Interview met de grote baas.
Peter Bosz
-
- Jeugdspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Van Bommel
- Lente
- Meervoudig international
Moet je naar het Twitter account van ESPN zelf gaan, daar in de tijdlijn of hoe je dat ook noemt kun je wel het filmpje zien. Dus niet op het ‘play knopje’ op Peter z’n hoofd klikken maar iets hoger op het ESPN logo zodat je naar de Twitter van ESPN gaat (moet je wel zelf Twitter op je telefoon geïnstalleerd hebben).
Oh PSV wat je met me doet…
- ShovingNE2
- Site Admin
Je moet op de datum tijd klikken van espn tweets.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- Lente
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Standbeeld
- Mister PSV
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Het is gewoon heel slecht bij ESPN wat dat betreft.
Kutapp, kutsite, kutkrant!
Kutapp, kutsite, kutkrant!
- These users thanked the author SKERLA for the post (total 5):
- Standbeeld • Nickyyyy • Recoba • AddoCultheld • Razzaa
-
- Nationale topspeler
Dank, loop hier elke keer echt mee te kutten.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ja, echt vervelend inderdaad.
- Standbeeld
- Mister PSV
En dan heb ik ook nog dat als Twitter opent en je klikt op play in het filmpje, dat hij dan alsnog naar de site van ESPN gaat. Dan moet je in de tweet linksonder op de tijd klikken. Dan speelt ie het filmpje in de tweet gewoon af zoals het hoort. Echt super irritant.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- FTS
- Standbeeld
- Mister PSV
Kwaliteit over kwantiteit. Heb echt het idee dat we dit jaar de blessures en fitheid voor het eerst weer echt onder controle hebben, na jaren van gedoe.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
En toch kun je niet zeggen dat we geluk hebben gehad met blessures. Lozano en Lang beide niet op het moment dat het meeste te verliezen/winnen was, Schouten en Veerman hier en daar nog niet fit, ABK zou in potentie een geweldige verdediger zijn naast Boscagli en Mauro en Obispo kwamen ook niet bepaald sneller terug dan verwacht. Vorig jaar hadden we met Madueke Vertessen en Luuk godsgruwelijk veel pech in de 1e seizoenshelft omdat die niet te vervangen waren. Nu hebben we én prima vervangers én een team waarin die vervangers zelfs kunnen uitblinken.Standbeeld wrote: ↑05 Jan 2024, 15:00 Kwaliteit over kwantiteit. Heb echt het idee dat we dit jaar de blessures en fitheid voor het eerst weer echt onder controle hebben, na jaren van gedoe.
Maar die focus op fitheid bij potentiële aankopen moet echt blijven. Net als dat een gebrek aan ritme ook killing is voor nieuwe aankopen.
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
Dus we hebben gewoon kwantiteit aan kwaliteit, niks het een of het ander.11 Tinus wrote: ↑05 Jan 2024, 15:09En toch kun je niet zeggen dat we geluk hebben gehad met blessures. Lozano en Lang beide niet op het moment dat het meeste te verliezen/winnen was, Schouten en Veerman hier en daar nog niet fit, ABK zou in potentie een geweldige verdediger zijn naast Boscagli en Mauro en Obispo kwamen ook niet bepaald sneller terug dan verwacht. Vorig jaar hadden we met Madueke Vertessen en Luuk godsgruwelijk veel pech in de 1e seizoenshelft omdat die niet te vervangen waren. Nu hebben we én prima vervangers én een team waarin die vervangers zelfs kunnen uitblinken.Standbeeld wrote: ↑05 Jan 2024, 15:00 Kwaliteit over kwantiteit. Heb echt het idee dat we dit jaar de blessures en fitheid voor het eerst weer echt onder controle hebben, na jaren van gedoe.
Maar die focus op fitheid bij potentiële aankopen moet echt blijven. Net als dat een gebrek aan ritme ook killing is voor nieuwe aankopen.
- These users thanked the author VTheMan for the post:
- Standbeeld
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Interview met The Bosz
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ps ... ~a32739e4/
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ps ... ~a32739e4/
,,We trainen al het hele seizoen ons positiespel in een bepaalde ruimte. 8 tegen 8 plus vier vrije spelers. Op trainingskamp zijn er nu extra jongens mee, dus doe je 9 tegen 9 plus vier. Dat positiespel wilde ik nu ook weleens zien in slechts de helft van de normale ruimte. Nou, bij vorige clubs kreeg je met 22 man op elkaars lip een chaos van balverlies. Maar bij dit PSV niet. Het niveau ligt écht hoog. En dat is genieten.”
