Sparts Je blijft maar proberen je eerste post goed te praten door het een andere insteek te geven, nl. nu door te zeggen dat dit je de financiële middelen kan geven om in de zomer eerder te handelen. Dat kan inderdaad kloppen wanneer er zo geen financiële middelen voorhanden zijn (wat niet altijd het geval hoeft te zijn; zo zijn we komende zomer al verzekerd van CL-voetbal en kunnen we dus echt wel ook zonder verkoop al eerder handelen), maar dat was simpelweg niet jouw insteek in je eerste post. Dus je hoeft niet meer te proberen jezelf goed te praten, ik had je allang schaakmat gezet daarvoor. En dat er omstandigheden kunnen zijn waarbij het goed is om een speler in de winter te verkopen, hebben we afgelopen jaar gezien; dat zal vrijwel niemand betwisten.
Wist je trouwens dat Gakpo ook al voor het begin van een transferwindow was verkocht ipv tegen het einde daarvan?
Cashcow-beleid
-
- Legende
Er zijn wat mij betreft twee redenen (voor 95% van de gevallen) om een basisspeler in de winter te verkopen. De eerste reden is vanwege financiële problemen c.q. financiële toekomstige problemen en de tweede reden is dat je er een dusdanig hoger bod voor krijgt. Vorige transferwinter was het eerste bij Gakpo het geval en het tweede bij Madueke het geval, waarbij het geval Madueke ook nog wel het één en ander op de achtergrond speelde.
PSV zit i.t.t. een jaar geleden niet in de situatie dat ze basisspelers moeten verkopen en is het juist dus zaak ze bij elkaar te houden. Doordat PSV financieel wat sterker is geworden zou er eerder een situatie zijn dat je zelf al iemand kan halen die kan wennen voor volgend seizoen. Dan heb ik het niet over een 10 miljoen plus aankoop, maar wel een jongere speler. Daar zou je aan kunnen denken, maar niet om alvast je eigen basisspelers te verkopen omdat je qua Eredivisie er al zo goed voor staan. Nog even los van de basisspelers zelf die nog een eigen inbreng hebben en een seizoen als deze niet zomaar op zullen geven voor een half jaar eerder vertrek.
Voor de spelers aan de onderkant van de selectie is het een heel ander verhaal, maar het gaat nu over basisspelers. Die doe je als PSV zijnde zonder extreme biedingen niet weg de komende maand.
PSV zit i.t.t. een jaar geleden niet in de situatie dat ze basisspelers moeten verkopen en is het juist dus zaak ze bij elkaar te houden. Doordat PSV financieel wat sterker is geworden zou er eerder een situatie zijn dat je zelf al iemand kan halen die kan wennen voor volgend seizoen. Dan heb ik het niet over een 10 miljoen plus aankoop, maar wel een jongere speler. Daar zou je aan kunnen denken, maar niet om alvast je eigen basisspelers te verkopen omdat je qua Eredivisie er al zo goed voor staan. Nog even los van de basisspelers zelf die nog een eigen inbreng hebben en een seizoen als deze niet zomaar op zullen geven voor een half jaar eerder vertrek.
Voor de spelers aan de onderkant van de selectie is het een heel ander verhaal, maar het gaat nu over basisspelers. Die doe je als PSV zijnde zonder extreme biedingen niet weg de komende maand.
- ShovingNE2
- Site Admin
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
We moeten nog even afhameren wat we onder extreme biedingen verstaan.
Ykhim heeft in het Baka topic der Johan al netjes geprijsd. Nu nog de potentiële wintercashcows Veerman, Saibari (hot hot hot), Bosscagli, Vertessen en van Duiven een minimumprijskaartje geven. Dan kan dn Earnie dat inspreken in zijn voicemail.
Ykhim heeft in het Baka topic der Johan al netjes geprijsd. Nu nog de potentiële wintercashcows Veerman, Saibari (hot hot hot), Bosscagli, Vertessen en van Duiven een minimumprijskaartje geven. Dan kan dn Earnie dat inspreken in zijn voicemail.
- DadOfFour
- Internationale topspeler
100M per stuk, package deal 5 voor 600MGrasmat wrote: ↑26 Dec 2023, 22:54 We moeten nog even afhameren wat we onder extreme biedingen verstaan.
@Ykhim heeft in het Baka topic der Johan al netjes geprijsd. Nu nog de potentiële wintercashcows Veerman, Saibari (hot hot hot), Bosscagli, Vertessen en van Duiven een minimumprijskaartje geven. Dan kan dn Earnie dat inspreken in zijn voicemail.
