Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Post Reply
koetje
Legende

DonyellMalen wrote: 15 Feb 2024, 10:00 Hier is weinig van te begrijpen. Tijd van Gini bij Oranje is wel klaar. Schouten, Veerman, Koopmeiners, Frenkie, Reijnders etc maken veel meer aanspraak op een plek op het middenveld van Oranje.

Wijnaldum zal vast op een shortlist staan bij Koeman. Helemaal bij blessures komt hij in beeld.

Frenkie en Reijnders zijn onomstreden. Maar de eerste goed wedstrijd in oranje moeten Schouten en Koopmeiners nog spelen. Verder heeft Koeman twijfels over Veerman of hij zich op het hoogste niveau kan onderscheiden. Wijnaldum heeft in het verleden altijd geleverd. Het is alleen de vraag hoeveel van die speler nog over is.
Asterix
Meervoudig international

Daar sta je dan in een trainingspak van Al Ettifuq. Met volle zakken, dat wel.
Ich liebe gegenpressung
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Wijnaldum was wel een aantal jaren echt dé man van Oranje met Memphis, Frenkie de Jong en Virgil van Dijk. Die vier hebben toen van Oranje weer een serieuze ploeg gemaakt en de illusie gewekt dat Koeman een goede coach is. Lijkt me niet meer dan terecht dat hij hem dan niet zomaar bij het grof vuil laat staan. Dat niveau wat Wijnaldum in die jaren bij Newcastle, Liverpool en Oranje haalde moeten allemaal die anderen nog maar eens laten zien. En of hij nu zelf nog daarbij in de buurt komt, weten we niet, toch?
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    VTheMan
    Sitostick
    Talent
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Luc Nilis

Thijs wrote: 15 Feb 2024, 10:52 Wijnaldum was wel een aantal jaren echt dé man van Oranje met Memphis, Frenkie de Jong en Virgil van Dijk. Die vier hebben toen van Oranje weer een serieuze ploeg gemaakt en de illusie gewekt dat Koeman een goede coach is. Lijkt me niet meer dan terecht dat hij hem dan niet zomaar bij het grof vuil laat staan. Dat niveau wat Wijnaldum in die jaren bij Newcastle, Liverpool en Oranje haalde moeten allemaal die anderen nog maar eens laten zien. En of hij nu zelf nog daarbij in de buurt komt, weten we niet, toch?
    Was bij PSG al flink teruggezakt qua niveau. En hij zal tussen de jurken en kamelen niet veel beter geworden zijn.
    Thijs
    Lid van verdienste

Sitostick wrote: 15 Feb 2024, 10:55
    Thijs wrote: 15 Feb 2024, 10:52 Wijnaldum was wel een aantal jaren echt dé man van Oranje met Memphis, Frenkie de Jong en Virgil van Dijk. Die vier hebben toen van Oranje weer een serieuze ploeg gemaakt en de illusie gewekt dat Koeman een goede coach is. Lijkt me niet meer dan terecht dat hij hem dan niet zomaar bij het grof vuil laat staan. Dat niveau wat Wijnaldum in die jaren bij Newcastle, Liverpool en Oranje haalde moeten allemaal die anderen nog maar eens laten zien. En of hij nu zelf nog daarbij in de buurt komt, weten we niet, toch?
    Was bij PSG al flink teruggezakt qua niveau. En hij zal tussen de jurken en kamelen niet veel beter geworden zijn.
    Bij PSG was het ook wel veel vriendjespolitiek, waardoor hij weinig kansen en helemaal geen ritme kreeg. En blessures hielpen ook niet natuurlijk. Ik ben ervan overtuigd dat hij bij Milan, Girona, Dortmund enzovoorts nog een absolute zekerheid zou zijn en in de Eredivisie ook direct bij de besten zou horen.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ik vind je niet moet gaan selecteren op wat iemand in het verleden voor Oranje heeft betekend. De besten van dit moment worden geselecteerd. Of Wijnaldum daarbij hoort? Dat weet ik niet. Wat ik wel zie is dat hij de afgelopen jaren niks gepresteerd heeft bij PSG, Roma (blessure). Ik heb geen zicht op wat hij doet in SA, maar de competitie neem ik niet serieus.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Thijs wrote: 15 Feb 2024, 10:58
    Sitostick wrote: 15 Feb 2024, 10:55
    Bij PSG was het ook wel veel vriendjespolitiek, waardoor hij weinig kansen en helemaal geen ritme kreeg. En blessures hielpen ook niet natuurlijk. Ik ben ervan overtuigd dat hij bij Milan, Girona, Dortmund enzovoorts nog een absolute zekerheid zou zijn en in de Eredivisie ook direct bij de besten zou horen.
    Wijnaldum was goed bij Liverpool in de rol die hij daar had en paste gewoon uitstekend in die groep. Zo'n speler die belangrijk was maar vrijwel nooit uitblonk. Als zo'n speler weg gaat naar een ander team en hij past net even wat minder goed dan zie je best wel een aardig verschil. Om te zeggen dat hij bij een andere club een absolute zekerheid zou zijn vind ik dan ook te ver gaan. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als hij nu bij PSV zou aansluiten dat hij op de langere termijn een betere 8 zou zijn dan Veerman/Saibari of een betere 10 dan Tillman/Saibari. Of bij Feyenoord Timber uit de basis zou spelen. En dan heb ik het over sportief en niet eens het financiële plaatje wat eraan hangt.

