Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het huidige stadion midden in het centrum geweldig, maar om een stap voorwaarts te zetten kan je beter blanco beginnen. Maak er een Brainport project van en zet iets neer dat uniek is.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Asterix wrote: 05 Mar 2024, 20:24
deninho32 wrote: 05 Mar 2024, 20:20

Geboren in Eindhoven.
Nog onbegrijpelijker.
Waarom? Als het allemaal beter geregeld kan worden en meer geld oplevert, waarom zou je dan vasthouden aan de huidige plek? Binnen een paar maanden weet niemand meer beter en wordt er waarschijnlijk niet meer over gesproken. Waar ik ben geboren, heb gewoond en waar ik werk heeft daar niet zoveel mee te maken lijkt me.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 05 Mar 2024, 20:27
Asterix wrote: 05 Mar 2024, 20:24

Nog onbegrijpelijker.
Waarom? Als het allemaal beter geregeld kan worden en meer geld oplevert, waarom zou je dan vasthouden aan de huidige plek? Binnen een paar maanden weet niemand meer beter en wordt er waarschijnlijk niet meer over gesproken.
Moet alles wijken voor meer geld?
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Zolang het maar in het centrum is vind ik het prima
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1,176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 05 Mar 2024, 20:27
Asterix wrote: 05 Mar 2024, 20:24

Nog onbegrijpelijker.
Waarom? Als het allemaal beter geregeld kan worden en meer geld oplevert, waarom zou je dan vasthouden aan de huidige plek? Binnen een paar maanden weet niemand meer beter en wordt er waarschijnlijk niet meer over gesproken. Waar ik ben geboren, heb gewoond en waar ik werk heeft daar niet zoveel mee te maken lijkt me.
Naar mijn mening vergooi je de historie van de club. Medewerkers van Philips die voetbalden in de wijk waar ze woonden. Ik gruwel van de gedachte dat we straks in een hypermodern stadion spelen op een plek a la Atletico Madrid. Zelf heb ik nog moeite dat er geen Philips meer op het shirt staat na zoveel jaar. Kun je nagaan hoe dat zal zijn met het stadion.
These users thanked the author Asterix for the post (total 2):
Raw85Heissenberrug
Ich liebe gegenpressung
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Breur wrote: 05 Mar 2024, 20:28
deninho32 wrote: 05 Mar 2024, 20:27
Waarom? Als het allemaal beter geregeld kan worden en meer geld oplevert, waarom zou je dan vasthouden aan de huidige plek? Binnen een paar maanden weet niemand meer beter en wordt er waarschijnlijk niet meer over gesproken.
Moet alles wijken voor meer geld?
Niet geheel onbelangrijk in de voetbalwereld. De plaats van een stadion veranderen zal heel even wat weerstand oproepen bij een groepje, maar dat is denk ik snel voorbij als er een fantastisch modern stadion staat op een andere plek. Nu is het vooral qua parkeermogelijkheden echt een ramp.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 05 Mar 2024, 20:22
Standbeeld wrote: 05 Mar 2024, 20:15
Ik haal mijn stokpaardje maar weer eens van stal: bouwen op De Wielewaal en op de plek van het huidige stadion een groot stadspark aanleggen. Dat zou ik rationeel gezien een prima keuze vinden. Emotioneel snap ik de charme van de huidige plek.
Een groot stadspark? Zo groot is het perceel uiteindelijk niet. Wat zal het zijn, zo'n 35.000m2?
Vergeleken met De Wielewaal zelf is het niet groot inderdaad. Maar midden in het centrum een 35.000 m2 park is voor Eindhovense begrippen toch redelijk?

Overigens ben ik mezelf er wel van bewust dat het nooit gaat gebeuren verder, een stadion op De Wielewaal.
deninho32 wrote: 05 Mar 2024, 20:20
Standbeeld wrote: 05 Mar 2024, 20:15
Ik haal mijn stokpaardje maar weer eens van stal: bouwen op De Wielewaal en op de plek van het huidige stadion een groot stadspark aanleggen. Dat zou ik rationeel gezien een prima keuze vinden. Emotioneel snap ik de charme van de huidige plek.
Emoties, daar kun je niet van vreten.
In het bedrijfsleven niet nee. Het ding is dat voetbal een speciaal soort business is waarbij je fans onderdeel van je business zijn. Een ander soort klant. Een klant dat verknocht is met je business en op alles recht denkt te hebben. Dat moet je wel goed kunnen managen. Moeilijke kwestie. Het zou de allerlaatste optie moeten zijn. Eerst onderzoeken of uitbreiding mogelijk is, dan een nieuw stadion op de huidige plek en dan pas een andere locatie. Als de keuze uiteindelijk wordt: verplaatsen en groeien of niet verplaatsen en accepteren dat we niet meegaan met de top, dan doe mij dat eerste maar.
dePinhodeSouza

Het Philips Stadion van de Philips Sport Vereniging hoort in het Philips Dorp, punt. Ik gruwel van de gedachte van een stadion buiten de stad omringd door een Ikea megastore, Perry outlet, Kentucky Fried Chicken en een Dunkin' Donuts net als de kutjes uit Duivendrecht.