La vida és massa curta per no fer broma
-
- Geselecteerd voor Oranje
Dat is omdat als de reacties zijn ‘nee want Veerman is goed’ je feitelijk over twee verschillende dingen discussieert. Enerzijds het maximeren van succes dit seizoen en anderzijds lange termijn succes. Ik vind het interessant om na te denken over hoe je het huidige succes op de lange termijn kunt trekken. Dus onafhankelijk van een toevallige goede trainer of een toevallige ‘lucky throw’ op de transfermarkt. Naar mijn mening dus: sneller dan noodzakelijk spelers verkopen zodat je niet in 1 keer een grote uitloop hebt.ShovingNE2 wrote: ↑26 Dec 2023, 16:21Als eigenlijk iedereen een andere afweging maakt dan zou je kunnen nadenken of het wel slim is. Sowieso als je nog in diverse competities zit waar je nog lang niet verder bent is het bewust verzwakken van je selectie terwijl het niet nodig gaat natuurlijk tegen alle sportieve doelen in. We zijn in de basis een voetbalclub die strijd om prijzen en daar is zo'n sterk mogelijke selectie voor nodig.
Zelden komen we zover in de CL en je wil nu de handdoek gooien omdat we hem toch niet kunnen winnen.... ik vind dat raar.
Tot mijn droevenis herken ik dat mij het lot ten deel valt van zoveel briljante visionairs voor mij. We worden niet begrepen, weggehoond, geridiculiseerd. Het is zoals het is, ik ben gelukkig groot genoeg om me erover heen te zetten en te accepteren dat jullie er nog niet klaar zijn voor zijn.
Maar over een paar jaar staat er een stuk op VI pro, over hoe Cardiffe Isle United in een paar jaar tijd een revolutie teweeg bracht, de gevestigde orde versloeg en archaïsche ‘voetbalwetten’ omverwierp, en van de 8e Engelse divisie doorstootte naar een CL plek, door extreem functioneel en bedrijfsmatig met uitgaande transfers om te gaan. En zelfs goede spelers te verkopen in de winterstop zonder dat daar een noodzaak toe was. En wanneer dat moment komt kom ik in dit topic een ‘a ha!’ plaatsen.
-
Wist je dat Gakpo trouwens een volle transferperiode later dan de bedoeling was werd verkocht?loginnaam wrote: ↑26 Dec 2023, 18:39 @Sparts Je blijft maar proberen je eerste post goed te praten door het een andere insteek te geven, nl. nu door te zeggen dat dit je de financiële middelen kan geven om in de zomer eerder te handelen. Dat kan inderdaad kloppen wanneer er zo geen financiële middelen voorhanden zijn (wat niet altijd het geval hoeft te zijn; zo zijn we komende zomer al verzekerd van CL-voetbal en kunnen we dus echt wel ook zonder verkoop al eerder handelen), maar dat was simpelweg niet jouw insteek in je eerste post. Dus je hoeft niet meer te proberen jezelf goed te praten, ik had je allang schaakmat gezet daarvoor. En dat er omstandigheden kunnen zijn waarbij het goed is om een speler in de winter te verkopen, hebben we afgelopen jaar gezien; dat zal vrijwel niemand betwisten.
Wist je trouwens dat Gakpo ook al voor het begin van een transferwindow was verkocht ipv tegen het einde daarvan?
Deels heb je gelijk hoor. Mijn principiële punt is dat je moet voorkomen om teveel basisspelers in 1 keer te moeten vervangen. Ik denk dat zo’n briljante transferperiode als afgelopen zomer eigenlijk niet nog een keer te verwachten is. En dat je daarom de uitgaande transfers moet spreiden. Dus bij de ene speler proberen te verlengen waar dat eigenlijk niet kan (teveel bijtekengeld bieden) en bij de andere eerder afscheid nemen dan je op sportieve gronden (voor dit seizoen) zou willen.
Dus ja, idealiter haal je een potentiële basisspeler voor volgend jaar nu al in de winter. Maar als dat niet kan, dan nog heb je langer de tijd, en betere mogelijkheden als je vanaf de winter met een zak geld een vervanger gaat zoeken, dan wanneer je dat vanaf augustus kunt doet.
En als dat x6 basisspelers is (Tilman, Saibari, Veerman, Bakayoko, Ramalho, Teze), is dat des te meer reden om verder vooruit te kijken dan de komende drie maanden.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
De situatie is toch volkomen anders dan vorig seizoen of bij Cardiff? Wij moeten dit seizoen nog optimaal presteren. Dat is veel belangrijker dan een leuk transferresultaat. De enige die weg mag wat mij betreft is Sambo. Die maakt te weinig minuten en nu Mauro terug is gaat dat niet verbeteren.