Wijnaldum is geweldige gast die super waardevol voor PSV is geweest, maar zijn laatste keuzes vind ik niet echt passen bij de persoon wie ik dacht dat hij was.
    DonyellMalen
    Legende

Standbeeld wrote: 15 Feb 2024, 11:23Ik vind je niet moet gaan selecteren op wat iemand in het verleden voor Oranje heeft betekend. De besten van dit moment worden geselecteerd. Of Wijnaldum daarbij hoort? Dat weet ik niet. Wat ik wel zie is dat hij de afgelopen jaren niks gepresteerd heeft bij PSG, Roma (blessure). Ik heb geen zicht op wat hij doet in SA, maar de competitie neem ik niet serieus.
    Ben het hier volledig mee eens. Dat Wijnaldum het in Oranje onwijs goed heeft gedaan, daar bestaat geen twijfel over. Maar op basis daarvan moet je hem nu nooit selecteren, er zijn simpelweg gewoon betere spelers beschikbaar. Dan moet je als Wijnaldum zijnde gewoon plaatsmaken.
    Thijs
    Lid van verdienste

11 Tinus wrote: 15 Feb 2024, 12:23
    Thijs wrote: 15 Feb 2024, 10:58

Wijnaldum was goed bij Liverpool in de rol die hij daar had en paste gewoon uitstekend in die groep. Zo'n speler die belangrijk was maar vrijwel nooit uitblonk. Als zo'n speler weg gaat naar een ander team en hij past net even wat minder goed dan zie je best wel een aardig verschil. Om te zeggen dat hij bij een andere club een absolute zekerheid zou zijn vind ik dan ook te ver gaan. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als hij nu bij PSV zou aansluiten dat hij op de langere termijn een betere 8 zou zijn dan Veerman/Saibari of een betere 10 dan Tillman/Saibari. Of bij Feyenoord Timber uit de basis zou spelen. En dan heb ik het over sportief en niet eens het financiële plaatje wat eraan hangt.

Wijnaldum is geweldige gast die super waardevol voor PSV is geweest, maar zijn laatste keuzes vind ik niet echt passen bij de persoon wie ik dacht dat hij was.
    Bij Liverpool was hij een meer dienende speler inderdaad, maar nog wel een tikkie beter dan Milner, Henderson en zo waarmee hij samenspeelde. Bij Newcastle, PSV en in Oranje liet hij zien ook in de spotlight geweldig te kunnen functioneren en dan een heel complete box-to-box middenvelder te zijn, die nog makkelijk scoort ook. Of gasten als Tilman, Veerman, Saibari en Timber ooit zo’n hoog niveau gaan halen, is afwachten. Of Wijnaldum op dit moment nog duidelijk beter is dan die gasten, weet ik ook niet, maar de Wijnaldum uit zijn beste jaren was met afstand beter dan die mannen die je noemt.
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    Baksteen
    DonyellMalen
    Legende

