Couhaib Driouech

Spelers A-selectie.
Post Reply
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Massimo wrote: 01 Feb 2024, 13:02
Paulus1913 wrote: 01 Feb 2024, 12:54 veel mensen hadden twijfels bij Veerman. Die kwam voor 6 miljoen uit noodzaak vanuit Heerenveen. Is hij niet te traag? Kan hij wel meeverdedigen? Nu is hij misschien wel onze MVP.

Dit kan ook gewoon met Driehoek gebeuren. Ontwikkelen, beter maken en straks voor een giga zak geld verkopen.
Ik had bij Veerman helemaal geen twijfels en heb dat destijds ook onderbouwd toen die transfer opeens speelde twee jaar geleden. Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik op dat moment de sterktes en zwaktes van Veerman beter op mijn netvlies had dan dat ik da nu van Driouech heb. Ik ben alleen niet heel erg onder de indruk van zijn aantal goals en assists en daar hecht ik veel waarde aan bij aanvallende spelers.
Wel de speler van Excelsior met:
- Meeste Shot-Creating Actions
- Meeste Goal-Creating Actions
- Meeste passes into penalty area
- Meeste key-passes
- Tweede meeste crosses into penalty area
- Meeste dribbels aangegaan (by far, 80 totaal en nr2 op de lijst heeft er 45. Bij ons heeft bijv. alleen Bakayoko met 100 dribbels meer, Dest nr2 met 48)
- Van die dribbels een succesratio van 61% wat gewoon prima is, al helemaal op dat aantal. Succesratio van Bakayoko is 56%
- By far meeste progressive carries bij Excelsior en qua progressive distance per90 vergelijkbaar als bij ons Dest en Lang. Qua progressive carries is hij zelfs de nr4 van de hele Eredivisie

Schuwt ook het verdedigende werk niet, is met tackles+interceptions nr5 op de lijst bij Excelsior en staat bijv. boven enkele verdedigers en middenvelders.

Al met al best veel stats waarmee hij aantoont het niveau van Excelsior te ontgroeien.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 5):
    Grasmat11 TinusNotoriousBIG046HatseflatsRen Höek
    Zaka-PSV
    Jeugdspeler
    Clubvoorkeur: PSV

Dat mensen niet onder de indruk van zijn huidige statistieken is eigenlijk toch lachwekkend.
    Speelt bij Excelsior een ploeg die jaarlijks vecht tegen degradatie en ondanks dat kan hij betere statistieken voorleggen dan veel huidige buitenspelers uit de top 3.
    Ben ervan overtuigd dat dit een succes gaat worden is snel , actie , zoveel dreiging en doelgericht. Zal natuurlijk niet weten wat hij meemaakt op de training maar zaak dat hij zich snel gaat aanpassen.
    Teze is bezig aan een prima seizoen maar ga die maar even vragen met welke linksbuiten hij het dit seizoen in de competitie lastig heeft gehad.
    Ik vind dat we er behoorlijk op vooruitgaan onze Yorbe een jongen van de club maar zat gewoon echt niet veel meer in.
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler

Oke even voor eens en altijd:

Is het nou Drie-oesj of Drie-oe-esj? Commentatoren gebruiken ze namelijk allebei. Graag alleen reageren als je het zeker weet :)
    Ardbeg
    Mister PSV

Lorenzo von Matterhorn wrote: 01 Feb 2024, 13:20 Oke even voor eens en altijd:

Is het nou Drie-oesj of Drie-oe-esj? Commentatoren gebruiken ze namelijk allebei. Graag alleen reageren als je het zeker weet :)
    Ik weet het niet zeker maar ik denk Driehoek
  • These users thanked the author Ardbeg for the post:
    Maax
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Heb Voetbalpraat 3x gezien waar Drie-oesj zeggen en daar heel zeker over zijn. Dus ga daar maar van uit.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Sensation wrote: 01 Feb 2024, 13:19
    Wel de speler van Excelsior met:
    - Meeste Shot-Creating Actions
    - Meeste Goal-Creating Actions
    - Meeste passes into penalty area
    - Meeste key-passes
    - Tweede meeste crosses into penalty area
    - Meeste dribbels aangegaan (by far, 80 totaal en nr2 op de lijst heeft er 45. Bij ons heeft bijv. alleen Bakayoko met 100 dribbels meer, Dest nr2 met 48)
    - Van die dribbels een succesratio van 61% wat gewoon prima is, al helemaal op dat aantal. Succesratio van Bakayoko is 56%
    - By far meeste progressive carries bij Excelsior en qua progressive distance per90 vergelijkbaar als bij ons Dest en Lang. Qua progressive carries is hij zelfs de nr4 van de hele Eredivisie

