Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr.Unibet wrote: 16 Jul 2023, 18:26
Josef Dettelbacher wrote: 16 Jul 2023, 18:21

Ruud is zelf vertrokken, en heeft Xavi en co het uit laten zoeken met Fred..
Ja, maar het kwam iedereen natuurlijk wel goed uit en hij zal ook wel een ontslagvergoeding gekregen hebben.

Anyway, het gevoel bekruipt mij een beetje dat Xavi deze week heeft gebruikt om te proeven wat Bosz van plan was om vervolgens zijn conclusies te trekken. Anders snap ik de timing niet echt.
Het is waarschijnlijk zo gegaan: het bedrag wat ze uit die kamelenracer in Parijs wilden trekken was nog te laag dus hebben darren dickhead en Xavi ons nog even wat langer aan het lijntje gehouden om dat wel voor elkaar te krijgen (en tegelijk even met leipzig regelen dat hij daar een jaartje mag vertoeven)
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr.Unibet wrote: 16 Jul 2023, 18:26
Josef Dettelbacher wrote: 16 Jul 2023, 18:21

Ruud is zelf vertrokken, en heeft Xavi en co het uit laten zoeken met Fred..
Ja, maar het kwam iedereen natuurlijk wel goed uit en hij zal ook wel een ontslagvergoeding gekregen hebben.

Anyway, het gevoel bekruipt mij een beetje dat Xavi deze week heeft gebruikt om te proeven wat Bosz van plan was om vervolgens zijn conclusies te trekken. Anders snap ik de timing niet echt.
Ik denk dat Xavi hier nooit is gekomen met de intentie lang te blijven. Als je met terugwerkende kracht kijkt, is ie overal vrij kil vertrokken. Plotseling naar PSG vanuit Barca, daarna plots hier een contract tekenen en PSG met vraagtekens achterlatend, en nu ook hier plots weg terug naar de koudste koopclub van Europa. Zoals ik gisteren al zei, en waar Ardbeg om moest lachen: Xavi is gewoon een wandelend bedrijf.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Xavi gaf tijdens afgelopen seizoen aan met jaloezie naar het spel van Feyenoord te kijken, wat voldoende zegt hoe hij over Ruud als trainer denkt.

Ruud zijn vertrek zal eerder een motivatie tot blijven zijn geweest dan een motivatie tot vertrek.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ruud is even lekker aan het groundhoppen in Argentinië dit weekend.

These users thanked the author nilssonH for the post (total 2):
StandbeeldFranciscus
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Goed om hem te zien genieten als voetballiefhebber. Ook in de Spaanstalige landen een icoon en geweldig uithangbord.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

'Ik kom net terug uit Argentinië en heb een prachtige voetbalreis gemaakt rondom de wedstrijd tussen Boca Juniors en River Plate. Mijn oud-collega bij Málaga, Martín Demichelis, is nu trainer van River. Ik ben een training wezen kijken en heb een afspraak kunnen maken met Marcelo Gallardo, de voorganger van Demichelis. Hij heeft onder meer twee keer de Copa Libertadores gewonnen. Met hem heb ik uiteindelijk tweeënhalf uur over het vak gesproken. Dat was geweldig!’, zei Van Nistelrooij over zijn werkbezoek aan Buenos Aires.
Wanneer gaat de trainerscarriere van Ruud van Nistelrooij weer een vervolg krijgen? De trainer brandt naar eigen zeggen van verlangen en ambities en is nog altijd veel in de weer met het topvoetbal. ‘Kom maar naar Ajax!’, roept iemand in zaal in Haarlem naar Van Nistelrooij. ‘Nee, Ajax gaat niet gebeuren’, aldus Ruud van Nistelrooij over zijn toekomst als trainer.
Mooi stukje. Ben benieuwd waar Ruud zich straks verder gaat ontwikkelen als trainer.
https://www.psvinside.nl/in-argentinie- ... -gebeuren/
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Mooi. Absolute grootheid. Of hij het als trainer ooit echt gaat redden betwijfel ik, maar bijzonder goede vent lijkt het me. Anderzijds als trainer ook echt niet slechter dan zeker 50% van de trainers in de Eredivisie.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

