AZ
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Az is ook wel erg uitgekleed t.o.v. vorige jaren vind ik. Ben benieuwd wie daar nu wordt aangesteld.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Legende
Ik vind de reactie van AZ erg overtrokken: het is gewoon geen bijzondere selectie en ze missen met name scorend vermogen op Pavlidis na. Janssen is geen spraakmakende persoonlijkheid, maar ik vind wel dat hij doorgaans zijn ploeg prima voetbal laat spelen en heeft het in die periode gewoon naar behoren gedaan.Josef Dettelbacher wrote: ↑17 Jan 2024, 16:17 Az is ook wel erg uitgekleed t.o.v. vorige jaren vind ik. Ben benieuwd wie daar nu wordt aangesteld.
- These users thanked the author Menno1 for the post (total 5):
- Ardbeg • Standbeeld • milansandro • TomPSV • Mithras
-
- Internationale topspeler
Punt van kritiek is dat hij te weinig jeugd laat doorstromen en dat het spel dit seizoen niet om aan te zien is.Menno1 wrote: ↑17 Jan 2024, 16:28Ik vind de reactie van AZ erg overtrokken: het is gewoon geen bijzondere selectie en ze missen met name scorend vermogen op Pavlidis na. Janssen is geen spraakmakende persoonlijkheid, maar ik vind wel dat hij doorgaans zijn ploeg prima voetbal laat spelen en heeft het in die periode gewoon naar behoren gedaan.Josef Dettelbacher wrote: ↑17 Jan 2024, 16:17 Az is ook wel erg uitgekleed t.o.v. vorige jaren vind ik. Ben benieuwd wie daar nu wordt aangesteld.
Maar goed, als je Reijnders, Kerkez, Beukema, Hatzidiakos en Larsson verkoop dan lever je ook wel wat in. Als je dan spelers als Wolfe Moller en Kasius haalt dan heb je als directie misschien ook niet zo veel te zeggen over de performance van Janssen.
Zo'n Sahraoui, Hilgers, Kitolano etc zijn toch meer dan prima spelers voor AZ om te halen. Maar dan moeten ze wel naar 7 a 8 miljoen per speler gaan.
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Lid scoutingsteam
- Standbeeld
- Mister PSV
Plek 4 of 5 op de ranglijst zou gewoon realistisch zijn. Op die koers zit Janssen nu. Niks van te zeggen verder. Jammer voor Janssen dat de directie er anders over denkt. Ik ben benieuwd wie zijn opvolger wordt. Ik zou het wel leuk vinden als AZ een gedurfde keuze zou maken voor een nieuwe trainer. Geen namen zoals Vd Brom of Cocu.Menno1 wrote: ↑17 Jan 2024, 16:28Ik vind de reactie van AZ erg overtrokken: het is gewoon geen bijzondere selectie en ze missen met name scorend vermogen op Pavlidis na. Janssen is geen spraakmakende persoonlijkheid, maar ik vind wel dat hij doorgaans zijn ploeg prima voetbal laat spelen en heeft het in die periode gewoon naar behoren gedaan.Josef Dettelbacher wrote: ↑17 Jan 2024, 16:17 Az is ook wel erg uitgekleed t.o.v. vorige jaren vind ik. Ben benieuwd wie daar nu wordt aangesteld.
-
- Legende
Het ontbreekt het technische hart daar kennelijk aan realisme. Als je telkens mindere spelers haalt dan dat je verkoopt, kun je niet dezelfde of betere resultaten verwachten. Ze staan verder gewoon nog 4e, al is de Europese campagne zeker teleurstellend te noemen.Standbeeld wrote: ↑17 Jan 2024, 16:44Plek 4 of 5 op de ranglijst zou gewoon realistisch zijn. Op die koers zit Janssen nu. Niks van te zeggen verder. Jammer voor Janssen dat de directie er anders over denkt. Ik ben benieuwd wie zijn opvolger wordt. Ik zou het wel leuk vinden als AZ een gedurfde keuze zou maken voor een nieuwe trainer. Geen namen zoals Vd Brom of Cocu.Menno1 wrote: ↑17 Jan 2024, 16:28
Ik vind de reactie van AZ erg overtrokken: het is gewoon geen bijzondere selectie en ze missen met name scorend vermogen op Pavlidis na. Janssen is geen spraakmakende persoonlijkheid, maar ik vind wel dat hij doorgaans zijn ploeg prima voetbal laat spelen en heeft het in die periode gewoon naar behoren gedaan.
