Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zolang de optie er is om af te breken, opnieuw op te bouwen naar 50.000 vind ik het een dikke nogo om elders een stadion te bouwen. De locatie is uniek, daar moet echt alles voor gedaan worden om te behouden. En als dan helemaal aan het einde blijkt dat het simpelweg op geen enkele manier mogelijk is maar PSV moet wel verder... dan kom je pas uit bij de volgende plannen.

Ik speel serieus liever 2 jaar in het Gelredome en dat er daarna een hypermodern mooi stadion op dezelfde plek staat dan dat je op geen loopstand van het centrum een nieuw stadion gaat bouwen. Maar natuurlijk nog mooier als het huidige stadion een forse verbouwing kan ondergaan, hypermodern met wel de charme van nu en de locatie die blijft behouden. Wellicht dat je een jaartje nodig bent en zelfs er in kan blijven spelen als het in fases gaat. Madrid speelt toch ook gewoon in Santiago Bernabéu? Trouwens wat is dat stadion van de buitenkant (op de fotos iig) spuuglelijk zeg.
Last edited by Juancho on 05 Mar 2024, 23:10, edited 1 time in total.
These users thanked the author Juancho for the post (total 3):
RonzzGrasmatRaw85
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

JChovanec wrote: 05 Mar 2024, 22:39 Als we toch alles wat historie is sentiment noemen, oftewel veel wat tezamen onze club heeft gevormd. Laten we dan fuseren met EVV, VVV en FC Bosch , en er FC Metropol van maken. Even een paar wedstrijdjes winnen en niemand heeft het meer over PSV. Historie, sentiment war een onzin allemaal, , zie de arena ademt zeker ook één en al voetbal uit en dan bedoel ik miet alleen het stadion. Sommigen draven hier echt door.
Van een stadion op een andere locatie naar een hele nieuwe club vormen. Er is maar 1 die hier doordraaft hoor :lol:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik ben ook voor herbouwen op dezelfde unieke plek. Mits een substantiëel groter stadion daar zou kunnen passen. Heb ff in maps de stadions van de vrienden uit Rotter- en Amsterdam (op dezelfde schaal) naast die van ons geplakt omdat die qua capaciteit een richtdoel lijken te zijn en een gevaarte als de snelkookpan is op die plek echt onmogelijk. De Kuip lijkt compacter te zijn en qua formaat niet heel veel groter te zijn dan ons stadion. Dus het zal heel erg aan de vorm en bouw van het stadion liggen hoe je op die plek richting de 50.000 zou kunnen gaan. Nog even los van de infrastructurele en logistieke issues die 15000 man extra met zich meebrengen.

Image
johan derksen
Meervoudig international
Posts: 1,080
Joined: 29 Aug 2017, 10:25
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat de gemeente Eindhoven dat nooit goed gaat keuren dat er op die plek een volledig nieuw stadion gebouwd gaat worden. Je kunt misschien Noord ophogen (zoals in Liverpool) maar dat is veel te duur voor het aantal plaatsen dat het oplevert. En je moet al over de weg heenbouwen waarschijnlijk.
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Voor mij als niet-Brabantse seizoenskaarthouder is het midden in het centrum uitstappen en gelijk naar een terrasje of café lopen 80% van het plezier op een wedstrijddag. Straks eerst nog met een bus of trein naar het stadion moeten nemen lijkt me echt helemaal niets
These users thanked the author Raw85 for the post (total 5):
TomPSV023OmeAadProf_naposmoortjeRikkert1234
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

