PSV - Borussia Dortmund I Champions League (20/02/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

TomPSV wrote: 17 Feb 2024, 17:40Verder spelen ze met name op de counter, daar maak ik me wel wat zorgen over want onder Bosz hebben wij vooral graag de bal.
De meeste problemen hebben we gehad met ploegen die (eventjes) hoog drukzetten.

Ajax-uit was wellicht wel een goed vergelijk.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    DonyellMalen
    DonyellMalen
    Legende
    Clubvoorkeur: PSV

Als ik de reacties van fans van Dortmund lees dan mogen wij enorm blij zijn dat die Terzic er nog zit. Ze zijn hem helemaal zat en het spel lijkt nergens op. Top man.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

DonyellMalen wrote: 17 Feb 2024, 18:16 Als ik de reacties van fans van Dortmund lees dan mogen wij enorm blij zijn dat die Terzic er nog zit. Ze zijn hem helemaal zat en het spel lijkt nergens op. Top man.
    Als Dortmund-fan kan ik het daar alleen maar mee eens zijn. Het lijkt gewoon een beetje op Ruud bij PSV. Ontzettend sympathieke man, maar geen geweldige trainer. Hij is een lokale held, ook echt geliefd in Dortmund en omstreken, maar de mensen zien ook wel dat hij niet degene is die de club naar een hoger niveau tilt. Het komt neer op hard werken en counteren, en op basis van individuele kwaliteiten winnen ze regelmatig wedstrijden. Maar zet ze tegenover een ploeg met een plan en goed voetbal en dan worden ze eigenlijk bijna altijd aan alle kanten voorbij gelopen. Daarom maakt PSV ook een uitstekende kans. Het wordt alleen wel zaak dat we weer met scherp gaan schieten, want Kobel is een van de beste keepers in de wereld. Daarmee vergeleken stelt die keeper van Heracles niks voor.
    Juancho
    Mister PSV

Dortmund heeft toch ook geen type Luuk of Brobby zodat ze onder de druk uit kunnen komen door gewoon de lange bal op de spits en daar hrt gevecht aan te gaan?
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Juancho wrote: 17 Feb 2024, 19:40 Dortmund heeft toch ook geen type Luuk of Brobby zodat ze onder de druk uit kunnen komen door gewoon de lange bal op de spits en daar hrt gevecht aan te gaan?
    Haller (al is die nu geblesseerd). En ook Fullkrug is wellicht zo'n type, al ken ik die niet goed genoeg.
    Breur
    Internationale topspeler

Fullkrug is volgens mij juist zo'n type target man. Heeft daarmee het duitse elftal gehaald omdat ze zo iets misten.
    Ittot
    Internationale topspeler

Juancho wrote: 17 Feb 2024, 19:40 Dortmund heeft toch ook geen type Luuk of Brobby zodat ze onder de druk uit kunnen komen door gewoon de lange bal op de spits en daar hrt gevecht aan te gaan?
    Juist wel; Fullkrug.

Ik ben heel benieuwd, ik ben een beetje bang dat we met onze manier van spelen en met Ramalho hun exact in de kaarten spelen. Zeker Ramalho tegen Malen is echt heel gevaarlijk. Sowieso Malen tegenover de ruimtes die we weg geven. Misschien toch Schouten achterin of met 3 achterin (Teze bijvoorbeeld).
    EesEes
    Lid 2e elftal

Ik blijf Schouten achterin ook gewoon het best tot zijn recht komen voor dit PSV. Zorgt voor veel meer rust en we krijgen een overtal op het middenveld zodra hij inschuift. Doe mij maar deze elf:

Benitez
    Teze - Schouten - Boscagli - Dest
    Veerman - Saibari - Tillman
    Bakayoko - De Jong - Lozano
    SKERLA
    Legende

Als het er echt om ging heeft Bosz Schouten achterin gezet. Ik denk dat dat nu weer gaat gebeuren:

Wallter Teze - Schouten - Boszcagli - Dest Veerman Tillman - Saibari Bakayoko - Luuk - Lozano
    Bank is nagenoeg leeg, maar het basisteam is niet onaardig...
    Rikkert1234
    Vedette

SKERLA wrote: 17 Feb 2024, 20:25 Als het er echt om ging heeft Bosz Schouten achterin gezet. Ik denk dat dat nu weer gaat gebeuren:

