Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Siemen
Nationale topspeler

Ik zie ook het liefst sympathieke, nuchtere team voetballers en label arrogante zeiksnorren vaak als Ajax-spelers en agressievelingen als Feyenoord-spelers. Echter vind ik dat onze cultuur al jarenlang te weinig leiders vraagt, die elkaar aanspreken op elkanders falen. Subassertieve lievelingen word ik wel eens moe van. Een agressieveling zoals Berghuis die - overigens net als Luuk, sorry - een voortdurend verongelijkt gezicht trekt, past niet meteen in de leidersrol denk ik, maar brengt wel passie en gif. Dat mag best wat meer, wat mij betreft. Combineer dan met een garantie op >20 goals/assists per jaar en hij is zeker welkom.

Zahavi
Gakpo Gotze Berghuis
? Sangare
Max Boscagli Teze ?
Drommel

Prioriteiten zijn voetballende middenvelder (= Boscagli als Cv) óf ijzersterke verdediger (= Boscagli als CVM), voetballende rechtsback, nieuwe spits erbij.
ShovingNE2
Site Admin

Trixm wrote: 15 Apr 2021, 08:08 Ik wil Teze niet als rechtsback, Roger ook niet dus ik verbaas me hoeveel mensen alsnog hiervoor gaan in hun fantasie moment.
Denk dat je helemaal gelijk hebt. Denk ook dat Teze dat vooral niet wil.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ruuddevil
Legende

Het geschuif met Teze heeft te maken met het feit dat hij en Boscagli het beiden erg goed doen, maar samen (nog) te licht zijn als centrum. Bij Jong Oranje deed hij het verdienstelijk als rechtsback.

En vwb Berghuis, dat blijft lastig. Het is een vervelend kutventje, maar ik ben er tevens van overtuigd dat we met hem in het team nu 6 punten meer zouden hebben omdat hij beslissend kan zijn. En missen we juist niet wat kutventjes? Als we verliezen loopt iedereen het veld af met de houding ‘balen zeg, nou ja volgende keer beter’. Het is vloeken in de kerk, maar we kunnen wel een galbak als Tadic of een Zuid Amerikaanse psychopaat gebruiken.
ShovingNE2
Site Admin

Ik ben het helemaal met je eens waar het Teze en Boscagli betreft. Juist op 1 van die posities een goede ervaren kracht zou ons veel verder brengen.

Dus of Teze naar rechtsback of Boscagli naast Sangaré volgend seizoen. Ik ben zo benieuwd hoe Teze daar tegenaan kijkt. Boscagli wil wel naar het middenveld, dat liet Roger wel merken in de persco vorige week. Boscagli had er zelfs met hem over gesproken. Alleen Roger ziet hem liever als LCV.
Ardbeg
Mister PSV

ruuddevil wrote: 14 Apr 2021, 23:33 Waarom duikt die Lyanco steeds weer op? Alleen al vanwege zijn vintage year zou hij persona non grata moeten zijn. En sinds Amaretto Giovanni hem niet wist te halen en met Baumgartl op de proppen kwam heeft deze Lyanco geen verpletterende indruk gemaakt.

Zahavi en Madueke vind ik te licht als spitsenduo. Dat ligt meer aan Zahavi dan aan Madueke.
Persona non grata?
Trixm
Vedette

ruuddevil wrote: 15 Apr 2021, 09:14 Het geschuif met Teze heeft te maken met het feit dat hij en Boscagli het beiden erg goed doen, maar samen (nog) te licht zijn als centrum. Bij Jong Oranje deed hij het verdienstelijk als rechtsback.

En vwb Berghuis, dat blijft lastig. Het is een vervelend kutventje, maar ik ben er tevens van overtuigd dat we met hem in het team nu 6 punten meer zouden hebben omdat hij beslissend kan zijn. En missen we juist niet wat kutventjes? Als we verliezen loopt iedereen het veld af met de houding ‘balen zeg, nou ja volgende keer beter’. Het is vloeken in de kerk, maar we kunnen wel een galbak als Tadic of een Zuid Amerikaanse psychopaat gebruiken.
Teze en Boscagli doen het toch allebei fantastisch in het centrum? Dat vind ik niet te licht, en ik verwacht PSV ook niet. Ik verwacht verdedigend veel meer van Max, Dumfries en positioneel van de twee CVM's. Dit kan volgens mij opgelost worden door Boscagli op CVM te houden, die kan inschuiven in de verdediging. Dan heb je een nieuwe LCV nodig. Naast Boscagli heb je dan wel een voorwaartse passer nodig, iets was Sangere in mijn ogen totaal niet is. Rosario is dat veel meer daarom ben ik ook fan, maar goed veel kritiek op hem is ook terecht. Er zitten teveel concentratieproblemen in zijn spel. Er zal dan wel een nieuwe CM moeten komen bij het vertrek van Pablo, of zou Roger hier Marco zien spelen? Ik ben benieuwd.
Saibari is underrated.
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 15 Apr 2021, 09:34 Naast Boscagli heb je dan wel een voorwaartse passer nodig, iets was Sangere in mijn ogen totaal niet is.
Dan zit je er totaal langs.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
ShovingNE2
Site Admin

