Borussia Dortmund - PSV (1-1) I Champions League (13/03/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Jur1913
Internationale topspeler

Karfiooltje wrote: 14 Mar 2024, 14:07 Seizoen is zo wel voorbij dan
Nou dan gaan wij het feest op het stadhuisplein wel alleen vieren als je niet mee wil doen.... ;)
  • These users thanked the author Jur1913 for the post (total 2):
    Tijn29.04.2007
    Juancho
    Mister PSV
    Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 14 Mar 2024, 13:55 En dan zie ik dit nog als het begin van een mooie periode van een aantal jaren (hoewel ik weet dat het snel kan veranderen), met volgend jaar nu al gegarandeerd CL.
    Gelukkig is er nog een tussenweg die helaas lastig blijkt voor sommigen: trots zijn op hoe het met PSV gaat dit seizoen en godsgruwelijk balen van het tweeluik tegen Dortmund omdat je vindt dat we door hadden moeten gaan. Dat kan prima, heel goed zelfs, naast elkaar lopen hoor.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Maax
    Meervoudig international

PCGC wrote: 14 Mar 2024, 12:03 Dank aan iedereen gisteren, wat een top feestje was het voorafgaand!

Trots als een pauw met 7 lullen dat zoiets gelukt is.

Weet niet in hoeverre jij bent betrokken bij de organisatie, maar anders grote complimenten. Van bierhalen, pissen en muziek was het top geregeld. Chapeau!
    DoelbewustProvoceren
    Regelmatige invaller

Hulde voor je support op afstand PCGC . Niveau van volume werd soms wel heel zacht gezet maar zal zijn gedaan door politie of iets dergelijks waarschijnlijk. In het centrum (winkelstraat) kon je al van grote afstand de muziek horen, bijna net zo hard als op de markt zelf. Was heel gezellig inderdaad.
    Jordi
    Basisspeler
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
    Favoriete speler: Joey Veerman

Maax wrote: 14 Mar 2024, 15:02
    PCGC wrote: 14 Mar 2024, 12:03 Dank aan iedereen gisteren, wat een top feestje was het voorafgaand!

Trots als een pauw met 7 lullen dat zoiets gelukt is.

Weet niet in hoeverre jij bent betrokken bij de organisatie, maar anders grote complimenten. Van bierhalen, pissen en muziek was het top geregeld. Chapeau!
    Die was inderdaad goed geregeld. Ook voldoende eettentjes en fijn dat de regen niet door heeft gezet smiddags.

Zelf vannacht om 01:30 u thuisgekomen. Ontzettend genoten gisteren in Dortmund. Het fanplein deed mij wat terugdenken aan het laatste kampioenschap op het stadhuisplein in 18-19. Een mooi voorproefje voor over een aantal weken. :pul:
  • These users thanked the author Jordi for the post:
    fernando redondo
    Standbeeld
    Mister PSV

Fijn dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad. Waren er ook Duitsers op het fanplein die gewoon zin hadden in een feestje? Of was het echt alleen voor onze supporters?
    Bossche bol
    Meervoudig international

Standbeeld wrote: 14 Mar 2024, 15:18 Fijn dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad. Waren er ook Duitsers op het fanplein die gewoon zin hadden in een feestje? Of was het echt alleen voor onze supporters?
    Heb ook winkelende Duitsers aan de bar zien staan haha. Vonden het allemaal mooi.
  • These users thanked the author Bossche bol for the post:
    Standbeeld
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Juancho wrote: 14 Mar 2024, 14:58
    SKERLA wrote: 14 Mar 2024, 13:55 En dan zie ik dit nog als het begin van een mooie periode van een aantal jaren (hoewel ik weet dat het snel kan veranderen), met volgend jaar nu al gegarandeerd CL.
    Gelukkig is er nog een tussenweg die helaas lastig blijkt voor sommigen: trots zijn op hoe het met PSV gaat dit seizoen en godsgruwelijk balen van het tweeluik tegen Dortmund omdat je vindt dat we door hadden moeten gaan. Dat kan prima, heel goed zelfs, naast elkaar lopen hoor.
    In de kern baalt iedereen natuurlijk. Anders ben je geen PSV supporter. De een kan het alleen net iets beter of anders relativeren.
    Juancho
    Mister PSV

Grasmat wrote: 14 Mar 2024, 15:27

In de kern baalt iedereen natuurlijk. Anders ben je geen PSV supporter. De een kan het alleen net iets beter of anders relativeren.
    Klopt, je hebt zielloze mensen als deninho32 en je hebt uber gevoelige mensen als, tja, zal ik mezelf maar noemen? :mrgreen:. Er is dan ook geen goed of fout natuurlijk he.
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Zielloos? :lol:
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Doperwt11
    Regelmatige invaller

