Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Voijke wrote: 28 Feb 2024, 22:09
Grasmat wrote: 28 Feb 2024, 18:47 Ik drink nooit iets in het stadion. Moe'k van plassen en dan mis ik misschien goalen van PSV.

Vroeger op de oude jeugdrang wel altijd wat snaaien. Hotdogs met ketchup en zelf mocht je dan gebakken uitjes opscheppen dus altijd meer ui dan worst. Those were the days...
Jij krijgt dan ook sproeiers over je heen in de rust, dan heb je genoeg vocht
Daarnaast moet je je al dat prikken en stampen met de schoffel ook maar laten welgevallen hè?
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Asterix wrote: 29 Feb 2024, 10:10
Eindjehoger wrote: 29 Feb 2024, 10:04 Ik heb vernomen dat volgend jaar de schermen op Noord weg gaan (Zuid weet ik niet). Wat denken jullie? Gaan we de 9000 personen op de wachtlijst helpen? Nee natuurlijk niet! Worden nieuwe business rooms.
Dat is natuurlijk wel jammer, ik wacht namelijk ook op een plekje. Echter moeten we niet vergeten dat business rooms / skyboxen financieel belangrijk zijn voor de club. Iets wat Feyenoord met de Kuip bijvoorbeeld tekort komt.
Daar ligt de mogelijkheid als je gewoon een skybox gaat huren ;)
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 29 Feb 2024, 10:19
Voijke wrote: 28 Feb 2024, 22:09

Jij krijgt dan ook sproeiers over je heen in de rust, dan heb je genoeg vocht
Daarnaast moet je je al dat prikken en stampen met de schoffel ook maar laten welgevallen hè?
En al die spelers die de hele wedstrijd door op je lopen te spugen.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 29 Feb 2024, 10:18 Het wordt nu gewoon de hoogste tijd dat PSV gaat uitbreiden naar 42.500 stoelen zodat de wachtlijst weggewerkt kan worden.
Betaal jij het?
PSV wil heel graag, het probleem is echter dat dit zoveel geld kost dat de ROI veel te laag is (oftewel, het duurt te lang voordat deze investering zichzelf terug heeft verdiend).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 29 Feb 2024, 10:32
Eindjehoger wrote: 29 Feb 2024, 10:18 Het wordt nu gewoon de hoogste tijd dat PSV gaat uitbreiden naar 42.500 stoelen zodat de wachtlijst weggewerkt kan worden.
Betaal jij het?
PSV wil heel graag, het probleem is echter dat dit zoveel geld kost dat de ROI veel te laag is (oftewel, het duurt te lang voordat deze investering zichzelf terug heeft verdiend).
Dat zijn ze nu aan het onderzoeken toch? Of is daar al iets over bekend?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Daar hebben we onze Jumbo man toch voor? Die wist van gekkigheid niet meer wat ie met al z'n geld moest doen.. 🤔 😜
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 29 Feb 2024, 10:39 Daar hebben we onze Jumbo man toch voor? Die wist van gekkigheid nirt meer wat ie met al z'n geld moest doen.. 🤔 😜
Voormalig RvC-lid Tonneke van Veen zwaait inmiddels de scepter bij Jumbo. Van Eerd heeft waarschijnlijk niks meer te zeggen over de operatie.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 29 Feb 2024, 10:39Dat zijn ze nu aan het onderzoeken toch? Of is daar al iets over bekend?
Laatst beweerde hier iemand, weet even niet meer wie, dat deze plannen aardig serieus zijn. Ook in een podcast heeft Frans Janssen zich hier onlangs over uitgesproken.
Last edited by DonyellMalen on 29 Feb 2024, 11:09, edited 1 time in total.
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
Standbeeld
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 29 Feb 2024, 10:32
Eindjehoger wrote: 29 Feb 2024, 10:18 Het wordt nu gewoon de hoogste tijd dat PSV gaat uitbreiden naar 42.500 stoelen zodat de wachtlijst weggewerkt kan worden.
Betaal jij het?
PSV wil heel graag, het probleem is echter dat dit zoveel geld kost dat de ROI veel te laag is (oftewel, het duurt te lang voordat deze investering zichzelf terug heeft verdiend).
Ik betaal netjes ieder jaar mijn seizoenkaart al, wil best wat meer betalen als ik zeker weet dat ze dit gebruiken voor de uitbreiding van het stadion met reguliere plekken. Overigens horen jullie binnenkort meer, Oost en U worden namelijk ook samengevoegd en uitgebreid vanaf volgend seizoen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 29 Feb 2024, 10:58Oost en U worden namelijk ook samengevoegd en uitgebreid vanaf volgend seizoen.
Waarom gaan ze dat doen?
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 29 Feb 2024, 10:18Het wordt nu gewoon de hoogste tijd dat PSV gaat uitbreiden naar 42.500 stoelen zodat de wachtlijst weggewerkt kan worden.
Eens, PSV barst echt uit z'n voegen. In ieder geval 40.000, lijkt mij een mooi streven. Maar jij zit er duidelijk korter op dan ik.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Bij de presentatie van de jaarcijfers werd erbij verteld dat Hypercube een onderzoek naar het stadion uitvoert.

