Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Aanrader voor iedereen. Wat een rust, wat een visie en wat is het heerlijk om naar hem te luisteren.

Zijn benadering en omgang met spelers valt alleen maar enorm te prijzen. Daarnaast top om te horen natuurlijk dat deze groep elkaar ontzettend goed ligt en het echt als 'team' fungeert.

Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Josef Dettelbacher wrote: 09 Jan 2024, 22:38
Ah, dan zitten we gebeiteld.
Zo zonde dat deze aan veel mensen voorbij zal gaan. :tear:
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Franciscus
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Bij deze kunnen we de Boszmeister alvast feliciteren met zijn eerste echte landskampioenschap.

Lekker gecheft Peet! :pul:

• These users thanked the author Grasmat for the post:
    Het Kanon
    Standbeeld
    Mister PSV

Iemand hier op het forum had dat een tijd geleden al ontkracht. VI loopt achter. :D
    De Realist
    Internationale topspeler

Was dat ook de 19.13 podcast? Aangezien Heruone zegt you heard it here first?
    "Give the cup to them today" - Roger Schmidt
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Die Pieter Zwart is ook wel van de Bosz-fanclub.
    Standbeeld
    Mister PSV

De Realist wrote: 11 Jan 2024, 18:30 Was dat ook de 19.13 podcast? Aangezien @Heruone zegt you heard it here first?
    Is dit een reactie op mij?
    Heruone
    Lid scoutingsteam

De Realist wrote: 11 Jan 2024, 18:30 Was dat ook de 19.13 podcast? Aangezien @Heruone zegt you heard it here first?
    Ik dacht Massimo
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Standbeeld
    Mister PSV

Dacht ik ook inderdaad. Ik zocht net op zijn naam, maar kreeg de post zo snel niet gevonden.
    Massimo
    Legende

Heruone wrote: 11 Jan 2024, 18:52
    Ik dacht @Massimo
    Yep. Zie mijn post op 5 juni 2023 op pagina 167 van het topic 'Nieuwe trainer' en vervolgens ook op 9 augustus op pagina 55 in dit topic. De post van 5 juni is wat beknopter en voor dit punt wat meer overzichtikelijk.
    Heruone
    Lid scoutingsteam

• These users thanked the author Heruone for the post (total 5):
    DonyellMalenDC_PSVloginnaamJuanchoRen Höek
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    DonyellMalen
    Legende

Oh geweldig. Verseput is een hele goede journalist. Ga dit zo even lezen.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    Heruone
    Juancho
    Mister PSV

Perfect leesvoer om je maandagochtend op kantoor mee te beginnen ☕
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    trouwepsvfan
    Vedette

Geweldige journalistiek weer van NRC. Chapeau.
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
    Heruone
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Josef Dettelbacher
    Legende

Heruone wrote: 14 Jan 2024, 22:46
    Die AI voorlezer is ook goed tegenwoordig. Alleen bij getallen en woorden met streepjes is het even fronsen, de rest loopt echt lekker en natuurlijk.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    mr.top
    Internationale topspeler

Heruone wrote: 14 Jan 2024, 22:46
    Het is een leuk stuk. Het is eigenlijk een opsomming van veel losse verhalen die ook over dit forum rondzwerven.

Wat ik vooral interessant vond was het stuk van Peter Bosz in Lyon. Die man heeft daar echt in een soort van voetbalhel gezeten. Dan moet het inderdaad een verademing zijn om op de Herdgang rond te lopen en te werken met mensen die beter willen worden.
    Last edited by mr.top on 15 Jan 2024, 13:02, edited 1 time in total.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Dit is echt zo'n anekdote wat de ervaring van Bosz laat zien, hoe het er in de rust bij PSV-Ajax, met een stand van 1-2, aan toe ging:
    Direct na de eerste helft duikt hij met zijn technische staf een kamertje in om nog wat beelden te bekijken. Ze moeten op een iets andere manier druk zetten op Ajax, analyseren ze. En ze gaan wisselen, willen meer power en loopvermogen op het middenveld. Als Bosz voor de groep gaat staan, doet hij iets wat hij geleerd heeft van Wim Jansen, zijn oude trainer bij Feyenoord.
    Iedereen moet stil zijn. Wie dat niet is, krijgt het te horen. Hij wil dat de adrenaline zakt, zodat ze luisteren als hij zo de bespreking doet. Stil blijft het, zo’n twee minuten. Pas dan neemt Bosz het woord. Waar iedereen een donderpreek verwacht, doet hij dat bewust niet. Kalm blijven, denkt hij, heeft nu meer effect.

„Jij gaat eruit, jij gaat eruit”, knikt hij naar Joey Veerman en Malik Tillman. Hij brengt Ismael Saibari en Guus Til. Bosz zegt nog iets over de slordige passing, geeft een paar tactische aanwijzingen en na anderhalve minuut is zijn bespreking klaar. Hij weet: hoe korter de boodschap, hoe groter de kans dat die blijft hangen.
    Wanneer het belletje klinkt dat de ploeg weer naar het veld moet, hoort Bosz hoe de spelers met elkaar bezig zijn. In het eerste kwartier na rust ziet hij nieuwe energie in zijn ploeg, als Ajax wordt weggeblazen. Vier keer scoort PSV in de tweede helft.
    Ik denk dat vrijwel elke jonge trainer een kwartier lang losgaat over wat er allemaal anders moet.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 7):
    HeissenberrugNotoriousBIG046Leon77Mmr.topRen HöekTijnDribble
    DonyellMalen
    Legende

:kwijl:

• These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 3):
    RemPSVNotoriousBIG046Heissenberrug
    Menno1
    Legende

Wat.een.trainer.

