KNVB Beker Algemeen

Bespreek hier de KNVB Beker.
Post Reply
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wat een slechte wedstrijd.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat achterlijke aanlopen bij pingels altijd. Kan me daar zo aan ergeren. Je maakt het jezelf alleen lastiger
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tranentrekkende wedstrijd. Dit is gewoon de halve finalist van ons bekertoernooi. Feyenoord gaat hem op zijn sloffen winnen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Die strafschop van Valente ook..De slechtste die ik ij jaren heb gezien. Mijn oma schiet ze nog beter binnen.

Zoals gezegd hele slechte wedstrijd maar vind het ergens wel leuk dat Groningen door is. Boost voor de club die langzaam maar zeker de draad weer oppakt. Met veel spelers uit de eigen opleiding. Blokzijl speelde redelijk vanavond overigens.
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Slechte pot en vooral koud maar lekkere ontknoping in het stadion. Ik zou Blokzijl en Prins gewoon oppikken in de zomer
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Nu is het in theorie 50% kans dat Feyenoord thuis loot. Dan spelen ze ook de finale thuis omdat die altijd in de Kuip is. Loten ze nu thuis dan winnen ze hem 1000%. Loten ze uit bij Groningen of Cambuur dan winnen ze hem ook 1000%. Alleen als ze nu uit bij NEC loten acht ik de kans 95% en voor de rest kunnen ze de beker alvast graveren. Uit bij Fortuna had ik nog moeten zien want die hebben Ajax en Feyenoord beide al op 0-0 gehouden met Buijs bal maar helaas.

Wel goed nieuws voor de coëfficienten van de ED en de nr 4 en 5 van de ED. Wel lekker dat je dan sowieso verzekerd bent van 4 a 5 teams in de poulefase.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 09 Feb 2024, 04:11 Nu is het in theorie 50% kans dat Feyenoord thuis loot. Dan spelen ze ook de finale thuis omdat die altijd in de Kuip is. Loten ze nu thuis dan winnen ze hem 1000%. Loten ze uit bij Groningen of Cambuur dan winnen ze hem ook 1000%. Alleen als ze nu uit bij NEC loten acht ik de kans 95% en voor de rest kunnen ze de beker alvast graveren. Uit bij Fortuna had ik nog moeten zien want die hebben Ajax en Feyenoord beide al op 0-0 gehouden met Buijs bal maar helaas.

Wel goed nieuws voor de coëfficienten van de ED en de nr 4 en 5 van de ED. Wel lekker dat je dan sowieso verzekerd bent van 4 a 5 teams in de poulefase.
Ze kunnen de finale ook gewoon "uit" loten, dwz dat ze de uit-kleedkamer moeten gebruiken. En ze zijn 2024 begonnen met een gelijkspel tegen NEC, die geef ik eigenlijk meer kans om Feyenoord van de beker te houden dan Fortuna zou hebben gehad.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Teletubby wrote: 08 Feb 2024, 22:51 Tranentrekkende wedstrijd. Dit is gewoon de halve finalist van ons bekertoernooi. Feyenoord gaat hem op zijn sloffen winnen.
Bekerkampioen van de armoede.
These users thanked the author Thijs for the post:
VTheMan
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 08 Feb 2024, 22:50 Dat achterlijke aanlopen bij pingels altijd. Kan me daar zo aan ergeren. Je maakt het jezelf alleen lastiger
Die laatste ook...

Mooi dat zo'n debiele aanloop wordt afgestraft. Kan je erna wel in huilen uitbarsten, maar misschien moet je dan eens bij jezelf na gaan denken of je niet gewoon normaal aan moet lopen bij een penalty.
Hightower
Regelmatige invaller
Posts: 358
Joined: 04 Nov 2020, 14:30
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 09 Feb 2024, 04:11 Nu is het in theorie 50% kans dat Feyenoord thuis loot. Dan spelen ze ook de finale thuis omdat die altijd in de Kuip is. Loten ze nu thuis dan winnen ze hem 1000%. Loten ze uit bij Groningen of Cambuur dan winnen ze hem ook 1000%. Alleen als ze nu uit bij NEC loten acht ik de kans 95% en voor de rest kunnen ze de beker alvast graveren. Uit bij Fortuna had ik nog moeten zien want die hebben Ajax en Feyenoord beide al op 0-0 gehouden met Buijs bal maar helaas.

Wel goed nieuws voor de coëfficienten van de ED en de nr 4 en 5 van de ED. Wel lekker dat je dan sowieso verzekerd bent van 4 a 5 teams in de poulefase.
Denk ook dat je gelijk hebt over Feyenoord, ze hebben de beker al met één hand vast.

Maar hoop stiekem dat Feyenoord uit zal loten, als ze daar niet 100% scherp aan de aftrap staan, kan het weleens een hele vervelende avond gaan worden voor ze, tegen alledrie de tegenstanders.
En ik zie nu net dat de halve finale in de dagen is, voor PSV - Feyenoord.

