PSV - Borussia Dortmund I Champions League (20/02/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
iam
International
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man

Juancho wrote: 21 Feb 2024, 14:48
TomPSV wrote: 21 Feb 2024, 14:05 Voor mijn gevoel komt er vrijwel alleen sfeer vanaf Oost en vak ZZ
Oost is ook een iets te groot begrip wat mij betref. Het middelste deel van die tribune maakt sfeer, hoeveel man/vrouw zou dat zijn? 100? Alle mensen daarom heen zie ik amper mee doen eigenlijk (wij zitten op TT). Tis zeker niet zo dat de hele oost tribune een sfeertribune is ofzo. Wel jammer natuurlijk, maar een ieder beleeft voetbal op zijn eigen manier natuurlijk.
Hoe komt het eigenlijk dat het veranderd is? Toen ik nog 'jong' was was Oost juist vooral die hele linkerkant. Midden/rechts hoorde je toen bijna niet. Nu is het eigenlijk alleen dat zwarte plukje in 't midden wat nog zingt. S/T of dat hoekje iig op west was toendertijd ook nog een sfeertribune maar dat zie je nu ook nooit meer zingen. Ouderdom op oost ofzo van mensen die toen jong waren en nu geen zin meer hebben om sfeer te maken maar nog wel de scc daar willen behouden neem ik aan?
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Josef Dettelbacher wrote: 21 Feb 2024, 15:00
SKERLA wrote: 21 Feb 2024, 13:20

Kan hier gewoon geen rode kaart voor worden gegeven? :wonder:
Volgens mij is deze gast ook een Ajacied
Dat zou zijn nepheid wel verklaren in ieder geval.
Josef Dettelbacher
Legende

SKERLA wrote: 21 Feb 2024, 15:16
Josef Dettelbacher wrote: 21 Feb 2024, 15:00

Volgens mij is deze gast ook een Ajacied
Dat eerste filmpje op z'n account verraadt het
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
SKERLA
Legende

Josef Dettelbacher wrote: 21 Feb 2024, 15:20
SKERLA wrote: 21 Feb 2024, 15:16

Ik heb het niet gezien en ik ga het ook niet kijken.
Josef Dettelbacher
Legende

SKERLA wrote: 21 Feb 2024, 15:21
Josef Dettelbacher wrote: 21 Feb 2024, 15:20

Het is een bezoek aan Ajax PSV (5-0), waarbij hij uit de trein tussen de Ajacieden naar het stadion loopt, en tussen de Ajacieden gaat zitten om de wedstrijd te kijken
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
SKERLA
Legende

Josef Dettelbacher wrote: 21 Feb 2024, 15:32
SKERLA wrote: 21 Feb 2024, 15:21

Het is een bezoek aan Ajax PSV (5-0), waarbij hij uit de trein tussen de Ajacieden naar het stadion loopt, en tussen de Ajacieden gaat zitten om de wedstrijd te kijken
:dus:
JChovanec
Meervoudig international

RPSV94 wrote: 21 Feb 2024, 13:59
JChovanec wrote: 21 Feb 2024, 13:52

Precies, naast mij zaten (west) gisteren een man of 4 lekker mee te zingen wat er op.Oost werd gezongen. Zaten blijkbaar normaal.ergens anders ivm Uefa die plaatsen had opgeëist. Hoor ik schuin achter mij "blij als de vaste supporters weer op die stoelen zitten, kan je tenminste rustig voetbal kijken" . :wall:
Ligt het aan mij of is West sowieso maar een tamme bedoeling? Heb daar 2 jaar geleden tegen Kopenhagen gezeten, voelde een beetje alsof ik in een ander stadion zat. Kan ook gewenning van mijn normale plek zijn, maar vond het echt niet voor herhaling vatbaar om daar nog een keer te gaan zitten.
Is inderdaad wat tam, je hebt wat kleine groepjes en eenlingen die wel willen zingen heb ik het idee, maar ik begrijp ook wel dat als de rest om je heen stil blijft de lol er ook gauw af is.
Misschien ook op west een stuk reserveren voor wat sfeermakers, al zal dat in de praktijk lastig worden in verband met huidige vaste plaatsen.
Zelf vind ik staand voetbal kijken het leukste.
  • These users thanked the author JChovanec for the post:
    DonyellMalen
    trouwepsvfan
    Vedette

