Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Ittot
Internationale topspeler

Iemand al #Boszout geroepen?

Nee blijft een toppertje!! Heerlijk realistisch.
milansandro
Legende

Wat wel een punt van aandacht is dat de laatste wedstrijden er weer af en toe weer grote gapende gaten zichtbaar zijn op het middenveld..
Dat was in de wedstrijden van voor de winterstop nauwelijks het geval..
  • These users thanked the author milansandro for the post (total 7):
    Voormalig KGChuckyJuanchoMenno1TomPSV023smoortjeZuc0
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    Sjorsensjimmie
    Bankzitter
    Clubvoorkeur: PSV

milansandro wrote: 21 Jan 2024, 15:48 Wat wel een punt van aandacht is dat de laatste wedstrijden er weer af en toe weer grote gapende gaten zichtbaar zijn op het middenveld..

Dit viel mij vandaag ook erg op. Vooral na rust.
    Volgens mij omdat Tillman als 8 te diep speelt.
    Til staat vaak bij Luuk en daardoor komt Schouten te verzuipen.

Ik zou Land graag willen zien op de plek van Veerman. Denk dat hij beter positie kan houden dan Tillman.
    Sjorsensjimmie
    Bankzitter

milansandro wrote: 21 Jan 2024, 15:48 Wat wel een punt van aandacht is dat de laatste wedstrijden er weer af en toe weer grote gapende gaten zichtbaar zijn op het middenveld..

Dit viel mij vandaag ook erg op. Vooral na rust.
    Volgens mij omdat Tillman als 8 te diep speelt.
    Til staat vaak bij Luuk en daardoor komt Schouten te verzuipen.

Ik zou Land graag willen zien op de plek van Veerman. Denk dat hij beter positie kan houden dan Tillman.
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ik ben er hoe dan ook aardig ziek van. Vond ons ook wel degelijk slecht spelen, steeds net te laat waardoor we nooit de grip kregen waar dit elftal om bekend stond. En kom je steeds net te laat dan ontstaan er ook gaten. Het zat gewoon niet goed, we lieten ons wegspelen op spirit.

De concurrentie zal bloed ruiken, er komen een paar tegenstanders aan die nog veel meer te bewijzen hebben dan FC fucking Utrecht, we zullen dus even extra hard moeten knokken om de dominantie weer bewerkstelligen. Het wordt interessant om te zien of dat gaat lukken.
  • These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post (total 2):
    Zuc0LeandroBonfim
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    XaviS7mons
    Vaste waarde in elftal

Gwn klote dat Veerman en Saibari niet beschikbaar zijn. Met Tillman en Til hebben we een middenveld dat kwam te zwemmen. Woensdag misschien spelen zoals we vandaag eindigde? Alleen zonder Van Aanholt, want dat is absoluut geen 6
    Johann Vogel
    Vedette

Joh, een mindere wedstrijd en gelijk paniek. Het was een zwakke pot, Utrecht heeft het ook goed gedaan. Niet vergeten dat Utrecht ook een ongeslagen reeks heeft, zo slecht zijn die niet. Ik ben vooral benieuwd hoe de reactie is tegen Feyenoord. Zowel van de ploeg als de keuzes van Bosz.
    Op weg naar nr 26
    Vedette

ziege maar ook zagge wrote: 21 Jan 2024, 20:29 Ik ben er hoe dan ook aardig ziek van. Vond ons ook wel degelijk slecht spelen, steeds net te laat waardoor we nooit de grip kregen waar dit elftal om bekend stond. En kom je steeds net te laat dan ontstaan er ook gaten. Het zat gewoon niet goed, we lieten ons wegspelen op spirit.

De concurrentie zal bloed ruiken, er komen een paar tegenstanders aan die nog veel meer te bewijzen hebben dan FC fucking Utrecht, we zullen dus even extra hard moeten knokken om de dominantie weer bewerkstelligen. Het wordt interessant om te zien of dat gaat lukken.
    Eens, we moeten alles wat ook maar op de minste vorm van onderschatting of gemakzucht lijkt uitbannen. 10 punten is een prima gat maar de komende 6 weken worden cruciaal en laat Veerman er dan nou net niet bij zijn, die Afrika cup komt partij slecht uit..
    JChovanec
    Meervoudig international

