Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 06 Mar 2024, 16:02
Maax wrote: 06 Mar 2024, 14:43

Dat grafiekje laat prachtig de voordelen zien van data, maar ook meteen dat je er niet alleen maar naar moet kijken haha
Ik zou vooral niet Data MB gebruiken. De percentiles kloppen allereerst niet helemaal (FBref via Opta geeft voor Ramalho 94% versus Boscagli 99%). Je kan ook sowieso nooit percentile 100 hebben. En het gevaar van percentiles is dat elke speler in een aanvallende ploeg goed lijkt, omdat diegene simpelweg te vaak in situaties komen die de data positief beïnvloeden, maar het oog dat ontkracht. Neem bijv. Jorge Sanchez vorig seizoen bij Ajax als onderstaand voorbeeld.

Image

Nuance en context erbij is dus belangrijk. Overigens is Ramalho gewoon een prima passer, daar niet van. Maar in de stats zelf zie je wel de verschillen. Boscagli met 11.4 PrgP p90 en Ramalho met 8.10. Je kan dan beter een scatterplot gebruiken, want dan zie je de waardes ook echt in verhouding tot de rest.

Image

En dan zie je ook dat DataMB gewoon een flut site is. Boscagli staat op ongeveer 15.91 PrgP p90 en Ramalho op 14.75 PrgP p90 min. Deze waardes verschillen significant van Opta. Ter vergelijking. Een Hancko scoort bij Opta nagenoeg gelijk als Ramalho (8.29), maar Data MB geeft een significant verschil.
Snap wat je bedoeld; maar hoe kan er z'n verschil zitten in de data tussen websites? Is dat dan echt omdat een studentje de data doet van DataMB en Opta hier verschillende mensen op heeft zitten?

Wordt veel gezegd dat bijvoorbeeld Mislitat, en clubs als Brighton, op data scouten. Hebben die dan een betaalde versie van een site o.i.d. van data? Want die zal wel representatief moeten zijn.

En is het niet sowieso dat data bij aanvallers ''beter werkt'' dan bij verdedigers? Lijkt me dat je bijvoorbeeld een foutje van Ramalho hier minder snel in terugziet, maar dat je wel heel makkelijk kan zien hoeveel iemand zijn man voorbij komt o.i.d.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maax wrote: 07 Mar 2024, 08:01
Heruone wrote: 06 Mar 2024, 16:02

Ik zou vooral niet Data MB gebruiken. De percentiles kloppen allereerst niet helemaal (FBref via Opta geeft voor Ramalho 94% versus Boscagli 99%). Je kan ook sowieso nooit percentile 100 hebben. En het gevaar van percentiles is dat elke speler in een aanvallende ploeg goed lijkt, omdat diegene simpelweg te vaak in situaties komen die de data positief beïnvloeden, maar het oog dat ontkracht. Neem bijv. Jorge Sanchez vorig seizoen bij Ajax als onderstaand voorbeeld.

Image

Nuance en context erbij is dus belangrijk. Overigens is Ramalho gewoon een prima passer, daar niet van. Maar in de stats zelf zie je wel de verschillen. Boscagli met 11.4 PrgP p90 en Ramalho met 8.10. Je kan dan beter een scatterplot gebruiken, want dan zie je de waardes ook echt in verhouding tot de rest.

Image

En dan zie je ook dat DataMB gewoon een flut site is. Boscagli staat op ongeveer 15.91 PrgP p90 en Ramalho op 14.75 PrgP p90 min. Deze waardes verschillen significant van Opta. Ter vergelijking. Een Hancko scoort bij Opta nagenoeg gelijk als Ramalho (8.29), maar Data MB geeft een significant verschil.
Snap wat je bedoeld; maar hoe kan er z'n verschil zitten in de data tussen websites? Is dat dan echt omdat een studentje de data doet van DataMB en Opta hier verschillende mensen op heeft zitten?

Wordt veel gezegd dat bijvoorbeeld Mislitat, en clubs als Brighton, op data scouten. Hebben die dan een betaalde versie van een site o.i.d. van data? Want die zal wel representatief moeten zijn.