Ittot wrote: 14 Mar 2024, 09:00
    Doperwt11 wrote: 14 Mar 2024, 00:24

Natuurlijk gaat het om doorgaan maar poulefase is wel iets anders dan knock-out fase.
    Je bent ook beter tegen Sevilla maar als Teze de 2-2 maakt in blessuretijd zit het toch mee.
    Zoals er wel dingen mee hebben gezeten.
    Rode kaarten mee, een aantal afgekeurde goals die twijfelachtig waren, dubieuze strafschop mee.
    Het is nou niet zo dat zoveel beter waren dat we een wedstrijd overtuigend gewonnen hebben in de poule fase zoals tegen Rangers.
    Dit alles doet niks af aan de mooie prestaties maar je moet dingen wel een beetje in perspectief zien.
    En we hadden ook nog een ronde verder gekund tegen deze tegenstander.
    Dat klopt maar het heeft net zo goed ook wel eens tegen gezeten. Het zat dicht op elkaar en soms heb je geluk en soms pech. We mogen zeker niet klagen maar Dortmund bijv. Obv deze tweeluik ook niet
    Precies dat. Het zat allemaal dicht op elkaar.
    Ik heb alle CL wedstrijden live gezien in het stadion en ik vind dat we over het algemeen goed gevoetbald hebben maar niet heel veel echt grote kansen gecreerd hebben.
    Dat heeft natuurlijk ook te maken met het niveau wat een stuk hoger ligt.
    Tegen Dortmund bv hebben we niet heel veel gecreerd waar er wel heel veel mogelijkheden lagen om tot grote kansen te komen. Alleen Luuk tel ik als 100% kans die er echt in moet. De andere kansen waren schoten uit lastige hoeken die een keeper moet hebben.
    Daar kunnen we zeker nog stappen in maken.
    We zijn het erover eens dat we Europees de stijgende lijn te pakken hebben en laten we die doortrekken.
    Zeker nu we volgens mij de komende 2 jaar nog 2 gegarandeerde CL plekken hebben en Bosz en Stewart er pas 1 jaartje op hebben zitten.
    We kunnen echt gaan bouwen aan een solide basis ook financieel voor dekomende jaren.
    Juancho
    Mister PSV

Ja ik heb soms het idee dat je als een zombie door het forum waggelt :mrgreen:
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Juancho wrote: 14 Mar 2024, 15:32

Klopt, je hebt zielloze mensen als @deninho32 en je hebt uber gevoelige mensen als, tja, zal ik mezelf maar noemen? :mrgreen:. Er is dan ook geen goed of fout natuurlijk he.
    Je weet dat het tegenovergestelde van zielloos zielig is toch? :think: ;) :mrgreen:
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Zeker, ik baal ook enorm, vooral na die tweede helft. We hadden ze voor het grijpen.
    Danny03
    Geselecteerd voor Oranje

Boktor wrote: 13 Mar 2024, 23:15
    Danny03 wrote: 13 Mar 2024, 23:11 Babadi contract ontbinden
    Omdat ie uitglijdt? Dan ook maar bij Luuk omdat ie een bal het stadion uit ramt?

Ik snap dat het misschien niet serieus is, maar ik snap de toegevoegde waarde van zo'n opmerking ook niet.
    Even wat met een korrel zout nemen
    Danny03
    Geselecteerd voor Oranje

Ardbeg wrote: 13 Mar 2024, 23:16
    Danny03 wrote: 13 Mar 2024, 23:11 Babadi contract ontbinden
    Zoek hulp of zo. Ongezond dit.
    Zoek jij maar even hulp, jeetje zeg wat zijn mensen op de pik getrapt als er een grap wordt gemaakt
    Doperwt11
    Regelmatige invaller

VTheMan wrote: 14 Mar 2024, 09:18
    Buitenspelgoal wrote: 14 Mar 2024, 09:09

Em volgend seizoen ook. Het Ajax imperium is gevallen en wij liggen op pole om de dominante club te worden. Een unieke kans.
    Ik zat gisteren met twee ajacieden te kijken en een Feyenoorder. Die Feyenoorder beweerde dat als Ajax 1 of 2 goede spelers haalt dat ze kampioen worden....
    Dan was het helemaal een kutavond :mrgreen:
  • These users thanked the author Doperwt11 for the post:
    VTheMan
    Raw85
    Meervoudig international

VTheMan wrote: 14 Mar 2024, 09:18
    Buitenspelgoal wrote: 14 Mar 2024, 09:09

Em volgend seizoen ook. Het Ajax imperium is gevallen en wij liggen op pole om de dominante club te worden. Een unieke kans.
    Ik zat gisteren met twee ajacieden te kijken en een Feyenoorder. Die Feyenoorder beweerde dat als Ajax 1 of 2 goede spelers haalt dat ze kampioen worden....
    Een avond met de broodrooster in bad liggen klinkt minder kut
  • These users thanked the author Raw85 for the post:
    VTheMan
    iam
    International
    Favoriete speler: 12e man

Wat was het verhaal achter die gasten die het veld op kwamen rennen eigenlijk? Waren die op weg naar scheids/speler? Was het een PSV-fan? Was zo'n random moment aan het eind en kwam vanachter de dug-outs ofzo vandaan :D Maar kan nergens info erover vinden.
    Boktor
    Vaste waarde in elftal

Danny03 wrote: 14 Mar 2024, 15:44
    Boktor wrote: 13 Mar 2024, 23:15

Omdat ie uitglijdt? Dan ook maar bij Luuk omdat ie een bal het stadion uit ramt?