We waren gewaarschuwd, de teams van Bosz vallen altijd terug na de winterstop....🥱.
    Voor de beker even orde opzaken stellen, en volgende week volgende stap richting kampioenschap.
    Wat ik me wel al langer afvraag, is of ons team deze intensiteit van spelen vol kan blijven houden lijkt me toch veel kracht te kosten.
    Ach maakt ook niet uit vanaf half april kunnen ze al gas terug nemen.
    Juancho
    Mister PSV

Tja het seizoen verloopt dan ook idioot goed. Veel sneller dan men had gedacht, incl Bosz en de PSV leiding. Het is heel logisch om te denken dat alles vast wel weer goed zou komen tijdens zo'n potje als vandaag, maar een stukje realisme mag wat mij betreft juist nu absoluut niet ontbreken. Want nogmaals, het is zo idioot goed wat we tot vandaag zagen. Gewoon niet realistisch om dat telkens te verwachten.

Utrecht uit is en blijft een lasoge pot, zeker nu Jans de boel wat meer op de rit heeft daar en ze lieten voetballen waar ze thuis goed in zijn. Dan mort je als PSV je daar tegen kunnen wapenen en zoals wel (veel) vaker is gebeurt lukte dat voor geen meter.

Normaliter had ik hier geen problemen mee gehad, misschien zelfs wel goed even weer met beide benen op de grond. Tis alleen zo jammer dat ze alleen deze pot nog nodig hadden voor dat record. Want dat leefde over duidelijk bij spelers en coach. Echt jammer dat het net niet gelukt is.

Zaak is nu om weer keihard te werken want ook dit PSV moet gewoon alles geven en veel intensiteit leveren in dit soort potjes. Anders gaan ze het nog wel vaker lastig krijgen incl punt verlies. Gelukkig zal die titel echt niet in gevaar komen.
    Last edited by Juancho on 21 Jan 2024, 20:44, edited 1 time in total.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Madueke
    Legende

XaviS7mons wrote: 21 Jan 2024, 20:38 Gwn klote dat Veerman en Saibari niet beschikbaar zijn. Met Tillman en Til hebben we een middenveld dat kwam te zwemmen. Woensdag misschien spelen zoals we vandaag eindigde? Alleen zonder Van Aanholt, want dat is absoluut geen 6
    Ja, maar wie dan wel op 6? Idealiter wil je geen PvA en Ramalho in de basis.

Dest rechts, Mauro links, Teze centraal en Schouten gewoon op 6. Alleen ga je dan enorm veel schuiven omdat er één back-up niet voor handen is, dat is ook weer niet zo ideaal.
    Standbeeld
    Mister PSV

Wat mij het meest tegenviel vandaag is dat ik ons voor het eerst in de ED echt kwetsbaar vond. Onvoldoende inzet en voetballend was het ook matig. Iets wat ik eerder nog niet heb gezien. Een ferme tik. Het doet flink afbreuk aan ons imago van onoverwinnelijkheid. Ik denk ook dat andere clubs nu bloed ruiken.
    Tutti Frutti
    Jeugdspeler

Standbeeld wrote: 21 Jan 2024, 20:43 Wat mij het meest tegenviel vandaag is dat ik ons voor het eerst in de ED echt kwetsbaar vond. Onvoldoende inzet en voetballend was het ook matig. Iets wat ik eerder nog niet heb gezien. Een ferme tik. Het doet flink afbreuk aan ons imago van onoverwinnelijkheid. Ik denk ook dat andere clubs nu bloed ruiken.
    Psychologisch gezien kan het opleveren dat teams niet van tevoren al met 2-0 achterstaan qua overtuiging, maar nu geloven dat er toch iets mogelijk is tegen PSV. Dat is jammer. Tegelijkertijd kan de uitwerking van dit geloof juist in het voordeel van PSV uitpakken. Want Utrecht deed het met druk vooruit en strijd. Dat had vandaag succes. Heel vaak niet, zie Twente afgelopen woensdag die het zelfs omgooiden (verdedigende opstelling) omdat ze er niet op vertrouwden het op die manier te bolwerken.

Dus hopelijk worden trainers en teams gesterkt om vol druk te zetten. Laat ze maar drukzetten, want dat is niet gemakkelijk (iedereen moet op juiste moment door), het kost energie en het is daarom ook risicovol. Ben je 1x te laat of houd je het niet lang genoeg vol dan ga je nat tegen dit PSV. Voor mijn gevoel zijn er in Nederland weinig trainers die capabel zijn in dit drukzetten, zeker in combinatie met hun materiaal om dat voor elkaar te krijgen.

