PSV - Borussia Dortmund I Champions League (20/02/2024)
- StratumZuid
- Vedette
We waren beter, nogsteeds 50/50, jaloers op de mensen die nach Deutschland fahren
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
alles van goud
- StratumZuid
- Vedette
Mooie club wel, maar wij gaan door!
alles van goud
alles van goud
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Ik weet zeker als het andersom was dat je wat anders had gezegd nu. Hoe dan ook, de 1-1 was verdiend en gezien de verhoudingen in de tweede helft had hij alsnog wel gevallen. Bij een 1-1 stand zit er toch nog enigszins een rem op
-
- Legende
De driehoek achterin Boscgali, Schouten en Veerman was geweldig. Met name de laatste twee.
De rest was een stuk minder met Dest als de best of the rest. Wel vond ik dat Teze zich terugknokte in de wedstrijd nadat hij in de 1e helft al 50/50 duels had verloren. Lozano was ongelukkig in zijn acties maar is toch beslissend met een goede assist waar de penalty uitkwam en hij moest twee/drie keer op de rand 16 afgestopt worden met een overtreding wat weer een potentieel gevaarlijk dode spelmoment opleverde.
De rest was een stuk minder met Dest als de best of the rest. Wel vond ik dat Teze zich terugknokte in de wedstrijd nadat hij in de 1e helft al 50/50 duels had verloren. Lozano was ongelukkig in zijn acties maar is toch beslissend met een goede assist waar de penalty uitkwam en hij moest twee/drie keer op de rand 16 afgestopt worden met een overtreding wat weer een potentieel gevaarlijk dode spelmoment opleverde.
Last edited by koetje on 20 Feb 2024, 23:41, edited 1 time in total.
- Lente
- Meervoudig international
Dortmund zijn chokers als het erop aan komt, hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Klampen we ons daar aan vast. En wij hebben karakter in de ploeg. Draaien een 2-0 achterstand in Sevilla ook om in een overwinning als het erop aan komt. Vandaag laat wel zien dat we ieder geval niet weggespeeld worden en we ons hier best mee mogen meten. Het gaan weer de details worden die het gaan beslissen. Kan zomaar een memorabele wedstrijd worden, al is Dortmund favoriet in mijn ogen omdat die het thuis voordeel hebben, in de knock-out fase kan dat net z’n detail zijn.
Last edited by Lente on 20 Feb 2024, 23:41, edited 1 time in total.
Oh PSV wat je met me doet…
-
- Basisspeler
Vraag me af waarom jij dat zo zeker denkt te weten. Het probleem met de VAR is dat het een 100% fout moet zijn, is het een 100% fout? Ik vind van niet, jij blijkbaar wel. Wij hebben nu voordeel van het frappante systeem achter de VAR, de andere keer is het een andere ploeg die er voordeel van heeftKarfiooltje wrote: ↑20 Feb 2024, 23:37Ik weet zeker als het andersom was dat je wat anders had gezegd nu. Hoe dan ook, de 1-1 was verdiend en gezien de verhoudingen in de tweede helft had hij alsnog wel gevallen. Bij een 1-1 stand zit er toch nog enigszins een rem op
-
- Meervoudig international
Ze zijn de pingel al een half uur aan t ontleden op de Duitse tv en ze vinden dat Hummels eigenlijk te veel risico neemt. Hummels raakt eerst Tillman heel licht op de wreef.
- StratumZuid
- Vedette
Wanne onzin idd, eerder komen maatNilis wrote: ↑20 Feb 2024, 23:26Wat een gejank manSmell Rock wrote: ↑20 Feb 2024, 23:24 Kutzooi, kom ik nondeju 20:15 uur in t stadion op Oost, staan er al 23.000 nan. Di kan toch nie ?
Geld belangrijker dan supporters blijkbaar.
Als een sardientje kijken op mijn eigen plaats ?
alles van goud
alles van goud
-
- Nationale topspeler
Nee maar je zegt het nu zelf. Het is geen 100% fout en daarom kan de VAR niet ingrijpen en dat zeggen de deskundigen ook. Persoonlijk ben ik het er niet mee eens maar dat even terzijde. Mijn punt is dat als Boscagli zo’n ingreep had bij Malen dan had je alleen maar gedacht dat hij ijzersterk had verdedigd.slowflow wrote: ↑20 Feb 2024, 23:41Vraag me af waarom jij dat zo zeker denkt te weten. Het probleem met de VAR is dat het een 100% fout moet zijn, is het een 100% fout? Ik vind van niet, jij blijkbaar wel. Wij hebben nu voordeel van het frappante systeem achter de VAR, de andere keer is het een andere ploeg die er voordeel van heeftKarfiooltje wrote: ↑20 Feb 2024, 23:37
Ik weet zeker als het andersom was dat je wat anders had gezegd nu. Hoe dan ook, de 1-1 was verdiend en gezien de verhoudingen in de tweede helft had hij alsnog wel gevallen. Bij een 1-1 stand zit er toch nog enigszins een rem op
-
- Internationale topspeler
Hahahha man man man, de eerst keer dat je Europees kijkt op je eigen plek dus? Weet je toch van tevoren. Gewoon er op tijd zijn, hedde geen gezeik.Smell Rock wrote: ↑20 Feb 2024, 23:24 Kutzooi, kom ik nondeju 20:15 uur in t stadion op Oost, staan er al 23.000 man. Di kan toch nie ?