” Kan het beter bij ons? In resultaten niet, maar in het spel is echt niet álles goed gegaan voor de winterstop.’’ Bosz was bijvoorbeeld tot aan AZ-uit niet helemaal tevreden over de uitvoering van de vijf-seconden-regel; het binnen vijf seconden terugveroveren van de bal na het verlies ervan. ,,Het eerste halfuur tegen AZ was het allerbeste wat ik dit seizoen zag, juíst ook op dat vlak, dus we hebben een nieuw ijkpunt.”
Bosz hoeft geen nieuwe spelers deze maand. En de directie met Earnest Stewart en Marcel Brands staat er ook zo in. ,,Ik vind het niet nodig nu, maar los daarvan weten we ook alle drie: bij winterse transfers is het slagingspercentage veel minder hoog dan bij zomertransfers. Als je nu iemand zou halen, moet die binnen tien dagen aanhaken bij het niveau van deze groep. Dat is verdomd moeilijk. Het is dan makkelijker om de spelers die er zijn, allemaal nét iets beter te laten worden.
- ShovingNE2
- Site Admin
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- Lurker
-
- Lid scoutingsteam
Hoe Bosz in de media omgaat met de spelers, ook die buiten buiten de boot vallen op moment. Vind ik klasse.
Zijn woorden over Sambo, Oppergård en Babadi, waardering en respectvol praten over de speler en hun werkethos, geen kleinzerigheid of natrappen.
Zijn woorden over Sambo, Oppergård en Babadi, waardering en respectvol praten over de speler en hun werkethos, geen kleinzerigheid of natrappen.
- These users thanked the author Voormalig KG for the post:
- Juancho
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Dit is in alle, maar dan ook alle opzichten een bijzonder seizoen. Ik krijg 2004-5 bibbers: alles
past zó goed, technisch, tactisch, psychologisch, organisatorisch…. etc. Met directie en ts bovenaan. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. En dan te bedenken dat ik lichte twijfels had t.a.v. Bosz, blij dat ik tot op heden volledig maar dan ook volledig ongelijk heb gekregen (Spoiler: we moeten natuurlijk nog zien hoe het allemaal zal gaan als het eens meer tegenzit, maar hopelijk duurt dat nog lang. Geen zin om nú daaraan te denken). En nu eerst Excelsior thuis, veel zin in!
past zó goed, technisch, tactisch, psychologisch, organisatorisch…. etc. Met directie en ts bovenaan. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. En dan te bedenken dat ik lichte twijfels had t.a.v. Bosz, blij dat ik tot op heden volledig maar dan ook volledig ongelijk heb gekregen (Spoiler: we moeten natuurlijk nog zien hoe het allemaal zal gaan als het eens meer tegenzit, maar hopelijk duurt dat nog lang. Geen zin om nú daaraan te denken). En nu eerst Excelsior thuis, veel zin in!
- These users thanked the author psvgouda for the post (total 2):
- Juancho • TylerDurdn
- ShovingNE2
- Site Admin
In alles krijg je het gevoel dat die spelers messcherp aan de aftrap staan tegen Excelsior. Die gaan met een gevoel het duel in dat dat de belangrijkste wedstrijd is, want als het misgaat dan probeert iedereen PSV in het verval te praten. Win je met 4-0 dan zakt de tegenstander de moed direct weer in de schoenen. En kunnen wij rustig kijken wat er zondag gebeurt.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- TylerDurdn • DonyellMalen
-
- Legende
Bosz voelt zich als een vis in het water bij PSV, is scherp en zit er bovenop. Hij maakt de PSV spelers beter en heeft een duidelijke visie van hoe hij wil spelen terwijl hij met zijn ervaring zich beter heeft leren aanpassen als een wedstrijd er om vraagt dan dat hij dat in het verleden deed.
Bosz weet zich gesteund van bovenaf bij PSV en heeft de ervaring van het buitenland meegemaakt en waar je als buitenlandse trainer dan tegenaan loopt. Met al een jaartje ouder en de kennis en ervaring in het buitenland denk ik dat de aanbieding extreem moet zijn mocht hij PSV te gaan verlaten tijdens zijn contract. Ik acht de kans op dit moment een stuk groter dat hij zijn contract zal gaan uitdienen. Hoe de vlag er dan over 2,5 jaar bij hangt vind ik onmogelijk te zeggen. Ik heb nog steeds geen glazen bol op de kop weten te tikken. Wel acht ik de kans op deze manier zeer aanwezig dat hij PSV in 3 jaar tijd zowel sportief als financieel een heel stuk verder zou kunnen gaan brengen. Het ziet er naar uit dat zonder extreem goede prestaties van Portugal en België en/of extreem slechte prestaties van Nederlandse clubs in Europa Nederland een aantal jaar achter elkaar twee rechtstreekse CL plekken zal blijven houden. Dat levert niet alleen tientallen miljoenen per seizoen op, maar verhoogd ook de waarde van de spelers.