https://www.volkskrant.nl/sport/van-nis ... ~b0dc5b4e/

Mooie man blijft het toch met zijn bescheidenheid, betrokkenheid en betrouwbaarheid. Die waardes laat hij ook in zo’n interview zien, al zegt hij voetbalinhoudelijk niet zoveel, behalve dat hij het fundament legde en hij dat wel wat onderbouwd (in balbezit 343 met Teze naar binnen en linksback diepgaand; linksbuiten Xavi in rol die Lang nu had enz.).
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De steun was er alleen in woord, maar niet in gebaar en gevoel. Er is wat mij betreft genoeg over gezegd en geschreven. Een net interview verder van Ruud. Uiteindelijk blijkt uit alles dat Ruud nog onvoldoende ervaring had. Het is een trainer die nog teveel zoekende is. Niet alleen op voetbal-inhoudelijk gebied, maar ook zeker op het gebied van persoonlijk leiderschap. Ondanks dat hij de emotionele uitspattingen niet meer heeft, blijft het een gevoelige man, maar wel met een vrije geest. Ik gun hem het allerbeste.
These users thanked the author Standbeeld for the post (total 5):
DonyellMalenmatejaLenteJur1913MaartenV
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Mooie vent, maar PSV kwam voor hem te vroeg en niet onder het beste gesternte. Maar koe kont. Vraag blijft voor mij hoe hij zich op tactisch vlak zal weten te ontwikkelen, maar zal dat zeker graag volgen . Het ga hem goed. Dat zijn naam in het heldenlied moge blijven glanzen
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Az zou een mooie club voor hem zijn.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

guus wrote: 23 Dec 2023, 09:48 Az zou een mooie club voor hem zijn.
Stap vooruit ook ten opzichte van Pascal Jansen. Ik vind overigens ook dat Ramzi ergens wel een kans mag krijgen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 23 Dec 2023, 09:57Stap vooruit ook ten opzichte van Pascal Jansen.
Op basis van wat dan?
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 23 Dec 2023, 10:04
Thijs wrote: 23 Dec 2023, 09:57Stap vooruit ook ten opzichte van Pascal Jansen.
Op basis van wat dan?
Uitstraling, lerende houding, gedrevenheid, ontwikkelende visie, topsportattitude, connecties met goede voetbalmensen en het gegeven dat het erop lijkt dat Janssen een beetje in een soort vast patroon lijkt te zijn beland.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vind dat geen sterke punten eerlijk gezegd. Afgezien van uitstraling vind ik dat Janssen deze capaciteiten ook bezit. Vind Ruud tactisch (nog) niet goed genoeg, Janssen heeft daarin gewoon veel meer laten zien. Bovendien is hij niet te benijden, elk jaar verkoopt AZ haar beste spelers en hij heeft toch aantal keer leuk team opgebouwd. Vorig jaar halve finale Confetti League gehaald met zeer beperkte middelen. Het verwachtingspatroon van de AZ-supporters is over het algemeen ook veel te hoog.
These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 2):
Menno1Mithras
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dat stukje over de radio was wel de spijker op zijn kop. Hij is zeker niet de beste trainer, maar het wordt soms wel in het absurde getrokken. Zeker voor een jonge trainer werden er hele harde conclusies getrokken. Hij is geen Bosz of slot 🤢, maar er zit echt wel een trainer in die jongen. In ieder geval een held van ons.
These users thanked the author Trixm for the post (total 3):
YkhimpsvgoudaJur1913
Saibari is underrated.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 23 Dec 2023, 10:15 Vind dat geen sterke punten eerlijk gezegd. Afgezien van uitstraling vind ik dat Janssen deze capaciteiten ook bezit. Vind Ruud tactisch (nog) niet goed genoeg, Janssen heeft daarin gewoon veel meer laten zien. Bovendien is hij niet te benijden, elk jaar verkoopt AZ haar beste spelers en hij heeft toch aantal keer leuk team opgebouwd. Vorig jaar halve finale Confetti League gehaald met zeer beperkte middelen. Het verwachtingspatroon van de AZ-supporters is over het algemeen ook veel te hoog.
Zoals Ruud zegt het draait om draagvlak/steun en je voelt in alles dat Janssen nog weinig draagvlak heeft bij AZ. En dat elk jaar je beste spelers verkocht worden dat is bij elke topclub in Nederland. Er komen ook weer spelers voor terug of uit de jeugd.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Groot compliment naar Ruud om in zo'n interview met een terugblik naar zijn ontslag eigenlijk totaal niet met modder te gooien, niemand persoonlijk iets te verwijten en juist bij zichzelf te blijven. Dat lukt echt lang niet iedereen, zelfs niet een half jaar na dato.
These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 21):
guusmatejaComeOnPSVBossche bolLeandroBonfimTrixmYkhimTijnSKERLApsvgoudaDe RealistRen HöekCarnelitoJohnnie WalkerJur1913HightowerJ O H NJordiDutch CowboyMithrasMaartenV
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Ruud heeft uiteindelijk gewoon prima gepresteerd. Tweede plek, overwintering in Europa, beker, Johan Cruijff Schaal terwijl de absolute topspelers werden verkocht.