- Standbeeld
- Mister PSV
Wat mij betreft hadden ze met zijn allen gewoon de schouders eronder moeten zetten. Aankomende zomer Pavlidis verkopen en wat plekken doorselecteren om weer fris voor de dag te kunnen komen. Ik denk niet dat een andere trainer er heel erg veel meer uit zou halen. Gisteren was schandalig, maar ik heb gerenommeerde trainers ook weleens een uitglijder zien maken. Nogmaals jammer dat ze hem laten vallen. Maar goed, wij zien alleen de harde feiten qua resultaten, wellicht was er op de achtergrond meer aan de hand.Josef Dettelbacher wrote: ↑17 Jan 2024, 16:51Het ontbreekt het technische hart daar kennelijk aan realisme. Als je telkens mindere spelers haalt dan dat je verkoopt, kun je niet dezelfde of betere resultaten verwachten. Ze staan verder gewoon nog 4e, al is de Europese campagne zeker teleurstellend te noemen.Standbeeld wrote: ↑17 Jan 2024, 16:44
Plek 4 of 5 op de ranglijst zou gewoon realistisch zijn. Op die koers zit Janssen nu. Niks van te zeggen verder. Jammer voor Janssen dat de directie er anders over denkt. Ik ben benieuwd wie zijn opvolger wordt. Ik zou het wel leuk vinden als AZ een gedurfde keuze zou maken voor een nieuwe trainer. Geen namen zoals Vd Brom of Cocu.
-
- Vedette
Zo goed was het allemaal niet onder Jansen. Het spel is een stuk sterieler vergeleken met de periode van Slot toen AZ veel verrassender en dynamischer was. Natuurlijk is het AZ van dit seizoen een stuk minder vergeleken met afgelopen seizoen. Maar het feit dat je tegen nobody’s in Europa in de moeilijkheden komt en in de beker tegen amateurs tot twee keer toe door het oog van de naald kruipt zegt genoeg. Er is ook best was geïnvesteerd. Vorige winter en afgelopen zomer alles bij elkaar toch zo’n 25 miljoen. De keuzes die daarin gemaakt zijn kan je betwisten. Maar ook met dit materiaal mag je tegen de HHC’s en Quick Boys’s van deze wereld toch beter spelen.
-
- Legende
AZ liet gewoon prima voetbal zien op dit seizoen na, maar dat komt omdat er een hoop sterkhouders weg zijn gegaan. Voorgaande seizoenen werd er ook geregeld van top ploegen gewonnen. Dit seizoen is het een stuk minder sprankelend, maar ze missen dan ook sprankelende spelers. Europees vond ik het wel een afgang van jewelste en natuurlijk de beker potjes. Maar het is niet dat ze kansloos 11e staan in de competitie, al werd het spel wel steeds minder leek het.Johann Vogel wrote: ↑17 Jan 2024, 17:07 Zo goed was het allemaal niet onder Jansen. Het spel is een stuk sterieler vergeleken met de periode van Slot toen AZ veel verrassender en dynamischer was. Natuurlijk is het AZ van dit seizoen een stuk minder vergeleken met afgelopen seizoen. Maar het feit dat je tegen nobody’s in Europa in de moeilijkheden komt en in de beker tegen amateurs tot twee keer toe door het oog van de naald kruipt zegt genoeg. Er is ook best was geïnvesteerd. Vorige winter en afgelopen zomer alles bij elkaar toch zo’n 25 miljoen. De keuzes die daarin gemaakt zijn kan je betwisten. Maar ook met dit materiaal mag je tegen de HHC’s en Quick Boys’s van deze wereld toch beter spelen.
Afin, hopen dat Mertens het beter doet en de 4e plek weet vast te houden.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Volgens Dries wordt idd elke week benaderd als de kampioenswedstrijd. Alleen jammer dat die nog in Turkije zit haha
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Ik vind het altijd zo bijzonder als de trainer buitengeflikkerd wordt en zijn assistent mag blijven om het over te nemen. Als die samenwerking naar wens was kan er ook nooit het nodige veranderen zou je zeggen. Een interim van buiten de staf lijkt me dan altijd wat logischer. Maar ja, ook duurder.
-
- Nationale topspeler
Zeggen dat Jansen er onterecht uitgestuurd is is hetzelfde als zeggen dat vNistelrooy vorig jaar had moeten blijven zitten. Voetbal is niet om aan te gluren bij AZ, bevliegingen van Pavlidis doen het voor hem. Net zoals Simons dat vorig jaar bij ons deed.
