Idd, en dan was er weliswaar de discussie of er daarvoor geen buitenspel was maar dat konden ze ook nooit zo snel beslissen, dat het én buitenspel was én dat dit in hetzelfde 'aanvalsmoment' zat, wat een vereiste is om het mee te nemen in de beoordeling.guus wrote: ↑25 Jan 2024, 09:05 Gekleurde VAR of niet. Het is niet normaal dat de VAR deze situatie niet goed bekeken heeft. Als er gescoord wordt zijn ze bij twijfel 5 minuten bezig om te kijken of ze iets kunnen vinden en bij zo’n overtreding hebben ze het binnen een halve seconde gezien als ze überhaupt gekeken hebben, Schandalig. Doek die VAR maar op het is er niet eerlijker op geworden.
Feyenoord - PSV I TOTO KNVB Beker (24/01/2024)
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
-
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV
Als die Ruperti een klein beetje fan van Feyenoord is, heeft hij Feyenoord gewoon geholpen met dat moment.
Ik denk serieus dat er scheidsrechters / VAR mensen zijn die bepaalde voorkeuren hebben. En als je je club kunt helpen om de beker te laten winnen, boeit het toch niet dat je ff een weekje op de blaren moet zitten?
Ik kan serieus niks anders verzinnen.
Ik denk serieus dat er scheidsrechters / VAR mensen zijn die bepaalde voorkeuren hebben. En als je je club kunt helpen om de beker te laten winnen, boeit het toch niet dat je ff een weekje op de blaren moet zitten?
Ik kan serieus niks anders verzinnen.
- These users thanked the author Sjorsensjimmie for the post:
- tezzyunited
-
- Internationale topspeler
-
- Internationale topspeler
En als dat zo zou zijn dan hadden ze dat vast tijdens de wedstrijd naar de spelers gecommuniceerd zodat de wedstrijd niet ontspoortSensation wrote: ↑25 Jan 2024, 09:08Idd, en dan was er weliswaar de discussie of er daarvoor geen buitenspel was maar dat konden ze ook nooit zo snel beslissen, dat het én buitenspel was én dat dit in hetzelfde 'aanvalsmoment' zat, wat een vereiste is om het mee te nemen in de beoordeling.guus wrote: ↑25 Jan 2024, 09:05 Gekleurde VAR of niet. Het is niet normaal dat de VAR deze situatie niet goed bekeken heeft. Als er gescoord wordt zijn ze bij twijfel 5 minuten bezig om te kijken of ze iets kunnen vinden en bij zo’n overtreding hebben ze het binnen een halve seconde gezien als ze überhaupt gekeken hebben, Schandalig. Doek die VAR maar op het is er niet eerlijker op geworden.
- AlexDeTank4
- Bankzitter
Dit zijn ochtenden waarop ik deze meneer achterna wil gaan
- These users thanked the author AlexDeTank4 for the post (total 2):
- DaarisPSV • Maax
-
- Vedette
- Juancho
- Mister PSV
The day after... soms nog lastiger dan de wedstrijdavond zelf. Het VAR moment is natuurlijk schandalig, net zoals je grote twijfels mag hebben bij de keuze van arbitrage door de KNVB. Dat een oud stadionspeaker/verslaggever van Feyenoord zo'n belangrijke rol mag hebben... ik hoop dat Elfrink en/of Timmer daar eens in durven te duiken en een goed onderzoek gaan doen. Haal de bovenste steen maar boven water, incl. audio van dat moment want dat de KNVB hierop nog steeds niet is teruggekomen is echt te idioot voor woorden. Sowieso ben ik groot voorstander van gewoon de communicatie bij VAR momenten gelijk voor iedereen te laten horen. In het stadion en ook thuis. Weer er open en transparant over.
