Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
FritskePhilips
Nationale topspeler

Massimo wrote: 11 Apr 2021, 11:08 Ik vind Van Aanholt goed genoeg voor PSV en zou hier prima passen. Alleen met Max in de gelederen totaal geen prioriteit.
Eens. Maar indien een buitenlandse club met een bod richting 20-25 miljoen gaat, vind ik dat we de 2 transfers in gang moeten gaan zetten en zsm afronden.

Je blijft vergelijkbare kwaliteit in huis houden, maar financiële impact om op andere posities door te selecteren.
Revolinho
Internationale topspeler

Ok!

Wat gaat er komende zomer allemaal gebeuren. Dit is mijn lijstje:

Bruma - 4 miljoen > hoef je niet te vervangen
Doan - 2,5 miljoen > hoef je niet te vervangen
Gutierrez - 3,5 miljoen > hoef je niet te vervangen
Sadilek - 1 miljoen > hoef je niet te vervangen
Rigo - 1 miljoen > hoef je niet te vervangen
Baumgartl - 4 miljoen > Alderweireld
Luckassen - 1 miljoen > Kim
Dumfries - 15 miljoen > nieuwe RB
Malen - 30 miljoen > nieuwe spits
Ihattaren - 7 miljoen > Berghuis
Mvogo > Drommel
Fein > van Ginkel

Ik zie PSV met bovenstaand lijstje dus bijna 70 miljoen ophalen, mits John het goed doet. Dat is potverdikkie toch een mooi bedragje om de ploeg direct te versterken. Nieuwe RB, extra CV’s, extra top-middenvelder en nieuwe spits.
Joenepsv
Legende

Revolinho wrote: 12 Apr 2021, 22:18 Ok!

Mvogo > Drommel
Fein > van Ginkel

Ik zie PSV met bovenstaand lijstje dus bijna 70 miljoen ophalen, mits John het goed doet. Dat is potverdikkie toch een mooi bedragje om de ploeg direct te versterken. Nieuwe RB, extra CV’s, extra top-middenvelder en nieuwe spits.
Je verwachte transfer opbrengst klopt niet. Zo zal Doan minimaal zes miljoen opleveren als Bielefeld niet degradeert en anders staan de Duitse clubs in de rij. En bij een bod van 30 miljoen op Malen krijgen ze zijn linkerschoen met een handtekening. En bij Rico staat de komma verkeerd. Dat moet 1,0 zijn. Er is geen club die daar meer dan een zak sinasappels voor gaat geven.

Verder zijn dit wel de te verwachten vertrekkers grotendeels al zie ik nog toekomst voor Sadilek en mag Rosario aan dit lijstje worden toegevoegd.
StratumZuid
Vedette

Laatste kans voor John
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Ardbeg
Mister PSV

Mvogo > Drommel
Fein > van Ginkel

70 miljoen

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
loginnaam
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 12 Apr 2021, 23:38

Mvogo > Drommel
Fein > van Ginkel

70 miljoen

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Wat is er zo te lachen aan die 70 miljoen? Te veel? Of te weinig?
PCGC
Vedette

Mvogo > Drommel
Fein > van Ginkel

Je weet dat we nooit, en nu helemaal niet, de gehele transferopbrengst kunnen herinvesteren he.

Je mag blij zijn als we (laten we uitgaan van 70 miljoen wat al niet gaat gebeuren, want ik heb nog nooit 10+ selectiespelers tegelijk zien vertrekken), na aftrek van alle kosten , belastingen, fees en wat er terug in de club gaat, 20-25 miljoen overhouden om te investeren.

Iemand de ontwikkeling van Jordy de Wijs in de gaten gehouden? Zou dat ons nieuwe monster in de achterhoede kunnen zijn? Is in ieder geval wel een echte CV, maar had in de tijd bij PSV moeite om met veel ruimte in de rug te spelen. Maar dat deden ze afgelopen wedstrijd bij QPR ook (even de samenvatting gekeken), daar speelde hij als CV en had steun van zijn 2 controlerende middenvelders, hetzelfde als bij ons.
#FreeGeneratie4
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat je voor Ihatteren, Bruma, Doan, Luckassen, Rigo, Gutierrez best 20-25 miljoen kan ophallen. Malen voor 35 en Dumfries voor 15: dan heb je 70-75 miljoen.

Daarvan moet 25 miljoen naar het financiele gat wat we hebben dankzij Corona en het traditionele te kort: hou je 50 over: daar mag je normaal gesproken de helft van investeren; dus 25 miljoen voor transfers inderdaad.