- ShovingNE2
- Site Admin
De rest niet gequote, maar bracht zeker een mooie glimlach op mijn gezicht. Terug naar dit deel. Stewart heeft gezegd dat hij als hij een goede mogelijkheid ziet hij al vooruit wil lopen op volgend seizoen. Maar daar ook nadrukkelijk bij gezegd dat hij de dynamiek in de selectie erg belangrijk vindt. Wat jij wil kan ook zonder het per se verkopen van spelers. Ik denk dat Veerman en Teze om die twee eruit te halen na het EK, minimaal twee duels CL en een titel evt. beker meer opbrengen dan nu. En dan niet samen 5 miljoen meer, maar misschien wel 15 tot 20 miljoen meer. CL en EK zijn de podia waarop spelers de lucht in gaan qua prijzen. Kijk naar Abcoude Noord.Sparts wrote: ↑27 Dec 2023, 09:09Dat is omdat als de reacties zijn ‘nee want Veerman is goed’ je feitelijk over twee verschillende dingen discussieert. Enerzijds het maximeren van succes dit seizoen en anderzijds lange termijn succes. Ik vind het interessant om na te denken over hoe je het huidige succes op de lange termijn kunt trekken. Dus onafhankelijk van een toevallige goede trainer of een toevallige ‘lucky throw’ op de transfermarkt. Naar mijn mening dus: sneller dan noodzakelijk spelers verkopen zodat je niet in 1 keer een grote uitloop hebt.
Maar hoe terecht is de angst dat je zoveel moet vervangen in je basiself eigenlijk? Ik denk dat onderstaande spelers er nog steeds zijn of de biedingen moeten echt goed zijn. Welke grote uitloop zie jij nog meer dan?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- DadOfFour
Kom maar fijn "A ha!" plaatsen, want dat betekend dat jij wel een hele grote ziener bent, voorlopig klopt er namelijk geen klote van, omdat;1Sparts wrote: ↑27 Dec 2023, 09:09Dat is omdat als de reacties zijn ‘nee want Veerman is goed’ je feitelijk over twee verschillende dingen discussieert. Enerzijds het maximeren van succes dit seizoen en anderzijds lange termijn succes. Ik vind het interessant om na te denken over hoe je het huidige succes op de lange termijn kunt trekken. Dus onafhankelijk van een toevallige goede trainer of een toevallige ‘lucky throw’ op de transfermarkt. Naar mijn mening dus: sneller dan noodzakelijk spelers verkopen zodat je niet in 1 keer een grote uitloop hebt.ShovingNE2 wrote: ↑26 Dec 2023, 16:21
Als eigenlijk iedereen een andere afweging maakt dan zou je kunnen nadenken of het wel slim is. Sowieso als je nog in diverse competities zit waar je nog lang niet verder bent is het bewust verzwakken van je selectie terwijl het niet nodig gaat natuurlijk tegen alle sportieve doelen in. We zijn in de basis een voetbalclub die strijd om prijzen en daar is zo'n sterk mogelijke selectie voor nodig.
Zelden komen we zover in de CL en je wil nu de handdoek gooien omdat we hem toch niet kunnen winnen.... ik vind dat raar.
Tot mijn droevenis herken ik dat mij het lot ten deel valt van zoveel briljante visionairs voor mij. We worden niet begrepen, weggehoond, geridiculiseerd. Het is zoals het is, ik ben gelukkig groot genoeg om me erover heen te zetten en te accepteren dat jullie er nog niet klaar zijn voor zijn.
Maar over een paar jaar staat er een stuk op VI pro, over hoe Cardiffe Isle United in een paar jaar tijd een revolutie teweeg bracht, de gevestigde orde versloeg en archaïsche ‘voetbalwetten’ omverwierp, en van de 8e Engelse divisie doorstootte naar een CL plek, door extreem functioneel en bedrijfsmatig met uitgaande transfers om te gaan. En zelfs goede spelers te verkopen in de winterstop zonder dat daar een noodzaak toe was. En wanneer dat moment komt kom ik in dit topic een ‘a ha!’ plaatsen.
1. Er speelt geen enkele club op het 8e Engelse niveau die Cardiffe Isle United heet
2. De volgende clubs spelen in Cardiff (ben er even vanuit gegaan dat je een typefout hebt gemaakt), maar ook geen Cardiff Isle United te bekennen.
