Op zich is ook het wel interessant om te kijken wat er dit jaar is gebeurd qua middenveld. We begonnen met Til en Veerman, daar kwamen Schouten/Tillman als vervangers Sangaré/Xavi bij, en toen al snel de ontwikkeling van Saibari/Babadi. Nu is ook Mauro doorgestoomd en moet je Land volgend jaar óók perspectief kunnen bieden. Als je dan ook nog Tillman vast kunt leggen dan wordt het wel echt overvol. Dan kun je Veerman in principe ook qua kwantiteit laten gaan maar normaliter kom je zijn kwaliteiten dan wel echt tekort. Gokken op Land is ook wel risky maar iemand anders halen en Land naar 5e a 6e optie doorschuiven is ook niet goed voor zijn ontwikkeling.
CVM Schouten, Veerman, Land, Mauro
CM Veerman, Saibari, Mauro, Land, Tillman, Babadi
CAM Til, Tillman, Saibari, Babadi
Het is allemaal wel wat veel in de breedte. Tillman niet kopen, Mauro als back en Veerman verkopen maakt wel wat ruimte maar daar worden we niet perse beter van.
Transferwindow 2024/25
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Mauro kan de opvolger van vAanholt worden in de selectie, of zelfs van Dest.
Dan houd je over: Schouten, Veerman, Til, Saibari, Babadi, Tillman en Land. Volgens de 20+4-regel ééntje teveel. Aangezien er volgend seizoen weer twee CL-wedstrijden bijkomen, vind ik dat niet zo erg eigenlijk, maar je kan overwegen om Babadi te verhuren.
Als Veerman wel zou gaan, houd je Babadi. Als Tillman niet gekocht (of gehuurd) wordt houd je Babadi. Geen Veerman én Tillman? Aster dan maar iemand bijkomt.
Dan houd je over: Schouten, Veerman, Til, Saibari, Babadi, Tillman en Land. Volgens de 20+4-regel ééntje teveel. Aangezien er volgend seizoen weer twee CL-wedstrijden bijkomen, vind ik dat niet zo erg eigenlijk, maar je kan overwegen om Babadi te verhuren.
Als Veerman wel zou gaan, houd je Babadi. Als Tillman niet gekocht (of gehuurd) wordt houd je Babadi. Geen Veerman én Tillman? Aster dan maar iemand bijkomt.
- These users thanked the author SKERLA for the post:
- TacticalReliable
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ja het probleem is dat als je Veerman laat gaan dat je zijn kwaliteiten het liefst op vangt met een nieuwe Veerman (die in de buurt komt qua specifieke kwaliteiten aster iemand beschikbaar is) dus daar schiet je netto niet zoveel mee op. Tenzij je gelooft dat Land binnen 6 maanden in die ruimte gaat stappen. Dan bespaar je jezelf veel miljoen maar het is wel een gok. En mede daarom vind ik het jammer dat Land gewoon die minuten in het eerste niet krijgt sinds de winterstop. Je kunt niet zeggen dat daar nooit ruimte voor was.
Tillman niet kopen zou zeer jammerlijk zijn want dat is voor PSV een topspeler aan de bovenkant van de selectie. Het enige voordeel is dat je dan wel die ruimte hebt voor andere spelers.
- SKERLA
- Legende
Ik zou prima kunnen leven met een middenveld Saibari - Schouten - Tillman volgend seizoen, met daarachter Babadi - Land - Til.11 Tinus wrote: ↑12 Mar 2024, 13:54Ja het probleem is dat als je Veerman laat gaan dat je zijn kwaliteiten het liefst op vangt met een nieuwe Veerman (die in de buurt komt qua specifieke kwaliteiten aster iemand beschikbaar is) dus daar schiet je netto niet zoveel mee op. Tenzij je gelooft dat Land binnen 6 maanden in die ruimte gaat stappen. Dan bespaar je jezelf veel miljoen maar het is wel een gok. En mede daarom vind ik het jammer dat Land gewoon die minuten in het eerste niet krijgt sinds de winterstop. Je kunt niet zeggen dat daar nooit ruimte voor was.
