Feyenoord - PSV I TOTO KNVB Beker (24/01/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
mateja
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234 wrote: 25 Jan 2024, 10:20

Zelfs ras Feyenoorder Gouka vond het een penalty…
En buiten dat, er is helemaal geen bewijs dat er contact met bal was. Wel dat hij z'n enkel raakt en door kon met de aanval.
Het Kanon
Internationale topspeler

De spelers van PSV kregen drie gele kaarten (plus een voor Bosz). Alle drie voor commentaar op de belabberde arbitrage. Feyenoord kreeg er ook drie met dat Neandervoetbal van ze. Geeft het niveau van Higler wel weer.
PeeJ
Vaste waarde in elftal

Sparts wrote: 25 Jan 2024, 09:41 Juancho, vond je in het vorige duel met Feyenoord PSV dan zoveel beter dan gisteren? Of verval je in scorebord analyse?

Hoe slecht denk je dan dat Feyenoord is?

De twee ploegen zijn aan elkaar gewaagd, in beide wedstrijden. Tegen een super gemotiveerd team, uit, zonder twee basisspeler middenvelders en de topspelers Lozano en Lang half beschikbaar was het weer een 50/50 wedstrijd. Ik vind dat eigenlijk wel goed.

Een aantal spelers is na de winterstop minder in vorm (Dest, Boscagli, Bakayoko), maar ‘zorgwekkend’ vind ik al te zwaar eigenlijk.
Ben het helemaal met je eens. Tegelijkertijd zit er ook waarheid in Juancho’s analyse. Het supermomentum van kort voor de winterstop is weg. De twijfelmomenten in een wedstrijd vallen niet automatisch meer onze kant op, zoals dat bijvoorbeeld wel thuis tegen Lens en uit tegen Sevilla en Feyenoord gebeurde.

Dat betekent nog kritischer op jezelf zijn en ervoor zorgen dat je dat soort momentjes tot een zo klein mogelijke optie beperkt in de toevalssport die voetbal is. Dat is PSV niet gelukt de afgelopen wedstrijden, ook door zaken waar het zelf invloed op heeft. (lees: overbelasting, afwezigen en een net niet optimale selectie).

Heb desalniettemin alle vertrouwen in de volwassenheid van de groep en kwaliteiten van Bosz. En ook Feyenoord zal niet alles gaan winnen. Die waren gisteren echt in niets beter dan PSV.
Jeronimo
Vaste waarde in elftal

2 mensen in Nederland vonden het geen penalty, en helaas gingen die erover gisteren.

Peter Bosz heeft het gisteren in de persconferentie prima verwoord allemaal, hoe de wedstrijd ook liep (50/50), deze beslissing bepaalde gewoon het resultaat want 1-1 met een man meer hadden we op zeker gewonnen.

Timber speelde met het mes tussen zijn tanden maar was op het eind helemaal op dus Feyenoord had gewoon geen middenveld meer gehad.

Nu maar even uithuilen en de eredivisie aan flarden schieten ;)
RV1913
Nationale topspeler

mateja wrote: 25 Jan 2024, 10:22

En buiten dat, er is helemaal geen bewijs dat er contact met bal was. Wel dat hij z'n enkel raakt en door kon met de aanval.
heeft ook de vorm van een bal misschien bedoelen die eencelligen uit Rotterdam dat :mrgreen:
Maax
Meervoudig international

Sluit Negentiendertien maar even tot einde werkdag. In zn 4 uur op kantoor 2 mails eruit gedaan door de irritatie
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Jeronimo wrote: 25 Jan 2024, 10:31

2 mensen in Nederland vonden het geen penalty, en helaas gingen die erover gisteren.

Drie. Wiplip vond het er ook geen.
Hammer
Bankzitter
Favoriete speler: Tim van den Heuvel

Ik lees bewust niet al te veel hierover vandaag want het roept allemaal alleen maar irritatie bij me op. Maar wat ik lees gaat vnl over wel penalty (versus een klein beetje geen penalty). Wat mij betreft moet het er vooral over gaan hoe de fuck wordt er ff snel een gele kaart aan Lang gegeven en direct weer doorgegaan? Hoe vaak moeten we niet wachten op een var beslissing want kijken kijken kijken, evt scheids naar het scherm. Nou knvb (hoofdletters moet je verdienen), scheids, var, dit was nou bij uitstek zo'n moment om nou wel eens de tijd te nemen om rustig een (liefst goed) besluit te nemen.
Support in difficult times
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Maax wrote: 25 Jan 2024, 10:43 Sluit Negentiendertien maar even tot einde werkdag. In zn 4 uur op kantoor 2 mails eruit gedaan door de irritatie
https://timemanagement.nl/omgaan-met-stress-oefeningen/