Wat wel interessant is, is dat als die gasten allemaal gaan, dat er aardig wat grootverdieners bij zitten. Bruma, Baumgartl, Doan, Malen en Dumfries zullen nu bovenaan al staan en Ihatteren en Gutierrez zullen ook een aardige boterham verdienen. Dus kwa salaris kan je wel aardig wat ruimte creeren voor bijvoorbeeld een paar goede huurlingen of transfervrije opties.

Zelf hoop ik dat we Max voor 15 kunnen verkopen en kunnen vervangen door van Aanholt. Niks tegen Max, maar je haalt een gratis vervanger die even goed is. Zeg maar zoals Twente nu Unnerstall gratis haalt en hun keeper (helaas) aan ons verkoopt: doe je goede zaken mee.
Joenepsv
Legende

Ben ik de enige die een transfersom van minimaal boven de 40 miljoen verwacht voor Malen? Ik vind hem een hele goede speler en een groot talent. Daar zal genoeg interesse voor zijn. Je zit dan weliswaar in corona tijd maar dat betekent niet dat we onze beste spelers voor een schijntje moeten verkopen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Rigo en Luckassen leveren niets op helaas. Bruma Guti Baumgartl en Sadilek zullen eerder verhuurd dan verkocht worden ben ik bang. Voor elke van die gasten ben je afhankelijk want die zullen niet op basis van een hoog potentieel verkocht kunnen worden. Ik zou hier geen rekening houden met meer dan 2 a 3 miljoen.

Malen Dumfries Ihattaren en Rosario zijn de usual suspects om te gaan. En als Doan terug komt hoef je maar 3 spelers te halen en anders 4. 60 a 70 miljoen moet er toch wel in zitten en dan blijft er nog genoeg waarde op het veld en op de Herdgang over.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

PCGC wrote: 13 Apr 2021, 00:39

Mvogo > Drommel
Fein > van Ginkel

Je mag blij zijn als we (laten we uitgaan van 70 miljoen wat al niet gaat gebeuren, want ik heb nog nooit 10+ selectiespelers tegelijk zien vertrekken), na aftrek van alle kosten , belastingen, fees en wat er terug in de club gaat, 20-25 miljoen overhouden om te investeren.
Ik vind dit een vrij normaal lijstje. Mvogo en Fein zijn huur. Ihattaren mag weg. Malen en Dumfries zijn de cashcows voor komende zomer. Baumgartl mocht vorig seizoen al weg. Rigo speelt in Jong. Sadilek speelt al niet bij ons. Guti zie ik evt nog wel blijven maar met Van Ginkel en Thomas heb je in principe al twee spelers voor die positie op de bank. Luckassen, Sadilek, Doan en Bruma spelen nu al niet bij ons. Dus ik vind dit geen 10 selectiespelers, aan pure selectiespelers die we nu beschikbaar hebben zijn het er 7, waarvan er dus al 2 huur zijn dus eigenlijk verkoop je slechts 5 spelers die op dit moment ook in de selectie zitten.

Afgelopen seizoen vertrokken met Lammers, Zoet, Hendrix, Afellay, Ruijter, Schwaab al 6 selectiespelers waarbij je ook nog Mitroglou en Rodriguez hebt waarvan de huur afliep en verhuurden we een hele rits spelers (Luckassen, Bruma, Rigo, Sadilek, Doan, daarvan waren de laatste 4 vorig seizoen ook gewoon volwaardige selectiespelers). Het seizoen daarvoor vertrokken met Lozano, Bergwijn, De Jong, Angeliño, Pereiro, Behich, Ramselaar, Sainsbury en Room ook 9 selectiespelers (en einde huur Lato wat ook een selectiespeler was), waarbij er ook weer een stel verhuurd werden als Jurjus, Rigo, Mauro, Romero en Zoet. (Ja, wel verspreid over twee transferwindows, maar dit is al een stuk meer dan de 5 uit het lijstje van Revolinho)

Kan er wel lacherig gedaan worden om het lijstje van Revolinho, maar de recente geschiedenis toont aan dat dit helemaal geen raar lijstje is. De som van vertrokken spelers in 19/20 was 92mil (met cashcows Lozano en Bergwijn). Afgelopen zomer was de som veel lager aangezien je toen alleen Lammers voor 9mil verkocht en de rest was niet meer dan 2mil. Dus als je vergelijkt met 19/20 en je rekent voor Malen en Dumfries om en nabij de 50-60mil totaal aan inkomsten (want Malen kan weleens meer opleveren) dan is die 70mil al helemaal niet raar. Sommigen zitten wat aan de hoge kant qua verkoop (Baumgartl en Guti bijv), maar hij heeft bijv. Rosario niet meegerekend die ik best voor zo'n 8-10mil weggebracht zie worden door Raiola.

