Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Het Kanon
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 13 Apr 2021, 10:27
Je geeft precies aan dat het niet zo eenvoudig is. Dat het puzzelen is. Gooi je alles op een voorronde en haal je snel spelers (voor 2 of 3 jaar)? Dan weet je nog niet of je de groepsfase haalt, maar je weet wel dat je je 4e of 5e keus haalt waar je 2 of 3 seizoenen mee vooruit moet. Met als gevolg dat je misschien wel een enorm kutseizoen tegemoet gaat omdat je niet Götze maar een Diemers of een Linssen hebt lopen.
Dan gaat PSV maar wat verder om de nodige aankopen binnen te halen. CL is nodig nu. Dan kom je bij spelers die PSV als stap omhoog zien en die al aan kunnen haken. Die hebben we nodig om niet weer een jaar CL-niveau en CL inkomsten mis te lopen.

Diemers en Linssen zijn aankopen met de lege beurs. Zo koopt PSV niet meer in na Sibon en Feher. Een bijzonderheid als Götze is ook een eenmalige.
ShovingNE2
Site Admin

Dus nog tijdens het EK moet alles voor elkaar zijn volgens jou en iedereen moet op 1 juli aantreden zodat ze ook nog 3 weken voor het eerste duel getraind hebben met de groep. Als ze tenminste geen vakantie nodig hebben omdat ze nog maar net uit een zwaar seizoen komen doordat ze een EK spelen.

En je vindt dat haalbaar?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 13 Apr 2021, 13:26 Dus nog tijdens het EK moet alles voor elkaar zijn volgens jou en iedereen moet op 1 juli aantreden zodat ze ook nog 3 weken voor het eerste duel getraind hebben met de groep. Als ze tenminste geen vakantie nodig hebben omdat ze nog maar net uit een zwaar seizoen komen doordat ze een EK spelen.
We hoeven niet per se EK gangers te halen. Er ligt wel een kans om door middel van transfers eens een stap vooruit te zetten, ook al kost dat moeite.

Ik zou het zoeken in spelers met doorgroeimogelijkheden, de categorie aankopen waar PSV altijd goed in was. We kunnen niet weer met een elftal met lapmiddelen links en rechts de voorronde in gaan omdat we nog op de bijzondere versterking zitten te wachten (destijds wachtten we op Baumgartl en Toni Lato).

Als Dumfries gaat, kunnen we niet aan komen zetten met Sambo (die ik verder prima vind) die zijn debuut mag gaan maken. Of met Teze schuiven en Luckassen maar weer eens opstellen omdat speler A en speler B nog niet weten of ze naar PSV willen. Als Malen gaat, gaan we het niet even proberen met Fofana. We verloren van FC Basel omdat er een halfbakken verdediging stond en we zaten te wachten op die buitenkansen op de markt.
ShovingNE2
Site Admin

Tja, daar denken wij anders over. Ik wacht liever drie weken langer op een betere versterking dan een mindere speler die een jaar of 3 bij ons speelt. Ik denk dat bijna iedereen daar zo over denkt.

En ik ben het met je eens dat je het moet zoeken in spelers met doorgroeimogelijkheden. Zijn we nog steeds goed in hoor. Maar als je alleen de zaken die slecht uitpakken benoemd is het beeld wel eenzijdig. Want je had bijvoorbeeld ook Max, Sangare of Boscagli kunnen noemen natuurlijk. Maar daarnaast: we hebben achterin ervaring nodig. Geen doorgroeier.