Standbeeld
    Mister PSV

Juancho
    Mister PSV

Je hebt bij Oranje natuurlijk meer dan 11 spelers nodig. Zeker op een eindtoernooi wil je ook wat ervaring hebben, spelers die alles al kennen en inpasbaar zijn. Dan snap ik best dat Gini er bijgehaald wordt. Als Koeman zelf bekijken wat z'n huidge niveau is en of hij een serieuse kandidaat is voor de selectie.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    SomaQan
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    SomaQan
    Nationale topspeler

Een fitte Gini is nog altijd van toegevoegde waarde voor Oranje. Hij hoeft niet perse basisspeler te zijn met de keuzes die je nu hebt op het middenveld.

Vanaf de bank schat ik een fitte Gini veel hoger in dan Stengs, Bergneus of een Klaassen.
  • These users thanked the author SomaQan for the post:
    Juancho
    ruuddevil
    Legende

Wijnaldum heeft niks meer te zoeken op een EK, maar daarom hoop ik dat Koeman hem meeneemt. Zolang hij niet terugkomt naar PSV vind ik het prima.
  • These users thanked the author ruuddevil for the post (total 2):
    ShovingNE2milansandro
    Juancho
    Mister PSV

Een terugkeer naar PSV is lijkt me allang niet meer aan de orde. Dan had hij afgelopen zomer moeten terugkeren, of nog beter, toen hij besloot te vertrekken bij PSG. Ondertussen ook 33 jaar.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Nee, we zijn ajax niet.
    ShovingNE2
    Site Admin

ruuddevil wrote: 17 Feb 2024, 10:34 Wijnaldum heeft niks meer te zoeken op een EK, maar daarom hoop ik dat Koeman hem meeneemt. Zolang hij niet terugkomt naar PSV vind ik het prima.
    Een verdediging vormen van spelers die de meeste goals tegenkrijgen. De beste speler tegen Frankrijk afzeiken dat hij het op hoger niveau moet laten zien. Met twee personen een snoepreisje naar de zandbak om te praten met iemand in de blessuretijd van zijn carrière die echt al zijn principes aan de kant heeft gegooid om zijn zakken te vullen.

Laat het maar gebeuren. Ik zet er nu een glas bier op dat Koeman na het EK eruit gegooid is en dat hij in de zandbak aan de bak gaat als trainer. En dan roept dat het niveau echt heel hoog is en dat het steeds meer een topcompetitie wordt.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
    WoodenshoesAsterixruuddevil
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Juancho
    Mister PSV

Grasmat wrote: 17 Feb 2024, 11:16 Nee, we zijn ajax niet.
    Laat die andere, Depay, ook maar lekker naar de zandbak gaan ofzo straks. Zit ook niet op hem te wachten. Tijd voor nieuwe helden!
    Jur1913
    Internationale topspeler

Juancho wrote: 17 Feb 2024, 13:05
    Grasmat wrote: 17 Feb 2024, 11:16 Nee, we zijn ajax niet.
    Laat die andere, Depay, ook maar lekker naar de zandbak gaan ofzo straks. Zit ook niet op hem te wachten. Tijd voor nieuwe helden!
    Wat een teksten voor een jongen die bij ons uit de jeugdopleiding komt
    Standbeeld
    Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 17 Feb 2024, 11:16
    ruuddevil wrote: 17 Feb 2024, 10:34 Wijnaldum heeft niks meer te zoeken op een EK, maar daarom hoop ik dat Koeman hem meeneemt. Zolang hij niet terugkomt naar PSV vind ik het prima.
    Een verdediging vormen van spelers die de meeste goals tegenkrijgen. De beste speler tegen Frankrijk afzeiken dat hij het op hoger niveau moet laten zien. Met twee personen een snoepreisje naar de zandbak om te praten met iemand in de blessuretijd van zijn carrière die echt al zijn principes aan de kant heeft gegooid om zijn zakken te vullen.