Schuwt ook het verdedigende werk niet, is met tackles+interceptions nr5 op de lijst bij Excelsior en staat bijv. boven enkele verdedigers en middenvelders.

Al met al best veel stats waarmee hij aantoont het niveau van Excelsior te ontgroeien.
    Precies de stats waar onze Peet van houdt. Die zal al gauw groen licht hebben gegeven lijkt me. :lover:
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Paulus1913 wrote: 01 Feb 2024, 12:54 veel mensen hadden twijfels bij Veerman. Die kwam voor 6 miljoen uit noodzaak vanuit Heerenveen. Is hij niet te traag? Kan hij wel meeverdedigen? Nu is hij misschien wel onze MVP.

Dit kan ook gewoon met Driehoek gebeuren. Ontwikkelen, beter maken en straks voor een giga zak geld verkopen.
    Ik had bij Veerman helemaal geen twijfels en heb dat destijds ook onderbouwd toen die transfer opeens speelde twee jaar geleden. Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik op dat moment de sterktes en zwaktes van Veerman beter op mijn netvlies had dan dat ik da nu van Driouech heb. Ik ben alleen niet heel erg onder de indruk van zijn aantal goals en assists en daar hecht ik veel waarde aan bij aanvallende spelers.
    Het is een leuke wildcard.

• These users thanked the author Heruone for the post:
    mateja
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Persepolis
    Vedette

11 Tinus wrote: 01 Feb 2024, 13:20

Heb Voetbalpraat 3x gezien waar Drie-oesj zeggen en daar heel zeker over zijn. Dus ga daar maar van uit.
    Als jullie het echt zeker willen weten, hier in hun eigen taal de voor- en achternaam :D

• These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
    matejaRazzaaKoning_Arnold_IV
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Swahieb Driehoe-esj.
    Ex unitate vires
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Gewoon Kees Driehuis.
  • These users thanked the author Grasmat for the post (total 8):
    JChovanecPeeJBalliepattaman26BreurDribbleFranciscusMithrasTinuZzZ
    Dribble
    Bankzitter

Image

:lol:
    EesEes
    Lid 2e elftal

Feyenoord zit nu op het vinkentouw geven ze bij RTV Rijnmond aan. Schijnt nog lang niet rond te zijn.
    Rikkert1234
    Vedette

Heruone wrote: 01 Feb 2024, 13:28

Het is een leuke wildcard.

https://targetscouting.com/2023/10/10/c ... ut-report/
    The Moroccan winger likes to drop deep in the half-space in first-phase possession but has the tendency to be too passive receiving the ball, allowing his opponent to get in front of him and intercept the pass. Driouech likes to take on opponents. He has good close control while dribbling and always tries to make his actions at full speed but has mixed results. Driouech occasionally has the tendency to overdribble and run into congested areas. However, in isolated 1v1s, he is really strong and creates separation easily due to his incredible acceleration and speed. Even though Driouech has incredible speed, he fails to make many good runs and when he makes a run he lacks conviction. I think he could be more dangerous if he uses space more efficiently (with his runs), but this could also be a lack of tactical intelligence.
    Having played in both the right- and left-wing position this season, I have seen various versions of Couhaib Driouech. From the right-wing, he tends to mostly go on the outside before crossing the ball into the box. From the left-wing, he tends to cut inside to his stronger right foot and look for a shot from near the edge of the box or for a chipped pass towards one of the other attackers from a deeper area. Driouech’s chipped through passes are often very accurate and he also displays decent vision while doing so. His crossing technique is quite good and he often manages to create danger from the right-wing with his crosses. His ball-striking with his right foot could be improved even though it is at a decent level already. Driouech’s finishing with his left foot is often uncontrolled and too wild. He needs to be more consistent with his shooting ability. His final ball with his left foot is quite average, even though he often makes the right decision.
  • These users thanked the author Rikkert1234 for the post:
    Mithras
    TomPSV023
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Messi