Natuurlijk zijn we er met Bosz en het spel dat we nu spelen dik op vooruit gegaan, maar alle respect voor Ruud. Blijft een legende.
These users thanked the author TomPSV for the post:
Thijs
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Aardige gozer, topvoetballer maar gewoon niet zo'n goede trainer. Is ook niet erg; je kunt niet overal goed in zijn.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 23 Dec 2023, 10:21 Dat stukje over de radio was wel de spijker op zijn kop. Hij is zeker niet de beste trainer, maar het wordt soms wel in het absurde getrokken. Zeker voor een jonge trainer werden er hele harde conclusies getrokken. Hij is geen Bosz of slot 🤢, maar er zit echt wel een trainer in die jongen. In ieder geval een held van ons.
Het wordt ook in het absurde getrokken en daar hebben sommige mensen op dit forum ook aan bijgedragen door continu buitenproportioneel hard te oordelen, terwijl de beste man in zijn eerste seizoen als volwaardig trainer twee prijzen pakte, het overgrote deel van zijn toppers won én PSV naar de voorronde CL loodste, waar we nu nog steeds van kunnen genieten.

Natuurlijk is het niet de volgende wereldtrainer. Hoeft ook niet. Hij heeft ook genoeg fouten gemaakt, wat niet meer dan logisch is. Maar je kreeg hier soms de indruk dat hij de slechtste trainer in hele, hele lange tijd was. Totaal belachelijk.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 11):
ThijsD.MillpantsruuddevilLentepsvgoudaGrasmatTrixmJohnnie WalkerJur1913Dn TrolMaartenV
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Gebrek aan steun bleek wel bij de persconferentie daarna, Stewart was daar niet zo duidelijk in. Dat mag overigens als TD.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Dit was wel opvallend:

Ruud:

"De td is de belangrijkste persoon in een voetbalclub. Veel belangrijker dan de trainer."

Peter:

"De keuze voor een trainer is de keuze voor de belangrijkste man binnen je club."
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 23 Dec 2023, 10:21 Dat stukje over de radio was wel de spijker op zijn kop. Hij is zeker niet de beste trainer, maar het wordt soms wel in het absurde getrokken. Zeker voor een jonge trainer werden er hele harde conclusies getrokken. Hij is geen Bosz of slot 🤢, maar er zit echt wel een trainer in die jongen. In ieder geval een held van ons.
De voetballerij is een smerige wereld. Al vaak genoeg gezegd. En daar is dit ook part of the deal van.

Maar met de rest van het stukje ben ik echt totaal oneens.

1. Ruud is vorig jaar een hand boven het hoofd gehouden. Er zijn verschillende narratieven gespind gedurende het seizoen waar de problemen lagen en wat er fout ging bij PSV, maar vrijwel nooit kwam de naam Ruud van Nistelrooij met inhoudelijke kritiek naar voren in de (traditionele) media. En met alle respect voor Ruud zijn behoorlijk veel zaken die speelden, zoals de onvrede/frictie spelersgroep, staf en twijfel bij directie voor hele lange tijd ook onder het tafellaken geveegd. Dat voor de bekerfinale aan Stewart een vraag gesteld wordt met of Van Nistelrooij doorgaat, terwijl hij nog gewoon een contract had dit seizoen is treffend. Mannen bij FC Afkicken hebben ook wel eens aangegeven dat je in de persruimte zo nu en dan wel wat hoort en dat er al hele geruime tijd geluiden waren dat er zaken niet boterde. Daar is totdat de T. het bommetje liet droppen, niks mee gedaan.

2. Ruud is een leergierige gast en een hele fijne persoonlijkheid. Ook een hele goede motivator denk ik. Maar uiteindelijk komt het wel op vakinhoud aan. En dan tellen al die eerstgenoemde zaken niet meer. Ruud zijn leergierigheid heeft hem qua tactische inzichten en werkwijze in de periode t.o.v. de O18 tot aan PSV 1 niet verder gebracht. Als dat zijn visie is, prima! Maar het is voetbaltechnisch gezien niet een visie die aansluit binnen het moderne topvoetbal. En dan druk ik me nog mild uit zonder op de inhoud aspecten uit te lichten. En ook dat vertaalt zich uiteindelijk naar de manier hoe de spelersgroep hem zien. Waarom werd Ruud niet meer serieus genomen door de spelersgroep? Omdat ze het gevoel hadden dat er een "clown" voor de groep stond die er de ballen verstand van had op het moment dat het voetbalinhoudelijk werd, hoe geweldige vent Ruud ook is.