Schieten wij wat op als we voor de CV positie alleen Kim of Lyanco halen? Of zoeken we naast Sangare of op de CV ook nog een ervaren glasbak? Stel je zou Kampl of een Alderweireld kunnen halen. Alleen die tekenen niet op 1 juli. Dan maar Joey Veerman of zo? Dat bepaalt nog veel meer je hele seizoen (en het seizoen daarop) dan alleen de voorrondes nu.
Het Kanon
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 13 Apr 2021, 14:32 Schieten wij wat op als we voor de CV positie alleen Kim of Lyanco halen? Of zoeken we naast Sangare of op de CV ook nog een ervaren glasbak? Stel je zou Kampl of een Alderweireld kunnen halen. Alleen die tekenen niet op 1 juli. Dan maar Joey Veerman of zo?
Nee maar wél de betere versie van Joey Veerman (of die nou uit Mexico, Duitsland of Frankrijk komt, ik ben geen talentenkenner, John is dat wel). Die neem je mee in het verhaal dat PSV zich via de voorrondes naar de CL gaat knokken en dat we diegene daar voor nodig hebben. Er moet vaart achter de transfer(s) zitten, dan leg je ook meteen een basis voor de komende jaren en hoef je niet aan te treden met Rosario, een onzekere verdediging en een matige aanval.

Ik denk trouwens dat Kampl (connectie met Schmidt) of Alderweireld (als hij voor deze regio kiest) zo specifiek zouden zijn, dat ze ook vóór 1 juli te halen zijn i.v.m. kwalificatie.
ShovingNE2
Site Admin

Het Kanon wrote: 13 Apr 2021, 15:00 Nee maar wél de betere versie van Joey Veerman (of die nou uit Mexico, Duitsland of Frankrijk komt, ik ben geen talentenkenner, John is dat wel).
Eens hoor, we hoeven de namen niet perse te kennen hier. Daar is een scouting voor. Ze zijn er ongetwijfeld. Maar ik denk dat je onderschat hoelang het duurt voordat een transfer tot stand komt. Hebben we het nog niet eens over werkvergunningen etc.

Ik denk dat je de lat onrealistisch hoog legt. Ja: we zullen bepaalde aankopen op tijd binnen hebben. Dat PSV die urgentie wel ziet blijkt ook wel uit de transfer van Drommel. Maar alles compleet op 1 juli?

Nee, daarvoor zitten wij simpelweg te laag in de foodchain. Onrealistisch wat mij betreft.
Massimo
Legende

Blessures daargelaten, staat er voor de basis al een aardig team waarmee je de voorbereiding in kan. Mocht Dumfries vertrekken, dan heb je een vervanger nodig voor de Europese kwalificatiewedstrijden. Eerdere versterkingen zijn om meerdere redenen heel prettig, maar je ontkomt er niet aan dat je vaak in de laatste week van de transferweek soms pas kan handelen. Ook Ajax heeft daar last van zoals je met Klaassen zag. Je zal klaar moeten staan op het moment de kwalificatiewedstrijden beginnen en je zal moeten schipperen met spelers die nog fit moeten worden en die net van een EK komen en later aansluiten. Je selectie zal nog zeker niet compleet zijn bij aanvang van deze wedstrijden, maar je moet er wel klaar voor zijn en niet met uitgerangeerde spelers als nood gaan spelen omdat de aankopen nog niet fit zijn of net van vakantie terugkomen. Wat dat betreft is PSV in ieder geval wat betreft de keeperspositie proactief. Los van of je Drommel wel of niet goed genoeg vindt, PSV schat in van wel en die handelen nu alvast vooruit. Hopelijk een voorbode voor de komende maanden.
Ardbeg
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 13 Apr 2021, 15:12
Het Kanon wrote: 13 Apr 2021, 15:00 Nee maar wél de betere versie van Joey Veerman (of die nou uit Mexico, Duitsland of Frankrijk komt, ik ben geen talentenkenner, John is dat wel).
Eens hoor, we hoeven de namen niet perse te kennen hier. Daar is een scouting voor. Ze zijn er ongetwijfeld. Maar ik denk dat je onderschat hoelang het duurt voordat een transfer tot stand komt. Hebben we het nog niet eens over werkvergunningen etc.

Ik denk dat je de lat onrealistisch hoog legt. Ja: we zullen bepaalde aankopen op tijd binnen hebben. Dat PSV die urgentie wel ziet blijkt ook wel uit de transfer van Drommel. Maar alles compleet op 1 juli?

