Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Bijna Helemaal volledig eens, enkel over Alderweireld heb ik een andere mening. Zou by far de beste CV van de Eredivisie zijn en past perfect in het profiel van Schmidt. Dan durf ik het best aan om voor hem te betalen (lees, zoals jij het noemt, af te schrijven tot 0). Ik acht de kans heel klein dat je iemand met dergelijke kwaliteiten (en sloot ervaring) uit de leeftijdscategorie 27-30 kan halen.

Maar ik ben enorm nieuwsgierig naar de plannen van John en Roger.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat vooral Teze erg goed kan worden op CV en dat is ook een belangrijke reden om hem niet te halen. Tenzij Teze voor zichzelf echt een carrière als rechtsback ziet, dat weet ik niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Teze en Alderweireld kunnen ook prima naast elkaar. Sterker nog: ik denk dat dat voor Teze een godsgeschenk zou zijn. Alderweireld is nog steeds een van de beste verdedigers in Europa, die kan nog prima een tijdje mee tegen het niveau Veerman, Giakoumakis en De Leeuw hoor. Kom nou. En ja: dat bedrag krijg je nooit meer een-op-een terug, maar die man voegt in één klap alles toe aan de achterhoede wat we nu missen. Het is zo'n speler die het verschil maakt tussen net wel en net niet. Daar heb je er voor komend seizoen een of twee van nodig hoor.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 05 Apr 2021, 14:11 Teze en Alderweireld kunnen ook prima naast elkaar. Sterker nog: ik denk dat dat voor Teze een godsgeschenk zou zijn. Alderweireld is nog steeds een van de beste verdedigers in Europa, die kan nog prima een tijdje mee tegen het niveau Veerman, Giakoumakis en De Leeuw hoor. Kom nou. En ja: dat bedrag krijg je nooit meer een-op-een terug, maar die man voegt in één klap alles toe aan de achterhoede wat we nu missen. Het is zo'n speler die het verschil maakt tussen net wel en net niet. Daar heb je er voor komend seizoen een of twee van nodig hoor.
Eens. En ook [mention]ShovingNE2[/mention] helemaal eens, Teze moet je idd juist als CV houden maar Alderweireld kan prima als LCV spelen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Als hij als LCV uit de voeten kan dan is het zeker het overwegen waard.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
PSV-DTC
International
Posts: 869
Joined: 13 Mar 2021, 14:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

[mention]ShovingNE2[/mention] [mention]Sensation[/mention] [mention]Ykhim[/mention] Ik sluit me ook volledig bij jullie aan! Teze behouden in het centrum.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 05 Apr 2021, 14:23 Als hij als LCV uit de voeten kan dan is het zeker het overwegen waard.
Mooi weergegeven.
Hoewel ik ook Alderweireld er graag bij zie komen.
Liever een betere keeper dan Drommel.

Meerdere mensen hebben zijn naam al eerder genoemd. Als vervanger voor Max en back-up op rechts demk ik dat Felix Passlack vanDortmund, ex-Fortuna, een goed niveau meeneemt waardoor je de ondergrens op een hoger niveau kunt waarborgen dan nu het geval is.

Spelers als Oppergard en Sambo zouden minuten moeten maken via huurconstructie in de eredivisie. Het is nog te speels en ondoordacht.
Last edited by Voormalig KG on 05 Apr 2021, 17:46, edited 1 time in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Eens over Oppegaard en Sambo. Maar ik denk dat zelfs dat nog te hoog gegrepen is. Nog een jaar Jong PSV en meetrainen met a-selectie lijkt mij waardevoller.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vraag mij sowieso af of een jaar meehobbelen bij pak 'm beet Sparta nou echt waardevoller is dan een extra seizoen Jong en structureel meetrainen bij PSV 1.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat ze daar de basis niet halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat denk ik absoluut wel. Maar ik denk dat ze er sowieso niet op zitten te wachten, zeker voor Sambo liggen in de voorbereiding kansen.

Overigens wel mee eens dat je er nog niet op kan rekenen als echte backups, dat zullen ze echt nog moeten afdwingen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat [mention]ShovingNE2[/mention] veel te makkelijk spelers verkoopt voor enorme bedragen. Het zou voor PSV een godsgeschenk zijn als iemand Dumfries weg koopt en dan vind ik 15 miljoen al acceptabel. Vorig jaar was Dumfries veelbelovend en dit jaar pakt hij het hogere niveau niet op. Ik kan inmiddels ook niet zoveel clubs bedenken die hem zouden willen halen die ook kunnen voldoen aan het prijskaartje.

Wij willen Baumgartl nooit meer zien in ons shirt en dat is niet voor niets, hoe dan dat er een club hem sowieso wil kopen? Ik denk dat huur met optie het maximaal haalbare is en dat zou ook wel acceptabel zijn mits we een betere CV dan Baumgartl kunnen aantrekken.