Vooral het opvallende uit het lijstje blijf ik de roep om Berghuis vinden, waar gaat hij spelen dan? Gaat Gakpo of Götze plek voor hem maken? Hoop het toch van niet.
Magnus
Meervoudig international

11 Sir Tinus wrote: 13 Apr 2021, 07:20 Rigo en Luckassen leveren niets op helaas.
Ik denk Rigo inderdaad niet, maar Luckassen wel een minimale transfersom. Heeft nog een 2-jarig contract, en speelt nu vrijwel elke wedstrijd in Turkije, en schijnt het nog goed te doen ook. Als Kasimpasa hem wil houden, zullen ze komende zomer wel een bescheiden transfersommetje over maken voor hem.
OnsPSV
Meervoudig international

Zou Drommel een voorbode zijn op een vroege transferwindow door John? Of is het gewoon, omdat de keeper nu al rond moet zijn en de kans zich voordeed?

Kort gezegd: kunnen we de komende maanden al nieuwe transfer verwachten?
ShovingNE2
Site Admin

3,5 miljoen, zonder doorverkoop en zonder bonussen. Nou, toen ik berichten las dat Twente 6,5 miljoen vroeg dacht ik dat PSV wel deels Twente tegemoet zou komen. Gewoon een take or leave it bod neergelegd door John dus. En Twente moest buigen. Helemaal goed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sensation
Lid scoutingsteam

OnsPSV wrote: 13 Apr 2021, 08:58 Zou Drommel een voorbode zijn op een vroege transferwindow door John? Of is het gewoon, omdat de keeper nu al rond moet zijn en de kans zich voordeed?

Kort gezegd: kunnen we de komende maanden al nieuwe transfer verwachten?
Zal denk ik ook afhankelijk zijn van hoe de uitgaande transfers gaan lopen. Ik denk dat hier best wel vaart in zal komen als de EK-selectie bekend wordt en Malen en Dumfries daarin zitten. Dan zullen er echt wel clubs zijn die wanhopig biedingen gaan doen omdat ze bang zijn dat als ze een goed EK spelen dat er een stijging in de prijs komt en meer clubs geïnteresseerd raken. Stiekem hoop ik ook dat beiden voor het EK voor een mooi bedrag verkocht worden omdat ik iig voor Malen weinig speeltijd verwacht. En ik heb ook weinig verwachtingen van de prestaties van NL wat zijn weerslag zal hebben op de spelers die zichzelf in de etalage hadden willen voetballen.
Ardbeg
Mister PSV

Mvogo > Drommel
Fein > van Ginkel

Je weet dat we nooit, en nu helemaal niet, de gehele transferopbrengst kunnen herinvesteren he.

Ik was in slaap gevallen maar PCGC legt goed uit waarom we nooit 70 kunnen gaan uitgeven!
ShovingNE2
Site Admin

Eens met [mention]PCGC[/mention] hierin. Ik vind ook dat we echt niet meer dan 20-25 miljoen hoeven uit te geven. Je moet alleen als scouting/td creatiever worden en dat mag je na een coronajaar best eisen vind ik.

Daar stat dan wel tegenover dat je mogelijk voor de eerste voorronde CL niet je gewenste versterkingen binnen hebt omdat niet alle spelers die je echt beter maken dan al besluiten nemen. Het wordt puzzelen en schaken op meerdere borden.
Sensation
Lid scoutingsteam

Sensation wrote: 13 Apr 2021, 08:22

Ik vind dit een vrij normaal lijstje. Mvogo en Fein zijn huur. Ihattaren mag weg. Malen en Dumfries zijn de cashcows voor komende zomer. Baumgartl mocht vorig seizoen al weg. Rigo speelt in Jong. Sadilek speelt al niet bij ons. Guti zie ik evt nog wel blijven maar met Van Ginkel en Thomas heb je in principe al twee spelers voor die positie op de bank. Luckassen, Sadilek, Doan en Bruma spelen nu al niet bij ons. Dus ik vind dit geen 10 selectiespelers, aan pure selectiespelers die we nu beschikbaar hebben zijn het er 7, waarvan er dus al 2 huur zijn dus eigenlijk verkoop je slechts 5 spelers die op dit moment ook in de selectie zitten.