JChovanec wrote: 21 Feb 2024, 16:43
    RPSV94 wrote: 21 Feb 2024, 13:59

Ligt het aan mij of is West sowieso maar een tamme bedoeling? Heb daar 2 jaar geleden tegen Kopenhagen gezeten, voelde een beetje alsof ik in een ander stadion zat. Kan ook gewenning van mijn normale plek zijn, maar vond het echt niet voor herhaling vatbaar om daar nog een keer te gaan zitten.
    Is inderdaad wat tam, je hebt wat kleine groepjes en eenlingen die wel willen zingen heb ik het idee, maar ik begrijp ook wel dat als de rest om je heen stil blijft de lol er ook gauw af is.
    Misschien ook op west een stuk reserveren voor wat sfeermakers, al zal dat in de praktijk lastig worden in verband met huidige vaste plaatsen.
    Op west zitten ook gewoon heel veel mensen die al 30+ jaar naar PSV gaan (zoals mijn ouders). Misschien moeten we daar ook eens respect voor hebben ipv dat we mensen alleen meten langs de lat van meezingen.
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 3):
    Jur1913VoijkeDE MADERA 76
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    DonyellMalen
    Legende

:lover:

• These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 2):
    JChovanecAad1913
    JChovanec
    Meervoudig international

trouwepsvfan wrote: 21 Feb 2024, 16:45
    JChovanec wrote: 21 Feb 2024, 16:43

Op west zitten ook gewoon heel veel mensen die al 30+ jaar naar PSV gaan (zoals mijn ouders). Misschien moeten we daar ook eens respect voor hebben ipv dat we mensen alleen meten langs de lat van meezingen.
    Zeker moet je.daar respect voor hebben, ik zie in heel de.discussie dan ook niets terug wat niet respectvol is naar die groep. Het is wat anders als.supporters iets "tegen" zingen hebben, dat vind ik bijzonder in een stadion.
    Ittot
    Internationale topspeler

Zijn er meer mensen die zich irriteren aan de media mbt deze wedstrijd?

Ik krijg het idee dat het met name gaat over een discutabele penalty en niet over het feit dat een Nederlandse club in de achtse finale de tegenstander voetballend de wil oplegt en verdiende om te winnen. Het AD kopt met geLuukig PSV. Terwijl we een klasse beter speelden.

Ze vergeten ook allemaal dat Dortmund enorm gematst is met het niet krijgen van meerdere gele en 2e gele kaarten. Wordt nergens besproken of benoemd. Alleen de penalty.

Ik heb het idee dat als Ajax deze wedstrijd gespeeld zou hebben dat het zou gaan over de voetballende dominantie van Ajax die zichzelf niet beloond heeft en de penalty zou een soort voetnoot zijn.

Fucking irritant.
  • These users thanked the author Ittot for the post (total 3):
    InsiderParrotTijnJoJo
    MaartenV
    Nationale topspeler

De pot nog een keer zonder de spanning teruggekeken.

Benitez - top op de lijn. Bij hoge ballen passief, niet al te best.
    Teze - voor mij De verrassing van het seizoen, heel snel en fysiek. Speelde heel volwassen en troefde malen mooi een aantal keer af. een heel scherpe voorzet die net niet goed viel.
    Boscagli - heel sterk in de tandem met schouten. Aantal geweldige passes.
    Schouten - man of the match wat mij betreft. Soeverein.
    Veerman - zijn beste pot op hoog niveau. Met het spel voor zich kon hij lekker voetballen. Verdedigend wel wat twijfelachtige dingen gezien maar werd gelukkig niet afgestraft.
    Saibari - wisselend. Te vaak net niet of net te langzaam in zijn handelen.
    Tillman - ongelukkige wedstrijd. Gigakans moet erin. Spoedcursus hoe scherm ik een bal af. Moet wel gezegd dat hij tegen dit Dortmund de moeilijkste positie had in de zeer kleine ruimte met steeds een man in zijn nek. Qua jagen en terugverdedigen gewerkt als een dolle. Til+.
    Lozano - steeds dezelfde beweging en hij werkte vaak. De pass op de Jong waar vervolgens de penalty uit volgde was geweldig. Uiteindelijk te veel net niet. Paar keer terug moeten leggen. En flirtte doorlopend opzichtig met een 2e geel de 1e helft.
    Die rechtsback van Dortmund is aan hun zijde de grootste liability. Hopelijk dezelfde match up in Dortmund.
    Baka - niet al te best. Met teveel verkeerde keuzes (verkeerd of te langzaam afjagen, te veel treuzelen om nog de voorzet te kunnen geven). Hij had het allemaal goed kunnen maken met die actie waarbij hij mooi kapte maar helaas zwak schoot. Het blijft af en toe ergerlijk hoe hij het niet ziet of anticipeert.
    De Jong - Sterk met de weinige ballen die hij kreeg. Had een assist op zijn naam moeten hebben natuurlijk. Tergend dat steeds die voorzet net niet bij zijn voeten belandde omdat er weer net iemand tussen zat.

