Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 18 Mar 2024, 20:04
Sparts wrote: 18 Mar 2024, 19:59 30 miljoen is een behoorlijk bedrag voor een 27-jarige speler, maar Schouten is voor PSV natuurlijk meer waard dan dat. Zeker aangezien ze ook 15 mln of zo hebben betaald om hem te halen en Bologna een doorverkoop percentage heeft bedongen. Gewoon de telefoon niet opnemen en Schouten beloven dat je 8 centrale verdedigers gaat halen.

Wat mij betreft verkopen ze iedereen behalve Schouten. Bakayoko, Veerman, Boscagli, Teze, Benitez, Lozano, dat is echt allemaal op te vangen. Een speler als Schouten ga je nooit van zijn leven kunnen vervangen.
Veerman, Benitez, Boscagli, Teze ga je niet zomaar opvangen hoor.
Niet allemaal tegelijk, maar dat is een keuze geweest van PSV om toch alles in 1 zomer te moeten vervangen. Inclusief Dest en Tillman, Regeren is vooruit zien enzo.

Maar qua intrinsieke kwaliteit zijn deze spelers in theorie prima te vervangen door spelers van vergelijkbare kwaliteit (of die daar uiteindelijk naartoe kunnen groeien). Dat geldt niet voor Schouten. Dat is voor PSV begrippen een unieke speler. Qua kwaliteit, ervaring, inzicht. Zoals Guardado dat eens was.
ShovingNE2
Site Admin

Teletubby wrote: 18 Mar 2024, 20:52 Ijzer smeden wanneer het heet is. Je moet eigenlijk al 100 miljoen halen uit bakayoko en Veerman als je deze lijst aan clubs ziet. Cl geld is al binnen en dan zal je met Teze, Boscagli en benitez ook richting de 40/50 miljoen moeten krijgen (als ze niet verlengen. Dat zijn 200 miljoen aan inkomsten, als de lijstjes in orde zijn dan kan je echt zeker in de verdediging gewoon meerdere kanonnen halen van rond de tien miljoen zoals afgelopen zomer.
Dat kan dus niet. Je afschrijvingen gaan totaal door het dak. De verkopen staan allemaal voor een paar duppies op de balans. De inkomsten zijn nagenoeg netto: geweldig. Maar als je op de huidige afschrijvingen (die denk ik weer richting de 30 miljoen gaan) nog eens voor een miljoen of 75 gaat investeren dan wordt het wel enorm. Als we Dest en Tillman behouden zit je al op 25 miljoen uitgaven (met tekengeld en makelaarskosten waarschijnlijk nog wat meer). Je kan geen standaard CL begroting gaan voeren omdat er veel transfergeld binnenkomt. Ajax is daar een mooi voorbeeld van.

We zullen scherp moeten zijn op aflopende of kortlopende contracten. En Benitez en Boscagli gewoon een mooie som tekengeld bieden en verlengen.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
    BramIttotKolkmania
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Ittot
    Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 19 Mar 2024, 08:34
    Teletubby wrote: 18 Mar 2024, 20:52 Ijzer smeden wanneer het heet is. Je moet eigenlijk al 100 miljoen halen uit bakayoko en Veerman als je deze lijst aan clubs ziet. Cl geld is al binnen en dan zal je met Teze, Boscagli en benitez ook richting de 40/50 miljoen moeten krijgen (als ze niet verlengen. Dat zijn 200 miljoen aan inkomsten, als de lijstjes in orde zijn dan kan je echt zeker in de verdediging gewoon meerdere kanonnen halen van rond de tien miljoen zoals afgelopen zomer.
    Dat kan dus niet. Je afschrijvingen gaan totaal door het dak. De verkopen staan allemaal voor een paar duppies op de balans. De inkomsten zijn nagenoeg netto: geweldig. Maar als je op de huidige afschrijvingen (die denk ik weer richting de 30 miljoen gaan) nog eens voor een miljoen of 75 gaat investeren dan wordt het wel enorm. Als we Dest en Tillman behouden zit je al op 25 miljoen uitgaven (met tekengeld en makelaarskosten waarschijnlijk nog wat meer). Je kan geen standaard CL begroting gaan voeren omdat er veel transfergeld binnenkomt. Ajax is daar een mooi voorbeeld van.