- Cardiff City FC - Championship
- Bridgend Street AFC - South Wales Alliance League Premier Division
- Caerau AFC - Cymru South
- Canton FC - Ardal League South West
- Cardiff Corinthias - Ardal Leagues South West
- Cadiff Draconians FC - Ardal Leauges South West
- Cardiff Grange Harlequins - Cardiff District League (gestopt in 2021/22)
- Cardiff Metroplotian University FC - Cymru Premier
- Ely Rangers - South Wales Premier League (22-23)
- Grange Albian FC - South Wales Alliance League
- Llanrumney United - South Wales Alliance League Premier Division
3. Zelfs Google heeft nog nooit van Cardiff(e) Isle United gehoord.
Ga maar weer fijn terug naar je save met FM24. Hebben we overigens ook vast wel een topic voor
-
- Nationale topspeler
Ga je er vanuit dat Tillman toch niet kan blijven vanwege big club Bayern? Aangezien je die anders op 10 zou zetten met Saibari op 8 toch. Neemt even niet weg dat dat wel een aankoop is.ShovingNE2 wrote: ↑27 Dec 2023, 10:12De rest niet gequote, maar bracht zeker een mooie glimlach op mijn gezicht. Terug naar dit deel. Stewart heeft gezegd dat hij als hij een goede mogelijkheid ziet hij al vooruit wil lopen op volgend seizoen. Maar daar ook nadrukkelijk bij gezegd dat hij de dynamiek in de selectie erg belangrijk vindt. Wat jij wil kan ook zonder het per se verkopen van spelers. Ik denk dat Veerman en Teze om die twee eruit te halen na het EK, minimaal twee duels CL en een titel evt. beker meer opbrengen dan nu. En dan niet samen 5 miljoen meer, maar misschien wel 15 tot 20 miljoen meer. CL en EK zijn de podia waarop spelers de lucht in gaan qua prijzen. Kijk naar Abcoude Noord.Sparts wrote: ↑27 Dec 2023, 09:09Dat is omdat als de reacties zijn ‘nee want Veerman is goed’ je feitelijk over twee verschillende dingen discussieert. Enerzijds het maximeren van succes dit seizoen en anderzijds lange termijn succes. Ik vind het interessant om na te denken over hoe je het huidige succes op de lange termijn kunt trekken. Dus onafhankelijk van een toevallige goede trainer of een toevallige ‘lucky throw’ op de transfermarkt. Naar mijn mening dus: sneller dan noodzakelijk spelers verkopen zodat je niet in 1 keer een grote uitloop hebt.
Maar hoe terecht is de angst dat je zoveel moet vervangen in je basiself eigenlijk? Ik denk dat onderstaande spelers er nog steeds zijn of de biedingen moeten echt goed zijn. Welke grote uitloop zie jij nog meer dan?
-
“ja mooi verhaal Plato met je schaduw en zo, maar waar is die grot dan? Laat maar zien dan! Ik geloof er niks van!”DadOfFour wrote: ↑27 Dec 2023, 10:20Kom maar fijn "A ha!" plaatsen, want dat betekend dat jij wel een hele grote ziener bent, voorlopig klopt er namelijk geen klote van, omdat;1Sparts wrote: ↑27 Dec 2023, 09:09
Dat is omdat als de reacties zijn ‘nee want Veerman is goed’ je feitelijk over twee verschillende dingen discussieert. Enerzijds het maximeren van succes dit seizoen en anderzijds lange termijn succes. Ik vind het interessant om na te denken over hoe je het huidige succes op de lange termijn kunt trekken. Dus onafhankelijk van een toevallige goede trainer of een toevallige ‘lucky throw’ op de transfermarkt. Naar mijn mening dus: sneller dan noodzakelijk spelers verkopen zodat je niet in 1 keer een grote uitloop hebt.
1. Er speelt geen enkele club op het 8e Engelse niveau die Cardiffe Isle United heet.
Ga maar weer fijn terug naar je save met FM24. Hebben we overigens ook vast wel een topic voor
-
Jij had niks te doen en niet door dat Sparts gewoon maar een verzonnen naam gebruikte?DadOfFour wrote: ↑27 Dec 2023, 10:20Kom maar fijn "A ha!" plaatsen, want dat betekend dat jij wel een hele grote ziener bent, voorlopig klopt er namelijk geen klote van, omdat;1Sparts wrote: ↑27 Dec 2023, 09:09
Dat is omdat als de reacties zijn ‘nee want Veerman is goed’ je feitelijk over twee verschillende dingen discussieert. Enerzijds het maximeren van succes dit seizoen en anderzijds lange termijn succes. Ik vind het interessant om na te denken over hoe je het huidige succes op de lange termijn kunt trekken. Dus onafhankelijk van een toevallige goede trainer of een toevallige ‘lucky throw’ op de transfermarkt. Naar mijn mening dus: sneller dan noodzakelijk spelers verkopen zodat je niet in 1 keer een grote uitloop hebt.
1. Er speelt geen enkele club op het 8e Engelse niveau die Cardiffe Isle United heet
2. De volgende clubs spelen in Cardiff (ben er even vanuit gegaan dat je een typefout hebt gemaakt), maar ook geen Cardiff Isle United te bekennen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Nee, daar ga ik niet per se vanuit. Sterker nog. Als wij de optie willen lichten voor 12-14 miljoen en Bayern blokkeert dat en boekt 4 miljoen (?) over dan prefereer ik dat wellicht boven optie lichten.