Ihattaren verkoop ik liever voor een laag bedrag aan het buitenland dan het risico lopen dat hij bij Ajax zijn volledige potentieel waar maakt want dan levert meer schade op dan enkel een paar miljoen transfersom. En als zelfs Rensch op het middenveld kan spelen dan kunnen ze met Ihattaren ook op 10 spelen en Klaassen op 6. Zeker in de Eredivisie is dat voor Mo een speeltuin in een team wat zo dominant is. Dus in mijn ogen alles behalve Ajax ongeacht het bedrag wat er tegenover staat.

Bielefeld lijkt erin te blijven en zal Doan kunnen behouden en ik denk dat dat samen met het bedrag van Dumfries genoeg moet zijn om inkopen te kunnen doen.

Ik zou niet investeren in jonge spelers voor de toekomst want die hebben we al genoeg. We moeten zorgen dat die jongens beter worden en dat de balans in de selectie sterker is en dat we meer volwassen kunnen verdedigen vooral. Dus liever het salaris plafond omhoog en 2 goede ervaren verdedigers erbij en een vervanger voor Dumfries. Boscagli kan dan naar het middenveld.

Wat ik juist belangrijk vind is om de groep zoveel mogelijk bij elkaar te houden, inclusief spelers als Thomas Mauro Viergever en Guti. Die spelers hebben meer waarde bij ons op de bank dan miljoenen die ze eventueel opbrengen. Dat zijn mijn spelers 15 tm 18. Dan heb je dus 11 basisspelers van nu plus 2 nieuwe CV's en Madueke en dat is de core die het volgend jaar moet doen.

Schmidt vraagt veel van de spelers en spelers die we nu hebben weten wat er gevraagd wordt. Die hebben geen half jaar meer nodig om aan te passen en gaan voor de trainer door het vuur. Houdt aub die groep bij elkaar maar versterk het waar we tekort komen en dan denk ik dat we kampioenswaardig zijn en een complete rebuild is nu niet nodig.

Weg: Ihattaren Doan en Dumfries (en overbodige spelers 19 tm 25)
Nieuw: Drommel, Alderweireld, rechtsback en LCV
Nieuw:
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Uitgebreide reactie [mention]11 Sir Tinus[/mention], leuk. Komtie:
11 Sir Tinus wrote: 05 Apr 2021, 15:32 Het zou voor PSV een godsgeschenk zijn als iemand Dumfries weg koopt en dan vind ik 15 miljoen al acceptabel.
Kan zijn. Verandert niet heel veel aan het verhaal. Dat komt niet op 5 miljoen verwacht ik.
Wij willen Baumgartl nooit meer zien in ons shirt en dat is niet voor niets, hoe dan dat er een club hem sowieso wil kopen?
We verkochten Lammers voor 11 miljoen. Voor minder dan 6 moet je hem niet eens willen verkopen met nog 3 jaar contract. Waarom zou je? Sterker nog: wie weet doet hij het uitstekend naast een heel ervaren LCV.
Dus in mijn ogen alles behalve Ajax ongeacht het bedrag wat er tegenover staat.
Eens. Des te lager het bedrag des te hoger het doorverkooppercentage dan.
Ik zou niet investeren in jonge spelers voor de toekomst want die hebben we al genoeg.
Ik doel meer op spelers met het profiel Thomas/Boscagli/Sangaré. Halen als ze 22/23 zijn voor een acceptabele prijs. Je gaat er zelden geld aan verliezen. Ze kunnen zich opwerken tot prima basisspelers en anders je bank versterken. Die drie haal je samen voor 11 miljoen.
Dus liever het salaris plafond omhoog en 2 goede ervaren verdedigers erbij en een vervanger voor Dumfries.
Het salarisplafond hoeft echt niet verder omhoog. Als je Zahavi en Götze kan halen dan red je dat ook binnen wat nu nodig is. Grootste fout die wij kunnen maken: salarissen betalen die Ajax betaalt. We moeten gewoon creatiever zijn en beter zoeken ipv de eerste op de lijst een godsvermogen bieden.
Wat ik juist belangrijk vind is om de groep zoveel mogelijk bij elkaar te houden, inclusief spelers als Thomas Mauro Viergever en Guti. Die spelers hebben meer waarde bij ons op de bank dan miljoenen die ze eventueel opbrengen.
Daar wijk ik niet heel veel vanaf volgens mij. Maar je hebt ook met de realiteit te maken dat Viergever en Guti echt ergens in de basis willen gaan maken volgend jaar. Bij inkomende transfers is Viergever kansloos en Guti gelooft het denk ik nu ook wel. Dat lijkt mij een gegeven en tegen hun zin bij ons houden zou ik niet doen.

