Feyenoord wilde dit als collectief gewoon liever winnen en liet dat ook zien. PSV begon goed maar één periode opgefokt gedrag van Feyenoord was genoeg om de dominantie af te dwingen en die haalden we hele wedstrijd niet meer terug.
Door het wegvallen van Joey zijn we sowieso wankel. Saibari had dat misschien op kunnen vangen maar Malik is niet 100% fris en hoe dan ook niet per sé (al) in staat om de rol van Joey volledig over te nemen. Daarnaast is er m.i. nog wat veranderd: na de laatste potten tegen Feyenoord en Twente begonnen we voor het eerst ook zelf te zeggen dat we erin geloofden dat niemand ons zou kunnen stoppen. Vanaf dat moment zijn we die positie aan het verdedigen, dat is andere energie, en de tegenstander krijgt daardoor juist extra energie. Na Utrecht is ook het record van de baan, weer een aderlating. Allerlei redenen dus waarom het moeilijk is om dezelfde energie als voorheen aan de dag te leggen. Vervolgens kom je veel vaker nét te laat en dan wordt alles zwaarder... 1+1+1+1 = opeens zomaar een hoofdprijs weg en we zitten in een serieuze dip. Het kan verkeren.
Eén lichtpuntje: Mauro.
Punt voor Bosz: hoe meer wissels, hoe erger de gatenkaas.
Feyenoord - PSV I TOTO KNVB Beker (24/01/2024)
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
-
- Basisspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Ze wouden besparen op de reiskosten. Ongekend dit. Ben normaal echt rustig over de scheids en fouten maken is menselijk. Dus dat Higler in eerste instantie niet goed ziet begrijp ik nog wel. Dat een VAR hier niks mee doet is onvoorstelbaar. Ben echt benieuwd naar de communicatie.
-
- Lid scoutingsteam
Het was gewoon weer classic PSV in de Kuip, helaas. Zelf als een stel slappe, ongeconcentreerde vaatdoeken ten strijde trekken. Hoe zo'n Bakayoko die 1-0 verdedigt, dat zou voor mij als coach reden zijn om hem een minuut later te wisselen. Johan ging van voetballer naar toeschouwer in één seconde tijd. Echt ongekend, atypisch en belachelijk. Dest is het he-le-maal kwijt, ons middenveld werd met de minuut slechter en voorin bakte men er ook niks van. Typisch. En als gevolg daarvan ruikt Feyenoord bloed en dan weet je dat het een verloren wedstrijd is. Niet eens omdat Feyenoord zo goed is, want die voetbalden ook als een stel blinde kanaries met een motorische afwijking. Echt een hele vervelende wedstrijd om naar te kijken.
Zo'n Higler moet je verbieden om ooit nog eens een topwedstrijd te fluiten. Het gaat nergens over. En dan hoor ik achterin de zaal een groepje kutsupporters fluisteren dat PSV zich maar eens moet leren verzetten, of onverstoorbaar moet zijn, maar dan krijg je gewoon geel van meneer Higler hè. Die Paixao komt niet meer bij van het lachen. Higler wijst notabene nog naar de zijlijn en doet NIKS. Laf, ruggengraatloos en typisch dat PSV vandaag vrijwel consequent aan de verkeerde kant van de beslissing staat, want dat is altijd zo in de Kuip. En dacht je dat we vandaag dan wel een keer een penalty zouden krijgen? Ben je gek. Ogen dicht, VAR-schermpje op zwart zetten, doen alsof je niks hoort en doorgaan met die wedstrijd. Niks aan de hand hoor.
Doodziek van deze kutwedstrijd. Niet eens omdat die beker zo belangrijk is, maar omdat ik dit soort nederlagen bij Feyenoord-uit al veel te vaak in mijn leven heb meegemaakt, terwijl het nooit minder gaat frustreren. Kut PSV, kutscheids en nu vallen de media vast weer over elkaar heen met superlatieven voor hoe Arne Slot lessen heeft geleerd van Simeone, terwijl geen enkele hoeveelheid bleek genoeg was geweest om mijn ogen mee uit te spoelen na het kijken van dit gedrocht van een sportwedstrijd. Bah.