Oude wijn in nieuwe zakken. Er verandert toch niks. Rond 2007 had PSV ook al een te klein stadion en een wachtlijst. PSV's oplossing toen was om de wachtlijst af te schaffen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat is bijna 20 jaar geleden, we leven nu in andere tijden. Ze moeten wel gaan veranderen op de korte termijn, dat ziet PSV zelf ook. Brands en Janssen praten er niet voor niets over in de media.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat ze aan het onderzoeken waren om de schermen midden boven het veld te hangen zodat er plek zou komen voor extra stoelen. Gezien de hoeveelheid ruimte voor de tribunes (muv noord) zou je overigens het veld ook prima kunnen verlagen zodat je meer rijen kunt maken.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dan heb je het over kruimelwerk. Je kunt de looppaden ( tevens vluchtroutes) versmallen en het veld uitgraven. De zichtlijnen veranderen dan mee.

Dan heb je er langs het veld drie of vier rijen bij. 1000-1500 stoelen eventueel. Niet onder dak.

De schermen op noord vervangen door stoelen, enkele honderden stoelen erbij wellicht?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als je dan toch gaat verbouwen zou ik het wel gelijk doortrekken naar 50.000. Dat kruimelwerk lijkt me niet op te schieten en zit je over een paar jaar weer. Als het technisch mogelijk is... Pak dan gelijk in 1x door en zorg dat het stadion van en voor de toekomst er gaat staan.

Investeringen kan je wellicht wat mee met sponsors, investeerders, gemeente etc. Het stadion zal dan neem ik aan ook veel meer gebruikt worden voor andere doeleinden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

De verbouwing van Bernabeu gaat ongetwijfeld veel inspiratie opleveren bij toekomstige verbouwprojecten in de wereld. Zal ongetwijfeld meer rek in het stadion zitten dan de 80-90 miljoen euro vs 10.000 extra plaatsen in het stadion van 20 jaar geleden.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 29 Feb 2024, 11:22 Dan heb je het over kruimelwerk. Je kunt de looppaden ( tevens vluchtroutes) versmallen en het veld uitgraven. De zichtlijnen veranderen dan mee.

Dan heb je er langs het veld drie of vier rijen bij. 1000-1500 stoelen eventueel. Niet onder dak.

De schermen op noord vervangen door stoelen, enkele honderden stoelen erbij wellicht?
Ik weet niet meer wie maar las laatst op het forum van iemand die noemde dat er serieus gekeken wordt naar de mogelijkheid om het veld dieper te leggen en de tribunes door te laten lopen. Daarmee kan je denk ik wel een serieuze capaciteitsverhoging doen.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 29 Feb 2024, 11:46 Als je dan toch gaat verbouwen zou ik het wel gelijk doortrekken naar 50.000. Dat kruimelwerk lijkt me niet op te schieten en zit je over een paar jaar weer. Als het technisch mogelijk is... Pak dan gelijk in 1x door en zorg dat het stadion van en voor de toekomst er gaat staan.
We krijgen nu 80% + van de wedstrijden niet eens uitverkocht (behalve nu we kampioen gaan worden). Die wachtlijst van 9000 is ook pure marketing. ongeveer 60% ervan is dubbele aanmeldingen. Sommige staan er wel 20x op. Is puur vinkje aanzetten met 'heb interesse in seizoenskaart'. betekent niet dat ze er ook daadwerkelijk een kopen/willen.