Tillman niet kopen zou zeer jammerlijk zijn want dat is voor PSV een topspeler aan de bovenkant van de selectie. Het enige voordeel is dat je dan wel die ruimte hebt voor andere spelers.
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat Veerman voor een prima bedrag gaat vertrekken. Hij verlengt zijn contract niet en is statistisch gewoon een van de beste spelers in de eredivisie, die zijn meestal in de zomer weg. Belangrijkste is dat je gewoon een CV haalt die voetballend zijn mannetje staat (Debast) voor naast Boscagli zodat schouten zich alleen maar hoeft te focussen op de CVM positie. Daarachter moet je inderdaad Land de kans geven om zich te laten zien maar om iets van zekerheid in te bouwen zou ik een CM halen die ook op CVM kan (Vranckx).11 Tinus wrote: ↑12 Mar 2024, 13:37 Op zich is ook het wel interessant om te kijken wat er dit jaar is gebeurd qua middenveld. We begonnen met Til en Veerman, daar kwamen Schouten/Tillman als vervangers Sangaré/Xavi bij, en toen al snel de ontwikkeling van Saibari/Babadi. Nu is ook Mauro doorgestoomd en moet je Land volgend jaar óók perspectief kunnen bieden. Als je dan ook nog Tillman vast kunt leggen dan wordt het wel echt overvol. Dan kun je Veerman in principe ook qua kwantiteit laten gaan maar normaliter kom je zijn kwaliteiten dan wel echt tekort. Gokken op Land is ook wel risky maar iemand anders halen en Land naar 5e a 6e optie doorschuiven is ook niet goed voor zijn ontwikkeling.
CVM Schouten, Veerman, Land, Mauro
CM Veerman, Saibari, Mauro, Land, Tillman, Babadi
CAM Til, Tillman, Saibari, Babadi
Het is allemaal wel wat veel in de breedte. Tillman niet kopen, Mauro als back en Veerman verkopen maakt wel wat ruimte maar daar worden we niet perse beter van.
Verder is het de vraag wat je met de CAM positie gaat doen, je hebt daar zonder Tillman, alleen Til en Babadi. Ik vind Til de perfecte 12de man maar niet als basisspeler. Mocht je wel een nieuwe CAM halen dan beperk je ook weer echt de mogelijkheden van babadi. Dat vind ik dus de lastigste positie.
Zo zou je dus dit krijgen:
Cvm: Schouten, Land, Vranckx
CM: Saibari, Vranckx, babadi
Cam: Til, Babadi
Een mogelijkheid zou zijn om een speler te halen die op CAM en als flankspeler uit de voeten kan.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik denk dat dit net te licht is. Maar wellicht binnen 6 maanden niet meer.
Saibari kan ook op 10 en als je Vranckx hebt dan kun je prima schuiven. De vraag is meer of je een Vranckx moet halen of niet.
-
- Nationale topspeler
Mogelijk aangevuld met Mauro en bijvoorbeeld Debast om onverhoopte afwezigheid van Schouten op te vangen. Ledezma is mogelijk ook mog in beeld voor komende seizoen.
-
- Regelmatige invaller
Ik denk dat het zeer waarschijnlijk is dat Veerman, Bakayoko en Drommel deze zomer zullen weggaan, hebben we slechts 7(!) spelers die in deze zomer een contract hebben van meer dan één jaar (Til, Schouten, Lozano, Lang, Pepi, Saibari en Babadi).
Er zal echt heel veel moeten gaan gebeuren om de selectie ook duurzaam op te bouwen, met name in de breedte, zonder dat de afschrijvingskosten de pan uit vliegen.
Hopelijk kunnen we op korte termijn gericht wat contracten verlengen (Boscagli, Mauro, Teze), enkele topspelers binnenhalen die het niveau opkrikken en wat goedkopere gokjes oppikken die de selectie opvult op de plekken waar het de jeugd niet lukt.