Zo'n Higler moet je verbieden om ooit nog eens een topwedstrijd te fluiten. Het gaat nergens over. En dan hoor ik achterin de zaal een groepje kutsupporters fluisteren dat PSV zich maar eens moet leren verzetten, of onverstoorbaar moet zijn, maar dan krijg je gewoon geel van meneer Higler hè. Die Paixao komt niet meer bij van het lachen. Higler wijst notabene nog naar de zijlijn en doet NIKS. Laf, ruggengraatloos en typisch dat PSV vandaag vrijwel consequent aan de verkeerde kant van de beslissing staat, want dat is altijd zo in de Kuip. En dacht je dat we vandaag dan wel een keer een penalty zouden krijgen? Ben je gek. Ogen dicht, VAR-schermpje op zwart zetten, doen alsof je niks hoort en doorgaan met die wedstrijd. Niks aan de hand hoor.
Doodziek van deze kutwedstrijd. Niet eens omdat die beker zo belangrijk is, maar omdat ik dit soort nederlagen bij Feyenoord-uit al veel te vaak in mijn leven heb meegemaakt, terwijl het nooit minder gaat frustreren. Kut PSV, kutscheids en nu vallen de media vast weer over elkaar heen met superlatieven voor hoe Arne Slot lessen heeft geleerd van Simeone, terwijl geen enkele hoeveelheid bleek genoeg was geweest om mijn ogen mee uit te spoelen na het kijken van dit gedrocht van een sportwedstrijd. Bah.
- These users thanked the author Ykhim for the post (total 7):
- Mick Jagger • De Realist • Tijn • ziege maar ook zagge • GiveCup2day • Juancho • smoortje
-
- Regelmatige invaller
Maar over welke ploegen hebben we het dan? Ze kunnen wel stoer mannelijk voetbal gaan spelen, maar dan gaat het gros van de ploegen er alsnog af omdat ze veel te weinig kwaliteit hebben.
CL zal in deze vorm wel lastig worden, maar het kan ook zo weer gaan lopen als een trein met Saibari en Veerman er weer bij.
En ik ben een pessimist hè.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
-
- Regelmatige invaller
Twijfel na deze post wie de grootste clown is van vandaag. Jij of Higler?PCGC wrote: ↑24 Jan 2024, 22:14 Ik hoop wel dat Bosz en co verder kijken dan die niet gegeven penalty, want daardoor (en het kut fluiten van Higler verder) hebben we echt niet verloren.
Teveel kansen gemist, een type spel dat we nu spelen wat niet meer zo frivool is van voor de winterstop , minder druk zetten en veel meer ruimte geven aan de tegenstander. Ook Feyenoord (net als Utrecht en Twente na die 3-0) kreeg weer veel meer ruimte dan onze tegenstanders in de eerste seizoenshelft.
Er lijkt iets van vermoeidheid of gemakzucht ingeslopen te zijn daar in Spanje. Zaterdag zul je echt wel winnen, maar zo spelen in de Arena een week later en het gat is nog maar 7 punten. En dat is nog steeds hartstikke veel, maar kom op iets gaat er momenteel niet helemaal goed en ik weiger te geloven dat dit alleen met het missen van Joey heeft te maken, of een mongool als Higler vanavond.
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Letterlijk nog wel..
PSV speelde helemaal niet zo slecht vandaag. Gelul allemaal met dat 'all over again'. Het enige wat 'all over again' was, was een cruciale beslissing in de kuip in het voordeel van Feyenoord.
- These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 15):
- Vanthaman18 • tezzyunited • Tijn • Grasmat • PeeJ • Thoresen • PSV90 • psvgouda • FritskePhilips • GiveCup2day • smoortje • Frisian1913 • MaartenV • ElChucky2 • Ren Höek
- De Realist
- Internationale topspeler
Ik ben het eens een keer volledig met je eens. Zag dit in de tweede helft tegen Excelsior al. Daar kreeg je ook ineens nog een 3-2 te verwerken die dan gelukkig toch niet telt, maar het lijkt allemaal maar op 70% te gaan ofzo. Gemakzucht lijkt het goede woord. Geen hoge intensiteit sprints maar half laffe drafjes bij het druk zetten, ballen drie keer aannemen ipv 1 keer raken en vervolgens ziekenhuisballen geven.PCGC wrote: ↑24 Jan 2024, 22:14 Ik hoop wel dat Bosz en co verder kijken dan die niet gegeven penalty, want daardoor (en het kut fluiten van Higler verder) hebben we echt niet verloren.