De stap naar PSV 1 was achteraf niet de juiste. Maar iedereen die Ruud al lange tijd kent (periode O18, JPSV) en wellicht ook goed ingevoerde meningen/geluiden van anderen heeft gehoord, weet dat bovenstaande behoorlijk in twijfel getrokken kan worden.
These users thanked the author Heruone for the post (total 5):
Menno1Ren HöekDonyellMalenJur1913mr.top
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 23 Dec 2023, 12:40
Trixm wrote: 23 Dec 2023, 10:21 Dat stukje over de radio was wel de spijker op zijn kop. Hij is zeker niet de beste trainer, maar het wordt soms wel in het absurde getrokken. Zeker voor een jonge trainer werden er hele harde conclusies getrokken. Hij is geen Bosz of slot 🤢, maar er zit echt wel een trainer in die jongen. In ieder geval een held van ons.
De voetballerij is een smerige wereld. Al vaak genoeg gezegd. En daar is dit ook part of the deal van.

Maar met de rest van het stukje ben ik echt totaal oneens.

1. Ruud is vorig jaar een hand boven het hoofd gehouden. Er zijn verschillende narratieven gespind gedurende het seizoen waar de problemen lagen en wat er fout ging bij PSV, maar vrijwel nooit kwam de naam Ruud van Nistelrooij met inhoudelijke kritiek naar voren in de (traditionele) media. En met alle respect voor Ruud zijn behoorlijk veel zaken die speelden, zoals de onvrede/frictie spelersgroep, staf en twijfel bij directie voor hele lange tijd ook onder het tafellaken geveegd. Dat voor de bekerfinale aan Stewart een vraag gesteld wordt met of Van Nistelrooij doorgaat, terwijl hij nog gewoon een contract had dit seizoen is treffend. Mannen bij FC Afkicken hebben ook wel eens aangegeven dat je in de persruimte zo nu en dan wel wat hoort en dat er al hele geruime tijd geluiden waren dat er zaken niet boterde. Daar is totdat de T. het bommetje liet droppen, niks mee gedaan.

2. Ruud is een leergierige gast en een hele fijne persoonlijkheid. Ook een hele goede motivator denk ik. Maar uiteindelijk komt het wel op vakinhoud aan. En dan tellen al die eerstgenoemde zaken niet meer. Ruud zijn leergierigheid heeft hem qua tactische inzichten en werkwijze in de periode t.o.v. de O18 tot aan PSV 1 niet verder gebracht. Als dat zijn visie is, prima! Maar het is voetbaltechnisch gezien niet een visie die aansluit binnen het moderne topvoetbal. En dan druk ik me nog mild uit zonder op de inhoud aspecten uit te lichten. En ook dat vertaalt zich uiteindelijk naar de manier hoe de spelersgroep hem zien. Waarom werd Ruud niet meer serieus genomen door de spelersgroep? Omdat ze het gevoel hadden dat er een "clown" voor de groep stond die er de ballen verstand van had op het moment dat het voetbalinhoudelijk werd, hoe geweldige vent Ruud ook is.

De stap naar PSV 1 was achteraf niet de juiste. Maar iedereen die Ruud al lange tijd kent (periode O18, JPSV) en wellicht ook goed ingevoerde meningen/geluiden van anderen heeft gehoord, weet dat bovenstaande behoorlijk in twijfel getrokken kan worden.
Je kan elke keer wel dezelfde riedel houden, maar je kan het ook eens van een andere kant bekijken. Niemand ontkent de problemen onder Ruud, alleen heeft hij ook heel veel dingen goed gedaan bij PSV.

Hij heeft mijn inziens laten zien dat hij een uitstekende manager en motivator kan zijn, de vergelijking met een bobby robson die hij zelf maakt vind ik dan ook mooi. Niet iedereen heeft alle eigenschappen voor een toptrainer, maar Ruud heeft er echt wel een aantal. Met specifieke aanvullingen in zijn technische staf zie ik hem een prima carrière hebben op zijn niveau.
These users thanked the author Trixm for the post (total 6):
ThijsYkhimruuddevilpsvgoudaMithrasMaartenV
Saibari is underrated.
Post Reply