Wallter Teze - Schouten - Boszcagli - Dest Veerman Tillman - Saibari Bakayoko - Luuk - Lozano
    Bank is nagenoeg leeg, maar het basisteam is niet onaardig...
    Ik hoop dat deze opstelling het wordt. Zit zoveel voetbal in. Ik kijk ook echt enorm uit naar dinsdag.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ykhim wrote: 17 Feb 2024, 18:44
    DonyellMalen wrote: 17 Feb 2024, 18:16 Als ik de reacties van fans van Dortmund lees dan mogen wij enorm blij zijn dat die Terzic er nog zit. Ze zijn hem helemaal zat en het spel lijkt nergens op. Top man.
    Als Dortmund-fan kan ik het daar alleen maar mee eens zijn. Het lijkt gewoon een beetje op Ruud bij PSV. Ontzettend sympathieke man, maar geen geweldige trainer. Hij is een lokale held, ook echt geliefd in Dortmund en omstreken, maar de mensen zien ook wel dat hij niet degene is die de club naar een hoger niveau tilt. Het komt neer op hard werken en counteren, en op basis van individuele kwaliteiten winnen ze regelmatig wedstrijden. Maar zet ze tegenover een ploeg met een plan en goed voetbal en dan worden ze eigenlijk bijna altijd aan alle kanten voorbij gelopen. Daarom maakt PSV ook een uitstekende kans. Het wordt alleen wel zaak dat we weer met scherp gaan schieten, want Kobel is een van de beste keepers in de wereld. Daarmee vergeleken stelt die keeper van Heracles niks voor.
    En wat verwacht jij, als kenner, dan dat Bosz gaat doen qua opstelling? Als je Dortmund veel volgt dan denk ik dat je een beter overzicht hebt van het mogelijk team dat tegen PSV aan gaat treden. Schouten naar CV een goed idee? Of hebben we een 'wasmachine' op het middenveld nodig tegen Dortmund?
    1913PSV.
    Vaste waarde in elftal

Ik ben benieuwd hoe Bosz het gaat oplossen als Bakayoko er niet bij is. Wellicht opnieuw Pepi, maar een linkerflink met de afwisseling tussen Mauro Junior en Dest zie ik ook wel zitten. Vooral tegen de niet zo behendige achterhoede van Dortmund. Vond ze vandaag (zeker achterin) kwetsbaar ogen.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Standbeeld wrote: 17 Feb 2024, 20:35En wat verwacht jij, als kenner, dan dat Bosz gaat doen qua opstelling? Als je Dortmund veel volgt dan denk ik dat je een beter overzicht hebt van het mogelijk team dat tegen PSV aan gaat treden. Schouten naar CV een goed idee? Of hebben we een 'wasmachine' op het middenveld nodig tegen Dortmund?
    Ik ben geen tacticus, dus ik heb geen idee hoe Bosz denkt of wat hij zou moeten doen. Wat ik wél weet is dat Dortmund moeite heeft met het spel maken, maar ook met lopende mensen bij de tegenstander. Dortmund zal voorin wel met Füllkrug gaan spelen, aangezien hij in vorm is, maar dat is ook geen spits van snelheid en dieptemeters en dat zal Ramalho-Boscagli wel beter liggen, denk ik zo. Verder is het stuivertje wisselen wat betreft de andere aanvallers, maar dat zijn wel allemaal jongens met diepgang, snelheid en een individuele actie, hoewel het stuk voor stuk geen Europese topspelers zijn. De rest van het elftal valt wel redelijk te voorspellen: Kobel, Ryerson, Süle, Schlotterbeck, Maatsen, Can, Sabitzer, misschien Hummels of Reus als er voor ervaring gekozen wordt. Geweldige keeper, maar de rest is in principe gewoon inwisselbaar voor elke willekeurige andere speler uit hun selectie. Veel ervaring, hardwerkende spelers, maar ook weinig ervaring en de algehele organisatie lijkt al het hele seizoen nergens op. Zo'n Can is typerend: grote, sterke, ervaren speler die de kar zou moeten trekken, maar elke week vooral loopt af te geven op teamgenoten die weer eens een mannetje uit hun rug lieten vertrekken. Als supporter van beide teams zou ik zeggen dat daar ook echt wel kansen liggen, zeker als Saibari en Tillman allebei op het middenveld staan. Het is een counterploeg en op basis daarvan pakken ze nog wel hun resultaten, maar deze speelstijl komt PSV inmiddels vrijwel wekelijks tegen. Scherp verdedigen is het devies.