Maar ik vind hem nog niet zo bepalend dat ik hem als een issue qua uitloop zie mocht dat gebeuren. Uiteindelijk gaat het om het raamwerk dat je hebt staan. Op het middenveld vertrekt Veerman, er blijven er sowieso nog 2 over, misschien wel 3. Ik voorzie dat volgend jaar er nog 8 van de 3 huidige basisspelers blijven. Haal je Saibari naar 8 dan is zal Til en/of Tillman dat doen. Moet dat een aankoop worden: ook geen issue. Van de bepalende basisspelers zie ik er maar drie vertrekken: Veerman, Teze en Ramalho. Dat is niet zo'n grote uitstroom dat je daar nu al op moet voorsorteren toch?
-
- Meervoudig international
Alles in de as sorteer je idealiter op voor als dat binnen je mogelijkheden ligt, daarnaast zou enige zekerheid omtrent Dest fijn zijn. Boscagli lijkt me ook niet direct een zekerheidje dat hij blijft, zou wel top zijn.ShovingNE2 wrote: ↑27 Dec 2023, 10:39Nee, daar ga ik niet per se vanuit. Sterker nog. Als wij de optie willen lichten voor 12-14 miljoen en Bayern blokkeert dat en boekt 4 miljoen (?) over dan prefereer ik dat wellicht boven optie lichten.
Maar ik vind hem nog niet zo bepalend dat ik hem als een issue qua uitloop zie mocht dat gebeuren. Uiteindelijk gaat het om het raamwerk dat je hebt staan. Op het middenveld vertrekt Veerman, er blijven er sowieso nog 2 over, misschien wel 3. Ik voorzie dat volgend jaar er nog 8 van de 3 huidige basisspelers blijven. Haal je Saibari naar 8 dan is zal Til en/of Tillman dat doen. Moet dat een aankoop worden: ook geen issue. Van de bepalende basisspelers zie ik er maar drie vertrekken: Veerman, Teze en Ramalho. Dat is niet zo'n grote uitstroom dat je daar nu al op moet voorsorteren toch?
-
- Nationale topspeler
Ben ik het mee eens ja. Als je inderdaad 4 miljoen op zou tellen bij de 14 die je anders had betaald, dan kan Earnie genoeg opties bekijken. Misschien dat ik dat zelf ook geen probleem zou vinden. Vind het dan alleen jammer dat je duidelijk ziet dat zo’n jongen opener wordt bij ons PSV en dan weer terug moet naar een grote kille club.ShovingNE2 wrote: ↑27 Dec 2023, 10:39Nee, daar ga ik niet per se vanuit. Sterker nog. Als wij de optie willen lichten voor 12-14 miljoen en Bayern blokkeert dat en boekt 4 miljoen (?) over dan prefereer ik dat wellicht boven optie lichten.
-
Ja, dat is inderdaad inschatting. Hoeveel ontwikkeling kun je van deze twee spelers verwachten? Het zou kunnen dat een aantal Palingtovenaarpasses zoveel indruk maken dat dit nog wel 20 miljoen extra oplevert. Daar zullen de experts van PSV een mening over moeten hebben. Persoonlijk denk ik niet dat deze spelers op het EK gaan spelen, en ze worden in de CL juist getest op hun zwakke plekken. Mijn inschatting is dat ze, ook gezien hun leeftijd op hun max zitten.ShovingNE2 wrote: ↑27 Dec 2023, 10:12De rest niet gequote, maar bracht zeker een mooie glimlach op mijn gezicht. Terug naar dit deel. Stewart heeft gezegd dat hij als hij een goede mogelijkheid ziet hij al vooruit wil lopen op volgend seizoen. Maar daar ook nadrukkelijk bij gezegd dat hij de dynamiek in de selectie erg belangrijk vindt. Wat jij wil kan ook zonder het per se verkopen van spelers. Ik denk dat Veerman en Teze om die twee eruit te halen na het EK, minimaal twee duels CL en een titel evt. beker meer opbrengen dan nu. En dan niet samen 5 miljoen meer, maar misschien wel 15 tot 20 miljoen meer. CL en EK zijn de podia waarop spelers de lucht in gaan qua prijzen. Kijk naar Abcoude Noord.Sparts wrote: ↑27 Dec 2023, 09:09Dat is omdat als de reacties zijn ‘nee want Veerman is goed’ je feitelijk over twee verschillende dingen discussieert. Enerzijds het maximeren van succes dit seizoen en anderzijds lange termijn succes. Ik vind het interessant om na te denken over hoe je het huidige succes op de lange termijn kunt trekken. Dus onafhankelijk van een toevallige goede trainer of een toevallige ‘lucky throw’ op de transfermarkt. Naar mijn mening dus: sneller dan noodzakelijk spelers verkopen zodat je niet in 1 keer een grote uitloop hebt.