En laten we niet overdrijven, ik denk dat een stadion rond de 45 duizend wel de max is voor een club als PSV. Lijkt me dat dit op de huidige plek ook pirma realiseerbaar is (veld uitgraven/ Noord en/of zuid afbreken en een hogere tribune terugzetten). Wellicht is een nieuw stadion wel kosten efficienter, zeker op de langere termijn, maar daar moet je niet de ziel van de club niet voor verkopen.
These users thanked the author dePinhodeSouza for the post:
PSV90
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 05 Mar 2024, 20:57In het bedrijfsleven niet nee. Het ding is dat voetbal een speciaal soort business is waarbij je fans onderdeel van je business zijn.
Denk je dat ze wegblijven als het stadion ergens anders staat? Dat is even weerstand en vervolgens over tot de orde van de dag.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 05 Mar 2024, 21:16
Standbeeld wrote: 05 Mar 2024, 20:57In het bedrijfsleven niet nee. Het ding is dat voetbal een speciaal soort business is waarbij je fans onderdeel van je business zijn.
Denk je dat ze wegblijven als het stadion ergens anders staat? Dat is even weerstand en vervolgens over tot de orde van de dag.
Nee, ik denk er hetzelfde over. Daarnaast is een stadion op een industrieterrein met een KFC en Dunkin Donuts ook weer meteen het andere uiterste, zoals hierboven genoemd wordt. Een goede tussenweg bestaat ook.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Ja, niet te vreten. Maar een soort boulevard erbij met kroegen en restaurants zou dikke prima zijn.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wel allemaal erg hypothetisch want de kans op een nieuw stadion op een andere plek is op dit moment praktisch 0. Eerst maar eens de onderzoeksresultaten afwachten.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Jipkes01
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Natuurlijk heeft een stadion midden in de stad, waar het altijd heeft gestaan, een geweldige charme. Maar uiteindelijk heeft deninho32 ook een punt: je moet dat sentiment niet boven alles laten prevaleren als blijkt dat een stadion elders je als club op alle andere manieren vooruit helpt. Ik kan me nog herinneren hoeveel weerstand er in Groningen was toen de Euroborg zou komen. Dat zou nooit de sfeer en charme van het oude stadion halen (ik weet de naam niet eens meer). Toen kwam de Euroborg en zat het binnen no time wekelijks vol en werd de geweldige sfeer daar zelfs bekend door heel Nederland. Uiteindelijk worden dat soort dingen voor een heel groot deel bepaald door de mensen en de club, en speelt de locatie van het stadion een kleinere rol. Natuurlijk, als je op de huidige plek verantwoord kan groeien cq het verschil met een nieuwe locatie is niet al te groot, dan heeft dat altijd de voorkeur. Maar als blijkt dat een nieuwe locatie in alle opzichten veel beter is dan mag het sentiment wmb opzij hoor.
These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
deninho32Ykhim
User avatar
Ronzz
Jeugdinternational
Posts: 142
Joined: 21 Jun 2022, 09:25
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voorkeur is ook blijven pover huidige plek. Het idee om 1 of 2 jaar in Arnhem te spelen vind ik nog niet eens zo gek.

Mocht dat allemaal lukken: dan (bijna) helemaal vanaf 0 beginnen. Het veld kan wellicht wat worden ingegraven, en ik zou Noord en Zuid wat ‘stijler’ maken qua hoogte. De skyboxen worden dan wat hoger geplaatst zodat je een mooie wand hebt waarbij je zorgt dat de trappen/in- en uitgang wat minder zichtbaar wordt. Hoe dat zit qua veiligheid weet ik dan weer niet.

De grote schermen kunnen verwerkt worden in een mooie ledbalk op of onder het dak, een beetje zoals Atalanta United heeft. Philips heeft vast hele mooie technieken die we daarvoor kunnen gebruiken want dat was met die led-lichtshows van vroeger ook goed gelukt.

Dat er uitgebreid moet worden lijkt me duidelijk. Richting 50k en dan ook rekening houden met ‘kleinere’ aanpassingen die makkelijk te doen zijn wellicht wel richting 55k of 60k.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Oosterpark.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Persepolis
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 05 Mar 2024, 22:11Oosterpark.
Gefeliciteerd. U bent door naar de volgende ronde.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Kunnen ze dat stadion niet in de kop van Noord-Holland bouwen eigenlijk? 🤔😘🤗
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 05 Mar 2024, 22:14
SKERLA wrote: 05 Mar 2024, 22:11Oosterpark.
Gefeliciteerd. U bent door naar de volgende ronde.
Dank u. En kom maar op dan.
dePinhodeSouza

Ronzz wrote: 05 Mar 2024, 22:09 Voorkeur is ook blijven pover huidige plek. Het idee om 1 of 2 jaar in Arnhem te spelen vind ik nog niet eens zo gek.