-
- Legende
Hebben een bijzonder matige selectie en afgelopen zomer zijn de sterkhouders weer verkocht zonder er iets fatsoenlijks voor terug te halen. Staan gewoon op de plek in de Eredivisie waar ze horen.
Krijg toch het idee dat de club is gezwicht voor de fans. Die roepen al maanden dat hij moet vertrekken. Zitten nog met hun bol in die Scheringa-tijd.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Van Nistelrooij had ook momenten dat het samen kwam. Zo won hij van Ajax in de Arena in augustus, thuis van Feyenoord zonder spits in september, thuis tegen Arsenal in oktober, uit bij Ajax in november en ging het pas echt fout toen de kroonjuwelen verkocht werden en Mauro, Til, Saibari etc ineens dure fouten maakten. Die situatie is echt totaal anders. Daarna nog gewoon tegen Sevilla, twee keer tegen Ajax en uit bij AZ en niet verloren bij de Feyenoord.
Wat heeft Jansen dit jaar nou gepresteerd? In de beker godsgruwelijk matig, in Europa ongekende dingen gebeurd, tegen PSV helemaal overhoopt gespeeld, nu weer bij Twente verloren, kansloos in de Kuip en dus inmiddels 4e en moeten vrezen voor Ajax die het grootste bagger seizoen ooit hebben. Het is een kleurloze trainer die waarschijnlijk nog wel eens uit komt bij Utrecht of Groningen.
-
- Moderator
Jansen heeft het afgelopen jaren prima gedaan bij AZ. De club doet elk jaar een jasje uit met uitgaande transfers en desondanks was het vaak degelijk, juist in de topwedstrijden dat ze het vaak heel goed deden. Dit jaar is het alleen heel matig wat hij aan kwaliteit tot zijn beschikking heeft. Dan kan je de trainer wegsturen, maar wat mij betreft zit het probleem hem juist in de selectie. Ik verwacht ook dat hij zo weer ergens anders aan de slag kan.
-
- Nationale topspeler
Dat zeg ik. Jansen bakte er niks van. Bracht er geen systeem in, voetbal is niet om aan te gluren. Resultaten verbloemden veel; net als bij Ruud vorig jaar.11 Tinus wrote: ↑17 Jan 2024, 18:36Van Nistelrooij had ook momenten dat het samen kwam. Zo won hij van Ajax in de Arena in augustus, thuis van Feyenoord zonder spits in september, thuis tegen Arsenal in oktober, uit bij Ajax in november en ging het pas echt fout toen de kroonjuwelen verkocht werden en Mauro, Til, Saibari etc ineens dure fouten maakten. Die situatie is echt totaal anders. Daarna nog gewoon tegen Sevilla, twee keer tegen Ajax en uit bij AZ en niet verloren bij de Feyenoord.
Wat heeft Jansen dit jaar nou gepresteerd? In de beker godsgruwelijk matig, in Europa ongekende dingen gebeurd, tegen PSV helemaal overhoopt gespeeld, nu weer bij Twente verloren, kansloos in de Kuip en dus inmiddels 4e en moeten vrezen voor Ajax die het grootste bagger seizoen ooit hebben. Het is een kleurloze trainer die waarschijnlijk nog wel eens uit komt bij Utrecht of Groningen.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Vergeet de hondsberoerde Europese campagne niet. Ze moeten zich nog steeds kapotschamen dat ze die feestpoule niet doorgekomen zijn. Ook dat mag op het conto van de Jansz. Tel daarbij ook het tot twee keer toe de allergrootste moeite hebben met amateurteams en de collectieve assrape door ons bij op en de conclusie mag zijn dat een ontslag niet heel vreemd is.
- Persepolis
- Vedette
Nee hoor, het ging voor de winterstop ook een paar keer goed mis. Rangers-thuis, of de verliespartijen uit bij degradatiekandidaten Groningen en Cambuur, of thuis tegen AZ verliezen na de overwinning in de Arena. Was allemaal met Gakpo (Madueke speelde al langer geen rol van betekenis door blessures). Verder is het geen toeval dat die dure fouten er vorig seizoen wel waren en dit seizoen veel minder, zoals bij elk goedlopend team. Wanneer een team slecht loopt cq spelers niet optimaal worden gebruikt, dan gaan die spelers meer fouten maken én is het team minder in staat om zulke fouten op te vangen. Het team is dan afhankelijk van toevalligheden zoals individuele fouten. Het was dus niet pure pech ofzo. Wat je zegt, het waren bij RvN inderdaad momenten. Er was geen structurele basis om te verwachten dat het wel een succes zou worden met meer tijd of mogelijkheden.11 Tinus wrote: ↑17 Jan 2024, 18:36 Van Nistelrooij had ook momenten dat het samen kwam. Zo won hij van Ajax in de Arena in augustus, thuis van Feyenoord zonder spits in september, thuis tegen Arsenal in oktober, uit bij Ajax in november en ging het pas echt fout toen de kroonjuwelen verkocht werden en Mauro, Til, Saibari etc ineens dure fouten maakten.