Vragen aan jou:

- Haal je een spits als Malen vertrekt? If not: is het sterk genoeg als Zahavi en Noni er langere tijd uitliggen?
- Zou jij Viergever en Guti toch houden als ze weg willen (is uiteraard een optie).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Viergever is dit seizoen al bacj-up, Obispo is verlengd en ook Boscagli is er nog. Ik zou Viergever bedanken voor bewezen diensten.
Een nieuwe LCV dan is het behouden van hem in mijn ogen uit den boze. Gekd investeren in een andere plek.

Ook Guti is door verschillende spelers waaronder Boscagli voorbij gestreefd. Dat is geen deskwalificatie, alleen hij is niet eens de 3e of 4e speler op deze positie. Ook Ginkel, Thomas, Mauro kunnen hier uit de voeten.
Wederom zou ik dan liever zien dat dit vrijgemaakte bedrag in salaris en tarnsfer in de selectie wordt geïnvesteerd.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... assen.html

Een klasse beter dan Sangare..rot op man
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

PSV is allemaal kut voor die gasten daar. ESPN maakt een leuk filmpje van Max met al zijn slechte momenten. Sangare kan echt niet voetballen en heeft een enorm hoog percentage balverlies. Zelfs Ibi deed er vrolijk aan mee: 'over de transferzomer van PSV zullen we het maar niet hebben'. Het zijn zulke idioten. Volgend jaar op de plaats zetten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 05 Apr 2021, 18:25 PSV is allemaal kut voor die gasten daar. ESPN maakt een leuk filmpje van Max met al zijn slechte momenten. Sangare kan echt niet voetballen en heeft een enorm hoog percentage balverlies. Zelfs Ibi deed er vrolijk aan mee: 'over de transferzomer van PSV zullen we het maar niet hebben'. Het zijn zulke idioten. Volgend jaar op de plaats zetten.
Ibi is gewoon zuur omdat ie werd afgeserveerd
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Inderdaad. We hadden hem op voorhand al niet moeten halen.

Iemand oppert om Rekik op te halen bij Sevilla. Heeft Diego Carlos voor zich bij Sevilla en komt niet aan de bak. Heeft het best goed gedaan bij Hertha volgens mij. Verdiende daar zijn transfer naar Sevilla.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Magnus
Meervoudig international
Posts: 1,076
Joined: 10 Nov 2020, 10:55
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 05 Apr 2021, 18:23 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... assen.html

Een klasse beter dan Sangare..rot op man
Dat staat er niet, het duo Koopmeiners - Midtsjo is een klasse beter dan het duo Sangaré - Rosario. Matige onderbouwing van ze, o.b.v. één wedstrijd zoiets zeggen, maar ben het wel met hem eens in dit geval. Denk dat het duo van AZ toch wel wat beter is dan ons duo.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 05 Apr 2021, 18:28 Inderdaad. We hadden hem op voorhand al niet moeten halen.

Iemand oppert om Rekik op te halen bij Sevilla. Heeft Diego Carlos voor zich bij Sevilla en komt niet aan de bak. Heeft het best goed gedaan bij Hertha volgens mij. Verdiende daar zijn transfer naar Sevilla.

Ik hoop dat we hoger dan Rekik mikken. Echt een leider, liever. Alderweireld, type Moreno maybe.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Moreno komt helaas niet meer terug, wat een fantastische verdediger was dat.

Rekik en Alderweireld centraal met Teze op RB en stand in voor Alderweireld. Viergever erbij houden als stand in voor Rekik. Heb je in uiterste nood nog Boscagli die op LCV kan. Dus als volgt:

