PSV - FC Twente I Eredivisie (17/03/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
FOOTB_REM_S: No

PSV90 wrote: 17 Mar 2024, 22:48
milansandro wrote: 17 Mar 2024, 22:46 Wat een verschil met het commentaar van de NOS en ESPN..
Bij de NOS wordt PSV geprezen om hun karakter en de wil om te winnen..
Ze hebben verdiend gewonnen volgens de NOS..
Enige betrouwbare journalistieke medium van NL..
De analyses zijn dan wel wat minder :tear:
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wat een ontlading. Laatste 10/15 min bekruipt het rare gevoel dat je eigenlijk vooral je ongeslagen status niet wil verliezen. Des te lekkerder om dan gewoon te winnen tegen een zeer taaie tegenstander die respect verdient voor hun optreden vandaag. Aftellen geblazen, mannen (en twee vrouwen).
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

"Dit was de kampioenswedstrijd."

Volgens mij zijn er aardig wat ramen en TV's gesneuveld in Rotterdam en Hilversum. Lekker hoor!
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is wel grappig hoe er ineens weer heel veel "onduidelijkheid" is over de werking van de VAR. Oosting bweerde dat de VAR de scheidsrechter had moeten roepen omdat het een twijfelachtige situatie is, maar daar is de VAR überhaupt niet voor. Volgens Van Wolfswinkel zou de scheidsrechter bij die corner niet mogen fluiten als hij niet 100% zeker is. Maar dan ga je dus je manier van fluiten aanpassen aan de aanwezigheid van de VAR. Ook niet waar de VAR voor bedoeld is. Stel zure reacties. Ik snap waarom hij een overtreding geeft, maar als hij dat niet had gedaan had ik het (na een paar keer flink schelden) misschien ook wel begrepen. In beide gevallen hoeft de VAR dan niet in te grijpen.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 17 Mar 2024, 22:52 "Dit was de kampioenswedstrijd."

Volgens mij zijn er aardig wat ramen en TV's gesneuveld in Rotterdam en Hilversum. Lekker hoor!
PSV is al lang en breed kampioen. Ook als Van Bergen de 0-1 had gemaakt.
These users thanked the author Massimo for the post:
Mick Jagger
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Tovast wrote: 17 Mar 2024, 22:50 Wat een ontlading. Laatste 10/15 min bekruipt het rare gevoel dat je eigenlijk vooral je ongeslagen status niet wil verliezen. Des te lekkerder om dan gewoon te winnen tegen een zeer taaie tegenstander die respect verdient voor hun optreden vandaag. Aftellen geblazen, mannen (en twee vrouwen).
Respect? Voor 90 minuten lang tijdrekken en zuigen?
These users thanked the author GillesdelaCroquette for the post (total 7):
TomPSVGrasmatArdbegBromalhopsvgoudaTjompieTylerDurdn
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Zo, net thuis. Wat een pot zeg.

Het allermooiste was misschien nog wel de ontlading bij de spelers van de bank. Iedereen volle sprint naar die hoek en feestvieren. Dat zit wel goed hoor.

Wedstrijd zelf was een beetje frustrerend. Eerste helft wilde PSV niet en Twente kon niet beter. Tweede helft gelukkig heel wat meer de wel om te winnen en daarmee ook vanzelf meer kansen. Twente is, los van die 1 op 1, ook niet heel erg gevaarlijk geweest. Wat ik wel snap, want die waren veel te druk bezig met tijdrekken en aanstellen. Gelukkig dan uiteindelijk in extremis toch nog de verdiende winnende treffer. Heeeeeerlijk.

Laatste restje hoop vanuit Rotterdam oerend hard de grond in geboord. Kampioenen! :party:
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

GillesdelaCroquette wrote: 17 Mar 2024, 22:55
Tovast wrote: 17 Mar 2024, 22:50 Wat een ontlading. Laatste 10/15 min bekruipt het rare gevoel dat je eigenlijk vooral je ongeslagen status niet wil verliezen. Des te lekkerder om dan gewoon te winnen tegen een zeer taaie tegenstander die respect verdient voor hun optreden vandaag. Aftellen geblazen, mannen (en twee vrouwen).
Respect? Voor 90 minuten lang tijdrekken en zuigen?
Voor het tactisch dusdanig goed wegzetten van een team dat zelfs een oppermachtig PSV zeer lastig er doorheen kon spelen, en met veel pech zelfs had kunnen verliezen. En dat met een team dat qua waarde niet eens een kwart van dat van ons vertegenwoordigd. Best knap in mijn ogen. Dat irritante gezuig vind ik juist wel een goede ontwikkeling, de Nederlandse ziekte die ons ook in Dortmund nekte zag ik vandaag niet terug bij Twente. Hoe irritant ook, het werkt wel.
These users thanked the author Tovast for the post (total 2):
Menno1johan derksen
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Volgens Arno moeten we de regels weer aanpassen naar 3 wissels, dan hadden we niet gewonnen 😂
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

StratumZuid wrote: 17 Mar 2024, 23:02 Volgens Arno moeten we de regels weer aanpassen naar 3 wissels, dan hadden we niet gewonnen 😂
Weet Arno dat een witte Chinees racisme is?
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

StratumZuid wrote: 17 Mar 2024, 23:02 Volgens Arno moeten we de regels weer aanpassen naar 3 wissels, dan hadden we niet gewonnen 😂
Zei hij dat? We hebben maar 2x gewisseld. Twente 3x.
These users thanked the author Jwoeloe for the post:
Heissenberrug
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Overigens nu ik het terugkijk, denk ik oprecht dat die treffer van Twente terecht is afgekeurd. Volledig van overtuigd zelfs.