Nee, daarvoor zitten wij simpelweg te laag in de foodchain. Onrealistisch wat mij betreft.
PSV moet gewoon continu de afweging maken voor wie het wijs is om te wachten of door te schakelen. Hoe langer je wacht, hoe kleiner het lijstje alternatieven wordt. Soms pakt dit slecht uit (zie casus Lumor), soms geweldig (zie casus Defour > Guardado).
Last edited by Ardbeg on 13 Apr 2021, 16:18, edited 2 times in total.
ShovingNE2
Site Admin

Ja inderdaad. Daarnaast gaan de vertrekkende spelers daar ook nog een rol in spelen.

Je gaat geen rechtsback aantrekken voordat Dumfries is vertrokken. En op het moment dat hij weg is heb je ook niet binnen een dag of wat een vervanger staan. Tenzij je het vertrek ook ziet aankomen omdat de onderhandelingen in een laatste stadium zijn. Maar die onderhandelingen duren ook nog even.
Ardbeg
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 13 Apr 2021, 16:12 Ja inderdaad. Daarnaast gaan de vertrekkende spelers daar ook nog een rol in spelen.

Je gaat geen rechtsback aantrekken voordat Dumfries is vertrokken. En op het moment dat hij weg is heb je ook niet binnen een dag of wat een vervanger staan. Tenzij je het vertrek ook ziet aankomen omdat de onderhandelingen in een laatste stadium zijn. Maar die onderhandelingen duren ook nog even.
Kijk naar Rodriguez haha
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het gaat niet om een paar weken maar vaak om een paar maanden. Wij moeten ervoor zorgen dat je 11 goede spelers kunt opstellen op het moment dat je de voorronde CL gaat spelen. Stel dat is 3 augustus als we in de 3e voorronde instromen. Dan moet je minimaal een week groepstraining aftellen en dan weet je dat als je gaten hebt qua posities voor die hele belangrijke potten dat je op dinsdag 27 juni je versterking binnen hebt. En als dat iemand is die op het EK speelt of wacht tot na het EK met een besluit nemen dan ben je niet goed bezig.
ShovingNE2
Site Admin

Het zijn afwegingen. Iedere keer weer. Het is heel makkelijk roepen, maar die spelers moet je 2 of 3 jaar mee spelen hè?

Het is hier heel makkelijk roepen dat het allemaal maar inderdaad rond 1 juli voor elkaar moet zijn. Dat kan alleen als je ieder jaar weer met een korte termijn visie de transferperiode in gaat. En op de lange termijn is dat echt dodelijk.

Een beter voorbeeld dan Feyenoord kan je niet hebben. Ieder jaar weer korte termijn transferpolitiek. Jaar op jaar op jaar op jaar.
Het Kanon
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 13 Apr 2021, 17:39 Het zijn afwegingen. Iedere keer weer. Het is heel makkelijk roepen, maar die spelers moet je 2 of 3 jaar mee spelen hè?

Het is hier heel makkelijk roepen dat het allemaal maar inderdaad rond 1 juli voor elkaar moet zijn. Dat kan alleen als je ieder jaar weer met een korte termijn visie de transferperiode in gaat. En op de lange termijn is dat echt dodelijk.
In het Obispo topic vind je dat we weinig kans maken als we met hem het seizoen in gaan. Je vindt dan weer wel dat we met beoogde reservespelers (zoals Armando) voorronde CL kunnen spelen. Dan maak je daar dus ook weinig kans.
ShovingNE2
Site Admin

Voorlopig is er niemand weg. Met de huidige selectie maken wij prima kans.

Of heb ik transferberichten van Boscagli, Viergever en Teze gemist of zo?
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Maar we weten nu toch al waar we behoefte aan hebben?

---Zahavi-Madueke-----
Gakpo--------Götze
---Boscagli-Sangare/Rosario
Max-vacature1-Teze-Vacature2
------Drommel---------

Zo iets en dan ben ik uitgegaan van het vertrek van Malen en Dumfries als zijnde basisspelers. Ik verwacht niet dat er verder iemand vertrekt van bovenstaande groep, zeker niet in de laatste linie en daar zit uiteraard het lastigste punt. Voorin hebben we Ihattaren, van Ginkel, Vertessen, Romero (mits fit), Ledezma en Mauro Jr. nu al achter de hand.