Ben al 35 jaar supporter. Dit is by far het best spelende team dat ik heb gezien. 2005 was een geweldig team, maar het voetbal an sich was best zakelijk. Superieur in de eredivisie, maar het was geen groot vermaak.

Dit team is en superieur, maar laat ook gewoon geweldig leuk voetbal zien. Uitgerekend je nummer 9 en nummer 10 zijn misschien voetballend gezien het minst sprankelend (maar oh zo nuttig en belangrijk) maar de rest van het team zit echt op voetballen.

Het spel is frivool, snel, direct, met veel patronen, veel variatie en altijd spektakel. Ik wou dat dit seizoen nooit afloopt. Het is elke wedstrijd een feestje en dat gevoel heb ik eigenlijk al jaren niet meer gehad. En dat allemaal dankzij Bosz.
  • These users thanked the author Menno1 for the post (total 23):
    MC HammerSensationStandbeeldguusRonzzHupRuudRobson de SouzaKingfisherBreurTrixmTutti FruttiRemPSVRV1913LeandroBonfimslowflowNotoriousBIG046TijnDe RealistJuancho10. NilisAraavosTyyneHeissenberrug
    ShovingNE2
    Site Admin

Menno1 wrote: 18 Jan 2024, 13:51Ben al 35 jaar supporter.
    Voor wie was je dan de eerste 27 jaar van je leven?
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Heissenberrug
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Josef Dettelbacher
    Legende

ShovingNE2 wrote: 18 Jan 2024, 14:29
    Menno1 wrote: 18 Jan 2024, 13:51Ben al 35 jaar supporter.
    Voor wie was je dan de eerste 27 jaar van je leven?
    Hier een interview met Menno 8 jaar geleden:

• These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    Heissenberrug
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Revolinho
    Internationale topspeler

Ik weet niet of ik sinds mijn supporterschap in ‘88 ooit zulk voetbal heb gezien, maar ik weet wel dat ik meer waarde hecht aan effectiviteit en resultaat. Hiddink 04/05, maar ook zeker Cocu 15/16 waren ploegen waar ik echt verliefd op was vanwege de bijna Duitse zekerheid van winst. Een 0-1 maken in minuut 61 en daarna de wedstrijd compleet dood maken, kan ik ook enorm van genieten. Want hoe mooi het spel nu ook is, ik weet zeker dat jullie hier allemaal pas tevreden zijn als die titel binnen is. Niet dat ik dit niet fantastisch vind, maar ik denk dat de huidige manier van spelen moeilijker vol te houden is als wat Cocu en Hiddink hebben gedaan, vandaar dat zij ook echt een reeks konden neerzetten.

Aangezien de competitie nu pas lastig gaat worden, zie ik wel wat risico’s. Mits compleet en fit, zijn we kwalitatief superieur in de Eredivisie. Absoluut. Maar het gaat ergens in een seizoen ook minder vloeiend en ook dan zul je wedstrijden over de streep moeten kunnen trekken. Daar zit mijn grote angst bij Bosz. Hij lijkt maar 1 modus te hebben en dat is volle bak druk en vooruit, óók wanneer het momentum er niet is. Bij al zijn buitenlandse clubs is het daar ook mis mee gegaan. Nu weet ik dat hij de ploeg scherp houd en dat doen de spelers onderling ook, maar dat gebeurt bij elke club. Betekent niet dat je dan altijd maar succesvol bent.

Ik hoop dat mijn angst ongegrond zal blijken, maar ik ben nog wat voorzichtig. We worden enorm verwend en als dit lukt tot aan het eind van het seizoen, dan hebben we de ultieme revanche op de laatste 5 jaar te pakken. Maar dan nog wil ik dat we onze plek bovenaan de komende jaren blijven behouden. Íets minder risicovol en meer vanuit kwaliteit en controle zou ik niet erg vinden.
    Heruone
    Lid scoutingsteam

"Meer vanuit kwaliteit". Dan heb je echt 10 kilo aan vermalen erwten in je harses zitten.
  • These users thanked the author Heruone for the post (total 2):
    Ardbeg10. Nilis
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Revolinho wrote: 18 Jan 2024, 15:10

Aangezien de competitie nu pas lastig gaat worden, zie ik wel wat risico’s.
    Ah, eindelijk een antwoord op de vraag wanneer we nou eens getest gaan worden. Maar dat is dus vanaf de 2e seizoenshelft.
  • These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 2):
    De RealistHeissenberrug
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Heruone wrote: 18 Jan 2024, 15:16 "Meer vanuit kwaliteit". Dan heb je echt 10 kilo aan vermalen erwten in je harses zitten.
    Maar sowieso wankelt het betoog omdat het uitgaat van een idee dat niet klopt, namelijk dat we al het hele seizoen min of meer hetzelfde spelen. We hebben tegen Lens gezien dat PSV best vanuit een ander vaatje kan tappen, de lange bal kan spelen en kan knokken.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
    SensationShovingNE2
    Post Reply