En is het niet sowieso dat data bij aanvallers ''beter werkt'' dan bij verdedigers? Lijkt me dat je bijvoorbeeld een foutje van Ramalho hier minder snel in terugziet, maar dat je wel heel makkelijk kan zien hoeveel iemand zijn man voorbij komt o.i.d.
Mislintat heeft hierin zelf een bedrijf opgericht, Matchmetrics. Dus ik denk dat hij die gebruikt, en gezien de aankopen zou ik nog eens goed doorlichten of die data wel zo zuiver is :mrgreen:
These users thanked the author Sensation for the post (total 2):
trouwepsvfanMaax
SlothtinPowers
Jeugdspeler
Posts: 36
Joined: 17 Aug 2023, 13:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat voor posities verwacht iedereen dat er de volgende transfer periode gevuld moeten worden?
Gegeven de huidige selectie zie ik zelf alleen de nood voor een nieuwe rechter centrale verdediger. Als we echter alle aflopende contracten en geruchten bekijken, is het mogelijk dat we afscheid gaan nemen van Teze, Boscagli, Obsipo, Ramalho, van Aanholt, Ketchup, Dest, Tillman, Veerman en Bakayoko. Niet mijn wens om van iedereen afscheid te nemen trouwens, maar wel dingen om rekening mee te houden. Zal toch goed bizar zijn als we een complete verdediging moeten gaan inkopen voor volgend seizoen
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SlothtinPowers wrote: 07 Mar 2024, 09:34 Wat voor posities verwacht iedereen dat er de volgende transfer periode gevuld moeten worden?
Gegeven de huidige selectie zie ik zelf alleen de nood voor een nieuwe rechter centrale verdediger. Als we echter alle aflopende contracten en geruchten bekijken, is het mogelijk dat we afscheid gaan nemen van Teze, Boscagli, Obsipo, Ramalho, van Aanholt, Ketchup, Dest, Tillman, Veerman en Bakayoko. Niet mijn wens om van iedereen afscheid te nemen trouwens, maar wel dingen om rekening mee te houden. Zal toch goed bizar zijn als we een complete verdediging moeten gaan inkopen voor volgend seizoen
Benitez raken we komende zomer ook kwijt.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op weg naar nr 25 wrote: 07 Mar 2024, 09:44
SlothtinPowers wrote: 07 Mar 2024, 09:34 Wat voor posities verwacht iedereen dat er de volgende transfer periode gevuld moeten worden?
Gegeven de huidige selectie zie ik zelf alleen de nood voor een nieuwe rechter centrale verdediger. Als we echter alle aflopende contracten en geruchten bekijken, is het mogelijk dat we afscheid gaan nemen van Teze, Boscagli, Obsipo, Ramalho, van Aanholt, Ketchup, Dest, Tillman, Veerman en Bakayoko. Niet mijn wens om van iedereen afscheid te nemen trouwens, maar wel dingen om rekening mee te houden. Zal toch goed bizar zijn als we een complete verdediging moeten gaan inkopen voor volgend seizoen
Benitez raken we komende zomer ook kwijt.
Jij weet iets dat wij niet weten?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op weg naar nr 25 wrote: 07 Mar 2024, 09:44
SlothtinPowers wrote: 07 Mar 2024, 09:34 Wat voor posities verwacht iedereen dat er de volgende transfer periode gevuld moeten worden?
Gegeven de huidige selectie zie ik zelf alleen de nood voor een nieuwe rechter centrale verdediger. Als we echter alle aflopende contracten en geruchten bekijken, is het mogelijk dat we afscheid gaan nemen van Teze, Boscagli, Obsipo, Ramalho, van Aanholt, Ketchup, Dest, Tillman, Veerman en Bakayoko. Niet mijn wens om van iedereen afscheid te nemen trouwens, maar wel dingen om rekening mee te houden. Zal toch goed bizar zijn als we een complete verdediging moeten gaan inkopen voor volgend seizoen
Benitez raken we komende zomer ook kwijt.
Oké. Weet je ook al aan welke club?
SlothtinPowers
Jeugdspeler
Posts: 36
Joined: 17 Aug 2023, 13:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op weg naar nr 25 wrote: 07 Mar 2024, 09:44 Benitez raken we komende zomer ook kwijt.
Oh die was ik nog vergeten idd. Zal je potentieel echt een complete verdediging moeten gaan vervangen. Kan een hele hete zomer gaan worden zo
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen qua uitgaande transfers.