Dan zijn er daarnaast wat mij betreft nog vacatures als back-up CV (Teze, Vacature1, Obispo, Vacature2) en voor in de punt. Maar daar tegenover staan ook nog een hoop (hopelijke) vertrekkers:
Baumgartl (!!), Guti, Doan, Viergever, Thomas, Piroe.
#FreeGeneratie4
ShovingNE2
Site Admin

Ja. Maar je kan de behoeftes toch noet invullen zonder verkopen en de knaken die erbij horen.
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Dat ligt eraan hoe aannemelijk het is dat Dumfries en Malen (en de rest) vertrekken en vooral voor welke bedragen. Daar hebben wij nu weinig zicht op, maar ik mag toch hopen dat dit voor onze technische leiding wel het geval is. Het behalen van de Champions League is wat mij betreft dusdanig belangrijk dat we ons niet nog zo'n blunder kunnen veroorloven als FC Basel.

Luckassen, Viergever, Guti, Sadilek waren stuk voor stuk géén basismateriaal en hebben beide wedstrijden gespeeld. Bruma was dat ook niet achteraf, maar dat is natuurlijk achteraf gelul. Van de eerder genoemde 4 wist je op voorhand dat het geen succes zou worden. 2 centrale verdedigers (en daarvan weten we al ruim 1,5 jaar dat we die moeten hebben) zou ook prima zijn, dan kan Teze de plek van Dumfries innemen.
#FreeGeneratie4
Ailon
Vedette

Het Kanon wrote: 13 Apr 2021, 10:25 Van Bommel heeft het zeker slecht gedaan en het vorige seizoen was dramatisch slecht. Maar toch, toen we eenmaal een fatsoenlijke linksback in de gelederen hadden, haalden we onder Faber 13 uit 5, voordat de competitie stilgelegd werd. De selectie was veel te lang niet op orde.
Toch even wat nuanceren met wat cijfertjes.

Van Bommel haalde met een gemankeerde selectie in zijn 1ste seizoen met PSV 2,44 punten gemiddeld per wedstrijd. PSV eindigde toen met een totaal van 83 punten en een positief doelsaldo van liefst 72.
In het "dramatisch slechte" 2de seizoen haalde van Bommel na 17 wedstrijden 33 punten. Dat is slechts 6 punten minder dan Schmidt met het huidige PSV na 17 wedstrijden.
In het huidige seizoen behaalde Schmidt met PSV tot nu toe "slechts" 2,10 punt per wedstrijd en eindigt hij op maimaal 76 punten als alles verder nog gewonnen wordt. Zijn huidig doelsaldo is 34. In de resterende 5 wedstrijden zou dus elke keer met zo'n 8 goals verschil gewonnen moeten worden om van Bommel in het 1ste seizoen te overtreffen.
En dat met een (veel) betere selectie die dus blijkbaar nu wel op orde is?

Cijfertjes geven vaak een wat andere realiteit weer. Al zijn ze natuurklijk niet allesbepalend.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
TomPSV
Legende

Schmidt overwintert Europees. Onder Schmidt waren we na de winter nog actief in de beker. Is Van Bommel beiden nooit gelukt.

Met een tweede plaats, wat ik gewoon zie gebeuren, doet hij het in de competitie qua positie net zo goed als het beste seizoen van Van Bommel. Laten we volgend seizoen even afwachten.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Je vindt dit elftal serieus kwalitatief beter dan het team met o.a. Angeliño, Bergwijn, Luuk de Jong, Lozano, en meer?
Het Kanon
Internationale topspeler

