PSV - FC Twente I Eredivisie (17/03/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Lekkere overwinning hoor. Perfect was het verre van, en ik heb slechte dingen gezien maar ook goeie. Twente speelde een hele goede wedstrijd, maar obv algeheel spelbeeld en kansen was het een dikverdiende overwinning. Alleen, zoals wel vaker de laatste weken, stond het vizier niet op scherp, vooral bij De Jong. Maar wat heerlijk dat Pepi alweer voor zo'n ontlading zorgt, na de wedstrijd in Sevilla. De Jong moet serieus op gaan passen, want Pepi klopt keihard aan de deur.

En Boadu/Twente zijn helemaal niet bestolen. Nee, formeel bestaat er gaan regel dat een keeper helemaal niet aangeraakt mag worden in dat gebied, maar praktisch wordt er wel op die manier gefloten in elk land en op elk niveau, al sinds ik me kan herinneren. Het is een wereldwijd geaccepteerde regel die echter nergens opgeschreven is. Dat het nu wordt toegepast zoals in elke andere wedstrijd is dus gewoon normaal. En dat is nog los van het feit dat je ook kan beargumenteren dat het "gewoon" een normale overtreding was, zonder rekening te houden met de ongeschreven regel.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Persepolis wrote: 18 Mar 2024, 08:10 En dat is nog los van het feit dat je ook kan beargumenteren dat het "gewoon" een normale overtreding was, zonder rekening te houden met de ongeschreven regel.
Je zou affluiten als twee spelers op het middenveld op eenzelfde manier voor een bal gaan?
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Boadu maakt helemaal geen overtreding. Benitez valt gewoon naar achteren als Boadu voor zijn neus verschijnt.
These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 3):
Prof_napoSørenStratumZuid
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ja, duwen tegen de keeper is een overtreding he, wordt altijd voor gefloten.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 8):
SensationBossche bolkoetjeTylerDurdnmilansandroMaikelD.MillpantsRen Höek
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

coendillen43 wrote: 18 Mar 2024, 01:42
StratumZuid wrote: 17 Mar 2024, 22:23 Haha ESPN wat een zielige bende
Zeg het dan massaal op. Zal ze leren.
Inderdaad, die dekselse vlegels ook elke keer.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 18 Mar 2024, 08:20 Boadu maakt helemaal geen overtreding. Benitez valt gewoon naar achteren als Boadu voor zijn neus verschijnt.
Benitez ging er als een oud wijf in en werd gered door de scheidsrechter.
These users thanked the author deninho32 for the post (total 2):
SørenLeandroBonfim
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Maar wel terecht afgefloten. Slim gedaan.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Tijn
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sinds jaar en dag en in alle competities wordt de keeper beschermd in zijn doelgebied en worden dit soort acties standaard afgefloten. Maar nu het PSV treft had volgens de usual suspects de goal ineens wel moeten tellen. Echt, draag me weg, de overwinning wordt er alleen maar zoeter van.
These users thanked the author GillesdelaCroquette for the post (total 19):
TomPSVguusVTheManGrasmatTijnpsvgoudaBoktormilansandroTjompieMaikelWijnaldinhoArdbegD.MillpantsEllermanJRicardo ZamoraTylerDurdnKingfisherruuddevilRen Höek
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 17 Mar 2024, 23:32 Overigens was het 'hier in het Zuiden' eindelijk weer eens te horen. Sommige hoopte er al op bij PSV - Feyenoord, maar nu ietsje later dus alsnog :)
Was na afloop van PSV-Feyenoord al.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Een slopende pot met teleurstellend resultaat in Dortmund. Vervolgens stroperig spel tegen een uitgeruste nummer 3 FC Twente, die zich een week hebben voorbereid op deze pot en dan heb je nog het karakter en de klasse om de wedstrijd in de 97e minuut te beslissen. Ik vind het een knappe prestatie.
These users thanked the author Robson de Souza for the post:
Quinn98
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Keeper "aanvallen" in 5 meter gebied is inderdaad overtreding maar in dit geval viel hij de bal aan en wat Benitez verder deed.. geen idee. Daar kwamen we gewoon goed weg, ook omdat Kooij ff nadacht en toen besloot te fluiten, waarschijnlijk met het idee dat de VAR hem anders wel zou corrigeren ofzo.

Desalniettemin gewoon terecht gewonnen.
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

WE WORDEN KAMPIOEN
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Raw85 wrote: 18 Mar 2024, 09:02 WE WORDEN KAMPIOEN
Ik vind dat een gewaagde uitspraak… :whistle:
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Deze was zo zoet en zo belangrijker.

Al maanden, en zeker de laatste weken, proberen media en entourages PSV een zeker kampioenschap aan te praten en zo te zorgen voor gemakzucht in de hoop dat het nog misgaat…. Om zodoende harder te kunnen lachen.

Hierna zitten ze iedere wedstrijd van PSV op het puntje van hun stoel te hopen op verliespunten.geloof mij, de messen zijn geslepen mocht Feyenoord op “maar” 7 punten komen.