Wat wel een slok op de borrel scheelt, is of Veerman er wel of niet bij is. Vervanger(s) van hem moeten vast in de opbouw zijn (inkomende transfers komende zomer belangrijk). Jammer dat d'n Veer er tegen Feyenoord niet bij is, het maakt me wel extreem benieuwd naar de oplossing van Bosz aanstaande woensdag uit bij Feyenoord.

En over Bosz, geweldige trainer, elke keer na de wedstrijd zegt hij precies de juiste dingen, in mijn ogen dan. Eerlijk, realistisch en met de juiste balans qua hoe groot/klein hij iets maakt, wederom in mijn ogen dan. Omdat er her en der toch wat negativiteit de kop op steekt: ik ben (nog steeds) blij met Bosz en wat hij voor elkaar krijgt zowel qua resultaat als qua spel.
  • These users thanked the author Tutti Frutti for the post:
    Standbeeld
    Lente
    Meervoudig international

Standbeeld wrote: 21 Jan 2024, 20:43 Wat mij het meest tegenviel vandaag is dat ik ons voor het eerst in de ED echt kwetsbaar vond. Onvoldoende inzet en voetballend was het ook matig. Iets wat ik eerder nog niet heb gezien. Een ferme tik. Het doet flink afbreuk aan ons imago van onoverwinnelijkheid. Ik denk ook dat andere clubs nu bloed ruiken.
    Vind deze reactie wel overdreven. Onvoldoende inzet ben ik het niet mee eens. Ja we liepen achter de feiten aan en kwamen veel in de duels terwijl we dat liever niet willen maar vond het geen gebrek aan inzet. Gaf Bosz zelf naderhand ook aan dat het volgens hem daar niet aan lag, we kwamen er voetballend alleen niet onderuit. En een flinke afbreuk aan ons imago van onoverwinnelijkheid? We hebben net een fucking record gevestigd, slechts 1 keer eerder gepresteerd in de historie van de ED en dan heb je het over afbreuk van imago van onoverwinnelijkheid??? Welk imago heeft de rest van de clubs dan wel niet? Kom op hé, haal jezelf niet zo naar beneden.

Het lukte Utrecht nu om gelijk te spelen tegen ons, nou proficiat Utrecht, maar veel andere clubs gaat dit niet lukken. Utrecht uit is gewoon een lastige wedstrijd, alles zat tegen bij ons en zij kwamen in een flow en konden de wedstrijd spelen die ze graag willen spelen. Met spelers als VD Hoorn, Toornstra en Viergever voorop als aanjagers, die vol de duels opzoeken en ervaren genoeg zijn om aan te voelen wat nodig is en wat kan. Maar behalve veel duels winnen dwongen ze geen uitgespeelde kansen af. Ja een bal op de lat maar die hadden wij ook. Ik vond de eerste helft tegen Ajax veel schrikbarender, die kwamen wel keer op keer vrij voor onze keeper en speelde ons wel echt weg. Alleen konden we het toen omdraaien en nu door omstandigheden niet. Dat kan een keer gebeuren, zeker bij Utrecht uit. Maar alsnog verlies je niet en kom je gewoon op een gelijkspel uit, wat een goede afspiegeling van de wedstrijd was.

Er zijn maar een paar elftallen die zo fysiek als Utrecht kunnen voetballen, en ja Feyenoord is er daar een van. Nou als we die dan ook gelijk spelen is er niets aan de hand en ruikt er niemand bloed. Niet iedereen kan voetballen zoals Utrecht , ik wens andere clubs die dat gaan proberen veel succes. Daar weten onze jongens echt wel raad mee hoor.

Een ferme tik? Nee hoor. Heb je Feyenoord de laatste wedstrijden zien voetballen? Het klinkt stom, maar misschien is het maar goed dat deze er nu tussen zat, hebben we dat ook maar gehad. Voor mijn gevoel stonden de jongens ook onder spanning omdat iedereen met dat record bezig is en voor Utrecht was het juist een extra boost om het niet te laten gebeuren. Natuurlijk win je liever gewoon, zo bedoel ik het niet met maar goed dat het gebeurt is, maar nu zijn we hopelijk weer wat vrijer in ons hoofd en hebben we direct een wake up call gehad en het besef dat ook wij gewoon alles moeten geven en geen moment mogen verslappen. Niemand is onoverwinnelijk. Als je dat denkt is dat het begin van het einde.
  • These users thanked the author Lente for the post:
    29.04.2007
    Oh PSV wat je met me doet…
    DC_PSV
    Vedette

