ShovingNE2 wrote: ↑16 Mar 2024, 12:49
Dat snap ik allemaal prima, ik weet hoe de afschrijvingen werken. Maar dan kan je nog beter spelers huren als je afschrijvingen te hoog worden dan 20 miljoen weg laten vloeien. Het is niet zo dat we Messie op rechtsback en Neuer in de goal hebben staan he?
Stel je kan voor hen samen deze zomer 20 miljoen beuren en het alternatief is dat ze anders transfervrij weg gaan ben je gewoon geld aan het verbranden. Die luxe hebben we niet.
Maar om de afschrijvingen laag te houden twintig miljoen verbranden is natuurlijk het paard achter de wagen spannen. Kan je nog beter hogere afschrijvingen accepteren met een hoger eigen vermogen.
Over je laatste deel, puur bedrijfstechnisch ja, maar we zijn een voetbalclub. Tegenover het aanhouden van die jongens staat een grotere kans op succes en daardoor een grotere kans op meer CL miljoenen/exposure etc
Bovendien, zoals ik hierboven al aangaf, zijn er 2 goedkope toekomstige talenten die de rol van Boscagli en Teze over een jaar kunnen overnemen. Scheelt je afschrijvingskosten en lager risico op de langere termijn waardoor je in de toekomst meer te besteden hebt op andere posities.
Maar prima, jij kijkt er anders tegenaan, dat kan. Je moet als voetbalclub, zeker als je niet in de financiële problemen, langer kijken dan verdienste op de zeer korte termijn, en alle voordelen van het langer aanblijven in acht nemen.
En zoals ik al aangaf, vanaf de bedragen boven de 10 wordt het nmi de moeite waard om te overwegen.