Trixm wrote: 15 Apr 2021, 09:34 Teze en Boscagli doen het toch allebei fantastisch in het centrum? Dat vind ik niet te licht, en ik verwacht PSV ook niet.
Wat ik mis bij deze twee is het organiserende vermogen achterin. De boel bij elkaar houden en aansturen. Als er een uitbraak komt is het geregeld volkomen paniek achterin.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Ren Höek wrote: 15 Apr 2021, 10:04
Trixm wrote: 15 Apr 2021, 09:34 Naast Boscagli heb je dan wel een voorwaartse passer nodig, iets was Sangere in mijn ogen totaal niet is.
Precies! Sangaré stond in de Ligue 1 al in de top van de lijstjes spelers met meeste progressive passes.
Trixm
Vedette

Ja ik weet dat ik mijn hoofd op het hakblok leg, maar voorlopig vind ik Sangare in het voorwaartse voetbal bijzonder matig.
Saibari is underrated.
OnsPSV
Meervoudig international

De reden dat mensen met Teze gaan schuiven is omdat de as: Boscagli, teze, rosario, sangaré dit jaar kortom gewoon is tegengevallen. Sommige zullen roepen ''Komt door Rosario'' of ''Komt door Sangaré''. Denk dat een hele hoop supporters (waaronder ik) ook eindelijk uitkijken naar een sloopkogel als CV. Stel je laat Teze in het centrum, zal je nog een RCV moeten aantrekken, want Baumgartl gaat gegarandeerd weg (Huur of verkoop). Anders heb je geen back-up achter Teze. Ik zou het niet gek vinden om Kim Min Jae te halen, in het eerste jaar rouleren met de CV's. Vergeet niet hoe een verschil het is Europa of Azië.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Trixm wrote: 15 Apr 2021, 10:12

Ja ik weet dat ik mijn hoofd op het hakblok leg, maar voorlopig vind ik Sangare in het voorwaartse voetbal bijzonder matig.
Beide een beetje gelijk. Sangaré speelt ballen inderdaad vooruit, maar is niet sterk in het voorwaartse voetbal. Je kunt een simpele pass vooruit geven of je kunt een bal, ala Boscagli bij de 1-0 tegen Heracles, achter de linie neerleggen. Zulke ballen geeft Sangaré inderdaad niet. Hij speelt ballen wel vooruit, maar er zit weinig voetbal in.
Sensation
Lid scoutingsteam

Johnnie Walker wrote: 15 Apr 2021, 10:37
Trixm wrote: 15 Apr 2021, 10:12

Beide een beetje gelijk. Sangaré speelt ballen inderdaad vooruit, maar is niet sterk in het voorwaartse voetbal. Je kunt een simpele pass vooruit geven of je kunt een bal, ala Boscagli bij de 1-0 tegen Heracles, achter de linie neerleggen. Zulke ballen geeft Sangaré inderdaad niet. Hij speelt ballen wel vooruit, maar er zit weinig voetbal in.
Dat vind ik iets anders dan de term 'voorwaartse passer'. Sangaré is een voorwaartse passer, geen man van de tikkie breed tikkie terug. Dat hij geen stempel drukt op het aanvalsspel met key-passes en passes achter de laatste linie is een ander punt. Daar ben ik het mee eens dat hij dat niet doet. Daarom blijft mijn voorkeur om Boscagli naast Sangaré te zetten en een sterke CV aan te trekken, of een sterke box-to-box speler naast Sangaré die deze passes kan geven. Maar dat vind ik wat anders dan een voorwaartse passer naast Sangaré zetten. Maargoed, verschil van interpretatie in de term voorwaartse passing dus ;P
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Sensation wrote: 15 Apr 2021, 10:44