Men doet net alsof we een geweldige veegpartij hebben gekregen en met 8-1 naar huis zijn gestuurd. We hebben gelijkgespeeld bij een fel en uitstekend Utrecht dat de scheids en het veld mee had. Zelf zijn onze beste twee buitenspelers nog niet fit, missen we een grote kans op 1-2 en missen we met Veerman en Saibari twee hele goede middenvelders. A.s. woensdag bij Feyenoord een hele andere wedstrijd op een uitstekend veld.
  • These users thanked the author DC_PSV for the post (total 5):
    DonyellMalenMaartenVGrasmatRikkert1234Tijn
    #simplythebest
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Tegenstanders gaan zich beter wapenen, ze zullen nieuwe details uitproberen en accenten verleggen om zichzelf beter te wapenen tegen de fysiek slopende voetbalmachine die Bosz in korte tijd heeft weten te maken. En uiteraard zullen coaches bij elkaar afkijken wat wel werkt en wat niet en die inzichten zullen ze meenemen richting hun eigen wedstrijd. Voetbal draait nou eenmaal om het bespelen van ruimtes en dus zullen ze proberen nieuwe manieren te vinden om PSV pijn te doen/te ontmantelen.

Dat is een logisch proces dat bijdraagt aan de volgende stap in de ontwikkeling van dit PSV en de code die Bosz moet zien te kraken om de puzzel glad te strijken. Het is vooral fijn dat dat nu met 10 punten verschil en nog 16 wedstrijden te spelen gebeurd, gezien je in dit soort periodes punten kan laten liggen.

En het verbaasd me dat het nu pas gebeurd. Tegenstanders hebben PSV op tactisch vlak te weinig weerstand geboden in de 1e seizoenshelft kijkende naar de duidelijk zichtbare zwaktes van PSV.
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Lente
    Meervoudig international

De tegenstander moet natuurlijk wel machten zijn om dat te doen hè. Het is natuurlijk niet zo dat niemand dat geprobeerd heeft. Vandaag is het dan voor de eerste keer (deels) gelukt. En waren de omstandigheden anders geweest dan het was het wellicht ook Utrecht vandaag niet gelukt. Je moet het allemaal niet groter maken dan wat het is. Ja we hebben gelijk gespeeld tegen Utrecht, nou ik zal je dit vertellen, we gaan waarschijnlijk nog wel een keer gelijk spelen of misschien zelfs wel een keer verliezen dit seizoen. En oh ja, de Champions League gaan we ook niet winnen. Sterker nog, de kans dat we tegen Dortmund eraf gaan is groter dan dat we een ronde verder komen. En dat is helemaal geen schande.

Het is echt niet zo dat alle andere trainers in de ED nu pas na deze wedstrijd zien waar onze zwaktes liggen en Ron Jans een bos bloemen sturen omdat hij de Peter Bosz code gekraakt heeft.
    Oh PSV wat je met me doet…
    MC Hammer
    International

We zijn drie keer kwetsbaar gebleken in een week tijd. De laatste minuten tegen Excelsior en Twente en gedurende verschillende periodes tegen Utrecht. Lange ballen en opportunisme, met veel lopende spelers die het duel om de afvallende bal zochten tegen onze laatste linie. Eigenlijk een klein beetje dus verslaan met eigen middelen, want alle drie hebben ons onder druk kunnen zetten. Ze maakten zelfs het veld lang, waardoor we het middenveld verloren.

Het mooiste zou zijn, als je dan de lange bal op Luuk of een buitenspeler kunt spelen, en dat werkte pas nadat Lozano erop kwam.

We zijn niet in staat alles voetballend op te lossen, uiteindelijk zijn we niet zó goed.