Maar terecht punt dat hier een stuk persoonlijke inschatting inzit.
Dan v.w.b. vertrekkende spelers, ik vind dat best wel veel gaten. Vooral omdat veel backups ook weg zijn, normaliter. (Sambo, Babadi, van Aanholt, Vertessen). En omdat ik er niet veel geld op durf te zetten dat Saibari blijft indien hij zo blijft spelen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Voorsorteren prima. Maar verkopen om te kunnen voorsorteren is onwenselijk wat mij betreft. Dat je nu al een Vranckx haalt omdat hij op de positie van Veerman en Schouten kan: helemaal goed. Veerman verkopen en Vranckx halen: no go. (Tenzij achterlijk bod op Veerman).
-
- Nationale topspeler
Als we Bakayoko, Veerman en Teze kwijtraken dan verkoopt PSV Saibari echt niet denk ik. We hoeven dan niet meer, sterker nog dat hoeven we überhaupt minder sinds het halen van CL (2x dan). Ajax kreeg ook een bizar bod op die jankbal Alvarez en wees het af omdat het geld niet nodig was en er dan te veel gaten onstonden. Saibari zal zelf ook best weten dat zijn verkoop waarschijnlijk een jaar later is.
Verkopen we wel zowel Saibari als Bakayoko + die andere heren, dan mag Earnie ook meer geld dan ooit uitgeven en ik heb tegenwoordig genoeg vertrouwen dat Bosz ze binnen no-time op scherp heeft.
-
Je moet inderdaad proberen dat er niet een te grote leegloop in een transferperiode is, maar dat doe je in principe per transferzomer, tussen de seizoenen in, en niet in de winter tijdens het seizoen, want dan heb je ook nog veel meer met de groepsdynamiek te maken. Als je nu in de winter basisspelers als Veerman en Teze gaat verkopen dan spreekt daar niet echt ambitie uit richting de rest van de spelersgroep, zeker niet als er geen direct financiële noodzaak voor is.Sparts wrote: ↑27 Dec 2023, 09:20Wist je dat Gakpo trouwens een volle transferperiode later dan de bedoeling was werd verkocht?loginnaam wrote: ↑26 Dec 2023, 18:39 @Sparts Je blijft maar proberen je eerste post goed te praten door het een andere insteek te geven, nl. nu door te zeggen dat dit je de financiële middelen kan geven om in de zomer eerder te handelen. Dat kan inderdaad kloppen wanneer er zo geen financiële middelen voorhanden zijn (wat niet altijd het geval hoeft te zijn; zo zijn we komende zomer al verzekerd van CL-voetbal en kunnen we dus echt wel ook zonder verkoop al eerder handelen), maar dat was simpelweg niet jouw insteek in je eerste post. Dus je hoeft niet meer te proberen jezelf goed te praten, ik had je allang schaakmat gezet daarvoor. En dat er omstandigheden kunnen zijn waarbij het goed is om een speler in de winter te verkopen, hebben we afgelopen jaar gezien; dat zal vrijwel niemand betwisten.
Deels heb je gelijk hoor. Mijn principiële punt is dat je moet voorkomen om teveel basisspelers in 1 keer te moeten vervangen. Ik denk dat zo’n briljante transferperiode als afgelopen zomer eigenlijk niet nog een keer te verwachten is. En dat je daarom de uitgaande transfers moet spreiden. Dus bij de ene speler proberen te verlengen waar dat eigenlijk niet kan (teveel bijtekengeld bieden) en bij de andere eerder afscheid nemen dan je op sportieve gronden (voor dit seizoen) zou willen.
Dus ja, idealiter haal je een potentiële basisspeler voor volgend jaar nu al in de winter. Maar als dat niet kan, dan nog heb je langer de tijd, en betere mogelijkheden als je vanaf de winter met een zak geld een vervanger gaat zoeken, dan wanneer je dat vanaf augustus kunt doet.
En als dat x6 basisspelers is (Tilman, Saibari, Veerman, Bakayoko, Ramalho, Teze), is dat des te meer reden om verder vooruit te kijken dan de komende drie maanden.