Er zal echt heel veel moeten gaan gebeuren om de selectie ook duurzaam op te bouwen, met name in de breedte, zonder dat de afschrijvingskosten de pan uit vliegen.
Hopelijk kunnen we op korte termijn gericht wat contracten verlengen (Boscagli, Mauro, Teze), enkele topspelers binnenhalen die het niveau opkrikken en wat goedkopere gokjes oppikken die de selectie opvult op de plekken waar het de jeugd niet lukt.
-
- Vaste waarde in elftal
We hadden Aster Vranckx gister goed kunnen gebruiken…
- These users thanked the author XaviS7mons for the post:
- LucNilisLegend
-
- Nationale topspeler
Je bedoelt debast? Vranckx is meer een 8 imo
- SKERLA
- Legende
- Standbeeld
- Mister PSV
En benoem Lang dan ook maar.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- LucNilisLegend
- SKERLA
- Legende
Als we Lang en Saibari erbij hadden gehad, hadden we gewonnen!
- Standbeeld
- Mister PSV
- Juancho
- Mister PSV
Lang heeft behalve een potje her en der nog niks in PSV shirt laten zien door omstandigheden. Toen hij weer fit was zat hij er ook niet echt lekker in om zo maar te zeggen. Logisch wellicht, maar hij wordt ook wel een beetje erg groot en belangrijk gemaakt terwijl hij maar weinig invloed heeft gehad op het prachtige seizoen so far. Hij mag het komend seizoen laten zien.
- These users thanked the author Juancho for the post (total 4):
- VTheMan • D.Millpants • Leon77M • Breur
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- DonyellMalen
- Legende
Loop je nou te trollen? Dit kan je toch niet menen. Lang was toen ‘ie fit was, begin van het seizoen, onze beste aanvaller. Ben je dat alweer vergeten?Juancho wrote: ↑14 Mar 2024, 09:32 Lang heeft behalve een potje her en der nog niks in PSV shirt laten zien door omstandigheden. Toen hij weer fit was zat hij er ook niet echt lekker in om zo maar te zeggen. Logisch wellicht, maar hij wordt ook wel een beetje erg groot en belangrijk gemaakt terwijl hij maar weinig invloed heeft gehad op het prachtige seizoen so far. Hij mag het komend seizoen laten zien.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 4):
- ShovingNE2 • Ardbeg • Tijn • Ren Höek
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Sorry hoor, maar een potje her en der vind ik wel erg bagatelliserend, hij stond na 7 Eredivisiewedstrijden op 4 goals, was belangrijk in de voorronde CL en tegen Arsenal en Sevilla onze beste man waarbij hij op CL niveau zijn directe tegenstanders helemaal tureluurs speelde. Jij doet nu net alsof hij in de Eredivisie 2x heeft meegedaan tegen Volendam en Almere, maar de realiteit is anders.Juancho wrote: ↑14 Mar 2024, 09:32 Lang heeft behalve een potje her en der nog niks in PSV shirt laten zien door omstandigheden. Toen hij weer fit was zat hij er ook niet echt lekker in om zo maar te zeggen. Logisch wellicht, maar hij wordt ook wel een beetje erg groot en belangrijk gemaakt terwijl hij maar weinig invloed heeft gehad op het prachtige seizoen so far. Hij mag het komend seizoen laten zien.
Helaas was het voor korte duur tot zijn blessure, maar iedereen kon zien dat als hij die vorm hield dat hij extreem belangrijk voor ons kon zijn.
- These users thanked the author Sensation for the post (total 6):
- DonyellMalen • Rikkert1234 • Ardbeg • danko-lazovic • Tijn • Ren Höek
- Juancho
- Mister PSV
Ik vind de bandbreedte gewoon te beperkt om te spreken van een hele belangrijke topspeler. Ik wil dat eerst graag zien. Zeker bij types als Lang. Mag een ander natuurlijk helemaal anders denken, maar om nou gelijk treurig de term trollen erbij te halen hoeft van mij ook weer niet.