johan derksen wrote: 06 Mar 2024, 02:23 Ik denk dat de gemeente Eindhoven dat nooit goed gaat keuren dat er op die plek een volledig nieuw stadion gebouwd gaat worden. Je kunt misschien Noord ophogen (zoals in Liverpool) maar dat is veel te duur voor het aantal plaatsen dat het oplevert. En je moet al over de weg heenbouwen waarschijnlijk.
Kan de weg niet een tunnel worden? Ik weet niet of dit al uitgezocht is maar dan zou je ook wat meer aan gebiedsontwikkeling kunnen doen. De gemeente moet hier natuurlijk ook fiducie in zien.
These users thanked the author Breur for the post (total 2):
GrasmatSchoonGenoeg
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Breur wrote: 06 Mar 2024, 07:35
johan derksen wrote: 06 Mar 2024, 02:23 Ik denk dat de gemeente Eindhoven dat nooit goed gaat keuren dat er op die plek een volledig nieuw stadion gebouwd gaat worden. Je kunt misschien Noord ophogen (zoals in Liverpool) maar dat is veel te duur voor het aantal plaatsen dat het oplevert. En je moet al over de weg heenbouwen waarschijnlijk.
Kan de weg niet een tunnel worden? Ik weet niet of dit al uitgezocht is maar dan zou je ook wat meer aan gebiedsontwikkeling kunnen doen. De gemeente moet hier natuurlijk ook fiducie in zien.
Of je haalt de weg weg.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Breur wrote: 06 Mar 2024, 07:35
johan derksen wrote: 06 Mar 2024, 02:23 Ik denk dat de gemeente Eindhoven dat nooit goed gaat keuren dat er op die plek een volledig nieuw stadion gebouwd gaat worden. Je kunt misschien Noord ophogen (zoals in Liverpool) maar dat is veel te duur voor het aantal plaatsen dat het oplevert. En je moet al over de weg heenbouwen waarschijnlijk.
Kan de weg niet een tunnel worden? Ik weet niet of dit al uitgezocht is maar dan zou je ook wat meer aan gebiedsontwikkeling kunnen doen. De gemeente moet hier natuurlijk ook fiducie in zien.
De PSV-laan?
Lijkt me een bijzonder dure exercitie maar onmogelijk is maar kan je dan nog alle routes die nu mogelijk zijn faciliteren? je gaat haast de tunnelingang moeten maken voor de kruising dus op het stuk op de Mathildelaan maar dan heb je waarschijnlijk te weinig ruimte om nog alle opties voor links/rechts afslaan te realiseren.

Is de route Vonderweg <-> Elisabethtunnel en PSV-Laan <-> Mathildelaan afdoende kan je dit ( waarschijnlijk ) wel inpassen maar denk niet dat dit een heel logische optie is/zal zijn. Misschien is dan eerder de onderliggende vraag of de aansluiting richting de PSV-laan essentieel is, voor de busverbinding is dat nu wel zo maar dan zou je wellicht kijken of je enkel de busbaan ( in je voorgestelde tunnel ) in stand houdt.

al met al, niet reeel gok ik ;-)
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 06 Mar 2024, 07:49
Breur wrote: 06 Mar 2024, 07:35

Kan de weg niet een tunnel worden? Ik weet niet of dit al uitgezocht is maar dan zou je ook wat meer aan gebiedsontwikkeling kunnen doen. De gemeente moet hier natuurlijk ook fiducie in zien.
Of je haalt de weg weg.
De uitdaging zal de buslijn zijn, het is niet dat je daar een gemakkelijk alternatief voor hebt.
De Steenlaan / kramerstraat / zerrikstraat / boschdijk wordt nu als alternatief gebruikt maar is in beginsel niet heel geschikt voor HOV
These users thanked the author Prof_napo for the post:
SKERLA
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 05 Mar 2024, 23:29 Ik ben ook voor herbouwen op dezelfde unieke plek. Mits een substantiëel groter stadion daar zou kunnen passen. Heb ff in maps de stadions van de vrienden uit Rotter- en Amsterdam (op dezelfde schaal) naast die van ons geplakt omdat die qua capaciteit een richtdoel lijken te zijn en een gevaarte als de snelkookpan is op die plek echt onmogelijk. De Kuip lijkt compacter te zijn en qua formaat niet heel veel groter te zijn dan ons stadion. Dus het zal heel erg aan de vorm en bouw van het stadion liggen hoe je op die plek richting de 50.000 zou kunnen gaan. Nog even los van de infrastructurele en logistieke issues die 15000 man extra met zich meebrengen.

