Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Tjompie
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ah ja, wilde hem ook delen. De teneur van het artikel is een beetje dat wij juist ajax op de blote knietjes moeten bedanken omdat ze ons Peter Bosz geschonken hebben. Dat dit door Amsterdams wanbeleid is, is natuurlijk wat minder belangrijk.
DonyellMalen
Legende

Dat gesprek met Mislintat was begin juni 2023. Bosz had allang gesprekken gehad met Stewart toen.

Niet voor niets dat dit er ook staat.
Mislintat merkt dat Bosz terughoudend is: de trainer heeft in de dagen hiervoor al meerdere goede gesprekken gevoerd in Eindhoven.
Oftewel, hij heeft voor ons gekozen. Kunnen ze daar maar moeilijk verdragen.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 4):
    voskatMithrasBreurRen Höek
    Madueke
    Legende

Die Menno Geelen denkt ook dat ie de koning is. Naast van der Sar en wat Ajax prominenten was hij ook nog steeds boos op Bosz omdat hij destijds is vertrokken. Waarom de fuck neem je de mening van een commercieel directeurtje serieus bij het aanstellen van een trainer?
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    ruuddevil
    Ronaldio
    Meervoudig international

Heb het artikel niet gelezen maar zag het voorbijkomen. Dacht meteen, daar gaan we weer. Een Feyenoord of Ajax supporter op de AD redactie heeft weer een onderzoek gedaan over de PSV trainer. Om te stoken, zijn frustraties te uiten of toch even aan PSV supporters een statement afgeven dat zijn/haar club er nu voor zorgt dat het zo goed gaat met PSV.
    Lente
    Meervoudig international

Het stuk is vanuit Ajax perspectief geschreven, het is een chronologische uiteenzetting van de gang van zaken van de zoektocht van Mislintat naar een nieuwe trainer. Het staat ook in de disclaimer onderaan het stuk, er is enkel gesproken met direct betrokkenen binnen en rondom Ajax. Het is mede geschreven door Sjoerd Mossou die niet perse pro Ajax is en die ook kritisch op Ajax kan zijn (Johan Inan is natuurlijk een ander verhaal). Eigenlijk heeft het verhaal niks met PSV te maken, er zijn geen direct betrokkenen van PSV geraadpleegd. Op de digitale site van AD is het ook niet terug te vinden onder het kopje PSV maar enkel onder Sport. Ik kan er niet echt een ‘sneer’ richting PSV uithalen, eerder nog een ‘compliment’ dat wij de zaakjes wel op orde hadden en Ajax absoluut niet. Ik heb niet z’n moeite met het artikel eerlijk gezegd.
  • These users thanked the author Lente for the post (total 4):
    DribbleloginnaamRangerMenno1
    Oh PSV wat je met me doet…
    ShovingNE2
    Site Admin

Johan kan en is kritisch op Ajax. Alles behalve een fanboy zoals die klap mongool van VI freak.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Lente
    Meervoudig international

Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat Johan Ajax watcher is en voornamelijk over Ajax schrijft en Sjoerd wat dat betreft wat onafhankelijker is. Ik haalde dit bewust aan om juist aan te geven dat het geen fan artikel over Ajax is. Maar dat is dan wellicht verkeerd over gekomen, excuus.
  • These users thanked the author Lente for the post:
    ShovingNE2
    Thoresen
    Nationale topspeler

Het zit wel diep bij ze. Alsof ze afgewezen zijn door het mooiste meisje van de klas en vervolgens met een afgelikte boterham zitten opgescheep. En dan roddelen dat dat mooiste meisje maar een hoer is. Zoiets?
  • These users thanked the author Thoresen for the post:
    Grasmat
    Persepolis
    Vedette

DonyellMalen wrote: 28 Dec 2023, 18:28 Dat gesprek met Mislintat was begin juni 2023. Bosz had allang gesprekken gehad met Stewart toen.

Precies, heb ff teruggezocht en eind mei kwam al in de media dat hij topkandidaat was bij PSV, en kwamen ook de eerste berichten van "insiders" en spotters dat hij in Eindhoven was. Het is aannemelijk dat hij op dat moment al veel langer in gesprek was met PSV. Ajax heeft de plank gewoon flink misgeslagen, Bosz heeft voor de meer doortastende en betere visie hebbende PSV gekozen.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
    GrasmatMithrasDonyellMalen
    ComeOnPSV
    Vedette

Dit stuk is geschreven vanuit team Mislintat. Kan niet anders.