Dat vind ik iets anders dan de term 'voorwaartse passer'. Sangaré is een voorwaartse passer, geen man van de tikkie breed tikkie terug. Dat hij geen stempel drukt op het aanvalsspel met key-passes en passes achter de laatste linie is een ander punt. Daar ben ik het mee eens dat hij dat niet doet. Daarom blijft mijn voorkeur om Boscagli naast Sangaré te zetten en een sterke CV aan te trekken, of een sterke box-to-box speler naast Sangaré die deze passes kan geven. Maar dat vind ik wat anders dan een voorwaartse passer naast Sangaré zetten. Maargoed, verschil van interpretatie in de term voorwaartse passing dus ;P
True, want compleet met bovenstaande eens :mrgreen:
Tijn
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 15 Apr 2021, 10:11
Trixm wrote: 15 Apr 2021, 09:34 Teze en Boscagli doen het toch allebei fantastisch in het centrum? Dat vind ik niet te licht, en ik verwacht PSV ook niet.
Wat ik mis bij deze twee is het organiserende vermogen achterin. De boel bij elkaar houden en aansturen. Als er een uitbraak komt is het geregeld volkomen paniek achterin.
Inderdaad. Individueel doen ze het beide best goed, zeker gezien de verwachtingen aan het begin van het seizoen. Maar per saldo hebben we geen echte leider achterin, missen we een powerhouse/sloopkogel en staat de verdediging als geheel niet voldoende. Door hier een kwaliteitsimpuls te geven gaan we veel situaties waar we nu moeten ingrijpen, kunnen voorkomen.
Ardbeg
Mister PSV

Ik hou Boscagli persoonlijk liever in de verdediging. Ik zie het liefst een type Guardado/Wijnaldum naast Sangare.
Sensation
Lid scoutingsteam

Ardbeg wrote: 15 Apr 2021, 10:47

Ik hou Boscagli persoonlijk liever in de verdediging. Ik zie het liefst een type Guardado/Wijnaldum naast Sangare.
Haha ja ik ook. Maar er moet een CV komen. Dan maak ik liever de keuze om Boscagli door te schuiven naar het middenveld waar hij ook enorm goed speelt dan dat ik Teze naar RB verschuif omdat Teze echt alles heeft om een hele hele goede moderne CV te worden. Die ontwikkeld zich beestachtig, dat doe je teniet als je hem naar RB schuift want daar worden andere dingen van hem gevraagd. Dus mijn voorkeur heeft top CV en top RB tov top CV en top CM. Maargoed, kan je een hele hele goede CM halen en heb je twijfels of je top-3 van het lijstje RB's komt dan moet je natuurlijk die keuze maken. Dat zal een grote, belangrijke afweging zijn komende transferzomer schat ik zo in.
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Ik denk ook dat we Boscagli beter achterin kunnen houden, dat scheelt toch wel echt veel qua opbouw. Naar mijn mening moet er één echte leider bij achterin. Aangezien we veel wedstrijden spelen, Schmidt af en toe wel van rouleren houdt en Teze op meerdere plekken uit de voeten kan zal hij uiteindelijk nog steeds heel veel wedstrijden spelen.
Sensation
Lid scoutingsteam

Manolev25 wrote: 15 Apr 2021, 10:53 Ik denk ook dat we Boscagli beter achterin kunnen houden, dat scheelt toch wel echt veel qua opbouw. Naar mijn mening moet er één echte leider bij achterin. Aangezien we veel wedstrijden spelen, Schmidt af en toe wel van rouleren houdt en Teze op meerdere plekken uit de voeten kan zal hij uiteindelijk nog steeds heel veel wedstrijden spelen.
Maar stel je kan écht Alderweireld halen, dan zijn we het er wel over eens dat je dan beter een goede RB kan kopen en Boscagli kan doorschuiven toch? Aangezien Alderweireld ook die passes kan geven zoals Boscagli. Daarom blijf ik zeggen; veel zal afhangen van wie de CV, CM en RB targets zijn, het is vooral zoeken naar de juiste mix. Dat is nu onmogelijk te zeggen. Kan je een waanzinnige RB halen, de nr1 target, waarom zou je dan zeggen 'nee doen we niet, we schuiven Teze, die een heel seizoen imponeert als CV, wel door' en andersom geldt dit natuurlijk ook voor wanneer je een waanzinnige CM, de nummer 1 target, kan halen, dan hoef je Boscagli weer niet door te schuiven. En daarom verschilt het ook of je een Alderweireld, die ook een hele sterke lange pass heeft, kan halen of wanneer je Kim haalt wat een pure verdediger is.
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Sensation wrote: 15 Apr 2021, 10:59
Manolev25 wrote: 15 Apr 2021, 10:53 Ik denk ook dat we Boscagli beter achterin kunnen houden, dat scheelt toch wel echt veel qua opbouw. Naar mijn mening moet er één echte leider bij achterin. Aangezien we veel wedstrijden spelen, Schmidt af en toe wel van rouleren houdt en Teze op meerdere plekken uit de voeten kan zal hij uiteindelijk nog steeds heel veel wedstrijden spelen.
Maar stel je kan écht Alderweireld halen, dan zijn we het er wel over eens dat je dan beter een goede RB kan kopen en Boscagli kan doorschuiven toch?
Helemaal mee eens. Er moet minstens één iemand centraal achterin staan die de passes kan geven en ook durft te geven. Dat stroperige gedoe met Schwaab, Viergever, Rosario en Hendrix doet nog steeds pijn aan mijn ogen. Denk eerlijk gezegd ook wel dat JdJ in samenspraak met Schmidt juist op zoek gaat naar een CV die goed op kan bouwen nu ze zien dat Boscagli het ook prima doet op het middenveld. Teze is al een kuitenbijter in principe, die hoef je geen twee naast elkaar te hebben (al is een speler die het allebei heeft geen probleem natuurlijk :lol:)
Revolinho
Internationale topspeler