Geld belangrijker dan supporters blijkbaar.
Als een sardientje kijken op mijn eigen plaats ?
- These users thanked the author AddoCultheld for the post (total 2):
- Nilis • ShovingNE2
- Hatseflats
- Vedette
Ik miste heel veel voorzetten die gegeven konden worden. Alle ballen werden weer teruggespeeld om zo weer naar de andere kant te verplaatsen en vice versa. Alsof ze de bal niet durfden te geven aan de beste kopper van Europa. Echt jammer. Had veel meer gevaar op kunnen leveren.
- These users thanked the author Hatseflats for the post (total 3):
- Ardbeg • MaartenV • Galactico
-
- Vedette
Smell Rock heeft anders wel gelijk, ik was meer dan een uur van te voren op Oost dus had zelf geen problemen, maar het leek wel alsof 120% van de capaciteit verkocht, al is het altijd al drukker tijdens Europese wedstrijden.
- These users thanked the author Chucky for the post:
- Smell Rock
- trouwepsvfan
- Vedette
Viel mij idd ook op dat er heel weinig hoge ballen voor de goal zijn geslingerd terwijl we de beste kopper van de wereld daar hebben staan.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
-
- Legende
Trots op de ploeg en op koning Peet die uitging van eigen kracht.
Het was geen grootse wedstrijd, wel vond ik ons 60% van de tijd de betere ploeg. De periode dat we echt minder waren viel ook best wel terecht de 0-1, wat overigens een knappe goal was. Mooi om te zien hoe goed Donyell is geworden, want speelde een puike pot.
De pingel vond ik zelf erg goedkoop, was gewoon een matige aanname van Tillman. Wel naam Hummels erg veel risico en dan kon dit dus gebeuren.
Na 70 minuten was het wel een beetje op. PSV was moe en had niks op de bank zitten voor nieuwe energie (bedankt Ernie) en BVB geloofde het wel. Alles nog voor om te spelen en hopen dat Til dan weer fit is, dan heb je in ieder geval 1 extra optie op je bank. Want vandaag kon je niks brengen en dat is toch wel erg zonde.
Het was geen grootse wedstrijd, wel vond ik ons 60% van de tijd de betere ploeg. De periode dat we echt minder waren viel ook best wel terecht de 0-1, wat overigens een knappe goal was. Mooi om te zien hoe goed Donyell is geworden, want speelde een puike pot.
De pingel vond ik zelf erg goedkoop, was gewoon een matige aanname van Tillman. Wel naam Hummels erg veel risico en dan kon dit dus gebeuren.
Na 70 minuten was het wel een beetje op. PSV was moe en had niks op de bank zitten voor nieuwe energie (bedankt Ernie) en BVB geloofde het wel. Alles nog voor om te spelen en hopen dat Til dan weer fit is, dan heb je in ieder geval 1 extra optie op je bank. Want vandaag kon je niks brengen en dat is toch wel erg zonde.
- StratumZuid
- Vedette
Wel fijn trouwens in de CL geen KNJB
- These users thanked the author StratumZuid for the post:
- Standbeeld
alles van goud
alles van goud
-
- Legende
Dortmund zette goed druk naar de zijkanten.trouwepsvfan wrote: ↑20 Feb 2024, 23:55 Viel mij idd ook op dat er heel weinig hoge ballen voor de goal zijn geslingerd terwijl we de beste kopper van de wereld daar hebben staan.
Er was bijna nooit ruimte om de voorzet te geven. in de 2e helft lagen er wellicht kansen maar Bakayoko hield de bal net wat te lang bij zich. De bal kwam dan wel bij Teze maar net een seconde te laat om nog een voorzet te kunnen geven.
-
- Legende
In het stadion vond ik het ook geen penalty. Alleen in de herhaling nu vindt ik het veel meer een twijfelgeval.johan derksen wrote: ↑20 Feb 2024, 23:28 Scheidsrechter op de Duitse tv zegt doodleuk dat hij m waarschijnlijk ook gegeven had. Op Bild.de vond de scheidsrechter t ook n penalty.
Hij speelt overduidelijk de bal. Die bal is daarna nog in een best kansrijke positie voor Tillman. Maar omdat Tillman onderuit geschoffeld wordt kan hij er niet meer bij. Denk dat het volgens de regels best wel eens een penalty kan zijn.