Waar je verder uiteindelijk ook naar toe wil (het cashcow-beleid), is dat als er spelers vertrekken, minimaal de helft daarvan uit eigen geledingen kan worden opgevangen. Veerman die vertrekt? Niet erg, want Saibari staat al lang te trappelen om zijn positie in het elftal over te nemen (en is dat ook al aan het doen). En daarachter komt Land weer. En door juist in die groep spelers te investeren (toekomstige cashcows), krijg je een groep spelers die dan al langer gewend zal zijn, waarvan je ook beter weet wat je van hen kan verwachten, en hoef je ook geen 6 rake aankopen te doen als er 6 basisspelers vertrekken in de zomer.
En die zak met geld heb je dan als je het goed doet ook standaard al, je hoeft niet meer eerst te verkopen voor je de echte versterkingen die je van buiten wil aantrekken kan kopen. De fout die we niet moeten gaan maken, is wat Ajax de afgelopen jaren heeft gedaan: denken dat alles maar meteen weer moet worden uitgegeven om wanhopig de aansluiting bij de Europese top proberen te vinden.
- DadOfFour
Ik had inderdaad niets te doen, en als Sparts een echt voorbeeld had aangehaald, dan had hij wellicht echt als ziener gezien kunnen worden.loginnaam wrote: ↑27 Dec 2023, 10:38Jij had niks te doen en niet door dat @Sparts gewoon maar een verzonnen naam gebruikte?DadOfFour wrote: ↑27 Dec 2023, 10:20
Kom maar fijn "A ha!" plaatsen, want dat betekend dat jij wel een hele grote ziener bent, voorlopig klopt er namelijk geen klote van, omdat;1
Nu lult hij gewoon krampachtig uit zijn nek, om maar aan te kunnen tonen dat we deze winter echt onze beste spelers moeten verkopen
-
- Meervoudig international
Eens inderdaad, maar de keuze zal bij PSV intern ook zijn; sorteren we al voor zonder te verkopen of verzekeren we ons eerst van Dest en Tillman alvorens we voorsorteren op overige posities.ShovingNE2 wrote: ↑27 Dec 2023, 10:46Voorsorteren prima. Maar verkopen om te kunnen voorsorteren is onwenselijk wat mij betreft. Dat je nu al een Vranckx haalt omdat hij op de positie van Veerman en Schouten kan: helemaal goed. Veerman verkopen en Vranckx halen: no go. (Tenzij achterlijk bod op Veerman).
Volgensmij zijn de mogelijkheden na het halen van Dest en Tillman voorlopig wel weer klaar, tenzij er dus weer een speler verkocht wordt. Totdat je natuurlijk weer zekerheid hebt op nog een jaar CL, maar ik weet niet in hoeverre PSV hier al op durft voor te sorteren.
- ShovingNE2
- Site Admin
Eigenlijk moet je een bank zien te creëren zoals dit jaar. Die er staan als het moet, gretig zijn en weten dat als de basis vertrekt zij doorstromen naar die plek. En dan bij voorkeur grotendeels bestaande uit jonge spelers die je eerder hebt gehaald en nog lang niet aan hun top lijken te zitten. Siabari, Tillman, Babadi, Pepi, Bakayoko, (niemand dacht dat hij zoveel zou spelen denk ik), Vertessen, Mauro, Sambo. (Tillman niet helemaal, maar dat hij hier zijn waardevermeerdering krijgt lijkt mij wel duidelijk vanuit het cashcow principe). Dan zal je niet op iedere positie dat kunnen doen, daar doe je dan twee of drie aankopen voor.loginnaam wrote: ↑27 Dec 2023, 10:53En die zak met geld heb je dan als je het goed doet ook standaard al, je hoeft niet meer eerst te verkopen voor je de echte versterkingen die je van buiten wil aantrekken kan kopen. De fout die we niet moeten gaan maken, is wat Ajax de afgelopen jaren heeft gedaan: denken dat alles maar meteen weer moet worden uitgegeven om wanhopig de aansluiting bij de Europese top proberen te vinden.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- loginnaam
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Waar ik dacht dat we met Dest/Tillman nog flink wat zou kunnen opbouwen qua cashcow-beleid valt dat denk ik toch wat tegen met de meest recente berichten. De blessure van Lang helpt ook niet echt mee en ondanks dat we al 7 maanden in het nieuwe seizoen zitten heeft enkel Saibari (perfecte timing) bijgetekend en heeft Bakayoko enkel een verbeterd contract gekregen als ik Elfrink mag geloven. Lang en Pepi (2 van de 4 aankopen) komen vooralsnog niet verder dan 1450 minuten en Schouten en Lozano zijn normaliter geen cash-cows. Zeker met de kortlopende contracten van hele belangrijke basisspelers begin ik me toch weer zorgen te maken over waar we over een half jaar staan. Ook al worden we kampioen en hebben we een paar goede uitgaande transfers.