Image
De oplossing is om gewoon de PSV-laan te verwijderen, het treintrace ondergronds te leggen ( waarna gemeente Eindhoven mee kan betalen aan de fundering van het nieuwe stadion :P ) maar zelfs dan blijft het passen en meten ( waar ik een problematisch lange bezwaarprocedure zie plaatsvinden )
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Ik lees steeds dat het stadion nu op een unieke plek staat. Maar volgens mij is iedere plek uniek toch? :wonder:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 05 Mar 2024, 23:07Madrid speelt toch ook gewoon in Santiago Bernabéu
Tijdens de verbouwing hebben ze gespeeld in Estadio Alfredo di Stéfano.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Breur wrote: 06 Mar 2024, 07:35
johan derksen wrote: 06 Mar 2024, 02:23 Ik denk dat de gemeente Eindhoven dat nooit goed gaat keuren dat er op die plek een volledig nieuw stadion gebouwd gaat worden. Je kunt misschien Noord ophogen (zoals in Liverpool) maar dat is veel te duur voor het aantal plaatsen dat het oplevert. En je moet al over de weg heenbouwen waarschijnlijk.
Kan de weg niet een tunnel worden? Ik weet niet of dit al uitgezocht is maar dan zou je ook wat meer aan gebiedsontwikkeling kunnen doen. De gemeente moet hier natuurlijk ook fiducie in zien.
Volgens mij is dit onderzocht voor als Nederland een eindtoernooi mocht organiseren:



Daarbij is volgens mij gekeken naar een tunnel zodat je voor het stadion een soort supportersplein kon creëren.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 08:16 Ik lees steeds dat het stadion nu op een unieke plek staat. Maar volgens mij is iedere plek uniek toch? :wonder:
Jaja grapjas, maar volgens mij weet jij ook prima wat men er mee bedoelt toch? :wonder:
These users thanked the author Grasmat for the post:
29.04.2007
Hartig Woordje
Bankzitter
Posts: 253
Joined: 04 Nov 2020, 15:20
FOOTB_REM_S: No

Het zou maar zo kunnen dat het eea afhankelijk is van de toewijzing van het WK voor vrouwen. Dat wordt pas in mei bekkend, meen ik. Met die toewijzing op zak kan er meer, is er meer geld beschikbaar en is er een duidelijk tijdspad.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 06 Mar 2024, 08:25
deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 08:16 Ik lees steeds dat het stadion nu op een unieke plek staat. Maar volgens mij is iedere plek uniek toch? :wonder:
Jaja grapjas, maar volgens mij weet jij ook prima wat men er mee bedoelt toch? :wonder:
Vind ik lastig :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Hartig Woordje wrote: 06 Mar 2024, 09:05 Het zou maar zo kunnen dat het eea afhankelijk is van de toewijzing van het WK voor vrouwen. Dat wordt pas in mei bekkend, meen ik. Met die toewijzing op zak kan er meer, is er meer geld beschikbaar en is er een duidelijk tijdspad.
Wordt dat dan geen stadionverkleining zodat het nog vol lijkt? :zip:
These users thanked the author Sensation for the post (total 2):
deninho32Asterix
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Kan me niet voorstellen dat er zoveel geld in zo’n vrouwen-WK omgaat dat er echt stadions voor uitgebreid gaan worden eigenlijk
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Je zou de finale ook op De Braak kunnen houden inderdaad.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Lees hier vooral over infrastructuur problemen bij een verbouwing van het huidige stadion of zelfs een helemaal nieuw stadion. Maar is geld niet überhaupt het grootste probleem? Nou (ver)bouw ik niet dagelijks een stadion, maar ik heb zo'n idee dat PSV dit toch nooit zomaar kan betalen (ook niet met hulp van gemeente/sponsoren)? Opnieuw een grote lening afsluiten lijkt me ook niet heel erg gewenst als je ziet vanuit welke financiële situatie PSV nog niet zo lang geleden kwam.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ja dat kost serieus knaken, 200 miljoen minstens.

Als v.d. Wallen daar nou driekwart van sponsort dan mag het als wederdienst van mij gerust het Wallystadion gaan heten.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 06 Mar 2024, 09:34 Ja dat kost serieus knaken, 200 miljoen minstens.

Als v.d. Wallen daar nou driekwart van sponsort dan mag het als wederdienst van mij gerust het Wallystadion gaan heten.
Ik denk dat Benitez dan zijn contract ook wel verlengt.
dePinhodeSouza

Voordeel is dat ons huidige stadion (op wat verbouwingen na) heel goedkoop op de balans staat. Nieuw stadion betekend ook nieuw vreemd vermogen aangaan (momenteel tegen zeer hoge rente) en bovendien weer extra jaarlijkse afschrijvingskosten.

