met Cocu enzo. Die begint er straks gewoon weer aan hoor. Hopelijk kan Ernie ons behoeden.
    Brands zou een prima politicus zijn.
    Ruud is duidelijk op de achtergrond naar de uitgang geduwd, had daar moeite mee en stapte daarom zelf ineens op. Voor John De Jong geldt grotendeels hetzelfde.

Dat Brands nu vol lof is over beiden is natuurlijk geen toeval, evenals dat hij zogenaamd heel graag met allebei verder was gegaan. Door deze uitspraken van hem wordt niemand beschadigd, waardoor zowel de club als de betrokkenen er positief uitkomen. En hij probeert hiermee te voorkomen dat PSV een 'Van Bommel'' scenario krijgt, oftewel een ex-medewerker die via de media terugslaat en negatief is over PSV en/of directieleden van PSV. Dat zorgt namelijk voor onrust, waar niemand bij gebaat is.
  • These users thanked the author Ren Höek for the post:
    Lente
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Standbeeld
    Mister PSV

Ruud en John zijn in beide gevallen juist niet door Brands naar de uitgang geduwd. Brands heeft zich alleen niet hard gemaakt voor het blijven van de twee. Die heeft mooi gezwegen en heeft de politicus gespeeld. In beide gevallen vond ie een vertrek wel prima. Soms is zwijgen goud.
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Sommige mensen hebben hierboven toch echt een dringende realiteitscursus nodig. Ik zal er even snel eentje schetsen:

1. Als er problemen zijn binnen een BVO waarbij er frictie is tussen personen, dan is de situatie vaak minimaal 2x zo erg als dat in de media geschetst wordt. Zie bijv. de reportages van Elfrink en Timmer die met alle respect slechts een zeer milde versie van de werkelijkheid zijn. Overigens ook kuddo's daarvoor, want we hebben ten slotte te maken met mensen. Sensatie zoeken, ook al is het op waarheid gebaseerd, komt niemand ten goede.

2. Als een TD of een AD iets zegt bij een BVO dan kan je zo'n antwoord vaak als politiek correct opvatten en dus met een korreltje zout nemen. Van Nistelrooij voelde geen vertrouwen meer. "Ja, hoe dat komt weten we niet eigenlijk. We hebben altijd enorm veel vertrouwen naar hem uitgestraald" aldus Stewart en Brands. Iedereen weet wel hoe het echt zit. Daarvoor heb je niet eens extra informatie nodig. De categorie uitspraken over Ruud als trainer kunnen ook in die doos.

3. Marcel Brands is een politicus. Die had zo Mark Rutte kunnen opvolgen met de "Ja, daar heb ik geen actieve herinnering aan". Die hele situatie met JdJ vorig jaar was daarvoor zo pijnlijk en typerend.

4. De voetballerij is een smerige viezige wereld. En sluit daarmee aan op puntje 1. Vrijwel alles gebeurd onsmakelijk. Van machtsstrijden en crisissen tot aan het wegwerken van mensen. Het mandaat gebeuren van Mislintat met bijv. een Sutalo en Sosa om een transfer rond te maken waardoor de van origine begeleiders van deze spelers geen geld kregen? Ook dat gebeurd bij PSV die nadrukkelijk achter David Martinez zitten ;)

Laat je nogmaals vooral niet naïef verblinden over bepaalde uitspraken of gang van zaken.
    Last edited by Heruone on 21 Dec 2023, 15:17, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Heruone for the post (total 4):
    StandbeeldLentePersepolisJur1913
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Standbeeld wrote: 21 Dec 2023, 15:11 Ruud en John zijn in beide gevallen juist niet door Brands naar de uitgang geduwd. Brands heeft zich alleen niet hard gemaakt voor het blijven van de twee. Die heeft mooi gezwegen en heeft de politicus gespeeld. In beide gevallen vond ie een vertrek wel prima. Soms is zwijgen goud.
    Zwijgen is toestemmen. Maar in het geval van Ruud zijn er wel een aantal dingetjes voorgevallen.
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    ShovingNE2
    Site Admin

Ik kan mij niet voorstellen dat Ruud nu de club in brand gaat zetten.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Heruone
    Standbeeld
    Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 21 Dec 2023, 15:24 Ik kan mij niet voorstellen dat Ruud nu de club in brand gaat zetten.
    Gaat hij ook niet doen. Hoogstens dat hij deelt hoe hij zaken heeft ervaren zonder daarbij het huidig PSV of de directie te schaden. Als er in de media echt pertinente onwaarheden zijn verteld zoals bij John, dan heb je reden om het eea recht te zetten. Ruud heeft dat niet want iedereen heeft zich naar de buitenwereld respectvol opgesteld.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
    ShovingNE2psvgouda
    Juancho
    Mister PSV

Puur als check hoor, maar is dit het Bosz topic? 🤔 😬
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Nee, dit is het topic voor de opvolger van RvN :mrgreen:
    Op weg naar nr 26
    Vedette

Standbeeld wrote: 21 Dec 2023, 12:08
    Op weg naar nr 25 wrote: 21 Dec 2023, 10:31

Nee, want Ruud is een gentleman en gaat niet natrappen.
    Kan ik me ook niet voorstellen inderdaad en anderzijds is het ook niet zo dat Marcel en Earnest het niet op een nette manier ofzo gedaan hebben.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Teletubby wrote: 21 Dec 2023, 12:26 Ik ga er eigenlijk van uit dat we in ieder geval 2 en als hij blijft presteren 3+ jaar gaan genieten van Boszball.
    Het is heel verleidelijk om de huidige vorm door te trekken over de langere termijn maar dat is echt niet zo'n zekerheidje. Ik heb al vaker gezegd maar bij Slot was er een lange zomer en het was ineens allemaal weg in zijn laatste jaar bij AZ. En bij Slot is het dit jaar ook anders dan vorig jaar.

Het enige wat je kunt blijven doen is Bosz voeden met spelers die dit voetbal goed kunnen (en willen) uitvoeren. En dan is het niet vanzelfsprekend dat het zo kan blijven gaan. De selectie past op dit moment als een puzzel in elkaar en als er 2 spelers vertrekken kan het toch flink anders worden. Maar mocht Bosz blijven presteren dan zal er ook weer een club komen die hem los wil weken. Hij heeft nog niet in Engeland/Spanje/Italië gewerkt en wellicht staat het op zijn bucket list.

Als Bosz nu liever Schouten op stelt als CV omdat we dan beter aan voetballen komen dan zou het heel gek zijn om nu een verdediger te halen die niet kan voetballen/opbouwen. En als Lozano/Lang/Bakayoko weg gaat dan moet er ook wel echt een aanvaller bij die óók het verschil maakt. Anders is het Boszbal wellicht niet zo effectief en dan kan het ook snel de verkeerde kant op gaan.

Enjoy the moment. Dat hebben we na al die jaren wel verdiend.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    MC Hammer
    DonyellMalen
    Legende

• These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 3):
    WoodenshoesMaartenVDutch Cowboy
    Standbeeld
    Mister PSV

:lol:

Josef Dettelbacher
    Legende

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vo ... ~ab2ea945/

Laat alle spelers met trainersambities dit eens lezen. De tijd en energie die Peter erin steekt is echt enorm.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    MC Hammer
    MC Hammer
    International

En dat is dus waarom mensen problemen hadden met Steijns Ibiza-trip.

Ja, hij kon daar ook videootjes bekijken, maar laten we wel wezen, hij is niet half bereid te leveren wat deze coaches leveren.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post:
    Heissenberrug
    Hammertime!
    Post Reply