- DonyellMalen
- Legende
Dat is helemaal niet treurig, ik stond gewoon totaal verbijsterd toen ik het las. Als je dit echt meent adviseer ik je om een paar wedstrijden terug te checken, de pot om de Fruitschaal bijv, Sevilla-thuis, NEC-thuis, Graz-thuis, Rangers, etc.Juancho wrote: ↑14 Mar 2024, 09:41 Ik vind de bandbreedte gewoon te beperkt om te spreken van een hele belangrijke topspeler. Ik wil dat eerst graag zien. Zeker bij types als Lang. Mag een ander natuurlijk helemaal anders denken, maar om nou gelijk treurig de term trollen erbij te halen hoeft van mij ook weer niet.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 2):
- Hatseflats • Ardbeg
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Sevilla-thuis was echt een genot, hij liet niets heel van Jesus Navas, dat was echt ongekend. Was dat niet iets met meeste dribbels en meeste geslaagde dribbels in CL wedstrijd wat een (gedeeld) record was waarmee hij in een rijtje met Neymar, Messi en Ronaldo kwam?DonyellMalen wrote: ↑14 Mar 2024, 09:45Dat is helemaal niet treurig, ik stond gewoon totaal verbijsterd toen ik het las. Als je dit echt meent adviseer ik je om een paar wedstrijden terug te checken, de pot om de Fruitschaal bijv, Sevilla-thuis, NEC-thuis, Graz-thuis, Rangers, etc.Juancho wrote: ↑14 Mar 2024, 09:41 Ik vind de bandbreedte gewoon te beperkt om te spreken van een hele belangrijke topspeler. Ik wil dat eerst graag zien. Zeker bij types als Lang. Mag een ander natuurlijk helemaal anders denken, maar om nou gelijk treurig de term trollen erbij te halen hoeft van mij ook weer niet.
Last edited by Sensation on 14 Mar 2024, 09:47, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Sensation for the post (total 3):
- Hatseflats • Ardbeg • Tijn
- Juancho
- Mister PSV
Dan lees je denk ik gewoon niet goed mijn post en schiet je al in de boosheid na het lezen van de eerste zin ofzo. Kan ik weinig aan doen, sorry. Maargoed, ik ben dan ook maar een troll op dit forum heDonyellMalen wrote: ↑14 Mar 2024, 09:45Dat is helemaal niet treurig, ik stond gewoon totaal verbijsterd toen ik het las. Als je dit echt meent adviseer ik je om een paar wedstrijden terug te checken, de pot om de Fruitschaal bijv, Sevilla-thuis, NEC-thuis, Graz-thuis, Rangers, etc.Juancho wrote: ↑14 Mar 2024, 09:41 Ik vind de bandbreedte gewoon te beperkt om te spreken van een hele belangrijke topspeler. Ik wil dat eerst graag zien. Zeker bij types als Lang. Mag een ander natuurlijk helemaal anders denken, maar om nou gelijk treurig de term trollen erbij te halen hoeft van mij ook weer niet.
Ik ben gewoon wat voorzichtiger, zeker met dit soort grillige spelers. En dat zegt verder niks over de potentie die ik natuurlijk wel bij Lang zie.
Last edited by Juancho on 14 Mar 2024, 09:52, edited 3 times in total.
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
Helemaal eens met Juancho hier. Er word hier soms gedaan alsof Lang ons eigenhandig naar de CL heeft geschoten en dat we door hem de titel binnen handbereik hebben. Het is natuurlijk een goede speler maar qua rendement mag er nog wel een tandje bij. Dat hij voor veel gevaar zorgt en dat hij goed kan voetballen staat buiten kijf. Maar hij mag het inderdaad volgend seizoen laten zien, want dit seizoen hebben we hem gewoon niet lang genoeg kunnen beoordelen m.i.Juancho wrote: ↑14 Mar 2024, 09:32 Lang heeft behalve een potje her en der nog niks in PSV shirt laten zien door omstandigheden. Toen hij weer fit was zat hij er ook niet echt lekker in om zo maar te zeggen. Logisch wellicht, maar hij wordt ook wel een beetje erg groot en belangrijk gemaakt terwijl hij maar weinig invloed heeft gehad op het prachtige seizoen so far. Hij mag het komend seizoen laten zien.