Blijf erbij, Berghuis is de slimste optie. Komt als een irritant ventje over, ook bij mij, maar hij doet alles om te winnen en daar mogen we er wel meer van hebben bij PSV hoor. We hebben echt teveel lieverdjes, terwijl we ook in de meest sympathieke ploegen altijd wel een teringlijer hadden zitten. Daarnaast bezit hij een kwaliteit die ook nu nog zeldzaam is bij PSV: hij kan wedstrijden zomaar uit het niets beslissen. En slim is het, omdat hij relatief goedkoop aan te trekken is en gewoon een topspeler in de Eredivisie is.

Dit PSV neemt vol risico en wat is dan belangrijk? Passing. Onzuivere ballen is een van de bottlenecks en dat ga je krijgen met Dumfries, Mauro, Rosario en Sangare bij vlagen. Berghuis eist het uiterste van zichzelf EN van de ploeg. We hebben dat echt nodig.
ShovingNE2
Site Admin

Als het hem niet zint dan zeikt hij zonder problemen spelers en staf af voor de camera.

Ik heb liever een teamspeler die dat intern houdt.

Daarnaast is er een verschil tussen 'irritant zijn en alles doen om te winnen' en 'kortsluiting maken'. Want dat doet hij een paar keer per seizoen. Bij ons krijg je daar rood voor. Direct.
Sensation
Lid scoutingsteam

Revolinho wrote: 15 Apr 2021, 12:24 Blijf erbij, Berghuis is de slimste optie. Komt als een irritant ventje over, ook bij mij, maar hij doet alles om te winnen en daar mogen we er wel meer van hebben bij PSV hoor. We hebben echt teveel lieverdjes, terwijl we ook in de meest sympathieke ploegen altijd wel een teringlijer hadden zitten. Daarnaast bezit hij een kwaliteit die ook nu nog zeldzaam is bij PSV: hij kan wedstrijden zomaar uit het niets beslissen. En slim is het, omdat hij relatief goedkoop aan te trekken is en gewoon een topspeler in de Eredivisie is.

Dit PSV neemt vol risico en wat is dan belangrijk? Passing. Onzuivere ballen is een van de bottlenecks en dat ga je krijgen met Dumfries, Mauro, Rosario en Sangare bij vlagen. Berghuis eist het uiterste van zichzelf EN van de ploeg. We hebben dat echt nodig.
Ik probeer het nog een keertje :mrgreen: Wie moet er plek maken voor Berghuis? Want hij gaat niet op de bank zitten. Gakpo of Götze wel?
Ardbeg
Mister PSV

Sensation wrote: 15 Apr 2021, 12:43
Revolinho wrote: 15 Apr 2021, 12:24 Blijf erbij, Berghuis is de slimste optie. Komt als een irritant ventje over, ook bij mij, maar hij doet alles om te winnen en daar mogen we er wel meer van hebben bij PSV hoor. We hebben echt teveel lieverdjes, terwijl we ook in de meest sympathieke ploegen altijd wel een teringlijer hadden zitten. Daarnaast bezit hij een kwaliteit die ook nu nog zeldzaam is bij PSV: hij kan wedstrijden zomaar uit het niets beslissen. En slim is het, omdat hij relatief goedkoop aan te trekken is en gewoon een topspeler in de Eredivisie is.

Ik probeer het nog een keertje :mrgreen: Wie moet er plek maken voor Berghuis? Want hij gaat niet op de bank zitten. Gakpo of Götze wel?
[mention]Revolinho[/mention] : Berghuis ipv Malen en dan wat verschuivingen?
OnsPSV
Meervoudig international

Doe mij maar gewoon een mandekker langs Boscagli achterin. Geen zin in weer een opbouwend type die door het ijs zakt als er gebeukt en geknokt moet worden. Ook lengte is wel belangrijk want Boscagli en teze zijn niet groot. Boscagli compenseert het met zijn goede sprongkracht. Teze wint veel grond duels maar minder in de lucht. Doe mij maar een pure mandekker die ‘de poort’ dicht zet als het niet lukt. Te vaak een walk over gezien, na een tegengoal een schiettent: Paok uit, Feyenoord uit, Vitesse thuis, AZ thuis. Iemand met de mentaliteit: Tot hier en niet verder. Ik denk dat een harde mandekker die eigenschap meer heeft ten opzichte van een opbouwer.
Locked