Teveel kansen gemist, een type spel dat we nu spelen wat niet meer zo frivool is van voor de winterstop , minder druk zetten en veel meer ruimte geven aan de tegenstander. Ook Feyenoord (net als Utrecht en Twente na die 3-0) kreeg weer veel meer ruimte dan onze tegenstanders in de eerste seizoenshelft.
Er lijkt iets van vermoeidheid of gemakzucht ingeslopen te zijn daar in Spanje. Zaterdag zul je echt wel winnen, maar zo spelen in de Arena een week later en het gat is nog maar 7 punten. En dat is nog steeds hartstikke veel, maar kom op iets gaat er momenteel niet helemaal goed en ik weiger te geloven dat dit alleen met het missen van Joey heeft te maken, of een mongool als Higler vanavond.
Kan nooit alleen met Veerman en Saibari te maken hebben
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Voor een uitwedstrijd, in een volle Kuip, tegen de enige tegenstander die qua kwaliteit nog een beetje bij ons in de buurt komt, zonder twee van je bepalende middenvelders met een scheids die tegen je fluit was het al met al toch helemaal niet zo bar slecht als sommigen hier stellen? Of hadden jullie verwacht dat we met een galawedstrijd ff Feyenoord op het ruggetje zouden leggen?
Nee, gezien de omstandigheden is dit een resultaat dat altijd kan gebeuren en we zijn allesbehalve scheelgetikt of vernederd. Blaas het toch niet zo op, er is echt niks aan het handje.
Nee, gezien de omstandigheden is dit een resultaat dat altijd kan gebeuren en we zijn allesbehalve scheelgetikt of vernederd. Blaas het toch niet zo op, er is echt niks aan het handje.
Last edited by Grasmat on 24 Jan 2024, 22:22, edited 1 time in total.
-
- Vedette
En in de komende periode, waarschijnlijk nog zonder Veerman en Saibari spelen we nog een aantal vervelende potjes. Ajax uit, GAE op vrijdagavond voor de CL en daarvoor nog even Feyenoord. Het gat kan over 6 weken 13 of 15 punten zijn maar net zo goed nog maar 1 of 2. Zaak om snel de scherpte terug zien te vinden.ziege maar ook zagge wrote: ↑24 Jan 2024, 22:15 Feyenoord wilde dit als collectief gewoon liever winnen en liet dat ook zien. PSV begon goed maar één periode opgefokt gedrag van Feyenoord was genoeg om de dominantie af te dwingen en die haalden we hele wedstrijd niet meer terug.
Door het wegvallen van Joey zijn we sowieso wankel. Saibari had dat misschien op kunnen vangen maar Malik is niet 100% fris en hoe dan ook niet per sé (al) in staat om de rol van Joey volledig over te nemen. Daarnaast is er m.i. nog wat veranderd: na de laatste potten tegen Feyenoord en Twente begonnen we voor het eerst ook zelf te zeggen dat we erin geloofden dat niemand ons zou kunnen stoppen. Vanaf dat moment zijn we die positie aan het verdedigen, dat is andere energie, en de tegenstander krijgt daardoor juist extra energie. Na Utrecht is ook het record van de baan, weer een aderlating. Allerlei redenen dus waarom het moeilijk is om dezelfde energie als voorheen aan de dag te leggen. Vervolgens kom je veel vaker nét te laat en dan wordt alles zwaarder... 1+1+1+1 = opeens zomaar een hoofdprijs weg en we zitten in een serieuze dip. Het kan verkeren.
Eén lichtpuntje: Mauro.
Punt voor Bosz: hoe meer wissels, hoe erger de gatenkaas.
Ik de eeuwige pessimist ben er alles behalve gerust op, vooral door het jarenlange 2e helft seizoen schijtvoetbal en Bosz die vaker na de winterstop de grip kwijt lijkt.