Teze - Alderweireld - Rekik - Max
Sambo - Teze - Viergever - Oppegard
En evt. Boscagli links centraal.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 05 Apr 2021, 17:00 Uitgebreide reactie @11 Sir Tinus, leuk. Komtie:
11 Sir Tinus wrote: 05 Apr 2021, 15:32 Het zou voor PSV een godsgeschenk zijn als iemand Dumfries weg koopt en dan vind ik 15 miljoen al acceptabel.
Kan zijn. Verandert niet heel veel aan het verhaal. Dat komt niet op 5 miljoen verwacht ik.
Wij willen Baumgartl nooit meer zien in ons shirt en dat is niet voor niets, hoe dan dat er een club hem sowieso wil kopen?
We verkochten Lammers voor 11 miljoen. Voor minder dan 6 moet je hem niet eens willen verkopen met nog 3 jaar contract. Waarom zou je? Sterker nog: wie weet doet hij het uitstekend naast een heel ervaren LCV.
Dus in mijn ogen alles behalve Ajax ongeacht het bedrag wat er tegenover staat.
Eens. Des te lager het bedrag des te hoger het doorverkooppercentage dan.
Ik zou niet investeren in jonge spelers voor de toekomst want die hebben we al genoeg.
Ik doel meer op spelers met het profiel Thomas/Boscagli/Sangaré. Halen als ze 22/23 zijn voor een acceptabele prijs. Je gaat er zelden geld aan verliezen. Ze kunnen zich opwerken tot prima basisspelers en anders je bank versterken. Die drie haal je samen voor 11 miljoen.
Dus liever het salaris plafond omhoog en 2 goede ervaren verdedigers erbij en een vervanger voor Dumfries.
Het salarisplafond hoeft echt niet verder omhoog. Als je Zahavi en Götze kan halen dan red je dat ook binnen wat nu nodig is. Grootste fout die wij kunnen maken: salarissen betalen die Ajax betaalt. We moeten gewoon creatiever zijn en beter zoeken ipv de eerste op de lijst een godsvermogen bieden.
Wat ik juist belangrijk vind is om de groep zoveel mogelijk bij elkaar te houden, inclusief spelers als Thomas Mauro Viergever en Guti. Die spelers hebben meer waarde bij ons op de bank dan miljoenen die ze eventueel opbrengen.
Daar wijk ik niet heel veel vanaf volgens mij. Maar je hebt ook met de realiteit te maken dat Viergever en Guti echt ergens in de basis willen gaan maken volgend jaar. Bij inkomende transfers is Viergever kansloos en Guti gelooft het denk ik nu ook wel. Dat lijkt mij een gegeven en tegen hun zin bij ons houden zou ik niet doen.

Vragen aan jou:

- Haal je een spits als Malen vertrekt? If not: is het sterk genoeg als Zahavi en Noni er langere tijd uitliggen?
- Zou jij Viergever en Guti toch houden als ze weg willen (is uiteraard een optie).
Ik denk niet dat dit het moment is dat er veel clubs voor Malen komen, en nog een jaar in een team wat Europees en nationaal meer gaat klaar spelen dan dit jaar zal niet slecht zijn voor zijn waarde. En ik ben overtuigd dat Malen Zahavi Gotze en Gakpo ons kampioen kunnen maken en daarachter hebben we precies wat we willen hebben alhoewel een kopsterke spits met lengte wel zou helpen met plan B.

Ik zou Viergever en Guti behouden en zorgen dat ze niet weg willen. Viergever kan met het drukke programma de helft van de tijd spelen als back up van Max of LCV. Ik vind Nick een hele betrouwbare back up die een grotere rol kan spelen als bv een Baumgartl. Guti was indien fit altijd een optie bij Schmidt. Met Sangare Rosario en Boscagli hebben we al 3 goede opties maar als we een avondje naar RKC of Fortuna moeten lukt het ook met Rosario Guti.

Het salaris plafond hoeft niet perse omhoog, ik bedoel meer het salarisbudget. Precies wat je zegt; we moeten het niet beter dan Ajax willen doen qua salarissen maar ik bedoel juist dat we niet moeten proberen meer geld uit te geven aan aankopen in een bepaalde categorie. Wij kunnen niet 15 miljoen betalen voor een Alvarez, maar we kunnen maybe wel inzetten op kwalitatief goede spelers met ervaring om op die manier Ajax te verslaan door een meer ervaren en stabiel team te worden.

We against the system, met een stabiel team met ervaring en winnaarsmentaliteit. Dat is het recept om Ajax te verslaan of om in ieder geval best of the rest te worden. Deze coach verdient een team wat ready is en niet een team wat ready gemaakt moet worden. De grootste winst valt te behalen bij de volwassenheid en coaching vanuit het centrale duo achterin.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Rekik en Alderweireld? Waar halen we het geld vandaan?
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 05 Apr 2021, 17:53
Ook Guti is door verschillende spelers waaronder Boscagli voorbij gestreefd. Dat is geen deskwalificatie, alleen hij is niet eens de 3e of 4e speler op deze positie. Ook Ginkel, Thomas, Mauro kunnen hier uit de voeten.
Wederom zou ik dan liever zien dat dit vrijgemaakte bedrag in salaris en tarnsfer in de selectie wordt geïnvesteerd.
Gutierrez is het in drie jaar tijd niet gelukt om basisspeler te worden. Het heeft voor hem weinig zin om nog een vierde seizoen op de PSV bank te gaan zitten plakken. Tijd om uit elkaar te gaan. Hij is een prima speler en Mexicaans international, dus hij zal makkelijk een nieuwe club vinden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 05 Apr 2021, 19:22 Rekik en Alderweireld? Waar halen we het geld vandaan?
[mention]ShovingNE2[/mention] investeert in PSV
Locked