Aan de andere kant blijf ik erbij dat de focus ook absoluut niet volledig op dit ene moment mag komen te liggen want dat zou behoorlijk verbloemen hoe matig PSV zelf ook was. Ik noemde het gister al een wedstrijd as usual. Feyenoord en het publiek stonden stijf van de adrenaline en dat had je vooraf kunnen weten. Ik had PSV, dit PSV, een stuk volwassener verwacht maar ze lieten zich steeds meer en meer meeslepen. Gewoon oliedom. Dat werkt alleen maar tegen je, of een beslissing nou de juiste was of niet. PSV begon overigens wel vrij aardig, voetbalde redelijk op een dramatische Dest na (slimme omzetting van Slot ook). Je had moeten scoren en dat mag zeker Til zich kwalijk nemen. Maar ook in de eindfase werden soms echt domme keuzes gemaakt, oa door Baka. Daarna nam Feyenoord het op power over en werd PSV aardig onschadelijk gemaakt.
Na rust een beetje hetzelfde verhaal, je komt best aardig uit de kleedkamer en je had wederom MOETEN scoren. Ook hier weer mag oa Til in de spiegel kijken. Valt me sowieso op dat de afwerking bij PSV met de dag slechter wordt lijkt wel. En dat gaat je opbreken want als je die 0-1 of 1-1 gewoon had gemaakt weet ik bijna wel zeker dat je het overwicht weer terugpakt en gewoon wint. Maar net als in de 1e helft was de mini storm van PSV ook redelijk snel weer klaar, controleerde Feyenoord de wedstrijd en waren er maar amper kansen te noteren. Van beide kanten. Het werd zelfs ook een ontiegelijke kut wedstrijd door al die commotie, gejank van beide kanten, arbitrage die het niet onder controle kreeg. Echt zo'n wedstrijd waar ik niks mee heb. Verschrikkelijk.
Tis zo verdomd jammer dat je die dubbel niet pakt, zo vaak komt die kans niet voor en het had zeker wel gekund. Vandaar ook dat ik er bij blijf: Bosz en zijn mannen moeten heel goed naar zichzelf kijken want na de winter gaat er meer dan genoeg niet goed en dat is weldegelijk best zorgwekkend. En nee geen crisis voor mensen daar over beginnen, maar wel zorgwekkend.
Benieuwd hoe ze dit gaan oppakken en gelukkig krijg je nu eerst Almere City thuis wat normaal gesproken een perfecte wedstrijd is om jezelf als groep te herpakken want daarna staat Ajax uit voor de deur. In geval je die ook zou verliezen en Feyenoord wint komend weekend... dan kunnen er toch bepaalde krachten los komen. Kortom werk aan de winkel! En ja, ook voor Earnie want ik blijf er ook bij dat dit elftal nog wel wat extra's kan gebruiken deze winter.
Aan de andere kant blijf ik erbij dat de focus ook absoluut niet volledig op dit ene moment mag komen te liggen want dat zou behoorlijk verbloemen hoe matig PSV zelf ook was. Ik noemde het gister al een wedstrijd as usual. Feyenoord en het publiek stonden stijf van de adrenaline en dat had je vooraf kunnen weten. Ik had PSV, dit PSV, een stuk volwassener verwacht maar ze lieten zich steeds meer en meer meeslepen. Gewoon oliedom. Dat werkt alleen maar tegen je, of een beslissing nou de juiste was of niet. PSV begon overigens wel vrij aardig, voetbalde redelijk op een dramatische Dest na (slimme omzetting van Slot ook). Je had moeten scoren en dat mag zeker Til zich kwalijk nemen. Maar ook in de eindfase werden soms echt domme keuzes gemaakt, oa door Baka. Daarna nam Feyenoord het op power over en werd PSV aardig onschadelijk gemaakt.
Na rust een beetje hetzelfde verhaal, je komt best aardig uit de kleedkamer en je had wederom MOETEN scoren. Ook hier weer mag oa Til in de spiegel kijken. Valt me sowieso op dat de afwerking bij PSV met de dag slechter wordt lijkt wel. En dat gaat je opbreken want als je die 0-1 of 1-1 gewoon had gemaakt weet ik bijna wel zeker dat je het overwicht weer terugpakt en gewoon wint. Maar net als in de 1e helft was de mini storm van PSV ook redelijk snel weer klaar, controleerde Feyenoord de wedstrijd en waren er maar amper kansen te noteren. Van beide kanten. Het werd zelfs ook een ontiegelijke kut wedstrijd door al die commotie, gejank van beide kanten, arbitrage die het niet onder controle kreeg. Echt zo'n wedstrijd waar ik niks mee heb. Verschrikkelijk.