Houvast, voetballend was het vandaag zo slecht nog niet.
-
- Geselecteerd voor Oranje
Als wij zo hadden gespeeld hadden we met 8 man het veld kunnen verlaten.ziege maar ook zagge wrote: ↑24 Jan 2024, 22:17Ja maar zo is het wel. Zij hadden die oorlogsmentaliteit, wij niet.
- Persepolis
- Vedette
Oh jeej, er zijn weer mensen die niet kunnen bevatten dat matig spel van PSV en genaaid worden door de scheidsrechter echt wel naast elkaar kunnen bestaan.
Ja, PSV was matig. Feyenoord was dat net zo. En ja, er is een 100% penalty voor PSV + 2e geel voor Wieffer niet gegeven, iets wat het verloop van de wedstrijd volledig had veranderd. Die dingen kunnen allemaal naast elkaar bestaan he.
Ja, PSV was matig. Feyenoord was dat net zo. En ja, er is een 100% penalty voor PSV + 2e geel voor Wieffer niet gegeven, iets wat het verloop van de wedstrijd volledig had veranderd. Die dingen kunnen allemaal naast elkaar bestaan he.
- These users thanked the author Persepolis for the post (total 10):
- De Realist • Ykhim • Bossche bol • Grasmat • ziege maar ook zagge • FritskePhilips • GiveCup2day • nilssonH • Ren Höek • Mike92PSV
-
- Nationale topspeler
De wissels van Bosz waren deze keer niet al te sterk. Baka verdiende veel eerder een wissel dan Lozano (maar dat zal een fysieke reden hebben). Dest speelde erg zwak tegen de slechtste speler van Feyenoord, maar wordt er niet afgehaald. Had ook tegen Utrecht een beroerde beurt. En Luuk had er in de slotfase niet afgehaald moeten worden, had je beter samen met Pepi in de punt moeten laten.
- These users thanked the author Heya Hallvar for the post:
- MaartenV
- De Realist
- Internationale topspeler
Haha dat met die wissel van paixao ja. Wat de fuck joh.Ykhim wrote: ↑24 Jan 2024, 22:17 Het was gewoon weer classic PSV in de Kuip, helaas. Zelf als een stel slappe, ongeconcentreerde vaatdoeken ten strijde trekken. Hoe zo'n Bakayoko die 1-0 verdedigt, dat zou voor mij als coach reden zijn om hem een minuut later te wisselen. Johan ging van voetballer naar toeschouwer in één seconde tijd. Echt ongekend, atypisch en belachelijk. Dest is het he-le-maal kwijt, ons middenveld werd met de minuut slechter en voorin bakte men er ook niks van. Typisch. En als gevolg daarvan ruikt Feyenoord bloed en dan weet je dat het een verloren wedstrijd is. Niet eens omdat Feyenoord zo goed is, want die voetbalden ook als een stel blinde kanaries met een motorische afwijking. Echt een hele vervelende wedstrijd om naar te kijken.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Goed verhaal, vrijwel volledig met je eens . ZowaarPCGC wrote: ↑24 Jan 2024, 22:14 Ik hoop wel dat Bosz en co verder kijken dan die niet gegeven penalty, want daardoor (en het kut fluiten van Higler verder) hebben we echt niet verloren.
-
- Vaste waarde in elftal
- Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák
Curaçao hoezo?ParkJiSung wrote: ↑24 Jan 2024, 22:08milansandro wrote: ↑24 Jan 2024, 22:06 Ruperti kan toch nooit de VAR zijn in deze wedstrijd?
Iemand onder de rook van Rotterdam kan toch nooit de VAR zijn?
Dit is gewoon niet goed te praten..
Een raszuivere penalty was het maar hij doet niks..
Dit kan echt niet..
Je weet waar Makkelie vandaan komt?
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Dit is al meerdere malen met keiharde statistieken ontkracht.Op weg naar nr 25 wrote: ↑24 Jan 2024, 22:22 en Bosz die vaker na de winterstop de grip kwijt lijkt.
- These users thanked the author Grasmat for the post (total 3):
- Op weg naar nr 26 • ForestForest • Ren Höek