Straatje schoonvegen.
    Vogelund
    Vaste waarde in elftal
    Old name: Vogelund

Het is toch ook volkomen logisch dat Bosz voor PSV koos. Bij PSV kon er direct geïnvesteerd worden, terwijl Ajax is een enorme puinhoop moest opruimen. De kans op succes was bij ons gewoon een stuk groter. Ik geloof daarom ook niet dat als Ajax had doorgepakt, hij nu in Amsterdam had gezeten.
    Persepolis
    Vedette

Vogelund wrote: 28 Dec 2023, 21:01 Het is toch ook volkomen logisch dat Bosz voor PSV koos. Bij PSV kon er direct geïnvesteerd worden, terwijl Ajax is een enorme puinhoop moest opruimen. De kans op succes was bij ons gewoon een stuk groter. Ik geloof daarom ook niet dat als Ajax had doorgepakt, hij nu in Amsterdam had gezeten.
    Ik denk niet eens dat het hierom ging. Vergeet niet dat PSV ook nog niet bepaald in een goede positie zat in juni 2023, al was de puinhoop minder dan bij Ajax. Maar de selectie was/leek ook bij PSV verre van topniveau, zeker aangezien spelers als Saibari, Til, Teze en Bakayoko toen nog grote onzekerheden waren qua niveau en Simons en Sangaré qua aanblijven. Uiteindelijk heeft Ajax ook het dubbele uitgegeven van wat PSV uitgaf aan transfersommen, terwijl het vertrek van Timber, Alvarez en Kudus (en bijbehorende transfersommen) toen al zeer aannemelijk was. Ik denk dus niet dat er in de mogelijkheden en selecties op dat moment heel veel verschil zat eerlijk gezegd. Qua financiële mogelijkheden had Ajax misschien zelfs de betere papieren.

Het grote verschil zat hem in de visie en mensen. Bij PSV had je Brands en Stewart, 2 mensen met heel veel ervaring op directieniveau, die kwamen met een duidelijke visie waarin zij in Bosz de ideale trainer zagen. Bosz kon binnen die visie meepraten en meebeslissen over evt. versterkingen om ook de ideale selectie samen te stellen. Dat is heel prettig werken. En dan Ajax. Daar zat Mislintat die zelf wilde beslissen over aankopen en weinig tot geen input van de trainer wilde, en van een breed gedragen visie was geen sprake. Je moest als trainer maar accepteren wat een scout met een dikke portemonnee haalde en proberen er wat van te maken. Daar gaat geen goede trainer in stappen. Koppel dat met een meer doortastend PSV en de keuze voor Bosz was eigenlijk best makkelijk.
    Last edited by Persepolis on 29 Dec 2023, 09:51, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
    NoosaMaartenVMithras
    Lente
    Meervoudig international

Ik vind de manier hoe het artikel nu geplugd wordt op bijvoorbeeld X ook niet overeenkomen met de inhoud ervan. Op X, onder andere geretweet door onze Rik Elfrink, wordt bewust het eerste deel van de oorspronkelijke titel weggelaten en komt daar alle nadruk op het woord ‘doelbewust’ te liggen. Juist dat doelbewuste wordt in het artikel zelf redelijk ontkracht en boven het artikel is de titel ook een stukje langer en dekt het beter de lading. Ja ik weet het, alles voor de clicks.
    Joenepsv
    Legende

Snap dat hele geneuzel niet zo. Bosz is trainer van PSV, doet het geweldig en iedereen is blij. Hoezo lees ik om de dag iets dat hij bijna trainer van Ajax was of dat er gesproken is. Lekker boeiend allemaal.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post (total 2):
    DonyellMalenHeissenberrug
    Standbeeld
    Mister PSV

Hij sprak eerder ook al met Wolverhampton. Was hij daarheen gegaan en stond hij nu 17e dan was het een Frank de Boer 2.0 verhaal. Allemaal als-situaties waar we helemaal niks aan hebben. PSV kwam, zag en overwon.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    PSV 1973
    Lente
    Meervoudig international

En dat is heel lekker. Kudo’s naar Stewart en Brands en ook kudo’s naar Bosz dat hij in ons verhaal geloofde. Dit gaat / is een heel mooi sprookje aan het worden.
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Thoresen wrote: 28 Dec 2023, 19:58 Het zit wel diep bij ze. Alsof ze afgewezen zijn door het mooiste meisje van de klas en vervolgens met een afgelikte boterham zitten opgescheep. En dan roddelen dat dat mooiste meisje maar een hoer is. Zoiets?
    Maar wel onze hoer! 8)
    Recoba
    Jeugdspeler
    Favoriete speler: Van Bommel

Persepolis wrote: 28 Dec 2023, 21:57
    Vogelund wrote: 28 Dec 2023, 21:01 Het is toch ook volkomen logisch dat Bosz voor PSV koos. Bij PSV kon er direct geïnvesteerd worden, terwijl Ajax is een enorme puinhoop moest opruimen. De kans op succes was bij ons gewoon een stuk groter. Ik geloof daarom ook niet dat als Ajax had doorgepakt, hij nu in Amsterdam had gezeten.
    Ik denk niet eens dat het hierom ging. Vergeet niet dat PSV ook nog niet bepaald in een goede positie zat in juni 2023, al was de puinhoop minder dan bij Ajax. Maar de selectie was ook bij PSV verre van topniveau, zeker aangezien spelers als Saibari, Til, Teze en Bakayoko toen nog grote onzekerheden waren qua niveau en Simons en Sangaré qua aanblijven. Uiteindelijk heeft Ajax ook het dubbele uitgegeven van wat PSV uitgaf aan transfersommen, terwijl het vertrek van Timber, Alvarez en Kudus (en bijbehorende transfersommen) toen al zeer aannemelijk was. Ik denk dus niet dat er in de mogelijkheden en selecties op dat moment heel veel verschil zat eerlijk gezegd. Qua financiële mogelijkheden had Ajax misschien zelfs de betere papieren.