Zonder gekke dingen lijkt PSV nu in het begin van een succesvolle cyclus te zitten, terwijl het net een slechte cyclus achter de rug heeft en vorig jaar een beetje het transformatie jaar was.
Bosz weet zich gesteund van bovenaf bij PSV en heeft de ervaring van het buitenland meegemaakt en waar je als buitenlandse trainer dan tegenaan loopt. Met al een jaartje ouder en de kennis en ervaring in het buitenland denk ik dat de aanbieding extreem moet zijn mocht hij PSV te gaan verlaten tijdens zijn contract. Ik acht de kans op dit moment een stuk groter dat hij zijn contract zal gaan uitdienen. Hoe de vlag er dan over 2,5 jaar bij hangt vind ik onmogelijk te zeggen. Ik heb nog steeds geen glazen bol op de kop weten te tikken. Wel acht ik de kans op deze manier zeer aanwezig dat hij PSV in 3 jaar tijd zowel sportief als financieel een heel stuk verder zou kunnen gaan brengen. Het ziet er naar uit dat zonder extreem goede prestaties van Portugal en België en/of extreem slechte prestaties van Nederlandse clubs in Europa Nederland een aantal jaar achter elkaar twee rechtstreekse CL plekken zal blijven houden. Dat levert niet alleen tientallen miljoenen per seizoen op, maar verhoogd ook de waarde van de spelers.
Zonder gekke dingen lijkt PSV nu in het begin van een succesvolle cyclus te zitten, terwijl het net een slechte cyclus achter de rug heeft en vorig jaar een beetje het transformatie jaar was.
- These users thanked the author Massimo for the post (total 6):
- Sensation • DonyellMalen • Voormalig KG • Lente • Dutch Cowboy • Ren Höek
- Juancho
- Mister PSV
Massimo mede daarom ben ik ook niet zo bang dat Bosz al na 2 jaar ofzo vertrekt. Wat je zegt, hij voelt zich thuis, gesteund en heeft bovendien al buitenlandse ervaring opgedaan. Zal me niks verbazen als hij maar zo een jaar of 4-5 coach blijft. Das geweldig natuurlijk, ook als het ff een keer of een seizoen wat minder gaat.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- ShovingNE2
- Site Admin
Bosz gaat verlengen. Als je leest hoe hij over zijn gezin en kleinkinderen speelt. Hij heeft het gezien in het buitenland en zijn zakken zijn goed gevuld. Die gaat niet naar Engeland om dan de kleinkinderen 3x per jaar te zien of zo.
-
- Jeugdinternational
- Favoriete speler: Ruud Van Nistelrooy
Ik krijg ook 04/05 vibes bij dit PSV. Ik vind het vooral leuk de mix tussen buitenlanders en ervaren Nederlanders en de chemie tussen de spelers en hoe dat zicht kwalitatief uit op het veld. Na de 2008/09 toen Gomes volgens mij als laatste van de 04/05 generatie wegging werd die mix vervangen door alleen hypende Nederlanders te halen o.a. Nijland, Maher, Narsingh, Amrabat, Koevermans, Engelaar, Lens, Strootman etc. Ik vind dat er de laatste paar jaar, meer gericht op speelwijze, Nederlandse spelers gekocht zijn dan alleen puur om de hype.psvgouda wrote: ↑06 Jan 2024, 11:02 Dit is in alle, maar dan ook alle opzichten een bijzonder seizoen. Ik krijg 2004-5 bibbers: alles
past zó goed, technisch, tactisch, psychologisch, organisatorisch…. etc. Met directie en ts bovenaan. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen. En dan te bedenken dat ik lichte twijfels had t.a.v. Bosz, blij dat ik tot op heden volledig maar dan ook volledig ongelijk heb gekregen
In het 04/05 seizoen kwam ook Afellay in de Champions League erin en Aissati het jaar daarna, en Dirk Marcellis, dus ook met de talenten was er volop vertrouwen met Guus Hiddink als leider van het geheel. Hiddink was er van 2002 tot 2006 met de generatie die doorging tot 2008/09. Ik hoop dan ook dat Peter Bosz/Earnie Stewart in ieder geval voor een 4 jarige periode blijft met een generatie dat dan ook nog een aantal jaar kan doorgaan met presteren.
-
- Bankzitter
In voetbal kunnen dingen natiuurlijk snel veranderen maar zoals het nu voelt lijkt het een hele goede match en blijft hij hopelijk nog vele jaren. Zelfde gevoel trouwens met Earnie.ShovingNE2 wrote: ↑06 Jan 2024, 12:53 Bosz gaat verlengen. Als je leest hoe hij over zijn gezin en kleinkinderen speelt. Hij heeft het gezien in het buitenland en zijn zakken zijn goed gevuld. Die gaat niet naar Engeland om dan de kleinkinderen 3x per jaar te zien of zo.