loginnaam wrote: ↑06 Jan 2024, 18:40
Menno1 wrote: ↑06 Jan 2024, 16:27Ik riep al jaren om Bosz als trainer
Jij bent toch de voorzitter van de Arne Slot-fanclub? Waarvoor we volgens jou vorig jaar gewoon die afkoopsom van 8 miljoen hadden moeten neerleggen?
Yep. Had ik net zo graag willen zien komen. En 8 miljoen voor Slot ipv aanlkutten met Ruud was een geweldige beslissing geweest.
Als je mij een beetje had gevolgd dan weet je dat ik al 15 jaar roep om trainers met een duidelijke visie over hoe ze voetbal willen spelen dat ook onderscheidend is. Of het nou tiki taki is a la Guardiola of perfect uitgevoerd counter spel a la Lebanovski; dat is van minder van belang.
Maar waar ik niet voor sta is grijze muizen voetbal. Van Marwijk, Advocaat, en ook Cocu schaarde ik daar onder. Ik was daarom dolblij dat er voor Schmidt werd gekozen destijds, maar gruwelde dat PSV daarna weer koos voor Ruud; dat was zo tekenend dat er een gebrek aan visie was bij PSV.
Gelukkig heb ik het idee dat Earnie dat wel heeft, wat ook wel bevestigd werd in het interview met @heruone in de 1913 podcast: die trof een club aan zonder duidelijke voetbal visie. Dat is nu hopelijk veranderd en staat het voetbal onder Bosz nu voor de blueprint waar PSV voor gaat staan.
Zeer belangrijk dus dat PSV na Bosz dus straks een coach aanneemt die dezelfde filosofie aanhangt en dus verder gaat met wat Bosz heeft opgebouwd ipv een trainer kiezen met een totale ander idee van voetbal.