Afgelopen seizoen vertrokken met Lammers, Zoet, Hendrix, Afellay, Ruijter, Schwaab al 6 selectiespelers waarbij je ook nog Mitroglou en Rodriguez hebt waarvan de huur afliep en verhuurden we een hele rits spelers (Luckassen, Bruma, Rigo, Sadilek, Doan, daarvan waren de laatste 4 vorig seizoen ook gewoon volwaardige selectiespelers). Het seizoen daarvoor vertrokken met Lozano, Bergwijn, De Jong, Angeliño, Pereiro, Behich, Ramselaar, Sainsbury en Room ook 9 selectiespelers (en einde huur Lato wat ook een selectiespeler was), waarbij er ook weer een stel verhuurd werden als Jurjus, Rigo, Mauro, Romero en Zoet. (Ja, wel verspreid over twee transferwindows, maar dit is al een stuk meer dan de 5 uit het lijstje van Revolinho)

Kan er wel lacherig gedaan worden om het lijstje van Revolinho, maar de recente geschiedenis toont aan dat dit helemaal geen raar lijstje is. De som van vertrokken spelers in 19/20 was 92mil (met cashcows Lozano en Bergwijn). Afgelopen zomer was de som veel lager aangezien je toen alleen Lammers voor 9mil verkocht en de rest was niet meer dan 2mil. Dus als je vergelijkt met 19/20 en je rekent voor Malen en Dumfries om en nabij de 50-60mil totaal aan inkomsten (want Malen kan weleens meer opleveren) dan is die 70mil al helemaal niet raar. Sommigen zitten wat aan de hoge kant qua verkoop (Baumgartl en Guti bijv), maar hij heeft bijv. Rosario niet meegerekend die ik best voor zo'n 8-10mil weggebracht zie worden door Raiola.

Vooral het opvallende uit het lijstje blijf ik de roep om Berghuis vinden, waar gaat hij spelen dan? Gaat Gakpo of Götze plek voor hem maken? Hoop het toch van niet.
Kleine rectificatie in deze post van mij. Ik vind het lijstje van Revolinho nog steeds helemaal niet raar, maar die 70mil is idd nooit besteedbaar (had over dat stukje heen gelezen). Dat kunnen best de inkomsten zijn maar daar hou je zo'n 30mil van over. Nog steeds een prima potje mits we creatief gaan doen.
Het Kanon
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 13 Apr 2021, 10:00 Daar stat dan wel tegenover dat je mogelijk voor de eerste voorronde CL niet je gewenste versterkingen binnen hebt omdat niet alle spelers die je echt beter maken dan al besluiten nemen.
Als het zo gaat, dan hebben we dus niets geleerd van het Basel-fiasco. Er ligt 40 miljoen klaar voor CL deelnemers en we hebben al twee keer naast de pot gepist door het gepruts van John in de zomer van twee jaar geleden.
Ardbeg
Mister PSV

@Het Kanon: Er komt iets meer bij kijken dan enkel het gepruts van John de Jong. Van Bommel was ook aandeelhouder.
ShovingNE2
Site Admin

Nee. Maar jij hebt ook niets geleerd van Feyenoord aan de andere kant volgens mij. Man man man wat een geweldige snelle aankopen zeg. Moeten wij ook kunnen zo snel de selectie rond. Zouden ze Europees voetbal halen komend jaar denk je?

Als je denkt dat het eenvoudig is om voor 21 juli terwijl het EK nog aan de gang is je selectie helemaal rond te hebben dan stel je onrealistische eisen. Maar als dat de lat is die je neerlegt is later wel eenvoudig om kritiek te hebben. Onmogelijke doelstellingen neerleggen werkt dan prima.

Verder hadden we natuurlijk gewoon moeten winnen van Basel. Dat lag niet aan de kwaliteit van de selectie. Bergwijn was met zichzelf bezig en legde geen ballen breed bijvoorbeeld.
Het Kanon wrote: 13 Apr 2021, 10:08 Er ligt 40 miljoen klaar voor CL deelnemers en we hebben al twee keer naast de pot gepist door het gepruts van John in de zomer van twee jaar geleden.
In de afgelopen 20 jaar hebben Ajax en PSV allebei slechts 1x via de voorronde de groepsfase gehaald. Jij doet voorkomen alsof het makkelijk moet kunnen. Wat een onzin.
Magnus
Meervoudig international