Je moet letten op de looplijn van Benitez en zien waar hij terecht komt. En dat, in de context zetten van hoe doelmannen normaliter beschermd worden in de vijfmeter.
These users thanked the author Armada for the post (total 9):
Bossche bolSensationMick JaggerArdbegbeast66Ren HöekTjompieBreurpsvgouda
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 17 Mar 2024, 23:07 Overigens nu ik het terugkijk, denk ik oprecht dat die treffer van Twente terecht is afgekeurd. Volledig van overtuigd zelfs.

Je moet letten op de looplijn van Benitez en zien waar hij terecht komt. En dat, in de context zetten van hoe doelmannen normaliter beschermd worden in de vijfmeter.
Ja joh
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 17 Mar 2024, 23:08
Armada wrote: 17 Mar 2024, 23:07 Overigens nu ik het terugkijk, denk ik oprecht dat die treffer van Twente terecht is afgekeurd. Volledig van overtuigd zelfs.

Je moet letten op de looplijn van Benitez en zien waar hij terecht komt. En dat, in de context zetten van hoe doelmannen normaliter beschermd worden in de vijfmeter.
Ja

Ja joh
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vink is ook slachtoffer van het ESPN virus. Ik vond hem eerst altijd een van de weinige daar met iets wat je niveau kunt noemen.

Sowieso een hele vreemde ESPN dag vandaag. Die constante herhalingen van de 2-6, downgraden van een kampioenschap etc.
These users thanked the author Madueke for the post (total 6):
ArmadamilansandroYkhimRen HöekTijnpsvgouda
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Volledig terecht afgekeurd die goal. En Kooij prima gefloten, die mag als beloning op de dochter van Frank vanavond.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vond ik ook geweldig om te zien. Met die teamspirit zit het sowieso wel goed, dat merk je het hele seizoen al.
Grasmat wrote: 17 Mar 2024, 22:56Het allermooiste was misschien nog wel de ontlading bij de spelers van de bank. Iedereen volle sprint naar die hoek en feestvieren. Dat zit wel goed hoor.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 17 Mar 2024, 23:07 Overigens nu ik het terugkijk, denk ik oprecht dat die treffer van Twente terecht is afgekeurd. Volledig van overtuigd zelfs.

Je moet letten op de looplijn van Benitez en zien waar hij terecht komt. En dat, in de context zetten van hoe doelmannen normaliter beschermd worden in de vijfmeter.
Dat is het hem. Je kunt niet, op basis van de lijn waarin men altijd fluit bij keepers in de vijfmeter, zeggen dat dit onterecht is afgekeurd. Je kunt absoluut beargumenteren dat deze regel scheef is en moet veranderen en dat keepers te veel bescherming krijgt, maar niet dat dit onterecht is.
These users thanked the author TheSyb for the post (total 3):
ArmadaDonyellMalenRen Höek
User avatar
ParkJiSung
Basisspeler
Posts: 419
Joined: 28 Jun 2022, 10:32
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 17 Mar 2024, 23:10 Vink is ook slachtoffer van het ESPN virus. Ik vond hem eerst altijd een van de weinige daar met iets wat je niveau kunt noemen.

Sowieso een hele vreemde ESPN dag vandaag. Die constante herhalingen van de 2-6, downgraden van een kampioenschap etc.
Mar10 Been zat bij Goedemorgen Eredivisie, je moet je collega’s wel een beetje paaien natuurlijk 🫣
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Terecht en verdiend gewonnen. Maar ook wat geluk gehad. Twente had een aantal grote kansen en afgekeurde goal is gewoon 50/50 waar we dus goed weg komen.

Wel echt heerlijk om zo een keer te winnen. Feyenoord heeft zo al veel punten gepakt. Wij nu ook een keer. Zou die kop van Slot wel willen zien na de 1-0.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind Joey een uitstekende scheidsrechter. Nooit aan getwijfeld 😉.

Verdomme wat is deze lekker.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 17 Mar 2024, 23:23 Terecht en verdiend gewonnen. Maar ook wat geluk gehad. Twente had een aantal grote kansen en afgekeurde goal is gewoon 50/50 waar we dus goed weg komen.

Wel echt heerlijk om zo een keer te winnen. Feyenoord heeft zo al veel punten gepakt. Wij nu ook een keer. Zou die kop van Slot wel willen zien na de 1-0.
Een aantal grote kansen? Welke wedstrijd heb jij gekeken?
These users thanked the author Hatseflats for the post (total 3):
GrasmatSKERLAD.Millpants
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 17 Mar 2024, 23:23 Twente had een aantal grote kansen en afgekeurde goal is gewoon 50/50 waar we dus goed weg komen.
Welke grote kansen doel je op naast die 1 op 1 dan? Want naar mijn mening hebben ze aanvallend maar verdomd weinig laten zien. Goal was volledig terecht afgekeurd volgens de regels, dus dat is helemaal niet goed weg komen.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Karfiooltje wrote: 17 Mar 2024, 20:48 Ik heb het gevoel dat vandaag het eerste verlies van dit seizoen aanstaande is
Uitstekend aangevoeld! Volgens mij ook niet de eerste keer.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Overigens was het 'hier in het Zuiden' eindelijk weer eens te horen. Sommige hoopte er al op bij PSV - Feyenoord, maar nu ietsje later dus alsnog :)
These users thanked the author Madueke for the post:
wakka26
Post Reply