Je zal flink moeten investeren in het aantrekken van dagjesmensen en van mensen van 'buiten de regio' die keer naar PSV willen gaan en je moet grotendeels af van de clubcardverplichtingen en 'max 1/2 kaart per wedstrijd per cc'. Daardoor hou je duizenden mensen tegen die geen zin hebben zo'n ding aan te vragen of zich te verbinden aan 1 club. gewoon openbare kaartverkoop dan kan je al veel meer verkopen. Maar aangezien de regels voor mensen die voetbalwedstrijden willen bezoeken alleen maar strenger worden zit dat er waarschijnlijk ook niet in.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Veld dieper maken heeft geen zin. Dan ziet een deel van het stadion niet het hele veld.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Gewoon op een half veld gaan spelen, zoals bij de E'tjes en F'jes veoeger. Dan kun je vet veel extra stoelen kwijt.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

De regio gaat fors groeien in aantal inwoners dus logisch als het stadion ook groeit. PSV onderzoekt nu alle mogelijkheden inclusief verlaagd veld. De ROI is een probleem en zal blijven helemaal met de huidige prijzen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 29 Feb 2024, 13:48
Juancho wrote: 29 Feb 2024, 11:46 Als je dan toch gaat verbouwen zou ik het wel gelijk doortrekken naar 50.000. Dat kruimelwerk lijkt me niet op te schieten en zit je over een paar jaar weer. Als het technisch mogelijk is... Pak dan gelijk in 1x door en zorg dat het stadion van en voor de toekomst er gaat staan.
We krijgen nu 80% + van de wedstrijden niet eens uitverkocht (behalve nu we kampioen gaan worden). Die wachtlijst van 9000 is ook pure marketing. ongeveer 60% ervan is dubbele aanmeldingen. Sommige staan er wel 20x op. Is puur vinkje aanzetten met 'heb interesse in seizoenskaart'. betekent niet dat ze er ook daadwerkelijk een kopen/willen.

Je zal flink moeten investeren in het aantrekken van dagjesmensen en van mensen van 'buiten de regio' die keer naar PSV willen gaan en je moet grotendeels af van de clubcardverplichtingen en 'max 1/2 kaart per wedstrijd per cc'. Daardoor hou je duizenden mensen tegen die geen zin hebben zo'n ding aan te vragen of zich te verbinden aan 1 club. gewoon openbare kaartverkoop dan kan je al veel meer verkopen. Maar aangezien de regels voor mensen die voetbalwedstrijden willen bezoeken alleen maar strenger worden zit dat er waarschijnlijk ook niet in.
En zonder cc is het al helemaal niet meer te controleren wie er in een stadion zitten. Met alles wat de laatste tijd gebeurd rondom supporters is dat wel het laatste wat ze gaan doen.
Ik vind de CC iets goeds alleen moeten ze het dan mogelijk maken dat je er een aantal kunt aanvragen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 29 Feb 2024, 13:48
Juancho wrote: 29 Feb 2024, 11:46 Als je dan toch gaat verbouwen zou ik het wel gelijk doortrekken naar 50.000. Dat kruimelwerk lijkt me niet op te schieten en zit je over een paar jaar weer. Als het technisch mogelijk is... Pak dan gelijk in 1x door en zorg dat het stadion van en voor de toekomst er gaat staan.
We krijgen nu 80% + van de wedstrijden niet eens uitverkocht (behalve nu we kampioen gaan worden).
Komt dat gewoon niet omdat mensen niet komen opdagen die wel een SCC hebben en hun kaarten ook niet in de verkoop gooien of dat dat te veel gedoe is? En dat je daar die (vele) lege plekken door ziet? Maar dan nog, een stadion van 50k hoeft niet altijd uitverkocht te zijn he. Je verbouwt het dan ook met oog op de toekomst. Je kan best bepaalde (hoger gelegen) vakken leeg houden als het niet uitverkocht is. Dan valt het iig niet op voor de TV.

Met de juiste (city)marketing, betere kaartverkoop, moderner stadion (en ja, incl. betere horeca) denk ik dat je er sowieso nog wel een goede groep bij kunt krijgen hoor.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Was al langer de wens van PSV om een groot sfeervak te maken, dat gaat nu gebeuren aangezien de supportershome verplaatst gaat worden van Noord naar het 1913 cafe. Op korte termijn worden de eerste plannen in ieder geval al gepresenteerd. Ben wel benieuwd wat ze gaan doen met die schermen, worden deze alle 4 weggehaald en op het dak geplaatst? Volgens mij is dat qua gewicht nu mogelijk aangezien alle verwarmingen weg zijn.
These users thanked the author Eindjehoger for the post:
ComeOnPSV
Post Reply