20 jaar is zo nietszeggend als de opzet in die 20 jaar al een aantal keer veranderd is. Eigenlijk moet je pas tellen sinds de grote vier competities vier rechtstreekse plaatsen hebben, vanaf toen werd de kwalificatie via plek 2 weer makkelijker doordat we geen AC Milan of Tottenham meer kunnen loten in de kwalificatie.
Het Kanon
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 13 Apr 2021, 10:13 @Het Kanon: Er komt iets meer bij kijken dan enkel het gepruts van John de Jong. Van Bommel was ook aandeelhouder.
Van Bommel heeft het zeker slecht gedaan en het vorige seizoen was dramatisch slecht. Maar toch, toen we eenmaal een fatsoenlijke linksback in de gelederen hadden, haalden we onder Faber 13 uit 5, voordat de competitie stilgelegd werd. De selectie was veel te lang niet op orde.
Nee. Maar jij hebt ook niets geleerd van Feyenoord aan de andere kant volgens mij. Man man man wat een geweldige snelle aankopen zeg. Moeten wij ook kunnen zo snel de selectie rond. Zouden ze Europees voetbal halen komend jaar denk je?
Wat wil je dan? In een belangrijke voorronde wedstrijd tegen Dinamo Kiev Sambo of Tijn Daverveld voor de leeuwen gooien omdat de we nog twee weken moeten wachten op die ene buitenkans? Of Derrick Luckassen weer van stal halen zoals tegen Basel.
In de afgelopen 20 jaar hebben Ajax en PSV allebei slechts 1x via de voorronde de groepsfase gehaald. Jij doet voorkomen alsof het makkelijk moet kunnen. Wat een onzin.
Dit slaat de plank mis. De kwalificatie is sinds een jaar of drie compleet veranderd. Als PSV 2e wordt, loten we ploegen waar we ons mee kunnen meten. De tijd van Arsenal en Inter in de voorronde is niet meer.
Last edited by Het Kanon on 13 Apr 2021, 10:29, edited 2 times in total.
ShovingNE2
Site Admin

We hadden Dinamo Kiev of AA Gent vorig jaar geloot. Ook als je de selectie op orde hebt is dat geen zekerheidje. Werd ook geen laatste in de groep ondanks een hele zware loting met Juve en Barca.

Maar wat ik eerder zei: als de loting meevalt kan je het inderdaad halen.
Het Kanon wrote: 13 Apr 2021, 10:25 Wat wil je dan? In een belangrijke voorronde wedstrijd tegen Dinamo Kiev Sambo of Tijn Daverveld voor de leeuwen gooien omdat de we nog twee weken moeten wachten op die ene buitenkans? Of Derrick Luckassen weer van stal halen zoals tegen Basel.
Je geeft precies aan dat het niet zo eenvoudig is. Dat het puzzelen is. Gooi je alles op een voorronde en haal je snel spelers (voor 2 of 3 jaar)? Dan weet je nog niet of je de groepsfase haalt, maar je weet wel dat je je 4e of 5e keus haalt waar je 2 of 3 seizoenen mee vooruit moet. Met als gevolg dat je misschien wel een enorm kutseizoen tegemoet gaat omdat je niet Götze maar een Diemers of een Linssen hebt lopen.

Het is een enorme puzzel, maar pushen om klaar te zijn voor de eerste wedstrijd en dan de selectie rond te hebben is godsonmogelijk. Voordeel: onze tegenstanders hebben daar ook last van natuurlijk.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het probleem waarom het voor een NL club zo lastig om te overleven is de timing van de voorrondes. Ik denk dat als we een plan de campagne maken voor het NL voetbal te helpen dan zouden we daar best wel een voordeel kunnen hebben. Als PSV voorrondes in augustus moet spelen dan vind ik dat we in het weekend vrij moeten zijn bv. En als we in Europa moeten opdraven kunnen we ook best eens een weekend vrij krijgen. Dan zorgt je dat in de eerste 2 a 3 bekerrondes de EL league zijn vrijgesteld en tijdens de bekerrondes laat je die tegen elkaar spelen om in te halen.

Wat ik bedoelde met de timing heeft ook te maken met waar wij staan op de transfermarkt. Als clubs uit het hogere segment pas later op gang komen zullen ook de spelers op een later moment weggekocht worden. Wat je het liefst hebt is dat Dumfries voor het EK al verkocht is en dat je een budget hebt om mee te werken. Gelukkig heeft PSV het geld van Lammers nog liggen waardoor het bv nu al kon anticiperen ipv over een aantal maanden waar waarschijnlijk meer aan Drommel zou zijn getrokken.
Locked