Tis zo verdomd jammer dat je die dubbel niet pakt, zo vaak komt die kans niet voor en het had zeker wel gekund. Vandaar ook dat ik er bij blijf: Bosz en zijn mannen moeten heel goed naar zichzelf kijken want na de winter gaat er meer dan genoeg niet goed en dat is weldegelijk best zorgwekkend. En nee geen crisis voor mensen daar over beginnen, maar wel zorgwekkend.
Benieuwd hoe ze dit gaan oppakken en gelukkig krijg je nu eerst Almere City thuis wat normaal gesproken een perfecte wedstrijd is om jezelf als groep te herpakken want daarna staat Ajax uit voor de deur. In geval je die ook zou verliezen en Feyenoord wint komend weekend... dan kunnen er toch bepaalde krachten los komen. Kortom werk aan de winkel! En ja, ook voor Earnie want ik blijf er ook bij dat dit elftal nog wel wat extra's kan gebruiken deze winter.
- These users thanked the author Juancho for the post (total 6):
- DeEintovenaar • AlexDeTank4 • Ykhim • smoortje • Koning_Arnold_IV • mateja
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Geselecteerd voor Oranje
Als je Ajax zou verliezen (wat goed zou kunnen) dan zal je een heel mediaoffensief krijgen dat het een 2007 scenario gaat worden. Benieuwd hoe spelers/ Bosz hiermee om zullen gaan.
En helemaal eens dat we echt wel een transfertje kunnen gebruiken.
-
- Geselecteerd voor Oranje
Juancho, vond je in het vorige duel met Feyenoord PSV dan zoveel beter dan gisteren? Of verval je in scorebord analyse?
Hoe slecht denk je dan dat Feyenoord is?
De twee ploegen zijn aan elkaar gewaagd, in beide wedstrijden. Tegen een super gemotiveerd team, uit, zonder twee basisspeler middenvelders en de topspelers Lozano en Lang half beschikbaar was het weer een 50/50 wedstrijd. Ik vind dat eigenlijk wel goed.
Een aantal spelers is na de winterstop minder in vorm (Dest, Boscagli, Bakayoko), maar ‘zorgwekkend’ vind ik al te zwaar eigenlijk.
De twee ploegen zijn aan elkaar gewaagd, in beide wedstrijden. Tegen een super gemotiveerd team, uit, zonder twee basisspeler middenvelders en de topspelers Lozano en Lang half beschikbaar was het weer een 50/50 wedstrijd. Ik vind dat eigenlijk wel goed.
Een aantal spelers is na de winterstop minder in vorm (Dest, Boscagli, Bakayoko), maar ‘zorgwekkend’ vind ik al te zwaar eigenlijk.
-
- Nationale topspeler
Ik vind het een mooie, redelijke en realistische beschouwing van je Juancho. De scheidsrechter was schandalig gisteren maar PSV was ook niet top. Al vond ik dat het niet eens zo slecht stond verdedigend maar er werd te weinig gecreëerd.Juancho wrote: ↑25 Jan 2024, 09:34 The day after... soms nog lastiger dan de wedstrijdavond zelf. Het VAR moment is natuurlijk schandalig, net zoals je grote twijfels mag hebben bij de keuze van arbitrage door de KNVB. Dat een oud stadionspeaker/verslaggever van Feyenoord zo'n belangrijke rol mag hebben... ik hoop dat Elfrink en/of Timmer daar eens in durven te duiken en een goed onderzoek gaan doen. Haal de bovenste steen maar boven water, incl. audio van dat moment want dat de KNVB hierop nog steeds niet is teruggekomen is echt te idioot voor woorden. Sowieso ben ik groot voorstander van gewoon de communicatie bij VAR momenten gelijk voor iedereen te laten horen. In het stadion en ook thuis. Weer er open en transparant over.