Ik hoop eigenlijk op vertrek van:


Bakayoko (dan is PSV meteen weer financieel op orde komend seizoen)
Teze - is wel toe aan een stap en ik denk dat PSV iets hoger kan mikken.
Obispo - doorselecteren
Ramalho - transfervrij


Zullen nog wat spelers vertrekken (buiten de basis 11) maar ik denk dat dit scenario realistischer is dan dat de hele verdediging + Veerman en Bakayoko vertrekken.

Dat is in ieder geval ook niet iets wat PSV wil. En we kunnen nu wat sneller nee zeggen en wat meer bieden aan de spelers.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op weg naar nr 25 wrote: 07 Mar 2024, 09:44 Benitez raken we komende zomer ook kwijt.
Dat is een behoorlijk premature conclusie.
ComeOnPSV wrote: 07 Mar 2024, 10:03 Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen qua uitgaande transfers.

Ik hoop eigenlijk op vertrek van:
Bakayoko (dan is PSV meteen weer financieel op orde komend seizoen)
Teze - is wel toe aan een stap en ik denk dat PSV iets hoger kan mikken.
Obispo - doorselecteren
Ramalho - transfervrij
Boscagli gaat ook hoor. Zelfde reden als Teze. Kampioenschap gehaald en toe aan iets anders.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 07 Mar 2024, 08:46
Maax wrote: 07 Mar 2024, 08:01

Snap wat je bedoeld; maar hoe kan er z'n verschil zitten in de data tussen websites? Is dat dan echt omdat een studentje de data doet van DataMB en Opta hier verschillende mensen op heeft zitten?

Wordt veel gezegd dat bijvoorbeeld Mislitat, en clubs als Brighton, op data scouten. Hebben die dan een betaalde versie van een site o.i.d. van data? Want die zal wel representatief moeten zijn.

En is het niet sowieso dat data bij aanvallers ''beter werkt'' dan bij verdedigers? Lijkt me dat je bijvoorbeeld een foutje van Ramalho hier minder snel in terugziet, maar dat je wel heel makkelijk kan zien hoeveel iemand zijn man voorbij komt o.i.d.
Mislintat heeft hierin zelf een bedrijf opgericht, Matchmetrics. Dus ik denk dat hij die gebruikt, en gezien de aankopen zou ik nog eens goed doorlichten of die data wel zo zuiver is :mrgreen:
:lol: . Maar enig idee waar dat soort bedrijven hun data vandaan halen? Want kan me moeilijk voorstellen dat een Duitse tiener op een regenachtige dinsdagavond naar Bodo - Sarpsborg 08 gaat kijken en gaat turven hoeveel progessive passes de linksback van Sarpsborg gegeven heeft.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 07 Mar 2024, 10:22Boscagli gaat ook hoor.
Dat is een behoorlijk premature conclusie.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 07 Mar 2024, 10:22
Op weg naar nr 25 wrote: 07 Mar 2024, 09:44 Benitez raken we komende zomer ook kwijt.
Dat is een behoorlijk premature conclusie.
ComeOnPSV wrote: 07 Mar 2024, 10:03 Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen qua uitgaande transfers.

Ik hoop eigenlijk op vertrek van:
Bakayoko (dan is PSV meteen weer financieel op orde komend seizoen)
Teze - is wel toe aan een stap en ik denk dat PSV iets hoger kan mikken.
Obispo - doorselecteren
Ramalho - transfervrij
Boscagli gaat ook hoor. Zelfde reden als Teze. Kampioenschap gehaald en toe aan iets anders.
Dat idee kreeg ik helemaal niet bij Ollie. Zei alleen weg te willen als er een perfecte match langs komt en het helemaal geen probleem te vinden om nog langer te blijven
These users thanked the author Jur1913 for the post (total 2):
Cynili(cu)sSchoonGenoeg
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik kreeg juist het idee dat hij bij een kampioenschap wel afgerond was hier.
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2,234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat Fabrizio afgelopen winter een overduidelijk gesponsord Twitter postje eruit gooide, gefinancierd door de zaakwaarnemer van Benitez. Geeft op mij de indruk dat Benitez in ieder geval zijn opties af aan het wegen is om aankomende zomer te vertrekken. Indien hij niet verlengd zal hij net zoals Teze en Boscagli gewoon verkocht moeten worden.