We zullen scherp moeten zijn op aflopende of kortlopende contracten. En Benitez en Boscagli gewoon een mooie som tekengeld bieden en verlengen.
    We hebben vorig seizoen met Lang, Schouten en Pepi fors geïnvesteerd. Dit jaar hopelijk met Dest en Tillman. Het lijkt me dat er dan nog max 1 transfer van die order grootte mogelijk is, ongeacht wat er binnen komt. Uiteraard kan er misschien iets meer mogelijk zijn als er spelers met een hoge boekwaarde worden verkocht. Maar volgens mij zijn we daar juist net van af. Ik verwacht indien Tillman en Dest gekocht kunnen worden heel weinig vuurwerk eerlijk gezegd.
    DonyellMalen
    Legende

Ittot wrote: 19 Mar 2024, 10:05We hebben vorig seizoen met Lang, Schouten en Pepi fors geïnvesteerd. Dit jaar hopelijk met Dest en Tillman. Het lijkt me dat er dan nog max 1 transfer van die order grootte mogelijk is, ongeacht wat er binnen komt. Uiteraard kan er misschien iets meer mogelijk zijn als er spelers met een hoge boekwaarde worden verkocht. Maar volgens mij zijn we daar juist net van af. Ik verwacht indien Tillman en Dest gekocht kunnen worden heel weinig vuurwerk eerlijk gezegd.
    Je vergeet de duurste aankoop nog, Lozano.

Verder kan je nu al een buitenspeler verwachten en bij verkoop van Baka zelfs twee. Ook zal er een back-up 6 moeten komen, zo stond in het artikel gisteren van Marco Timmer op VI Pro.
    ShovingNE2
    Site Admin

Ittot wrote: 19 Mar 2024, 10:05Ik verwacht indien Tillman en Dest gekocht kunnen worden heel weinig vuurwerk eerlijk gezegd.
    Ik verwacht wel vuurwerk. Maar dan zoek je het in de Aster Vranckx-en van deze wereld. Deze zomer nog 1 jaar contract. Speelt niet meer... Ik zeg 6,5 miljoen, met 2 miljoen aan redelijk haalbare bonussen en 15% doorverkoop.

https://www.transfermarkt.nl/aster-vran ... aison/2023

Misschien wel weer leuk om voorspellingen te doen.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
    M.DelgadoTijn
    TomPSV
    Legende

Met Sambo, Bella Kotchap, Ramalho en Van Aanholt vertrekken sowieso 4 van de 8 verdedigers die we hebben. Daarnaast is de kans aanwezig dat het niet gaat lukken om Dest vast te leggen en hebben zowel Teze, Boscagli en Obispo een 1-jarig contract. Kortom: wellicht moeten er 6 tot 8 verdedigers gehaald worden want in Jong PSV loopt niks rond.
    Ittot
    Internationale topspeler

DonyellMalen wrote: 19 Mar 2024, 10:17
    Ittot wrote: 19 Mar 2024, 10:05We hebben vorig seizoen met Lang, Schouten en Pepi fors geïnvesteerd. Dit jaar hopelijk met Dest en Tillman. Het lijkt me dat er dan nog max 1 transfer van die order grootte mogelijk is, ongeacht wat er binnen komt. Uiteraard kan er misschien iets meer mogelijk zijn als er spelers met een hoge boekwaarde worden verkocht. Maar volgens mij zijn we daar juist net van af. Ik verwacht indien Tillman en Dest gekocht kunnen worden heel weinig vuurwerk eerlijk gezegd.
    Je vergeet de duurste aankoop nog, Lozano.

Verder kan je nu al een buitenspeler verwachten en bij verkoop van Baka zelfs twee. Ook zal er een back-up 6 moeten komen, zo stond in het artikel gisteren van Marco Timmer op VI Pro.
    Klopt ja. Dan zal er denk ik, in het kader van afschrijvingen, niet al te veel mogelijk ijn. Je kunt denk ik / neem ik aan niet elk jaar voor 55m gaan uitgeven. Dan bouw je echt een enorme pot op aan reserveringen. Als je dan een keer geen CL haalt ben je de pineut.
    Teletubby
    Nationale topspeler

TomPSV wrote: 19 Mar 2024, 10:22 Met Sambo, Bella Kotchap, Ramalho en Van Aanholt vertrekken sowieso 4 van de 8 verdedigers die we hebben. Daarnaast is de kans aanwezig dat het niet gaat lukken om Dest vast te leggen en hebben zowel Teze, Boscagli en Obispo een 1-jarig contract. Kortom: wellicht moeten er 6 tot 8 verdedigers gehaald worden want in Jong PSV loopt niks rond.
    De verdediging is inderdaad het grootste pijnpunt, zelfs al zou je Veerman en Bakayoko verkopen dan kan je met Lang-De Jong-lozano, Tillman/til, Saibari en schouten nog een kampioenswaardige basis neerzetten. In de verdediging ga je mogelijk bijna 6 verdedigers moeten halen om al die vertrekkers en mogelijk ook nog een basis keeper te vervangen. Ideale situatie is Dest behouden en Boscagli, benitez en Teze verlengen. Dan hoef je in principe alleen een basiswaardige RCV te kopen en kan je de bank opvullen met aankopen a la Beelen. Talentvolle spelers van rond de 21 die potentie hebben om het volgend jaar over te nemen.