Mocht dat allemaal lukken: dan (bijna) helemaal vanaf 0 beginnen. Het veld kan wellicht wat worden ingegraven, en ik zou Noord en Zuid wat ‘stijler’ maken qua hoogte. De skyboxen worden dan wat hoger geplaatst zodat je een mooie wand hebt waarbij je zorgt dat de trappen/in- en uitgang wat minder zichtbaar wordt. Hoe dat zit qua veiligheid weet ik dan weer niet.

De grote schermen kunnen verwerkt worden in een mooie ledbalk op of onder het dak, een beetje zoals Atalanta United heeft. Philips heeft vast hele mooie technieken die we daarvoor kunnen gebruiken want dat was met die led-lichtshows van vroeger ook goed gelukt.

Dat er uitgebreid moet worden lijkt me duidelijk. Richting 50k en dan ook rekening houden met ‘kleinere’ aanpassingen die makkelijk te doen zijn wellicht wel richting 55k of 60k.
Wat heb je aan een stadion van 60 k wat je toch niet volkrijgt? Ik denk dat richting de 45 a 50 echt de max is voor PSV. En dat kan prima op de huidige plek
These users thanked the author dePinhodeSouza for the post:
Koenjo
User avatar
Smell Rock
Verbannen
Posts: 742
Joined: 30 Oct 2022, 17:05
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 05 Mar 2024, 21:16
Standbeeld wrote: 05 Mar 2024, 20:57In het bedrijfsleven niet nee. Het ding is dat voetbal een speciaal soort business is waarbij je fans onderdeel van je business zijn.
Denk je dat ze wegblijven als het stadion ergens anders staat? Dat is even weerstand en vervolgens over tot de orde van de dag.
Denk ik ook, wie heeft het bijvoorbeeld nog over Philips op t shirt ? Was ook ondenkbaar toch ?
Full speed or nothing
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik hoop vooral dat er eens doorgepakt wordt. Het huidige stadion is te klein en biedt te weinig mogelijkheden om te groeien. Nu we de wind in de zielen hebben en we financieel steeds sterker staan is het moment daar om door te pakken. Ofwel ga je voor een grote verbouwing van het huidige stadion, minimaal tienduizend plaatsen erbij zodat je decennia vooruit kan. Of je gaat voor een nieuw stadion en bouw je iets waar je de toekomst in kan gaan.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

En dan kun je ook weer Europese finales en grote interlands naar het stadion halen. Nu kan dat eigenlijk alleen in de ArenA, aangezien je met goed fatsoen geen mensen meer naar die vervallen Kuip kunt laten komen en het Philips Stadion is nu te klein.
These users thanked the author deninho32 for the post:
Koenjo
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als we toch alles wat historie is sentiment noemen, oftewel veel wat tezamen onze club heeft gevormd. Laten we dan fuseren met EVV, VVV en FC Bosch , en er FC Metropol van maken. Even een paar wedstrijdjes winnen en niemand heeft het meer over PSV. Historie, sentiment war een onzin allemaal, , zie de arena ademt zeker ook één en al voetbal uit en dan bedoel ik miet alleen het stadion. Sommigen draven hier echt door.
These users thanked the author JChovanec for the post:
Franciscus
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Persepolis wrote: 05 Mar 2024, 21:53 Natuurlijk heeft een stadion midden in de stad, waar het altijd heeft gestaan, een geweldige charme. Maar uiteindelijk heeft @deninho32 ook een punt: je moet dat sentiment niet boven alles laten prevaleren als blijkt dat een stadion elders je als club op alle andere manieren vooruit helpt. Ik kan me nog herinneren hoeveel weerstand er in Groningen was toen de Euroborg zou komen. Dat zou nooit de sfeer en charme van het oude stadion halen (ik weet de naam niet eens meer). Toen kwam de Euroborg en zat het binnen no time wekelijks vol en werd de geweldige sfeer daar zelfs bekend door heel Nederland. Uiteindelijk worden dat soort dingen voor een heel groot deel bepaald door de mensen en de club, en speelt de locatie van het stadion een kleinere rol. Natuurlijk, als je op de huidige plek verantwoord kan groeien cq het verschil met een nieuwe locatie is niet al te groot, dan heeft dat altijd de voorkeur. Maar als blijkt dat een nieuwe locatie in alle opzichten veel beter is dan mag het sentiment wmb opzij hoor.
Het is lastig voor te stellen dat een nieuwe locatie in alle opzichten veel beter gaat zijn, maar wat ik me wél kan voorstellen is dat je met alle kennis en mogelijkheden in de regio Eindhoven een prachtig, nieuw, modern stadion kunt neerzetten. En als zoiets dan goed genoeg in elkaar steekt, dan kunnen mensen dat echt wel omarmen. Sentiment is veel waard, maar de liefde voor PSV valt en staat niet met het Philips Stadion, hoe gek ook ik op ons prachtige stadion ben.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
PersepolisNoosa
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Ik verwacht dat PSV een stadion van 50.000 man wel vol krijgt. De attractieve speelstijl doorzetten en goede faciliteiten zullen zorgen voor extra aanwas en er is nu al een wachtlijst.
Post Reply