PSV90 wrote: ↑03 Jan 2024, 20:01Angelino (vervanger vAanholt)
Debast (vervanger Ramalho / BK)
Vranckx (vervanger Veerman)
(vervanger Bakayoko)
Opties van Dest en Tillman lichten
Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat.
In principe zou je met de opbrengst van Baka dit lijstje al moeten kunnen bekostigen. Dat gaat namelijk een absolute recordtransfer worden. Angelino is een toffe optie, maar als je de optie van Dest licht (tuurlijk doe je dat!) en Teze blijft zijn je backs voor komend seizoen ook al opgevuld en Angelino zou dan heel onlogisch zijn. Schat Dest hoger in en Angelino komt niet voor de bank natuurlijk. PvA pakt die rol goed op, daarom ook heel bruikbaar om erbij te houden. Al helemaal als 'ie ook nog eens begint te shinen op de 6-positie.
Als zowel Ramalho als ABK gaat zal je twee CB's moeten halen. Van de Blaak is nog te licht (wel potentie) en ook Obispo zie ik mogelijk wel vertrekken. Boscagli is echt onomstreden en zit bij ons perfect op z'n plek: het spel van Bosz is ideaal voor hem en ik zie ook een sterke band tussen hem en Peet. Die begrijpen elkaar wel. Nu we Schouten veel op CB zien, zie je ook gelijk de gedachtegang van Bosz en Stewart in de mogelijke aankoop van Debast. Een voetballende CB is precies wat je wil in onze manier van spelen.
Vranckx is en blijft heel interessant natuurlijk. Maar als vervanger voor Veerman zie ik hem niet. Als Joey gaat kan er maar een speler hem vervanger en dat is Saibari, die wordt komend seizoen dan echt helemaal onze man. Vranckx vind ik wel een sterke optie om als eerste invaller op het middenveld te dienen. Heb je komend seizoen Schouten, Saibari en Tillman op het middenveld met Vranckx, Til en Land daarachter.
Vervanger Baka moet een megatalent zijn, een nieuwe cashcow die achter Lozano dan minuten gaat maken. Ykhim heeft hier wellicht mooie opties voor uit de warmere oorden van deze aardkloot.