De meeste problemen hebben we gehad met ploegen die (eventjes) hoog drukzetten.
Ajax-uit was wellicht wel een goed vergelijk.
De meeste problemen hebben we gehad met ploegen die (eventjes) hoog drukzetten.
Als Dortmund-fan kan ik het daar alleen maar mee eens zijn. Het lijkt gewoon een beetje op Ruud bij PSV. Ontzettend sympathieke man, maar geen geweldige trainer. Hij is een lokale held, ook echt geliefd in Dortmund en omstreken, maar de mensen zien ook wel dat hij niet degene is die de club naar een hoger niveau tilt. Het komt neer op hard werken en counteren, en op basis van individuele kwaliteiten winnen ze regelmatig wedstrijden. Maar zet ze tegenover een ploeg met een plan en goed voetbal en dan worden ze eigenlijk bijna altijd aan alle kanten voorbij gelopen. Daarom maakt PSV ook een uitstekende kans. Het wordt alleen wel zaak dat we weer met scherp gaan schieten, want Kobel is een van de beste keepers in de wereld. Daarmee vergeleken stelt die keeper van Heracles niks voor.DonyellMalen wrote: ↑17 Feb 2024, 18:16 Als ik de reacties van fans van Dortmund lees dan mogen wij enorm blij zijn dat die Terzic er nog zit. Ze zijn hem helemaal zat en het spel lijkt nergens op. Top man.
Haller (al is die nu geblesseerd). En ook Fullkrug is wellicht zo'n type, al ken ik die niet goed genoeg.
Juist wel; Fullkrug.
Ik hoop dat deze opstelling het wordt. Zit zoveel voetbal in. Ik kijk ook echt enorm uit naar dinsdag.
En wat verwacht jij, als kenner, dan dat Bosz gaat doen qua opstelling? Als je Dortmund veel volgt dan denk ik dat je een beter overzicht hebt van het mogelijk team dat tegen PSV aan gaat treden. Schouten naar CV een goed idee? Of hebben we een 'wasmachine' op het middenveld nodig tegen Dortmund?Ykhim wrote: ↑17 Feb 2024, 18:44Als Dortmund-fan kan ik het daar alleen maar mee eens zijn. Het lijkt gewoon een beetje op Ruud bij PSV. Ontzettend sympathieke man, maar geen geweldige trainer. Hij is een lokale held, ook echt geliefd in Dortmund en omstreken, maar de mensen zien ook wel dat hij niet degene is die de club naar een hoger niveau tilt. Het komt neer op hard werken en counteren, en op basis van individuele kwaliteiten winnen ze regelmatig wedstrijden. Maar zet ze tegenover een ploeg met een plan en goed voetbal en dan worden ze eigenlijk bijna altijd aan alle kanten voorbij gelopen. Daarom maakt PSV ook een uitstekende kans. Het wordt alleen wel zaak dat we weer met scherp gaan schieten, want Kobel is een van de beste keepers in de wereld. Daarmee vergeleken stelt die keeper van Heracles niks voor.DonyellMalen wrote: ↑17 Feb 2024, 18:16 Als ik de reacties van fans van Dortmund lees dan mogen wij enorm blij zijn dat die Terzic er nog zit. Ze zijn hem helemaal zat en het spel lijkt nergens op. Top man.
Ik ben geen tacticus, dus ik heb geen idee hoe Bosz denkt of wat hij zou moeten doen. Wat ik wél weet is dat Dortmund moeite heeft met het spel maken, maar ook met lopende mensen bij de tegenstander. Dortmund zal voorin wel met Füllkrug gaan spelen, aangezien hij in vorm is, maar dat is ook geen spits van snelheid en dieptemeters en dat zal Ramalho-Boscagli wel beter liggen, denk ik zo. Verder is het stuivertje wisselen wat betreft de andere aanvallers, maar dat zijn wel allemaal jongens met diepgang, snelheid en een individuele actie, hoewel het stuk voor stuk geen Europese topspelers zijn. De rest van het elftal valt wel redelijk te voorspellen: Kobel, Ryerson, Süle, Schlotterbeck, Maatsen, Can, Sabitzer, misschien Hummels of Reus als er voor ervaring gekozen wordt. Geweldige keeper, maar de rest is in principe gewoon inwisselbaar voor elke willekeurige andere speler uit hun selectie. Veel ervaring, hardwerkende spelers, maar ook weinig ervaring en de algehele organisatie lijkt al het hele seizoen nergens op. Zo'n Can is typerend: grote, sterke, ervaren speler die de kar zou moeten trekken, maar elke week vooral loopt af te geven op teamgenoten die weer eens een mannetje uit hun rug lieten vertrekken. Als supporter van beide teams zou ik zeggen dat daar ook echt wel kansen liggen, zeker als Saibari en Tillman allebei op het middenveld staan. Het is een counterploeg en op basis daarvan pakken ze nog wel hun resultaten, maar deze speelstijl komt PSV inmiddels vrijwel wekelijks tegen. Scherp verdedigen is het devies.Standbeeld wrote: ↑17 Feb 2024, 20:35En wat verwacht jij, als kenner, dan dat Bosz gaat doen qua opstelling? Als je Dortmund veel volgt dan denk ik dat je een beter overzicht hebt van het mogelijk team dat tegen PSV aan gaat treden. Schouten naar CV een goed idee? Of hebben we een 'wasmachine' op het middenveld nodig tegen Dortmund?
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... -een-dramaTomPSV wrote: ↑18 Feb 2024, 12:43Sturm Graz - PSV 1-3 eerder dit seizoen gefloten. Verder niet echt een bekende en ook niet echt een ervaren scheids.SKERLA wrote: ↑18 Feb 2024, 11:55 De scheidsrechter dinsdag:
https://www.transfermarkt.com/srdjan-jo ... chter/6404
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... -een-dramaTomPSV wrote: ↑18 Feb 2024, 12:43Sturm Graz - PSV 1-3 eerder dit seizoen gefloten. Verder niet echt een bekende en ook niet echt een ervaren scheids.SKERLA wrote: ↑18 Feb 2024, 11:55 De scheidsrechter dinsdag:
https://www.transfermarkt.com/srdjan-jo ... chter/6404
Hopen op een steile leercurve dan maar.
Feyenoord naaien zorgt wel voor een pluspuntje in ieder geval..
Klopt, al zijn er wel veel spelers met scorend vermogen. Dit maakt het voor mij ook zo wonderlijk dat ze niet veel gescoord hebben.Juancho wrote: ↑17 Feb 2024, 23:44 Voor Dortmund zullen natuurlijk ook andere krachten los kunnen komen als het om CL voetbal gaat. Dat is toch wat anders dan de competitie (waar ze er qua stand toch niet eens gek voor staan met een 4de plek en nog wel uitzicht op plek 3?). Scoren niet gek veel, krijgen ook niet gek veel tegen. Lijkt me vooral een stugge ploeg.
Mooie krachtmeting dus!
Mwah, heb er ook prima vrede mee als we hem niet te zien krijgen . Heb toch wel een beetje angst voor Donyell eerlijk gezegd. En ja, angst is een slechte raadgever.Vanthaman18 wrote: ↑18 Feb 2024, 11:58 Malen twijfelgeval, zou toch wel leuk zijn als we hem weer eens zien spelen in ons stadion.