PSV is niet zo goed uit de winter gekomen als we hadden gehoopt maar ik vind daar toch ook best een simpele verklaring voor te geven. Op dit moment mis je in je as 2 onwijs belangrijke spelers. Het koppel Veerman-Schouten is bijna niet te vervangen. Veerman is geblesseerd op een moment dat het echt niet uit komt. Dé speler die Veerman wel echt naar behoren verving, en ook echt veel toevoegde aan het spel van PSV is nu in Afrika. Dat is gewoon teveel van het goede. Je mist nu allebei de 8en waardoor je met een 6 en twee 10en speelt of je speelt met Mauro en/of Aanholt. Dan lever je echt veel te veel in. Daar kun je ook niet veel aan doen want 3 8en in je selectie is geen optie. Het is gewoon even een slecht moment. Hopelijk is Veerman snel weer terug en gaan we weer gewoon winnen.
- These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
- Juancho
- Smell Rock
- Verbannen
- Juancho
- Mister PSV
Als je goed leest dan is het niet alleen gister wat me zorgen maakt. PSV is anders uit de winterstop gekomen dan gehoopt, al zag ik daarvoor ook al wat vaker momenten dat oa het veld veel meer open lag dan normaal. Dus ja, alles bij elkaar maakt me bepaalde dingen wel wat zorgen/onrustig. Hoef jij het natuurlijk niet mee eens te zijn he. Want ook meespeelt is dat de 1e seizoenshelft voor 95% zo goed was, dat je juist in de 2de seizoenshelft dubbel zo scherp en alert moet zijn. Op alles. Een verval is namelijk zo ingezet en ergens ook logisch. En dan bedoel ik niet dat je volledig in elkaar stort maar spelers kunnen vermoeid raken, de Bosz code kan meer en meer gekraakt worden, er kan vormverlies bij spelers zijn, blessures, schorsingen, verzin het.Sparts wrote: ↑25 Jan 2024, 09:41 Juancho, vond je in het vorige duel met Feyenoord PSV dan zoveel beter dan gisteren? Of verval je in scorebord analyse?
Bosz zei zelf ook dat het de 2de seizoenshelft beter moet maar voorlopig is het vooral minder. Ik denk dat hij zich daar ook wel wat zorgen over maakt.
DeEintovenaar het was vooraf toch bekend dat de Afrika cup er is? Dus daar kan je rekening mee houden als club. Ne zoals je ook altijd in een seizoen rekening moet houden met blessures en schorsingen. Wat ik elders al zei, de 6 positie en de bezetting achterin was in de zomer al een dingetje en dat zie je nu dus gebeuren. Dus ook een kritisch puntje richting Stewart in deze. Geen paniek mode nogmaals, maar wel gewoon een opmerking dat alles zeker niet alleen maar hosanna is omdat we een geweldige 1e seizoenshelft hebben gespeelt. Je hebt namelijk nog niks.
-
- Veelbelovend talent
Ondanks dat we gisteren niet top waren haden wij gewoon die strafschop moeten krijgen en hadden we tegen 10 man de wedstrijd over de streep getrokken.
Dit zijn nou eenmaal wedstrijden waar t voor beide teams een dubbeltje op z'n kant is. Tegen Pec, Volendam, Almere en nog een stuk of 6 ploegen kun je je best een blunder van de Var permitteren. Maar tegen Feyenoord geeft dat gewoon de doorslag.
Dit zijn nou eenmaal wedstrijden waar t voor beide teams een dubbeltje op z'n kant is. Tegen Pec, Volendam, Almere en nog een stuk of 6 ploegen kun je je best een blunder van de Var permitteren. Maar tegen Feyenoord geeft dat gewoon de doorslag.
-
- Meervoudig international
Nee joh.Daar hoef je niet bang voor te zijn.LeandroBonfim wrote: ↑25 Jan 2024, 09:40 Als je Ajax zou verliezen (wat goed zou kunnen) dan zal je een heel mediaoffensief krijgen dat het een 2007 scenario gaat worden. Benieuwd hoe spelers/ Bosz hiermee om zullen gaan.
PSV heeft nu de 2 zwaarste maanden van het seizoen gehad. Met heel veel lastige uitwedstrijden.
Tegenstanders als 2x Feyenoord, 2x Twente, 1x AZ, 1x Utrecht, 1x Sevilla, 1x Arsenal....