In zijn algemeenheid. Verdedigend stond het veel veel beter dan begin dit seizoen verwacht kon worden met deze selectie. Passende verdediging en middenveld sterk. Het viel nogal op dat onze mannen heel veel moeite hadden om ballen aangespeeld te krijgen met een man in de rug. Niet alleen Tillman, maar ook Saibari, Baka, Luuk, Dest. Het is blijkbaar nogal wat anders of je die Dortmunders in je rug hebt dan wat Heraclieden of Feyenoorders. Daar ligt wel de kracht van dit Dortmund... centraal goed staan en loeren op die overname omdat ze een aantal padjakkers hebben die je niet in je rug wil hebben. En dan in een paar tikken naar de goal.
    Onze buitenspelers waren het net niet gisteren. Damn ik zou graag Lang tegen die links of rechtsback zien...die draait ze helemaal dol :-(.

Hoe dan ook PSV sterker,.en verdedigend goed. In Dortmund weer met Schouten centraal, hoef je niet bang voor ze te zijn en zullen we meer ruimte krijgen.
  • These users thanked the author MaartenV for the post (total 2):
    SKERLATijn
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

JChovanec wrote: 21 Feb 2024, 16:49
    trouwepsvfan wrote: 21 Feb 2024, 16:45

Zeker moet je.daar respect voor hebben, ik zie in heel de.discussie dan ook niets terug wat niet respectvol is naar die groep. Het is wat anders als.supporters iets "tegen" zingen hebben, dat vind ik bijzonder in een stadion.
    Na ja. Respect voor het feit dat die mensen al jarenlang elke zaterdagavond een leuk uitje hebben? Lijkt me niet nodig. En er zijn er zat die inderdaad liever rustig een wedstrijd kijken en komen om vermaakt te worden ipv achter de ploeg te gaan staan en ze vooruit te jagen. Er zit wat mij betreft bij ons in het stadium te veel vulling en te weinig echte support waar de ploeg wat aan heeft.
    loginnaam
    Internationale topspeler

Ittot wrote: 21 Feb 2024, 17:11 Zijn er meer mensen die zich irriteren aan de media mbt deze wedstrijd?

Ik krijg het idee dat het met name gaat over een discutabele penalty en niet over het feit dat een Nederlandse club in de achtse finale de tegenstander voetballend de wil oplegt en verdiende om te winnen. Het AD kopt met geLuukig PSV. Terwijl we een klasse beter speelden.

Ze vergeten ook allemaal dat Dortmund enorm gematst is met het niet krijgen van meerdere gele en 2e gele kaarten. Wordt nergens besproken of benoemd. Alleen de penalty.

Ik heb het idee dat als Ajax deze wedstrijd gespeeld zou hebben dat het zou gaan over de voetballende dominantie van Ajax die zichzelf niet beloond heeft en de penalty zou een soort voetnoot zijn.

Fucking irritant.
    Nee, ik erger me niet aan de media mbt deze wedstrijd, ben zelfs blij met VI die meerdere Pro-artikelen met analyses over de wedstrijd heeft. En qua gele kaarten heb ik ook niet zoveel te klagen, de scheids had Dortmund wat eerder een eerste gele kaart kunnen geven na een paar overtredingen die wel vergelijkbaar waren met de overtreding waarvoor hij Lozano gerl gaf, maar dat hij Dortmund erg heeft gematst door geen 2e gele kaarten te geven, heb ik niet gezien. Vond dat wij over het algemeen niet echt te klagen hadden over deze scheidsrechter.
  • These users thanked the author loginnaam for the post:
    Menno1
    JChovanec
    Meervoudig international

BadShaker wrote: 21 Feb 2024, 17:53
    JChovanec wrote: 21 Feb 2024, 16:49

Na ja. Respect voor het feit dat die mensen al jarenlang elke zaterdagavond een leuk uitje hebben? Lijkt me niet nodig. En er zijn er zat die inderdaad liever rustig een wedstrijd kijken en komen om vermaakt te worden ipv achter de ploeg te gaan staan en ze vooruit te jagen. Er zit wat mij betreft bij ons in het stadium te veel vulling en te weinig echte support waar de ploeg wat aan heeft.
    Van 65+ kan ik het wel begrijpen als ze niet meer meezingen.
    DonyellMalen
    Legende

Trots.