Worst case scenario is dat niemand wilt verlengen van die groep en je ze dus allemaal moet verkopen omdat je niet financieel het risico kan lopen om al dat geld te laten liggen. Dan moet je een volledige achterste linie gaan optuigen. Ik snap wat shoving zegt met de afschrijvingen maar in deze situatie moet je wel investeren want een verdediging bouwen met goedkope gokjes van rond de 5/6 miljoen is een enorm risico. Dit is juist het probleem dat we al jaren bij PSV hebben.
    ComeOnPSV
    Vedette

Voordat mensen weer gaan zeiken op huren, maar dat is natuurlijk wel een geweldige uitkomst. Nee niet 5 spelers, maar ik verwacht dat we komend seizoen weer 2 of 3 spelers gaan huren. Zou zomaar kunnen dat het vooral verdedigers zijn.

Huren zorgt ervoor dat je afschrijvingen niet veel omhoog gaan en vooral in de kosten zitten. Dat maakt het juist soms uitstekende deals voor PSV
    Sparts
    Geselecteerd voor Oranje

ComeOnPSV wrote: 19 Mar 2024, 10:57 Voordat mensen weer gaan zeiken op huren, maar dat is natuurlijk wel een geweldige uitkomst. Nee niet 5 spelers, maar ik verwacht dat we komend seizoen weer 2 of 3 spelers gaan huren. Zou zomaar kunnen dat het vooral verdedigers zijn.

Huren zorgt ervoor dat je afschrijvingen niet veel omhoog gaan en vooral in de kosten zitten. Dat maakt het juist soms uitstekende deals voor PSV
    Ja, en het is ook korte termijn beleid. Voor verdedigers is dat overigens prima. Daar maak je normaliter toch geen klappers mee, en wil je vaak wat meer ervaren jongens staan. Maar voor je voorste 4 posities wil je spelers optrainen voor uiteindelijke verkoop. Nog een jaar Tillman huren (met Til, Saibari en Babadi als opties voor die positie) zou wat mij betreft dus slecht beleid zijn. Je hebt kosten en opportunity costs.
    flemmingpovlsen
    Jeugdspeler

Dat kan dus niet. Je afschrijvingen gaan totaal door het dak. De verkopen staan allemaal voor een paar duppies op de balans. De inkomsten zijn nagenoeg netto: geweldig.
    ShovingNE2 Kun je dit eens uitleggen vanuit boekhoud perspectief.
    Ik begrijp dat veel mensen (en ik) denken vanuit een (wat ze dan noemen) Football Manager modus: je krijgt 90 miljoen binnen (Baka en Veerman), dan kun je toch gewoon 4x15 miljoen aan aankopen doen, zou je denken.
    Als je altijd vanuit de afschrijvingen werkt, dan kan een echte opleidingsclub (die dus een Baka met 0 afschrijving voor 60M verkoopt) nooit herinvesteren?
  • These users thanked the author flemmingpovlsen for the post:
    Lente
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

flemmingpovlsen wrote: 19 Mar 2024, 12:23

Dat kan dus niet. Je afschrijvingen gaan totaal door het dak. De verkopen staan allemaal voor een paar duppies op de balans. De inkomsten zijn nagenoeg netto: geweldig.
    @ShovingNE2 Kun je dit eens uitleggen vanuit boekhoud perspectief.
    Ik begrijp dat veel mensen (en ik) denken vanuit een (wat ze dan noemen) Football Manager modus: je krijgt 90 miljoen binnen (Baka en Veerman), dan kun je toch gewoon 4x15 miljoen aan aankopen doen, zou je denken.
    Als je altijd vanuit de afschrijvingen werkt, dan kan een echte opleidingsclub (die dus een Baka met 0 afschrijving voor 60M verkoopt) nooit herinvesteren?
    Vorig jaar koop je voor 55 miljoen 4 spelers. Die 4 spelers blijven dit jaar bij PSV normaal gesproken dus die afschrijving heb je dit jaar nog steeds.
    Volgend jaar koop je weer voor 50 miljoen 5 spelers. Dan heb je al 105 miljoen aan spelers gekocht in 2 jaar wat je normaal gesproken over een periode van 5 jaar uit smeert qua afschrijvingen. Dus dat zou bv 20 miljoen zijn wat je al tekort komt en moet opvangen met transferwinst (die grote verkoop die nodig is) of operationele winst uit de CL bv. Als je het jaar erop weer 30 miljoen wilt investeren dan komt dan bij die 105 miljoen minus de spelers die inmiddels afgeschreven zijn door looptijd of die reeds verkocht zijn. Maar als die na 2 jaar verkocht worden is het niet meer de aankoopsom wat er van die 135 miljoen af gaat maar een gedeelte wat over is na afschrijvingen (vaak 40 a 50% lijkt me na 2 jaar).