Een mooie slijtageslag, eindigend in penalty's zou niet verkeerd zijn.
Alex Rodrigo Dias da Costa
Lid 2e elftal
Posts: 153
Joined: 28 Jun 2022, 15:56
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Boscagli
FOOTB_REM_S: No

Hightower wrote: 09 Feb 2024, 08:49
11 Tinus wrote: 09 Feb 2024, 04:11 Nu is het in theorie 50% kans dat Feyenoord thuis loot. Dan spelen ze ook de finale thuis omdat die altijd in de Kuip is. Loten ze nu thuis dan winnen ze hem 1000%. Loten ze uit bij Groningen of Cambuur dan winnen ze hem ook 1000%. Alleen als ze nu uit bij NEC loten acht ik de kans 95% en voor de rest kunnen ze de beker alvast graveren. Uit bij Fortuna had ik nog moeten zien want die hebben Ajax en Feyenoord beide al op 0-0 gehouden met Buijs bal maar helaas.

Wel goed nieuws voor de coëfficienten van de ED en de nr 4 en 5 van de ED. Wel lekker dat je dan sowieso verzekerd bent van 4 a 5 teams in de poulefase.
Denk ook dat je gelijk hebt over Feyenoord, ze hebben de beker al met één hand vast.

Maar hoop stiekem dat Feyenoord uit zal loten, als ze daar niet 100% scherp aan de aftrap staan, kan het weleens een hele vervelende avond gaan worden voor ze, tegen alledrie de tegenstanders.
En ik zie nu net dat de halve finale in de dagen is, voor PSV - Feyenoord.

Een mooie slijtageslag, eindigend in penalty's zou niet verkeerd zijn.
En dan Slot voorafgaand aan PSV uit horen janken over de belasting en hoe oneerlijk het allemaal wel niet is dat ze na penalty's verloren hebben terwijl de keeper echt wel 0,5 cm over de lijn was toen Timber de beslissende over schoot.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 09 Feb 2024, 04:11 Dan spelen ze ook de finale thuis omdat die altijd in de Kuip is.
Het mag echt wel eens tijd worden om niet de kuip als de standaard plek voor de KNVB-beker finale te gebruiken.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Alex Rodrigo Dias da Costa wrote: 09 Feb 2024, 09:25
Hightower wrote: 09 Feb 2024, 08:49

Denk ook dat je gelijk hebt over Feyenoord, ze hebben de beker al met één hand vast.

Maar hoop stiekem dat Feyenoord uit zal loten, als ze daar niet 100% scherp aan de aftrap staan, kan het weleens een hele vervelende avond gaan worden voor ze, tegen alledrie de tegenstanders.
En ik zie nu net dat de halve finale in de dagen is, voor PSV - Feyenoord.

Een mooie slijtageslag, eindigend in penalty's zou niet verkeerd zijn.
En dan Slot voorafgaand aan PSV uit horen janken over de belasting en hoe oneerlijk het allemaal wel niet is dat ze na penalty's verloren hebben terwijl de keeper echt wel 0,5 cm over de lijn was toen Timber de beslissende over schoot.
Vergeet niet het grote onrecht dat Giminez wel een gele kaart kreeg en Bakayoko tegen FC Twente niet, dat is natuurlijk competitievervalsing pur sang ;-)
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 09 Feb 2024, 10:15
11 Tinus wrote: 09 Feb 2024, 04:11 Dan spelen ze ook de finale thuis omdat die altijd in de Kuip is.
Het mag echt wel eens tijd worden om niet de kuip als de standaard plek voor de KNVB-beker finale te gebruiken.
Hear, hear! Gewoon altijd op neutraal terrein, kan dus per seizoen wisselen
Batsu
Vaste waarde in elftal
Posts: 639
Joined: 16 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 09 Feb 2024, 06:11
11 Tinus wrote: 09 Feb 2024, 04:11 Nu is het in theorie 50% kans dat Feyenoord thuis loot. Dan spelen ze ook de finale thuis omdat die altijd in de Kuip is. Loten ze nu thuis dan winnen ze hem 1000%. Loten ze uit bij Groningen of Cambuur dan winnen ze hem ook 1000%. Alleen als ze nu uit bij NEC loten acht ik de kans 95% en voor de rest kunnen ze de beker alvast graveren. Uit bij Fortuna had ik nog moeten zien want die hebben Ajax en Feyenoord beide al op 0-0 gehouden met Buijs bal maar helaas.

Wel goed nieuws voor de coëfficienten van de ED en de nr 4 en 5 van de ED. Wel lekker dat je dan sowieso verzekerd bent van 4 a 5 teams in de poulefase.
Ze kunnen de finale ook gewoon "uit" loten, dwz dat ze de uit-kleedkamer moeten gebruiken. En ze zijn 2024 begonnen met een gelijkspel tegen NEC, die geef ik eigenlijk meer kans om Feyenoord van de beker te houden dan Fortuna zou hebben gehad.
Natuurlijk loot feyenoord thuis.