-
- Legende
Mwah, ik vind dit gezien alle omstandigheden toch wel aan te merken als onnodig beschadigen van de trainer Jansen. Als alles mee zou zitten, zouden ze 3e staan. Je had best met Jansen het seizoen af kunnen maken en dan ondertussen Jansen vertellen dat het na dit seizoen voorbij is (m.a.w. zijn zaakwaarnemer aan het werk kunnen zetten voor komend seizoen).
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik bedoelde enkel te zeggen dat van Nistelrooij ook veel dingen goed deed. Die zeperds maken het geen kut trainer maar het zorgt er wel voor dat het geen top trainer is. Zijn balans in 50/50 wedstrijden was ook gewoon prima in mijn ogen. En de manier waarop maakt dan iets minder uit.Persepolis wrote: ↑17 Jan 2024, 18:56Nee hoor, het ging voor de winterstop ook een paar keer goed mis. Rangers-thuis, of de verliespartijen uit bij degradatiekandidaten Groningen en Cambuur, of thuis tegen AZ verliezen na de overwinning in de Arena. Was allemaal met Gakpo (Madueke speelde al langer geen rol van betekenis door blessures). Verder is het geen toeval dat die dure fouten er vorig seizoen wel waren en dit seizoen veel minder, zoals bij elk goedlopend team. Wanneer een team slecht loopt cq spelers niet optimaal worden gebruikt, dan gaan die spelers meer fouten maken én is het team minder in staat om zulke fouten op te vangen. Het team is dan afhankelijk van toevalligheden zoals individuele fouten. Het was dus niet pure pech ofzo. Wat je zegt, het waren bij RvN inderdaad momenten. Er was geen structurele basis om te verwachten dat het wel een succes zou worden met meer tijd of mogelijkheden.11 Tinus wrote: ↑17 Jan 2024, 18:36 Van Nistelrooij had ook momenten dat het samen kwam. Zo won hij van Ajax in de Arena in augustus, thuis van Feyenoord zonder spits in september, thuis tegen Arsenal in oktober, uit bij Ajax in november en ging het pas echt fout toen de kroonjuwelen verkocht werden en Mauro, Til, Saibari etc ineens dure fouten maakten.
Bij AZ gaat er bijzonder weinig goed en dan is het niet droog te houden. En zoals anderen zeggen is het ook gewoon de gebrekkige selectie. Karlsson was jaar in jaar uit beslissend en nu loopt daar van Brederode of van Bommel, totaal niet te vergelijken. Voor de rest hebben ze eigenlijk geen fatsoenlijke aankoop gedaan met al die bergen met miljoenen die er binnen zijn gekomen. Maar Jansen zou er nog steeds wel iets van moeten kunnen maken, tenminste iets beter dan in de 2 bekerpotjes en dat clownsteam in de ECL.
- Ren Höek
- Vedette
Jansen is een prima trainer, AZ mist goede en ervaren spelers (dat mag Huiberts zich aantrekken) en de huidige stand in de Eredivisie is realistisch. Maar de resultaten zijn wel heel erg mager geworden, dat met heel veel moeite 2 keer nipt werd gewonnen van amateurclubs in de beker is veelzeggend. De trainer en de spelers leken te zijn uitgekeken op elkaar, dat kan gebeuren. En dan is de trainer de sjaak, zo werkt het nu eenmaal in de voetballerij.
Ik vind het vooral opvallend dat assistent Martens het seizoen mag afmaken.
Ik vind het vooral opvallend dat assistent Martens het seizoen mag afmaken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- Standbeeld
- Mister PSV
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... -in-europaAls je naar het puntengemiddelde van Jansen kijkt, is het ontslag opvallend te noemen. De 50-jarige hoofdcoach komt dicht bij een gemiddelde van twee punten per wedstrijd.
Bijzonder genoeg evenaart Jansen zijn voorganger Arne Slot tot in de puntjes. Beide trainers eindigden op een puntengemiddelde van 1,93. Van de trainers met meer dan 50 wedstrijden kwam alleen Kessler tot een hoger gemiddelde, tussen 1978-1982 behaalde hij liefst 2,10 punten per duel.