RTV-Rijnmond zit ook weer lekker clickbait artikelen te maken, jonguh jonguh :joy:
    Quinn98
    Ballenjongen
    Favoriete speler: Veerman

EesEes wrote: 01 Feb 2024, 13:39 Feyenoord zit nu op het vinkentouw geven ze bij RTV Rijnmond aan. Schijnt nog lang niet rond te zijn.
    Blijft nog even een rollercoaster van emoties voordat wij allemaal meer weten. De dag duurt nog even
    Maax
    Meervoudig international

Heb em zojuist een Insta DM gestuurd met ''Welkom''. Komt wel goed dus.
  • These users thanked the author Maax for the post:
    Boktor
    DonyellMalen
    Legende

EesEes wrote: 01 Feb 2024, 13:39 Feyenoord zit nu op het vinkentouw geven ze bij RTV Rijnmond aan. Schijnt nog lang niet rond te zijn.
    Die verdedigen Feijenoord alleen maar.

Komt wel goed, Saibari heeft allang gefacetimed met Driouech: “Zaterdag shinen in de arena”.
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Maax wrote: 01 Feb 2024, 13:42 Heb em zojuist een Insta DM gestuurd met ''Welkom''. Komt wel goed dus.
    Heeft Shovink ook niet ooit eens een rol gespeeld in het welkom heten van een speler? Wie was dat ook al weer en hoe is het eigenlijk met de betreffende speler zijn carrière afgelopen?
  • These users thanked the author DE MADERA 76 for the post:
    StratumZuid
    TacticalReliable
    Ballenjongen

Dribble wrote: 01 Feb 2024, 13:34 Image

:lol:
    Feyenoord heeft z'n troll leger opgetrommeld :lol:

Image
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Snelheid, passeeracties, blijft goed op de been, slimme loopacties en heeft het inzicht om ook splijtende steekpasses te geven. Het is een eeuwenoud cliché op dit forum maar als je dit filmpje laat zien en erbij zegt dat het een 21-jarige Braziliaan is heeft iedereen hier er per direct 10mil voor over :mrgreen:
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Razzaa
    Paco Casal
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Die Rotterdammers proberen er gewoon nog een tonnetje extra uit te trekken voor Excelsior. Als PSV deze jongen wil, verliest het niet van Feyenoord.
    #FreeGeneratie4
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Nou ja, hij is bij ons in principe 3e keus he, bij Feyenoord is ie meteen de beste dus vast in de basis.
    Madueke
    Legende

Jeronimo wrote: 01 Feb 2024, 13:50 Nou ja, hij is bij ons in principe 3e keus he, bij Feyenoord is ie meteen de beste dus vast in de basis.
    Maar Feyenoord kan het niet maken om hun recordaankoop te laten verpieteren op de bank.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Madueke wrote: 01 Feb 2024, 13:53
    Jeronimo wrote: 01 Feb 2024, 13:50 Nou ja, hij is bij ons in principe 3e keus he, bij Feyenoord is ie meteen de beste dus vast in de basis.
    Maar Feyenoord kan het niet maken om hun recordaankoop te laten verpieteren op de bank.
    Eens, maar ze hebben schijnbaar toch interesse in Driouech.

Maar het feit dat PSV Vertessen heeft vrijgegeven moet eigenlijk betekenen dat de vervanger rond is lijkt mij.
    PCGC
    Vedette

Paco Casal wrote: 01 Feb 2024, 13:48 Die Rotterdammers proberen er gewoon nog een tonnetje extra uit te trekken voor Excelsior. Als PSV deze jongen wil, verliest het niet van Feyenoord.
    Die naaien ons dalijk nog wel met die Sauer. Excelsior wil Driehoek alleen laten gaan bij komst van een vervanger en gaan voor die Sauer. Feyenoord speelt het spelletje mee tot 23.55 en trekt dan de stekker uit de overstap van Sauer naar Woudestein. Geen vervanger , geen Driehoek.
    #FreeGeneratie4
    Post Reply