Overigens zetten de prestaties van Sevilla in Spanje ook een en ander in perspectief.
    Hammertime!
    ShovingNE2
    Site Admin

ziege maar ook zagge wrote: 21 Jan 2024, 20:29De concurrentie zal bloed ruiken, er komen een paar tegenstanders aan die nog veel meer te bewijzen hebben dan FC fucking Utrecht, we zullen dus even extra hard moeten knokken om de dominantie weer bewerkstelligen. Het wordt interessant om te zien of dat gaat lukken.
    Bosz zei volkomen terecht dat het niveau van de eerste seizoenshelft halen niet genoeg zou zijn. Het moest beter. Zie hier waarom. Ik was niet onverdeeld gelukkig met het gelijke spel van Feyenoord vorige week. Toch fijn nu nog steeds op 10 punten te staan en niet op 8.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Zuc0
    Nationale topspeler

XaviS7mons wrote: 21 Jan 2024, 20:38 Gwn klote dat Veerman en Saibari niet beschikbaar zijn. Met Tillman en Til hebben we een middenveld dat kwam te zwemmen. Woensdag misschien spelen zoals we vandaag eindigde? Alleen zonder Van Aanholt, want dat is absoluut geen 6
    Zeker Veerman werd gemist. Toch mag dit geen excuus zijn en mag je imo niet zover terugvallen. We speelden nu grotendeels de hele wedstrijd zoals de laatste 15 minuten tegen Excelsior en Twente.
    Utrecht miste als ik het goed heb drie basisspelers (Ramselaar, Bozdogan, Jensen) en had naar verluid een kloteweek qua training door bevroren velden, uitwijken naar alternatieven en ziektegevallen.

De lat moet omhoog zoals Bosz al aangaf want ook in de eerste seizoenshelft waren er ondanks mooie uitslagen en dominant voetbal, genoeg fases voor verbetering vatbaar.
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Diederik Smit vanavond in Lubach: ‘Het gaat natuurlijk al langer niet goed met PSV. Peter Bosz krijgt het gewoon niet aan de praat. Als je kijkt naar die eerste 17 wedstrijden, ja, de eerste 70, 80 minuten spelen ze oogverblindend mooi voetbal. Dat verbloemt eigenlijk een beetje dat het gewoon slecht is.’ :tear:
    Bossche bol
    Meervoudig international

psvgouda wrote: 22 Jan 2024, 22:40 Diederik Smit vanavond in Lubach: ‘Het gaat natuurlijk al langer niet goed met PSV. Peter Bosz krijgt het gewoon niet aan de praat. Als je kijkt naar die eerste 17 wedstrijden, ja, de eerste 70, 80 minuten spelen ze oogverblindend mooi voetbal. Dat verbloemt eigenlijk een beetje dat het gewoon slecht is.’ :tear:

Het kijken waard inderdaad😂
    Ronaldio
    Meervoudig international

ShovingNE2 wrote: 22 Jan 2024, 07:18
    ziege maar ook zagge wrote: 21 Jan 2024, 20:29De concurrentie zal bloed ruiken, er komen een paar tegenstanders aan die nog veel meer te bewijzen hebben dan FC fucking Utrecht, we zullen dus even extra hard moeten knokken om de dominantie weer bewerkstelligen. Het wordt interessant om te zien of dat gaat lukken.
    Bosz zei volkomen terecht dat het niveau van de eerste seizoenshelft halen niet genoeg zou zijn. Het moest beter. Zie hier waarom. Ik was niet onverdeeld gelukkig met het gelijke spel van Feyenoord vorige week. Toch fijn nu nog steeds op 10 punten te staan en niet op 8.
    Feyenoord had het net zo moeilijk met Vitesse als dat PSV het met Utrecht had. Alleen viel daar het kwartje net wel de kant van Feyenoord op. Waar dat vorige week tegen NEC niet gebeurde.

AZ en Twente zijn het ook even helemaal kwijt.
    Blijkbaar toch lastig zo'n winter onderbreking.

Voor de bekerwedstrijd van woensdag verwacht ik dat Bosz terug gaat naar de tekentafel. En straks met een verrassende opstelling komt.
    Juancho
    Mister PSV

Ik denk dat Bosz het juist niet anders gaat doen. Zelfde 11 zullen wel spelen. Bosz kan ook weinig anders door blessures en spelers die niet beschikbaar zijn. De vaste move om Schouten achterin te zetten kan niet eens, wie ga je op hrt middenveld zetten? Land die tot nu toe puur als toeschouwer op de bank zit?

Er zijn in deze fase weinig andere smaken. Met een beetje geluk is Lozano fir, Dan kan je hem voor Vertessen opstellen. Maar verder? Zou niet weten wat Bosz anders kan doen.

Bovendien lag het zondag niet aan de de poppetjes maar aan het dramatische veldspel.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Asjemenou
    Bankzitter

Daar hebben de poppetjes inderdaad niet zoveel mee te maken.
    Post Reply