Onwaarschijnlijk dat ze uit loten, gezien de statistieken:

2015/2016: 5/6 wedstrijden thuis
2016/2017: 3/4 wedstrijden thuis
2017/2018: 5/6 wedstrijden thuis
2018/2019: 4/5 wedstrijden thuis
2019/2020: 1/4 wedstrijden thuis
2020/2021: 1/2 wedstrijden thuis
2021/2022: 0/1 wedstrijden thuis
2022/2023: 3/4 wedstrijden thuis
2023/2024: 3/3 wedstrijden thuis
Last edited by Batsu on 09 Feb 2024, 10:23, edited 1 time in total.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 09 Feb 2024, 10:16
Prof_napo wrote: 09 Feb 2024, 10:15

Het mag echt wel eens tijd worden om niet de kuip als de standaard plek voor de KNVB-beker finale te gebruiken.
Hear, hear! Gewoon altijd op neutraal terrein, kan dus per seizoen wisselen
Altijd op neutraal terrein zal lastig zijn omdat je in een vroeg stadium een locatie wil bepalen die ook afdoende zitplaatsen heeft. Zeker met het inregelen van politiecapaciteit ( lang leven supporters die dit nodig maken :') ). Dan kom je al tot een beperkt aantal stadions. Laat clubs/gemeentes zich per seizoen aanmelden voor het hosten van de finale en maak daar relatief vroeg een keuze in.

Heb je dan soms een club als PSV die de finale in het Philips Stadion speelt, of Ajax die in de ArenA speelt? Zeker, maar dat maakt het wel evenwichter dan de huidige situatie.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 09 Feb 2024, 10:20
psvgouda wrote: 09 Feb 2024, 10:16

Hear, hear! Gewoon altijd op neutraal terrein, kan dus per seizoen wisselen
Altijd op neutraal terrein zal lastig zijn omdat je in een vroeg stadium een locatie wil bepalen die ook afdoende zitplaatsen heeft. Zeker met het inregelen van politiecapaciteit ( lang leven supporters die dit nodig maken :') ). Dan kom je al tot een beperkt aantal stadions. Laat clubs/gemeentes zich per seizoen aanmelden voor het hosten van de finale en maak daar relatief vroeg een keuze in.

Heb je dan soms een club als PSV die de finale in het Philips Stadion speelt, of Ajax die in de ArenA speelt? Zeker, maar dat maakt het wel evenwichter dan de huidige situatie.
Gelredome is binnenkort vrij toch?
These users thanked the author SKERLA for the post:
Prof_napo
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 09 Feb 2024, 10:22
Prof_napo wrote: 09 Feb 2024, 10:20

Altijd op neutraal terrein zal lastig zijn omdat je in een vroeg stadium een locatie wil bepalen die ook afdoende zitplaatsen heeft. Zeker met het inregelen van politiecapaciteit ( lang leven supporters die dit nodig maken :') ). Dan kom je al tot een beperkt aantal stadions. Laat clubs/gemeentes zich per seizoen aanmelden voor het hosten van de finale en maak daar relatief vroeg een keuze in.

Heb je dan soms een club als PSV die de finale in het Philips Stadion speelt, of Ajax die in de ArenA speelt? Zeker, maar dat maakt het wel evenwichter dan de huidige situatie.
Gelredome is binnenkort vrij toch?
De KNVB-beker is al sfeerloos ( Al heeft de finale altijd wel wat ), je wil het laatste beetje sfeer er effectief uitslaan?
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
FOOTB_REM_S: No

We moeten ons eigen Wembley ergens maken mooi neutraal stadium waar ook het NL elftal kan spelen. Misschien in Utrecht ergens lekker centraal.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 09 Feb 2024, 10:24
SKERLA wrote: 09 Feb 2024, 10:22

Gelredome is binnenkort vrij toch?
De KNVB-beker is al sfeerloos ( Al heeft de finale altijd wel wat ), je wil het laatste beetje sfeer er effectief uitslaan?
De KNVB kan met Arabisch geld toch wel de hoeken verbouwen? Dat zou al een stuk schelen lijkt me.

Oranje indiaan en de wave erbij en klaar! :hug:

Dat laatste dan voor het Nederlands elftal natuurlijk...
milansandro
Legende
Posts: 10609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Je verwacht het niet he..
Tokkieclub mag uiteraard weer thuis spelen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Haha
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Die wedstrijd is in de week voor PSV - Fnoord.

Denk dat ze die op woensdag gaan plannen. Donderdag zou mooier zijn.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Finale is ook thuis. Dat was het sowieso al maar nu dus ook op papier. 75% thuiswedstrijden in 10 jaar beker. Bizar.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Tijn
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 10 Feb 2024, 23:01 Finale is ook thuis. Dat was het sowieso al maar nu dus ook op papier. 75% thuiswedstrijden in 10 jaar beker. Bizar.
Maar om dat uit te balanceren hebben ze wel de VAR mee…
These users thanked the author Thijs for the post (total 6):
MassimoForestForestTijnVeresRivnematejaRen Höek
Post Reply