Of een van de honderden andere websites die dit aanbieden
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

SKERLA wrote: 25 Jan 2024, 10:53

Drie. Wiplip vond het er ook geen.
Michael Reiziger?
Maax
Meervoudig international

psvgouda wrote: 25 Jan 2024, 10:57
Maax wrote: 25 Jan 2024, 10:43 Sluit Negentiendertien maar even tot einde werkdag. In zn 4 uur op kantoor 2 mails eruit gedaan door de irritatie

Thanks! Goede ervaringen daarmee?
Juancho
Mister PSV

Draai het om: sluit je werkdag, fuck je baas en open Negentiendertien (donderdag)dag :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende

PeeJ wrote: 25 Jan 2024, 10:28 Ben het helemaal met je eens. Tegelijkertijd zit er ook waarheid in Juancho’s analyse. Het supermomentum van kort voor de winterstop is weg. De twijfelmomenten in een wedstrijd vallen niet automatisch meer onze kant op, zoals dat bijvoorbeeld wel thuis tegen Lens en uit tegen Sevilla en Feyenoord gebeurde.

Dat betekent nog kritischer op jezelf zijn en ervoor zorgen dat je dat soort momentjes tot een zo klein mogelijke optie beperkt in de toevalssport die voetbal is. Dat is PSV niet gelukt de afgelopen wedstrijden, ook door zaken waar het zelf invloed op heeft. (lees: overbelasting, afwezigen en een net niet optimale selectie).

Heb desalniettemin alle vertrouwen in de volwassenheid van de groep en kwaliteiten van Bosz. En ook Feyenoord zal niet alles gaan winnen. Die waren gisteren echt in niets beter dan PSV.
Dat het momentum even weg is vind ik eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Het middenveld is op die moment even improviseren, evenals dat PSV voorin al een poos niet op volle oorlogssterkte is. Daarnaast gaat een seizoen sowieso nooit in een rechte lijn. Er zitten hele goede fases tussen en wat mindere fases. En als deze elkaar opvolgen dan lijkt het verschil immens, omdat het aan beide kanten de uitersten van het gemiddelde is. Kijk eens naar het spel van Ajax en resultaten in de eerste maand na de winterstop in het seizoen 18/19. Elk (top)team maakt diverse periodes mee tijdens een seizoen, evenals dat elk (top)team een stuk minder wordt als het meerdere basisspelers mist waarvan een aantal bepalende. Ik ga vooral niet mee in het opportunisme dat het allemaal minder is, de neergang is ingezet etc etc.

PSV heeft nu even iets minder kwaliteit en iets minder smaken om in te brengen. Dat komt wel weer terug en ik hoop met name richting Dortmund dat de selectie van PSV weer wat sterker is.
  • These users thanked the author Massimo for the post (total 2):
    29.04.2007PeeJ
    Maax
    Meervoudig international

Juancho wrote: 25 Jan 2024, 11:01
    Draai het om: sluit je werkdag, fuck je baas en open Negentiendertien (donderdag)dag :mrgreen:
    Kijk, manier van positief omdenken waar ik dan wel weer van hou ;)
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Hammer wrote: 25 Jan 2024, 10:54 Ik lees bewust niet al te veel hierover vandaag want het roept allemaal alleen maar irritatie bij me op. Maar wat ik lees gaat vnl over wel penalty (versus een klein beetje geen penalty). Wat mij betreft moet het er vooral over gaan hoe de fuck wordt er ff snel een gele kaart aan Lang gegeven en direct weer doorgegaan? Hoe vaak moeten we niet wachten op een var beslissing want kijken kijken kijken, evt scheids naar het scherm. Nou knvb (hoofdletters moet je verdienen), scheids, var, dit was nou bij uitstek zo'n moment om nou wel eens de tijd te nemen om rustig een (liefst goed) besluit te nemen.
    Helemaal mee eens. Normaal gesproken 2 minuten om een beslissing te nemen, nu 15 seconden. Daarbij komt dan ook nog dat als scheidsrechter en VAR het idee hadden dat de bal werd geraakt het een hele vreemde beslissing is om een doeltrap te geven.

Maar man, wat heb ik nu al zin in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Hoop dat daar een bepaalde onoverwinnelijke sfeer zal ontstaan zoals we bij de kampioenswedstrijd thuis tegen Ajax hadden. Hoop echt dat we ze in eigen huis volledig wegspelen en vernederen.
    Ronaldio
    Meervoudig international

Ik hoorde dat Karma inmiddels op een vlucht naar Rotterdam zit.

Vitesse en PSV kregen geen penalty. Dus hij is het nu zat.

Dit weekend gaat hij al ingrijpen. En heeft ook al een ticket gekocht voor de bekerwedstrijd AZ-Feyenoord.