Op social media zie je dat een groot deel van de Dortmund-achterban vooral lijkt te vrezen voor wat er komen gaat, wat vrij onwerkelijk is. Men houdt vast aan het winnen van een zware groep, maar daar moet je ook een beetje doorheen prikken. Als je die wedstrijden hebt gezien, dan is het echt een mirakel dat ze bovenaan zijn geëindigd i.p.v. onderaan. En in realiteit was het misschien ook niet zo'n zware groep als men vooraf riep, met een instabiel Newcastle, een matig PSG, en een relatief kwaliteitsarm AC Milan.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
    Standbeeldfernando redondo
    Juancho
    Mister PSV

Voor Dortmund zullen natuurlijk ook andere krachten los kunnen komen als het om CL voetbal gaat. Dat is toch wat anders dan de competitie (waar ze er qua stand toch niet eens gek voor staan met een 4de plek en nog wel uitzicht op plek 3?). Scoren niet gek veel, krijgen ook niet gek veel tegen. Lijkt me vooral een stugge ploeg.

Mooie krachtmeting dus!
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    SKERLA
    Legende

Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Malen twijfelgeval, zou toch wel leuk zijn als we hem weer eens zien spelen in ons stadion.
    TomPSV
    Legende

SKERLA wrote: 18 Feb 2024, 11:55 De scheidsrechter dinsdag:

https://www.transfermarkt.com/srdjan-jo ... chter/6404
    Sturm Graz - PSV 1-3 eerder dit seizoen gefloten. Verder niet echt een bekende en ook niet echt een ervaren scheids.
    AddoCultheld
    Internationale topspeler

TomPSV wrote: 18 Feb 2024, 12:43

Sturm Graz - PSV 1-3 eerder dit seizoen gefloten. Verder niet echt een bekende en ook niet echt een ervaren scheids.
    https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... -een-drama
    AddoCultheld
    Internationale topspeler

Standbeeld
    Mister PSV

AddoCultheld wrote: 18 Feb 2024, 12:44

Hopen op een steile leercurve dan maar.
    TomPSV
    Legende

AddoCultheld wrote: 18 Feb 2024, 12:44

Feyenoord naaien zorgt wel voor een pluspuntje in ieder geval..
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 17 Feb 2024, 23:44 Voor Dortmund zullen natuurlijk ook andere krachten los kunnen komen als het om CL voetbal gaat. Dat is toch wat anders dan de competitie (waar ze er qua stand toch niet eens gek voor staan met een 4de plek en nog wel uitzicht op plek 3?). Scoren niet gek veel, krijgen ook niet gek veel tegen. Lijkt me vooral een stugge ploeg.

Mooie krachtmeting dus!
    Klopt, al zijn er wel veel spelers met scorend vermogen. Dit maakt het voor mij ook zo wonderlijk dat ze niet veel gescoord hebben.
    Spelers als Sancho, Fullkrug, Reus, Brandt hebben normaal gesproken aan een klein beetje ruimte genoeg om te scoren of iemand in een kansrijke positie te krijgen.

Heb er nu al zin in!
    Lente
    Meervoudig international

Vanthaman18 wrote: 18 Feb 2024, 11:58 Malen twijfelgeval, zou toch wel leuk zijn als we hem weer eens zien spelen in ons stadion.
    Mwah, heb er ook prima vrede mee als we hem niet te zien krijgen :) . Heb toch wel een beetje angst voor Donyell eerlijk gezegd. En ja, angst is een slechte raadgever.
    Oh PSV wat je met me doet…
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Verkeerde topic, maar heeft iemand ervaring met het bezoeken van BVB wedstrijden in een thuisvak?

Ik overweeg namelijk om voor de return via een resell site twee kaarten voor mijn zoon en mijzelf te kopen, maar wil wel veilig en zonder gezeur kunnen zitten. Verwacht dat dit in Duitsland over het algemeen geen probleem is als je je zelf gedraagt, maar tips zijn welkom (pb mag ook).

Eerst nog wachten tot woensdag en er kaarten tegen dumpprijzen beschikbaar komen in de thuis vakken
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler

Ik hoop vooral dat Luuk een beetje bereikbaar is. Süle is de grote broer van Vd Hoorn en daartegen had Luuk het ook lastig.
    Post Reply