Het grote verschil zat hem in de visie en mensen. Bij PSV had je Brands en Stewart, 2 mensen met heel veel ervaring op directieniveau, die kwamen met een duidelijke visie waarin zij in Bosz de ideale trainer zagen. Bosz kon binnen die visie meepraten en meebeslissen over evt. versterkingen om ook de ideale selectie samen te stellen. Dat is heel prettig werken. En dan Ajax. Daar zat Mislintat die zelf wilde beslissen over aankopen en weinig tot geen input van de trainer wilde, en van een breed gedragen visie was geen sprake. Je moest als trainer maar accepteren wat een scout met een dikke portemonnee haalde en proberen er wat van te maken. Daar gaat geen goede trainer in stappen. Koppel dat met een meer doortastend PSV en de keuze voor Bosz was eigenlijk best makkelijk.
    En bij Ajax zou hij bij een club komen waar nog de nodige rancune speelde richting Bosz door zijn vertrek. Dat heeft Bosz ook heus aangevoeld in het gesprek.
  • These users thanked the author Recoba for the post:
    PSV 1973
    Ronaldio
    Meervoudig international

Joenepsv wrote: 28 Dec 2023, 22:31 Snap dat hele geneuzel niet zo. Bosz is trainer van PSV, doet het geweldig en iedereen is blij. Hoezo lees ik om de dag iets dat hij bijna trainer van Ajax was of dat er gesproken is. Lekker boeiend allemaal.
    Precies. Dit is gewoon herkauwen van een totaal onzinnig verhaal.

Bosz heeft in de zomer voor PSV gekozen en klaar. I.p.v. dat ze eens een interessant artikel gaan schrijven over hoe Bosz en PSV zo snel succes boekten dit half jaar, blijven ze liever bezig over zijn sollicitatie bij Ajax. Blijkbaar zit het ze dwars.
  • These users thanked the author Ronaldio for the post (total 2):
    BoktorJoenepsv
    Menno1
    Legende

Lente wrote: 28 Dec 2023, 18:56 Het stuk is vanuit Ajax perspectief geschreven, het is een chronologische uiteenzetting van de gang van zaken van de zoektocht van Mislintat naar een nieuwe trainer. Het staat ook in de disclaimer onderaan het stuk, er is enkel gesproken met direct betrokkenen binnen en rondom Ajax. Het is mede geschreven door Sjoerd Mossou die niet perse pro Ajax is en die ook kritisch op Ajax kan zijn (Johan Inan is natuurlijk een ander verhaal). Eigenlijk heeft het verhaal niks met PSV te maken, er zijn geen direct betrokkenen van PSV geraadpleegd. Op de digitale site van AD is het ook niet terug te vinden onder het kopje PSV maar enkel onder Sport. Ik kan er niet echt een ‘sneer’ richting PSV uithalen, eerder nog een ‘compliment’ dat wij de zaakjes wel op orde hadden en Ajax absoluut niet. Ik heb niet z’n moeite met het artikel eerlijk gezegd.
    Dit dus. En laten we eerlijk zijn: als Ajax Bosz had gewild, dan hadden ze hem ook gewoon gekregen. Al was het maar omdat Ruud nog onze trainer was.

Het is voor ons fantastisch uitgekomen en voor Ajax uiterst beroerd. Dikke prima dus
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Misschien wel de grootste Ajax-blunder van de afgelopen jaar om Bosz niet als trainer aan te stellen. Dickpic wegsturen en Bosz laten lopen heeft Ajax veel ellende bezorgd. Wat zullen ze daar spijt hebben van die beslissingen.
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Breur
    Internationale topspeler

Dickpic wegsturen was onvermijdbaar. Die had echt niet kunnen aanblijven bij een beursgenoteerd bedrijf in de huidige tijden.
  • These users thanked the author Breur for the post:
    Mithras
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Ik denk van wel, waar een wil is is een weg. Een aantal goede gesprekken hadden wonderen gedaan denk ik (of misschien wat extra zwijggeld voor de foto ontvangers) . Prima dat hij er niet meer is overigens, maar ik denk dat ze er bij Ajax wel spijt van hebben.
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    ShovingNE2
    Site Admin

deninho32 wrote: 29 Dec 2023, 08:53Ik denk van wel, waar een wil is is een weg. Een aantal goede gesprekken hadden wonderen gedaan denk ik
    Beursgenoteerde onderneming en dan zo'n beetje de belangrijkste persoon. Dat was zo'n megashitstorm geworden dat sponsoren echt hadden afgehaakt. Adidas zeker.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Mithras
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Post Reply