Dus komt goed.
    Persepolis
    Vedette

Hoe je het wendt of keert, Feyenoord is gewoon een goede ploeg en Feyenoord-uit is letterlijk de moeilijkste wedstrijd in Nederland. Daar verliezen is dan ook geen schande, zeker niet nadat je dit seizoen al 2x daar hebt gewonnen. En het is ook niet raar dat je ze niet met flitsend voetbal wegspeelt. Soms is dit wat een topwedstrijd is: rommelig, voetballend matig van beide kanten, veel balverlies, veel duels, weinig kansen aan beide kanten en de wedstrijd beslist op 1 of 2 momenten. Zonder het penalty moment had ik er meer vrede mee gehad: zij maakten wél gebruik van dat ene moment om te scoren waar wij dat verzuimden. Shit happens. Maar het is enorm frustrerend dat één van de beslissende momenten dat in ons nadeel viel een verkeerde beslissing van de scheidsrechter + een schandalig (niet-)optredende VAR was. Er werd jarenlang geschreeuwd om video technologie bij het voetbal. Nu heb je de fantastische mogelijkheid tot je beschikking om een situatie die de scheidsrechter niet goed beoordeelt terug te kijken en alsnog de juiste beslissing laten nemen. Het is dan ook werkelijk schandalig dat de scheidsrechter niet eens wordt opgeroepen om nog een keer de replay te kijken. Waarom niet in hemelsnaam? Of hij komt erop terug, of hij bevestigt zijn eerdere oordeel. Het is echt onbegrijpelijk en dat maakt de nederlaag veel zuurder dan het al was.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
    AlexDeTank4Ren Höek
    psvgouda
    Vedette

Maax wrote: 25 Jan 2024, 11:00
    psvgouda wrote: 25 Jan 2024, 10:57

Neuh, van nature overwegend beschouwelijk van karakter. Bovendien zelf een ('stukje') coaching verleden :lol:
    Last edited by psvgouda on 25 Jan 2024, 11:05, edited 1 time in total.
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Wellicht 3? Ik heb de mening van deninho32 nog nergens gelezen?
    Maax
    Meervoudig international

psvgouda wrote: 25 Jan 2024, 11:05
    Maax wrote: 25 Jan 2024, 11:00

Neuh, van nature overwegend beschouwelijk van karakter. Bovendien zelf een ('stukje') coaching verleden :lol:
    Kan ik niet coaching van jou krijgen dan? Wel behoefte aan!
    psvgouda
    Vedette

Maax wrote: 25 Jan 2024, 11:06
    psvgouda wrote: 25 Jan 2024, 11:05

Gaat je kosten!
    Maax
    Meervoudig international

psvgouda wrote: 25 Jan 2024, 11:06
    Maax wrote: 25 Jan 2024, 11:06

Gaat je kosten!
    Biertje zaterdag voor Almere voldoende? Wel een kleine, ohnee die hebben ze ookal niet meer :( :(

Moet ik nu ook een cursus omgaan met tegenslagen...?
    DoelbewustProvoceren
    Regelmatige invaller

Teze trouwens enorm sterk zeg, had toch niemand aangewezen als uitblinker van te voren. Mario Been benoemde Dest als uitblinker maar dit snap ik niet zo goed. Hij laat zich ongelofelijk makkelijk aan de kant zetten zeg en werd ook verdedigend paar keer voorbijgelopen door (notabene) Nieuwkoop.
    psvgouda
    Vedette

Maax wrote: 25 Jan 2024, 11:07
    psvgouda wrote: 25 Jan 2024, 11:06
    Gaat je kosten!
    Biertje zaterdag voor Almere voldoende? Wel een kleine, ohnee die hebben ze ookal niet meer :( :(

Bier in het stadion drink ik zelden, ben meer van de Belgen. Thuis of in de kroeg. Zaterdag zal ik een uitzondering maken en zal ik op jouw innerlijke rust drinken :pul: Nu je het zegt: de genoemde cursus lijkt mij idd beter voor jou, ja. (Doe ik niet meer :lol: ).
  • These users thanked the author psvgouda for the post:
    Maax
    Maax
    Meervoudig international

psvgouda wrote: 25 Jan 2024, 11:12
    Maax wrote: 25 Jan 2024, 11:07

Bier in het stadion drink ik zelden, ben meer van de Belgen. Thuis of in de kroeg. Zaterdag zal ik een uitzondering maken en zal ik op jouw innerlijke rust drinken :pul: Nu je het zegt: de genoemde cursus lijkt mij idd beter voor jou, ja. (Doe ik niet meer :lol: ).
    Als jij een biertje drinkt op mijn innerlijk rust zal dat voldoende zijn voor me om de week weer door te komen, ijs en weder diende dat PSV zaterdag weer wint uiteraard.
    Post Reply