Image

Team dit hé.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    Koenjo
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

Echt een goeie ploeg ja. Jammer van de vleugels. We hebben onszelf vleugellam gemaakt. Toch denk ik dat we hem eruit gaan trekken over drie weken.
    DonyellMalen
    Legende

Op die foto mis je met name Noa, die had nu waanzinnig veel kunnen toevoegen. Maargoed, het zij zo.
    Ittot
    Internationale topspeler

loginnaam wrote: 21 Feb 2024, 17:55
    Ittot wrote: 21 Feb 2024, 17:11 Zijn er meer mensen die zich irriteren aan de media mbt deze wedstrijd?

Fucking irritant.
    Nee, ik erger me niet aan de media mbt deze wedstrijd, ben zelfs blij met VI die meerdere Pro-artikelen met analyses over de wedstrijd heeft. En qua gele kaarten heb ik ook niet zoveel te klagen, de scheids had Dortmund wat eerder een eerste gele kaart kunnen geven na een paar overtredingen die wel vergelijkbaar waren met de overtreding waarvoor hij Lozano gerl gaf, maar dat hij Dortmund erg heeft gematst door geen 2e gele kaarten te geven, heb ik niet gezien. Vond dat wij over het algemeen niet echt te klagen hadden over deze scheidsrechter.
    Fijn dat jij je niet geërgerd hebt aan de media. De scheids floot goed, zeker bij het penalty moment :), maar na de gele kaart van Lozano waren er minimaal 3 vergelijkbare overtredingen waar er geen geel voor werd gegeven. Waaronder 1 keer Schlotterbeck oid die al een gele kaart had. Het is nou ook niet zo dat wij de scheids mee hadden als je dat bedoelt.
    Ook op VI gaat de helft vd artikelen over het penalty moment. Ook de titel van de samenvatting bevat de "betwiste" penalty.
    Het is voor mij simpel. PSV was echt beter dan Dortmund, we verdienden te winnen en controleerden grotendeels de wedstrijd. Dan mag daar van mij veel meer de nadruk op liggen dan het beeld te schetsen dat PSV alleen door geluk (ivm de penalty) gelijk heeft gespeeld. Daarmee doe je ons tekort. Dortmund is misschien geen City maar ook geen kattenpis. Op alle statistieken domineerden we Dortmund. Als je alle headlines en artikelen leest en de analisten beluisterd krijg je dat beeld totaal niet. Behalve dan vd Doelen.

Een heel goed voorbeeld was dat Veerman zelf het gevoel had dat PSV veel beter was maar door de vraagstelling vd interviewer zichzelf bijna ging verdedigen dat hij dat vond.
  • These users thanked the author Ittot for the post:
    JoJo
    loginnaam
    Internationale topspeler

Ittot wrote: 21 Feb 2024, 19:05
    loginnaam wrote: 21 Feb 2024, 17:55

Fijn dat jij je niet geërgerd hebt aan de media. De scheids floot goed, zeker bij het penalty moment :), maar na de gele kaart van Lozano waren er minimaal 3 vergelijkbare overtredingen waar er geen geel voor werd gegeven. Waaronder 1 keer Schlotterbeck oid die al een gele kaart had. Het is nou ook niet zo dat wij de scheids mee hadden als je dat bedoelt.
    Ook op VI gaat de helft vd artikelen over het penalty moment. Ook de titel van de samenvatting bevat de "betwiste" penalty.
    Het is voor mij simpel. PSV was echt beter dan Dortmund, we verdienden te winnen en controleerden grotendeels de wedstrijd. Dan mag daar van mij veel meer de nadruk op liggen dan het beeld te schetsen dat PSV alleen door geluk (ivm de penalty) gelijk heeft gespeeld. Daarmee doe je ons tekort. Dortmund is misschien geen City maar ook geen kattenpis. Op alle statistieken domineerden we Dortmund. Als je alle headlines en artikelen leest en de analisten beluisterd krijg je dat beeld totaal niet. Behalve dan vd Doelen.