Des te heerlijker die overwinning in minuut 97.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

https://www.vi.nl/pro/bakayoko-uitgeflo ... g-ongepast

Enige smetje op de avond. Past niet in dit seizoen en al helemaal niet bij PSV.
User avatar
Mitrogol
Jeugdspeler
Posts: 30
Joined: 04 Nov 2020, 17:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 18 Mar 2024, 09:29 https://www.vi.nl/pro/bakayoko-uitgeflo ... g-ongepast

Enige smetje op de avond. Past niet in dit seizoen en al helemaal niet bij PSV.
Volgens mij was dat vooral omdat hij behoorlijk traag het veld afliep, terwijl enige haast geboden was. Daar werd het publiek onrustig van, althans zo heb ik het ervaren. Iets genuanceerder dus dan de titel doet vermoeden (ik kan niet het hele artikel lezen).
These users thanked the author Mitrogol for the post (total 6):
YkhimGrasmatBossche bolD.MillpantsTjompieRen Höek
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ja precies. Ik kan het stukje ook niet lezen, maar als men doelt op het fluiten tijdens de wissel was dat 100% vanwege het sjokken naar de kant terwijl haast geboden was. Hij werd daar ook nog op aangesproken door, ik dacht, Til of Luuk.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 18 Mar 2024, 09:29 https://www.vi.nl/pro/bakayoko-uitgeflo ... g-ongepast

Enige smetje op de avond. Past niet in dit seizoen en al helemaal niet bij PSV.
Alles maar dan ook alles om onrust te veroorzaken. Spannende competitie-eindes verkopen boekjes.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 18 Mar 2024, 09:36 Ja precies. Ik kan het stukje ook niet lezen, maar als men doelt op het fluiten tijdens de wissel was dat 100% vanwege het sjokken naar de kant terwijl haast geboden was. Hij werd daar ook nog op aangesproken door, ik dacht, Til of Luuk.
Door Luuk, hij was woest op Bakayoko. En terecht.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 18 Mar 2024, 09:36 Ja precies. Ik kan het stukje ook niet lezen, maar als men doelt op het fluiten tijdens de wissel was dat 100% vanwege het sjokken naar de kant terwijl haast geboden was. Hij werd daar ook nog op aangesproken door, ik dacht, Til of Luuk.
Helemaal waar. Bij ons werd er gefloten met de toevoeging ‘schiet eens op jungs!’ Kan geen misverstand over bestaan lijkt mij. Stormpje, glas. Next
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mitrogol wrote: 18 Mar 2024, 09:35Volgens mij was dat vooral omdat hij behoorlijk traag het veld afliep, terwijl enige haast geboden was. Daar werd het publiek onrustig van, althans zo heb ik het ervaren. Iets genuanceerder dus dan de titel doet vermoeden (ik kan niet het hele artikel lezen).
Ah ja, in mijn beleving begon dat gefluit al vlak voor die wissel.

Maargoed, dat sjokken naar de zijlijn sloeg nergens op inderdaad, absoluut mee eens.

User avatar
Koning_Arnold_IV
Talent
Posts: 76
Joined: 06 Jun 2023, 11:49
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 18 Mar 2024, 09:43
Mitrogol wrote: 18 Mar 2024, 09:35Volgens mij was dat vooral omdat hij behoorlijk traag het veld afliep, terwijl enige haast geboden was. Daar werd het publiek onrustig van, althans zo heb ik het ervaren. Iets genuanceerder dus dan de titel doet vermoeden (ik kan niet het hele artikel lezen).
Ah ja, in mijn beleving begon dat gefluit al vlak voor die wissel.
Klopt, was op tv duidelijk te horen na een kansloze actie van Bakayoko.

Volgens mij ook een cynisch applaus toen duidelijk werd dat hij gewisseld werd.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 18 Mar 2024, 08:17
Persepolis wrote: 18 Mar 2024, 08:10 En dat is nog los van het feit dat je ook kan beargumenteren dat het "gewoon" een normale overtreding was, zonder rekening te houden met de ongeschreven regel.
Je zou affluiten als twee spelers op het middenveld op eenzelfde manier voor een bal gaan?
Ikzelf? Nee. Maar ik vind dan ook mijn eerste argument veel belangrijker. Nee, in de Laws of the Game van de FIFA staat er niks over speciale bescherming van keepers in het 5-meter gebied. Echter wordt dat sinds jaar en dag, in elk land en op elk niveau wel gedaan. Het zou daardoor juist zeer inconsequent, en daardoor m.i. fout, zijn om het nu opeens eenmalig níét te doen. Ook al klopt het volgens de letter van de wet dan wel. Consequent zijn is dan in mijn ogen veel belangrijker. Prima beslissing dus.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Koning_Arnold_IV wrote: 18 Mar 2024, 10:00
DonyellMalen wrote: 18 Mar 2024, 09:43

Ah ja, in mijn beleving begon dat gefluit al vlak voor die wissel.
Klopt, was op tv duidelijk te horen na een kansloze actie van Bakayoko.

Volgens mij ook een cynisch applaus toen duidelijk werd dat hij gewisseld werd.
Klopt, die actie waar hij de bal uiteindelijk knullig over de zijlijn liet gaan.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

GillesdelaCroquette wrote: 18 Mar 2024, 08:39 Sinds jaar en dag en in alle competities wordt de keeper beschermd in zijn doelgebied en worden dit soort acties standaard afgefloten. Maar nu het PSV treft had volgens de usual suspects de goal ineens wel moeten tellen. Echt, draag me weg, de overwinning wordt er alleen maar zoeter van.
Opvallend dat de NOS commentator (tijdens studio voetbal) het ook een overtreding vond. 'discutabel, maar begrijpelijk' of zo maakte hij ervan.

Maar goed: De Boszwachter was duidelijk: zuivere goal. Het is niet zo dat Boadu de keeper aanvalt: hij springt voor de bal volgens mij. Het zat mee. Goedkeuren had ook gekund.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
SørenProf_napodeninho32
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply