PCGC wrote: ↑13 Apr 2021, 00:39
Revolinho wrote: ↑12 Apr 2021, 22:18
Ok!
Wat gaat er komende zomer allemaal gebeuren. Dit is mijn lijstje:
Bruma - 4 miljoen > hoef je niet te vervangen
Doan - 2,5 miljoen > hoef je niet te vervangen
Gutierrez - 3,5 miljoen > hoef je niet te vervangen
Sadilek - 1 miljoen > hoef je niet te vervangen
Rigo - 1 miljoen > hoef je niet te vervangen
Baumgartl - 4 miljoen > Alderweireld
Luckassen - 1 miljoen > Kim
Dumfries - 15 miljoen > nieuwe RB
Malen - 30 miljoen > nieuwe spits
Ihattaren - 7 miljoen > Berghuis
Mvogo > Drommel
Fein > van Ginkel
Ik zie PSV met bovenstaand lijstje dus bijna 70 miljoen ophalen, mits John het goed doet. Dat is potverdikkie toch een mooi bedragje om de ploeg direct te versterken. Nieuwe RB, extra CV’s, extra top-middenvelder en nieuwe spits.
Je mag blij zijn als we (laten we uitgaan van 70 miljoen wat al niet gaat gebeuren, want ik heb nog nooit 10+ selectiespelers tegelijk zien vertrekken), na aftrek van alle kosten , belastingen, fees en wat er terug in de club gaat, 20-25 miljoen overhouden om te investeren.
Ik vind dit een vrij normaal lijstje. Mvogo en Fein zijn huur. Ihattaren mag weg. Malen en Dumfries zijn de cashcows voor komende zomer. Baumgartl mocht vorig seizoen al weg. Rigo speelt in Jong. Sadilek speelt al niet bij ons. Guti zie ik evt nog wel blijven maar met Van Ginkel en Thomas heb je in principe al twee spelers voor die positie op de bank. Luckassen, Sadilek, Doan en Bruma spelen nu al niet bij ons. Dus ik vind dit geen 10 selectiespelers, aan pure selectiespelers die we nu beschikbaar hebben zijn het er 7, waarvan er dus al 2 huur zijn dus eigenlijk verkoop je slechts 5 spelers die op dit moment ook in de selectie zitten.
Afgelopen seizoen vertrokken met Lammers, Zoet, Hendrix, Afellay, Ruijter, Schwaab al 6 selectiespelers waarbij je ook nog Mitroglou en Rodriguez hebt waarvan de huur afliep en verhuurden we een hele rits spelers (Luckassen, Bruma, Rigo, Sadilek, Doan, daarvan waren de laatste 4 vorig seizoen ook gewoon volwaardige selectiespelers). Het seizoen daarvoor vertrokken met Lozano, Bergwijn, De Jong, Angeliño, Pereiro, Behich, Ramselaar, Sainsbury en Room ook 9 selectiespelers (en einde huur Lato wat ook een selectiespeler was), waarbij er ook weer een stel verhuurd werden als Jurjus, Rigo, Mauro, Romero en Zoet. (Ja, wel verspreid over twee transferwindows, maar dit is al een stuk meer dan de 5 uit het lijstje van Revolinho)
Kan er wel lacherig gedaan worden om het lijstje van Revolinho, maar de recente geschiedenis toont aan dat dit helemaal geen raar lijstje is. De som van vertrokken spelers in 19/20 was 92mil (met cashcows Lozano en Bergwijn). Afgelopen zomer was de som veel lager aangezien je toen alleen Lammers voor 9mil verkocht en de rest was niet meer dan 2mil. Dus als je vergelijkt met 19/20 en je rekent voor Malen en Dumfries om en nabij de 50-60mil totaal aan inkomsten (want Malen kan weleens meer opleveren) dan is die 70mil al helemaal niet raar. Sommigen zitten wat aan de hoge kant qua verkoop (Baumgartl en Guti bijv), maar hij heeft bijv. Rosario niet meegerekend die ik best voor zo'n 8-10mil weggebracht zie worden door Raiola.
Vooral het opvallende uit het lijstje blijf ik de roep om Berghuis vinden, waar gaat hij spelen dan? Gaat Gakpo of Götze plek voor hem maken? Hoop het toch van niet.