Nieuw stadion zal een miljoen of 200 a 250 kosten +/- 7 miljoen afschrijvingen per jaar, extra jaarlijkse aflossing en rente van zon 15 miljoen per jaar, en dat allemaal voor 10 a 15 duizend nieuwe plekken? Terwijl het Philips stadion het beste stadion des land is en voldoet aan alle moderne eisen (en bovendien sentimentele waarde heeft), nee dat nieuwe stadion gaat er niet komen. Buiten dat je een deel van de ziel van de club verkoopt (Philips Sport Vereniging, Philipsdorp, Philips Stadion) is het bovendien financieel, zeker niet met de huide rente- en bouwmarkt, totaal niet aantrekkelijk.

Als we net zon gammel stadion (of het financieel aantrekkelijk was) hadden als Feyenoord was de roep om een nieuw stadion te begrijpen, maar het Philips stadion is door verbouwingen een modern stadion op een PSV unieke plek (wat Deninho23 als Ajacied misschien niet begrijpt, veel plezier in de ufo in Duivendrecht tussen de Perry Outlet en de Dunkin Donuts). Daar gaat PSV, gelukkig, echt geen afstand van nemen.
These users thanked the author dePinhodeSouza for the post (total 10):
Grasmat29.04.2007SensationTjompieJohnnie WalkerJChovanecpsvgoudaRaw85ComeOnPSVSomeOne
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 06 Mar 2024, 08:22
Juancho wrote: 05 Mar 2024, 23:07Madrid speelt toch ook gewoon in Santiago Bernabéu
Tijdens de verbouwing hebben ze gespeeld in Estadio Alfredo di Stéfano.
Dan gaan wij daar ook maar spelen dus! Probleem opgelost.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

dePinhodeSouza wrote: 06 Mar 2024, 09:36 Voordeel is dat ons huidige stadion (op wat verbouwingen na) heel goedkoop op de balans staat. Nieuw stadion betekend ook nieuw vreemd vermogen aangaan (momenteel tegen zeer hoge rente) en bovendien weer extra jaarlijkse afschrijvingskosten.

Nieuw stadion zal een miljoen of 200 a 250 kosten +/- 7 miljoen afschrijvingen per jaar, extra jaarlijkse aflossing en rente van zon 15 miljoen per jaar, en dat allemaal voor 10 a 15 duizend nieuwe plekken? Terwijl het Philips stadion het beste stadion des land is en voldoet aan alle moderne eisen (en bovendien sentimentele waarde heeft), nee dat nieuwe stadion gaat er niet komen. Buiten dat je een deel van de ziel van de club verkoopt (Philips Sport Vereniging, Philipsdorp, Philips Stadion) is het bovendien financieel, zeker niet met de huide rente- en bouwmarkt, totaal niet aantrekkelijk.

Als we net zon gammel stadion (of het financieel aantrekkelijk was) hadden als Feyenoord was de roep om een nieuw stadion te begrijpen, maar het Philips stadion is door verbouwingen een modern stadion op een PSV unieke plek (wat Deninho23 als Ajacied misschien niet begrijpt, veel plezier in de ufo in Duivendrecht tussen de Perry Outlet en de Dunkin Donuts). Daar gaat PSV, gelukkig, echt geen afstand van nemen.
De ArenA zou eigenlijk worden gebouwd in Duivendrecht, maar uiteindelijk is gekozen om het toch binnen de stadsgrenzen van Amsterdam te bouwen, later is de stadsgrens aangepast, waardoor ook de trainingsvelden op Amsterdams grondgebied kwamen te liggen. Dus het klopt niet helemaal wat je zegt, of eigenlijk helemaal niet. Overigens heb ik niets met Ajax, maar dat denkt men hier al gauw als je geen haat hebt naar andere clubs uit de Nederland. Je zou ook Feyenoord of FC Twente kunnen noemen eigenlijk, dus de link naar Ajax zie ik niet direct. Overigens is mijn prachtige laptoptas ook een beetje gek als je jouw redeneringen volgt. ;)
Image
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Post Reply