- Mr. Spock
- Internationale topspeler
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
-
- Vedette
Ik denk dat we met Lang stuk betere kans gemaakt hadden gister hoor. Je verliest gisteren voornamelijk door een tergend slechte 1e helft. Als Lang kon starten gister had hij Sule volledig dronk spelen. Zoals Sensation al aangaf Jesus Navas, wat een heel veel betere rechtsback is dan Sule, kon Noa amper in bedwang houden in de wedstrijd tegen Sevilla. Maar goed als als als, zowel Dortmund en PSV miste gister beide wat steunpilaren.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Er wordt hier gezegd dat je met Lang erbij waarschijnlijk wel door was gegaan. Werkelijk niemand heeft het erover dat hij ons eigenhandig de CL of richting de titel heeft geschoten. In mijn ogen had dat ook zomaar gekund, en daarmee maak je hem niet groter dan hij is. Het is iemand die extreem sterk is in de dribbel (zie Arsenal-uit en Sevilla-thuis) en daarnaast erg doelgericht (4 goals in eerste 7 ED wedstrijden), samen met Luuk en Pepi de speler met het hoogste goals per schoten ratio. En je weet nooit hoe het zal zijn gegaan met een andere speler erin, maar de vorm die Lang tot zijn blessure liet zien verraadt dat je iig een veel grotere kans had gehad, juist omdat hij zo sterk is in de dribbel (waardoor andere spelers vrij komen, omdat er op hem doorgedekt moet worden) en hij uiterst effectief is, iets waar het de laatste tijd juist in ontbreekt.VTheMan wrote: ↑14 Mar 2024, 09:51Helemaal eens met Juancho hier. Er word hier soms gedaan alsof Lang ons eigenhandig naar de CL heeft geschoten en dat we door hem de titel binnen handbereik hebben. Het is natuurlijk een goede speler maar qua rendement mag er nog wel een tandje bij. Dat hij voor veel gevaar zorgt en dat hij goed kan voetballen staat buiten kijf. Maar hij mag het inderdaad volgend seizoen laten zien, want dit seizoen hebben we hem gewoon niet lang genoeg kunnen beoordelen m.i.Juancho wrote: ↑14 Mar 2024, 09:32 Lang heeft behalve een potje her en der nog niks in PSV shirt laten zien door omstandigheden. Toen hij weer fit was zat hij er ook niet echt lekker in om zo maar te zeggen. Logisch wellicht, maar hij wordt ook wel een beetje erg groot en belangrijk gemaakt terwijl hij maar weinig invloed heeft gehad op het prachtige seizoen so far. Hij mag het komend seizoen laten zien.
Desalniettemin blijft het een hypothetische discussie en mogen we vooral met zijn allen hopen dat Lang volgend seizoen voor ons speelt en een seizoen lang de vorm kan laten zien welke hij in augustus/september/oktober had.
Aangezien dit het transfertopic is: Bakayoko heeft gister met zijn ongrijpbaarheid echt wel weer een visitekaartje afgegeven, die gaat gewoon voor een monsterbedrag weg deze zomer. Koop twee grote talenten voor de buitenpositie en wijs in principe Lang (links) en Lozano (rechts) als je vaste spelers aan met grote talenten die op de deur bonsen. Als je daarnaast Tillman kan vastleggen, die ook vanaf links kan starten in een ander type rol, dan ben je klaar voorin.
- These users thanked the author Sensation for the post (total 3):
- DonyellMalen • psvgouda • Tijn