Een heel goed voorbeeld was dat Veerman zelf het gevoel had dat PSV veel beter was maar door de vraagstelling vd interviewer zichzelf bijna ging verdedigen dat hij dat vond.
    https://www.vi.nl/pro/analyse/dubbele-p ... mund-bloot

https://www.vi.nl/pro/hoop-op-sprookjes ... el-groeien

https://www.vi.nl/pro/analyse/deze-omze ... p-dortmund

https://www.vi.nl/pro/analyse/vijf-keer ... y-schouten

Allemaal positieve artikelen die focussen op wat we goed deden en dat we nog lang niet uitgeschakeld zijn. Dat een samenvattend artikel puur over het resultaat van de wedstrijd zelf de penalty als headline heeft, is niet raar. Die heeft gewoon de gelijkmaker opgeleverd en zelfs onze eigen spelers betwijfelden of het wel een penalty moest zijn. Je moet je gewoon wat minder van de media aantrekken en vooral genieten wat we nu doen. Dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt.
  • These users thanked the author loginnaam for the post (total 2):
    Menno1O Goleiro Grande
    Ronaldio
    Meervoudig international

Fucking irritant.

Dat zal nooit veranderen.
    Nergens zo rancuneus als in West-Nederland. Die mensen verlangen vooral naar erkenning voor hun eigen clubs.

Als dat niet lukt haken ze af. Dan hebben ze andere dingen te doen. Kijken ze tennis i.p.v. voetbal, zoals van Basten.
  • These users thanked the author Ronaldio for the post:
    Tijn
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

slowflow wrote: 20 Feb 2024, 20:42 Het spijt me mannen dacht echt dat Boskamp en Sneijder aan het voorbeschouwen waren

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... rgaan.html

Sneijder is wel aan t nabeschouwen. Wat een zuurpruim weer. Een carrière die slechts in 2010 de glans kreeg die het zo’n 12 jaar had moeten hebben, op je 28e al gelukzalig uitbuiken aan de Bosporus, vervolgens laveloos een Suzuki van een bejaard echtpaar in Zuilen onderpissen en 30 kilo later zit je in een XXL colbert alles en iedereen af te kraken die of wat onderwerp van gesprek is. Wat een zielige droeftoeter is deze man geworden zeg!
  • These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
    Koenjo
    ruuddevil
    Legende

Ik vond de reacties ook enigszins vreemd. Zo’n Sneijder die zegt in de volgende ronde vliegen deze ploegen er uit. We hebben het over de 1/8 finale CL en hebben Nederland uitstekend vertegenwoordigd. Als nu je lat ligt op dat we in de 1/4 finale even iedereen van de mat spelen dan is je referentiekader niet realistisch. Bij Sneijder heeft dat er voornamelijk mee te maken dat hij zelf bevestiging zoekt van zijn vergane glorie. Van Basten daarentegen is gewoon zuur.
    TomPSV
    Legende

Sneijder en Van Basten hebben voor topclubs in Europa gespeeld en leggen het daardoor waarschijnlijk langs die meetlat. Totaal onrealistisch natuurlijk en het is al ontzettend knap wat PSV laat zien met het budget dat we hebben en het voetbal dat we spelen. Iets meer realiteitsbesef kunnen de heren wel gebruiken.
  • These users thanked the author TomPSV for the post (total 4):
    TijnruuddevilYkhimLeon77M
    Robson de Souza
    Vedette

TomPSV wrote: 22 Feb 2024, 07:14 Sneijder en Van Basten hebben voor topclubs in Europa gespeeld en leggen het daardoor waarschijnlijk langs die meetlat. Totaal onrealistisch natuurlijk en het is al ontzettend knap wat PSV laat zien met het budget dat we hebben en het voetbal dat we spelen. Iets meer realiteitsbesef kunnen de heren wel gebruiken.
    Inderdaad, en buiten dat, als je gisteren Napoli-Barcelona zag of een week eerder Lazio-Bayern dan is er ook in een volgende ronde van alles mogelijk.
  • These users thanked the author Robson de Souza for the post:
    Koenjo
    Post Reply