Ik snap dat het misschien niet serieus is, maar ik snap de toegevoegde waarde van zo'n opmerking ook niet.
    Even wat met een korrel zout nemen
    Tequila is een goede daar voor?
    Karfiooltje
    Nationale topspeler

Jur1913 wrote: 14 Mar 2024, 14:08
    Karfiooltje wrote: 14 Mar 2024, 14:07 Seizoen is zo wel voorbij dan
    Nou dan gaan wij het feest op het stadhuisplein wel alleen vieren als je niet mee wil doen.... ;)
    Zo bedoelde ik het niet haha. Ik bedoelde meer dat er weinig meer is om voor te spelen. Kampioenschap kan niet meer misgelopen worden. Alleen de ongeslagen status. Had liever gehad dat we nog gelijk stonden in punten met Feyenoord en een ronde verder waren gekomen, al is wat we dit seizoen hebben meegemaakt al meer dan ik in mijn stoutste dromen had kunnen wensen. Een mens wil altijd meer hè ;)
    Zuc0
    Nationale topspeler

Het verschil tussen supporters met een topsportmentaliteit en subtopsportmentaliteit. ;)
    Zuc0
    Nationale topspeler

Ben het trouwens eens met Van der Vaart. Ik dacht hetzelfde bij dat interview maar had die perceptie ook tijdens de wedstrijd. Vooraf gesproken woorden van bravoure zag ik niet genoeg terug. Alsof het ergens allemaal wel oké was.
    Rafael van der Vaart heeft woensdagavond vol verbazing gekeken naar het interview van PSV-spits Luuk de Jong na het verloren uitduel met Borussia Dortmund (2-0) in de Champions League. De 33-jarige aanvoerder van de Eindhovenaren gaf vooral aan trots te zijn op zijn ploeg, maar daar wilde de analist van Ziggo Sport absoluut niet in mee.

De Jong was na afloop zelfkritisch over de kans die hij in blessuretijd miste, waardoor PSV langszij had kunnen komen in het Signal Iduna Park. Verder wilde de aanvalsleider zijn interview vooral positief afsluiten. “Dit avontuur was fantastisch natuurlijk. We hebben een hele mooie groepsfase gehad, nadat we het al goed hadden gedaan in de kwalificatie. Hoe we in Sevilla door zijn gegaan… ik ben heel trots op het team. Dat we ook de achtste finales halen en de kwartfinale niet onmogelijk was. We hebben het fantastisch gedaan in de Champions league.”

Van der Vaart heeft zich geërgerd aan het interview van De Jong, zo liet de voormalig middenvelder blijken tijdens de nabeschouwing op de sportzender. “Toch heb ik hier moeite mee. Trots... Dat is wat we bedoelen, ze hebben er niet in geloofd. Ze waren tevreden met dit. En als je tevreden bent, dan vind je het allemaal wel oké.”

“Ik vind het een heel raar interview”, gaat Van der Vaart verder. “Je verliest, je wordt uitgeschakeld, terwijl je de tweede helft beter was. Je moet doodziek zijn!” Collega-analist Youri Mulder zag een andere reactie bij het duel tussen Atlético Madrid en Internazionale. “Daar hebben we net huilende mensen gezien, met zoveel passie. Die passie om de duels te winnen had PSV gewoon niet.”

Van der Vaart baalt overduidelijk van de houding van De Jong. “Dan heb ik liever een boos iemand, die om zich heen trapt. Of in ieder geval geëmotioneerd, maar nu zijn ze trots. Ze beginnen zelfs nog over Sevilla.”
  • These users thanked the author Zuc0 for the post:
    Leon77M
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Rafael is een dronken mongooltje.

Natuurlijk is het logisch dat Luuk zegt dat hij trots is op dit team. Hij is aanvoerder en boegbeeld, die gaat echt niet zijn medespelers afvallen op tv.

Dat hij daarnaast ook gewoon kritisch kan zijn op het team in de kleedkamer komt niet in de bolle kop van die dwarsidioot op. Die is gewend dat alles bij ajax direct op straat komt te liggen.
  • These users thanked the author Grasmat for the post (total 3):
    StandbeeldBossche bolRen Höek
    Juancho
    Mister PSV

Mwah ik vind vd Vaart ook een kroegtijger die je niet te serieus moet nemen als analist maar ik snap hem wel. In andere bewoording gaf ik dat eigenlijk ook al aan. Ik kan ook niet trots zijn op basis van de duels met Dortmund omdat je er meer uit had kunnen en moeten halen.

Prima als je straks als het seizoen klaar is met een goed gevoel terugkijkt op alles met daarbij ook de mindere dingen (uitschakeling beker en CL). Maar trots na gister? Ik keek ook even op hoor. Dan vond ik de reactie van Veerman veel beter en mooier. Die was er echt dood en doodziek van, niks trots.
    Last edited by Juancho on 14 Mar 2024, 18:49, edited 1 time in total.
    Post Reply