Vanaf Ajax uit is het klaar. Dan heeft PSV geen zwaar programma meer. Alle toppers thuis, netjes verdeeld tussen de laagvliegers. En Veerman / Saibari weer terug.
- These users thanked the author Ronaldio for the post (total 2):
- mateja • ziege maar ook zagge
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Hoe vaak is er wel niet gezegd 'je kan niet alles in één window'. Maargoed, repeterende discussie dit die iedere keer weer opnieuw opgestart wordt..Juancho wrote: ↑25 Jan 2024, 09:46 Wat ik elders al zei, de 6 positie en de bezetting achterin was in de zomer al een dingetje en dat zie je nu dus gebeuren. Dus ook een kritisch puntje richting Stewart in deze. Geen paniek mode nogmaals, maar wel gewoon een opmerking dat alles zeker niet alleen maar hosanna is omdat we een geweldige 1e seizoenshelft hebben gespeelt. Je hebt namelijk nog niks.
-
- Nationale topspeler
Dat was zeker vooraf bekend. En dat was ook geen probleem geweest omdat je Veerman daar hebt en Tillman in geval van nood. Dat vind ik loos staan van de 6 positie want in principe speelt geen van die spelers op 6. Ik wil dus nu ook even niet de discussie aangaan over wel of geen 6 want dat is voldoende gevoerd.Juancho wrote: ↑25 Jan 2024, 09:46@DeEintovenaar het was vooraf toch bekend dat de Afrika cup er is? Dus daar kan je rekening mee houden als club. Ne zoals je ook altijd in een seizoen rekening moet houden met blessures en schorsingen. Wat ik elders al zei, de 6 positie en de bezetting achterin was in de zomer al een dingetje en dat zie je nu dus gebeuren. Dus ook een kritisch puntje richting Stewart in deze. Geen paniek mode nogmaals, maar wel gewoon een opmerking dat alles zeker niet alleen maar hosanna is omdat we een geweldige 1e seizoenshelft hebben gespeelt. Je hebt namelijk nog niks.
Waar ik op doel is dat je eigenlijk voor PSV-begrippen 2 hele goede 8en hebt, namelijk Saibari en Veerman. Dat Saibari mogelijk met Marokko mee zou gaan heeft PSV denk ik wel ingecalculeerd. Dan heb je Veerman die op die plek kan staan en Tillman die dat in geval van nood kan opvangen. Het is alleen gewoon een hele slechte timing dat Veerman geblesseerd is op het moment dat Saibari weg is en Tillman ook nog oververmoeid lijkt. Dat is gewoon precies de ongelukkige samenloop van omstandigheden die je niet wil hebben. Ik zou het namelijk onverantwoord vinden om daar nog een 8 bij te pakken van dat niveau. Dat is dus los van de bezetting op de 6.
- Juancho
- Mister PSV
Je kan dit tegen veel mensen zeggen maar niet tegen mij. Ik riep namelijk vorige winter al hetzelfde. Letterlijk zelfs: je kan niet alles in de zomer van 2023 doende redenen of excuses die ik toen kreeg zal je mischien zelf nog weten weten.Sensation wrote: ↑25 Jan 2024, 10:03Hoe vaak is er wel niet gezegd 'je kan niet alles in één window'. Maargoed, repeterende discussie dit die iedere keer weer opnieuw opgestart wordt..Juancho wrote: ↑25 Jan 2024, 09:46 Wat ik elders al zei, de 6 positie en de bezetting achterin was in de zomer al een dingetje en dat zie je nu dus gebeuren. Dus ook een kritisch puntje richting Stewart in deze. Geen paniek mode nogmaals, maar wel gewoon een opmerking dat alles zeker niet alleen maar hosanna is omdat we een geweldige 1e seizoenshelft hebben gespeelt. Je hebt namelijk nog niks.
Sterker nog, die hoor je nu deels ook weer.
-
- Lid van verdienste
PSV moet gewoon de communicatie tussen VAR en scheidsrechter opvragen. De onderste steen moet boven, en druk mag er op. Het is te vaak nu dat er scheidsrechterlijke voordelen in de Kuip zijn voor de thuisploeg.