Laat het maar gebeuren. Ik zet er nu een glas bier op dat Koeman na het EK eruit gegooid is en dat hij in de zandbak aan de bak gaat als trainer. En dan roept dat het niveau echt heel hoog is en dat het steeds meer een topcompetitie wordt.
    Ik denk zelf dat Oranje het laatste kunstje van Koeman als trainer is. Tijdens zijn Barca-periode is hij zijn scherpte verloren. Hij heeft het niet meer. Zegt en doet domme dingen. Hij is nu 60 en heeft zijn zakken meer dan genoeg gevuld. Daarnaast al een keer een hartaanval gehad vgm. Na Oranje is het mooi geweest.
    Johann Vogel
    Vedette

Wijnaldum is toch met een soort pre pensioen. Die heeft toch met zijn overstap naar de zandbak bewust gekozen om zijn sportieve ambities te laten varen ten faveure van een dik salaris. Bovendien hebben we genoeg opties op het middenveld. Met Frenkie de Jong, Veerman, Schouten, Reijnders, Koopmeiners en eventueel de keuze uit de Roon, Wieffer, Q. Timber, Gravenberch, Til om maar een aantal te noemen.
    DonyellMalen
    Legende

Schouten, Frenkie, Veerman, Gravenberch, Reijnders, Wieffer en Koopmeiners (Xavi even niet als middenvelder gerekend) moet je meenemen naar het EK. Gini Wijnaldum, topgozer, een van m'n favorieten toen 'ie bij ons speelde, maar dat is echt gesloten boek nu. Zelfs Q Timber maakt meer aanspraak op een uitverkiezing in mijn ogen. Zoals Johann Vogel mooi zegt: hij is al met pre pensioen.
    Standbeeld
    Mister PSV

DonyellMalen wrote: 17 Feb 2024, 13:21 Schouten, Frenkie, Veerman, Gravenberch, Reijnders, Wieffer en Koopmeiners (Xavi even niet als middenvelder gerekend) moet je meenemen naar het EK. Gini Wijnaldum, topgozer, een van m'n favorieten toen 'ie bij ons speelde, maar dat is echt gesloten boek nu. Zelfs Q Timber maakt meer aanspraak op een uitverkiezing in mijn ogen. Zoals @Johann Vogel mooi zegt: hij is al met pre pensioen.
    En als leider voor in de kleedkamer hoef je hem ook niet mee te nemen. Met o.a. Denzel, VVD en Memphis is er zat ervaring aanwezig.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik zou zo spelen gebaseerd op de vorm van huidige spelers en het beste elftal.

Keeper
    Denzel Teze vDijk vdVen Frimpong
    Schouten Frenkie
    Xavi
    Cody Memphis

Als de Ligt ooit zijn vorm weer vindt, of Timber fit wordt, dan zijn dat opties voor de RCV positie. Frimpong is zo goed als wingback dat ie ook links kan (net zoals Dest maar dan nog beter). En zo heb je 3 verdedigers achterin voor wat zekerheid. Wil je naar 433 dan kan dat ook, Frimpong rechtsbuiten.
    Breur
    Internationale topspeler

RIO wrote: 18 Feb 2024, 02:45 Ik zou zo spelen gebaseerd op de vorm van huidige spelers en het beste elftal.

Keeper
    Denzel Teze vDijk vdVen Frimpong
    Schouten Frenkie
    Xavi
    Cody Memphis

Als de Ligt ooit zijn vorm weer vindt, of Timber fit wordt, dan zijn dat opties voor de RCV positie. Frimpong is zo goed als wingback dat ie ook links kan (net zoals Dest maar dan nog beter). En zo heb je 3 verdedigers achterin voor wat zekerheid. Wil je naar 433 dan kan dat ook, Frimpong rechtsbuiten.
    Ake vergeten?
    Post Reply