Ailon wrote: 13 Apr 2021, 21:25
Het Kanon wrote: 13 Apr 2021, 10:25 Van Bommel heeft het zeker slecht gedaan en het vorige seizoen was dramatisch slecht. Maar toch, toen we eenmaal een fatsoenlijke linksback in de gelederen hadden, haalden we onder Faber 13 uit 5, voordat de competitie stilgelegd werd. De selectie was veel te lang niet op orde.
In het "dramatisch slechte" 2de seizoen haalde van Bommel na 17 wedstrijden 33 punten. Dat is slechts 6 punten minder dan Schmidt met het huidige PSV na 17 wedstrijden.
In het huidige seizoen behaalde Schmidt met PSV tot nu toe "slechts" 2,10 punt per wedstrijd en eindigt hij op maimaal 76 punten als alles verder nog gewonnen wordt. Zijn huidig doelsaldo is 34. In de resterende 5 wedstrijden zou dus elke keer met zo'n 8 goals verschil gewonnen moeten worden om van Bommel in het 1ste seizoen te overtreffen.
Vorig seizoen was belabberd. Vooral de nederlagen tegen LASK en Sporting waren pijnlijk om te zien. In de eredivisie vielen Van Bommels zwakke optredens tegen Heerenveen thuis (2-1), Sparta uit (2-2) en Emmen uit (1-1) me op. Ik was er niet rouwig om dat Mark het veld moest ruimen. Met de links en rechts gehoorde mening dat hij het nog recht kon breien, ben ik het nooit eens geweest.

Schmidt heeft zijn eigen fouten en terkortkomingen. Met zijn aanpak ben ik het ook niet helemaal eens. Dat gaat denk ik te veel off-topic.
Ailon
Vedette

Ykhim wrote: 13 Apr 2021, 21:32 Je vindt dit elftal serieus kwalitatief beter dan het team met o.a. Angeliño, Bergwijn, Luuk de Jong, Lozano, en meer?
Nee, niet echt. :D
Mooi groepje selectieve namen. Maar daar horen ook namen bij zoals basisspelers Schwaab, Hendrix, Zoet, de aartsluie Pereiro en in de tweede helft Sadilek. Met op de bank Ramselaar, Behich en Sainsbury :lol:
Ailon
Vedette

Het Kanon wrote: 13 Apr 2021, 22:00 Schmidt heeft zijn eigen fouten en terkortkomingen. Met zijn aanpak ben ik het ook niet helemaal eens. Dat gaat denk ik te veel off-topic.
En daar ben ik het dus wel mee eens. Ook al is het off-topic ;)
OnsPSV
Meervoudig international

Als we het ED onder andere mogen geloven is Baumgartl iemand die gaat vertrekken (huur of verkoop). Er is dus naar mijn inzien zoiezo een RCV nodig als backup achter Teze of nieuwe aankoop. Als PSV de selectie op tijd en voor een redelijke prijs deels al rond wil maken. Doen ze het dan niet slim om Kim Min Jae (contract tot 31-12-2021) op te halen voor 3-5 miljoen? Hebben ze een transferperiode weken lang over onderhandeld. Lijkt mij een optie (ook met het oog op wennen aan Europa) dat hij kan komen als back up in zijn eerste jaar. Kim Min Jae, zouden jullie hem halen?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Ailon wrote: 13 Apr 2021, 22:17Nee, niet echt. :D
Mooi groepje selectieve namen. Maar daar horen ook namen bij zoals basisspelers Schwaab, Hendrix, Zoet, de aartsluie Pereiro en in de tweede helft Sadilek. Met op de bank Ramselaar, Behich en Sainsbury :lol:
Pereiro aartslui noemen is daarentegen ook een behoorlijk selectieve profielschets :mrgreen:

Zonder dollen: ik vind het allemaal niet gek veel verschillen. Ons defensieve centrum is beter, maar dat is de verdienste van Schmidt zelf. Onze voorhoede vind ik niet minder talentvol, maar heeft uiteraard veel minder ervaring dan wat we destijds hadden. Als je verder alle omstandigheden meeneemt, kan ik het niet met je eens zijn dat de huidige selectie (veel) beter is.

Verder vind ik dat Massimo het verschil regelmatig goed heeft weten samen te vatten: bij de ene coach ging het alsmaar minder, bij de andere gaat het steeds beter, zij het in fases.
Locked