- These users thanked the author Wilysimba for the post (total 3):
- DeEintovenaar • Marcopsv • Sjefke
-
- Nationale topspeler
Misschien kunnen we als supporters een Woo-verzoek doen?
-
- Meervoudig international
Precies die timing is hele dikke pech.DeEintovenaar wrote: ↑25 Jan 2024, 10:04 Het is alleen gewoon een hele slechte timing dat Veerman geblesseerd is op het moment dat Saibari weg is en Tillman ook nog oververmoeid lijkt. Dat is gewoon precies de ongelukkige samenloop van omstandigheden die je niet wil hebben. Ik zou het namelijk onverantwoord vinden om daar nog een 8 bij te pakken van dat niveau. Dat is dus los van de bezetting op de 6.
En beleid voeren op basis van pech of geluk schiet niet op.
Dit weekend nog zonder Veerman. Moet lukken tegen Almere lijkt me.
Hopen dat Veerman weer terug is tegen Ajax. Dan heb je hem weer nodig.
En na Ajax komt Saibari weer terug.
- These users thanked the author Ronaldio for the post:
- DeEintovenaar
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Nou, volgens mij ben jij nu degene met kritiek hierop. Als je zelf zegt 'je kan niet alles in de zomer van 2023' dan kan dit toch geen kritiekpunt zijn? De groep is er zoals die nu is, en door bijv. de ontwikkeling van Saibari, de regelmatig nuttige bijdragen van Til en de mogelijkheid om Veerman als CVM en Schouten als CV te gebruiken kan het nu halen van een extra middenvelder dit flink verstoren. Daarom zei ik in ander topic ook, het is vooral zaak om dit in de zomer beter uit te balanceren. Stel Veerman gaat, dan zou ik opteren voor het vastleggen van Tillman en het halen van een back-up 6. Op die manier heb je, als er geen andere spelers vertrekken, Schouten en de nieuwe speler voor de 6 positie en Saibari/Tillman en Til voor de twee posities daarvoor waarbij je dus verschillende smaakjes hebt. Maar afgelopen zomer kon niet alles vervult worden, waardoor dus dingen zijn ontstaan in de loop van het seizoen (zoals ik al zei; Tillman die zijn plek veroverd, Saibari die zich heel sterk ontwikkeld, Til die veelal zeer nuttig is, Veerman die in deze speelstijl ook prima als 6 (met Schouten CV) uit de voeten kan).
Dan is het dus de afweging voor Bosz en Stewart hoe ze daarmee omgaan. Volgende zomer, met, itt deze transferwindow, ongetwijfeld vertrekkende spelers, is het zaak voor Stewart om een andere balans in de selectie (lees: het middenveld en de verdediging (waardoor Schouten geen CV hoeft te spelen)) te brengen en zijn woorden 'er is een hoop te doen en dat kan niet in één seizoen' door te zetten en aan te tonen wat hij nog meer in zijn hoofd had.
- These users thanked the author Sensation for the post:
- DeEintovenaar
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Een kritisch puntje richting Stewart, omdat jij al vanaf vorige winter roept dat het anders moet. Dat Stewart pas in maart is begonnen, doet er verder niet toe?Juancho wrote: ↑25 Jan 2024, 10:06Je kan dit tegen veel mensen zeggen maar niet tegen mij. Ik riep namelijk vorige winter al hetzelfde. Letterlijk zelfs: je kan niet alles in de zomer van 2023 doende redenen of excuses die ik toen kreeg zal je mischien zelf nog weten weten.
Sterker nog, die hoor je nu deels ook weer.
En als je het tussen iedere transferwindow in 17x benoemt, blijft het natuurlijk wel een zinloze 'repeterende' discussie.
Verder zou ik iedereen die het gisteren zo slecht vond, willen aanraden om wat Feyenoord - PSV wedstrijden van de afgelopen 10 jaar terug te kijken (ja, gaat richting zelfkastijding). Tegen een slechter Feyenoord werd in 90% van die wedstrijden niet alleen laffer, maar ook een stuk slechter gespeeld dan gisterenavond.
Last edited by 29.04.2007 on 25 Jan 2024, 10:23, edited 1 time in total.
- These users thanked the author 29.04.2007 for the post:
- Sensation
-
- Vedette