> 20 miljoen
Bakayoko
Veerman
Lang
Saibari (zeer waarschijnlijk niet 2024)
Schouten (zeer waarschijnlijk niet 2024)
10 a 20 miljoen
Teze
Boscagli
Vertessen
Pepi (zeer waarschijnlijk niet 2024)
< 10 miljoen
Benitez
Obispo
Mauro
Til (zeer waarschijnlijk niet in 2024)
Lozano (zeer waarschijnlijk niet in 2024)
(Nagenoeg) transfervrij/kleingeld
Tillman
Dest
Bella-Kotchap
Luuk
Ramalho
Waterman
Drommel
Van Aanholt
Babadi
Sambo
Oppegard
Van Duiven en Land kan ik hier moeilijk in meenemen aangezien zij een soort van wildcards zijn tussen 0 en 50 miljoen afhankelijk van de ontwikkeling. Het behouden van Babadi wordt wel echt een stukje belangrijker als Tillman niet blijft in mijn ogen.
Als je dan bedenkt dat we echt een topseizoen hebben maar dat het verzilveren van het sportief succes wel lastig wordt dan is het ook wel lastig om volgend jaar op niveau te blijven, laat staan versterken. Die giga pot aan CL inkomsten blijkt toch niet zo'n giga pot te zijn en qua vacatures loopt het heel erg op waarbij spelers die vervangen moeten worden meer waarde voor ons hebben dan euro's we ervoor krijgen. Bv Boscagli/Teze hebben voor ons een geweldige waarde door hun specifieke rol maar met 1 jaar contract gaan we geen 10+ krijgen normaliter. Maar je moet ze wel vervangen net als de 3 huurspelers waarvan je nauwelijks een euro binnen krijgt en de transfervrije spelers.
Als je straks 10 vacatures hebt maar slechts een budget van 50 a 60 miljoen dan wordt het wel lastig om ook weer te investeren in die extra kwaliteit zoals we dit jaar gedaan hebben. En de wat goedkopere oudere spelers hebben we eigenlijk genoeg en waar we echt behoefte aan hebben is nieuwe cashcows. Dit wordt echt wel een grote uitdaging aankomende zomer.
> 20 miljoen
Bakayoko
Veerman
Lang
Saibari (zeer waarschijnlijk niet 2024)
Schouten (zeer waarschijnlijk niet 2024)
10 a 20 miljoen
Teze
Boscagli
Vertessen
Pepi (zeer waarschijnlijk niet 2024)
< 10 miljoen
Benitez
Obispo
Mauro
Til (zeer waarschijnlijk niet in 2024)
Lozano (zeer waarschijnlijk niet in 2024)
(Nagenoeg) transfervrij/kleingeld
Tillman
Dest
Bella-Kotchap
Luuk
Ramalho
Waterman
Drommel
Van Aanholt
Babadi
Sambo
Oppegard
Van Duiven en Land kan ik hier moeilijk in meenemen aangezien zij een soort van wildcards zijn tussen 0 en 50 miljoen afhankelijk van de ontwikkeling. Het behouden van Babadi wordt wel echt een stukje belangrijker als Tillman niet blijft in mijn ogen.
Als je dan bedenkt dat we echt een topseizoen hebben maar dat het verzilveren van het sportief succes wel lastig wordt dan is het ook wel lastig om volgend jaar op niveau te blijven, laat staan versterken. Die giga pot aan CL inkomsten blijkt toch niet zo'n giga pot te zijn en qua vacatures loopt het heel erg op waarbij spelers die vervangen moeten worden meer waarde voor ons hebben dan euro's we ervoor krijgen. Bv Boscagli/Teze hebben voor ons een geweldige waarde door hun specifieke rol maar met 1 jaar contract gaan we geen 10+ krijgen normaliter. Maar je moet ze wel vervangen net als de 3 huurspelers waarvan je nauwelijks een euro binnen krijgt en de transfervrije spelers.
Als je straks 10 vacatures hebt maar slechts een budget van 50 a 60 miljoen dan wordt het wel lastig om ook weer te investeren in die extra kwaliteit zoals we dit jaar gedaan hebben. En de wat goedkopere oudere spelers hebben we eigenlijk genoeg en waar we echt behoefte aan hebben is nieuwe cashcows. Dit wordt echt wel een grote uitdaging aankomende zomer.
- ShovingNE2
- Site Admin
Deze verdient een eigen categorie: > 50 miljoen.
Kan toch prima. Vorig jaar ook gedaan. Beetje schipperen tussen topaankopen, transfervrije spelers, spelers met een kort contract en eventueel huurspelers.Als je straks 10 vacatures hebt maar slechts een budget van 50 a 60 miljoen dan wordt het wel lastig om ook weer te investeren in die extra kwaliteit zoals we dit jaar gedaan hebben.