User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 07 Mar 2024, 10:43 Ik kreeg juist het idee dat hij bij een kampioenschap wel afgerond was hier.
Dan heb je niet het hele gesprek afgekeken/-geluisterd ;)
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 07 Mar 2024, 10:46
Grasmat wrote: 07 Mar 2024, 10:43 Ik kreeg juist het idee dat hij bij een kampioenschap wel afgerond was hier.
Dan heb je niet het hele gesprek afgekeken/-geluisterd ;)
Image

Zal ook een beetje supportje pleasen/alle opties open houden zijn geweest.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 07 Mar 2024, 10:48
SKERLA wrote: 07 Mar 2024, 10:46

Dan heb je niet het hele gesprek afgekeken/-geluisterd ;)
Image

Zal ook een beetje supportje pleasen/alle opties open houden zijn geweest.
Hij benadrukte wel echt de perfect match, zoals Jur1913 het noemde. Daarnaast gaf hij aan dat Bosz(ball) echt voor hem is gemaakt. De combinatie van die twee dingen geeft mij hoop dat hij ook na dit seizoen nog in Eindhoven over jou heen gaat lopen.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Plus er is een kleine onderweg! (Of hij is er al)

Dan ben je ook wel gebaat bij wat duidelijkheid en structuur
These users thanked the author Jur1913 for the post:
SKERLA
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 07 Mar 2024, 10:52
Grasmat wrote: 07 Mar 2024, 10:48

Image

Zal ook een beetje supportje pleasen/alle opties open houden zijn geweest.
Hij benadrukte wel echt de perfect match, zoals @Jur1913 het noemde. Daarnaast gaf hij aan dat Bosz(ball) echt voor hem is gemaakt. De combinatie van die twee dingen geeft mij hoop dat hij ook na dit seizoen nog in Eindhoven over jou heen gaat lopen.
Die jongen is gewoon heel beleefd. Als PSV dit jaar kampioen wordt dan is voor hem gewoon het ideale moment om nog een keer een stap te zetten. Als die jongen nog een keer wil cashen in een andere competitie dan moet hij niet blijven hangen want dan wordt het uiteindelijk een hele kleine club in Frankrijk.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Stewart vliegt over 2 weken naar Argentinië, er staan gesprekken gepland met Valentín Gómez en entourage. Speler loopt op 31 dec '24 uit zijn contract, maar de intentie is om de speler aankomende zomer aan te trekken. Ook is (zoals altijd) Feyenoord geïnteresseerd.
These users thanked the author LaFoquita for the post (total 6):
OntketendeDuifVoijkeThijsNoosaDeBruyneFieseFriedrich
XaviS7mons
Vaste waarde in elftal
Posts: 532
Joined: 06 Jun 2023, 10:10
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 08 Mar 2024, 13:03 Stewart vliegt over 2 weken naar Argentinië, er staan gesprekken gepland met Valentín Gómez en entourage. Speler loopt op 31 dec '24 uit zijn contract, maar de intentie is om de speler aankomende zomer aan te trekken. Ook is (zoals altijd) Feyenoord geïnteresseerd.
Tuurlijk kerel…
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het zou heel logisch zijn als deze jongen op het lijstje staat bij PSV.
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2,234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 08 Mar 2024, 13:03 Stewart vliegt over 2 weken naar Argentinië, er staan gesprekken gepland met Valentín Gómez en entourage. Speler loopt op 31 dec '24 uit zijn contract, maar de intentie is om de speler aankomende zomer aan te trekken. Ook is (zoals altijd) Feyenoord geïnteresseerd.
Speler van Velez Sarsfield, die mogen ons wel wat korting verschaffen na die 10 miljoen die wij ze gedoneerd hebben voor Romero
These users thanked the author Teletubby for the post:
OntketendeDuif
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het schijnt dat Jan Vennegoor of Hesselink over 2 a 4 weken naar Lissabon vliegt om ten minste St. Juste aan het werk te zien maar er zijn er wellicht meer waar PSV heel erg in geïnteresseerd is. De concurrentie is overigens groot want niet alleen PSV zoekt naar een NL speler voor de defensie want Feyenoord is ook op zoek naar een vervanger van Geertruida en Ajax moet al op zoek naar een vervanger van Keizer Kaplan na deze geweldige week.

Zo makkelijk is het.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het verschil is alleen dat LaFoquita al heeft aangetoond beter ingevoerd te zijn, met name in Zuid-Amerika.
Maar het staat je vrij om iemand wel of niet te geloven.
These users thanked the author Ren Höek for the post (total 2):
VoijkeNoosa
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Post Reply