Ik dacht altijd dat het zo werkte. Waarbij ik niet zeker ben of het transfersom gedeeld door 5 is of dat het qua percentage afloopt.
    Doperwt11
    Regelmatige invaller

ComeOnPSV wrote: 19 Mar 2024, 10:57 Voordat mensen weer gaan zeiken op huren, maar dat is natuurlijk wel een geweldige uitkomst. Nee niet 5 spelers, maar ik verwacht dat we komend seizoen weer 2 of 3 spelers gaan huren. Zou zomaar kunnen dat het vooral verdedigers zijn.

Huren kan prima uitpakken maar dan graag wel vooraf duidelijkheid hoe de vork in de steel zit bij de deal, zodat we ons achteraf niet keihard bedrogen voelen.

Bij Xavi zijn we natuurlijk keihard voorgelogen en de koopopties van Dest en Tillman blijken ook niet zoveel waard.
    Hatseflats
    Vedette

Vergeet ook niet dat er eerst een CV gehaald moet worden, dan een CVM, dan een vleugelaanvaller en dan pas de rest. En niet in een andere volgorde!!!! :angry:
  • These users thanked the author Hatseflats for the post:
    Sensation
    Sparts
    Geselecteerd voor Oranje

Als club heb je een doelstelling op hoeveel afschrijving je per jaar kunt dragen. Die afschrijvingen moeten immers worden goedgemaakt in het seizoen.

Afschrijving is simpelweg de kosten van de aanschaf van een speler (transfer + tekengeld) gedeeld door het aantal jaren contract. Zodat de boekwaarde aan het einde van het contract op 0 uitkomt. Stel Lang heeft 15 miljoen gekost en een driejarig contract, dan schrijf je 5 miljoen af per jaar aan kosten.

Je hebt gelijk dat de afschrijving op jeugdspelers minimaal is. Verkoop van spelers met minimale boekwaarde is dus ook interessant want het verkoop waar geen afschrijving van boekwaarde tegenover staat. Dit is dus ‘winst’ in dat jaar.

Naarmate de ‘winstgevendheid’ van de club verbeterd (over meerdere jaren). zal directie besluiten dat de afschrijvingskosten die de club kan dragen ook kan stijgen.

Voor bedrijfsvoering zal er overigens naar een gecombineerde afschrijving + salaris worden gekeken. Brands heeft weleens aangegeven dat dat ook is hoe hij naar potentiële nieuwe spelers kijkt.
    11 Tinus
    Legende

Op zich is het voor PSV, of vergelijkbare club, best een interessant idee. Als je verdedigers huurt kunnen je investeringen naar posities waar je doorgaans beter op kunt verdienen qua transfersom/doorverkoop. En als je de juiste spelers huurt dan leidt je wel spelers op voor Everton (Jarred of Dest) maar als die ervoor zorgen dat je sportief kunt presteren dan worden je andere spelers juist nog meer waard. Het wil niet zeggen dat PSV niet zou kunnen cashen op verdedigers maar we hebben niet de beste keuzes gemaakt de laatste 10 jaar.

Met de afschrijvingen van vorig jaar en het groot aantal posities waar we nieuwe spelers voor moeten halen is het bijna ondenkbaar dat PSV niet minimaal 1 a 2 huurspelers overweegt. Zolang de kwaliteit maar goed is vind ik het helemaal prima.
    ShovingNE2
    Site Admin

flemmingpovlsen wrote: 19 Mar 2024, 12:23@ShovingNE2 Kun je dit eens uitleggen vanuit boekhoud perspectief.
    Dat is de spagaat waar je in zit inderdaad. Heel erg uit de losse pols?

Wij zitten nu op zeg 30 miljoen aan afschrijvingen (ik verwacht iets minder, maar voor het voorbeeld). Stel je koopt nu voor 75 miljoen met vijf-jarige contracten dan komt daar 15 miljoen bij. Het is niet aannemelijk dat er veel van de afschrijvingen afgaan door verkopen want Lang, Lozano, Schouten en Pepi lijken wel op de balans te blijven staan.

Uiteindelijk zit je dan met een post van 45 miljoen + een eventueel operationeel tekort dat je goed moet maken middels netto verkopen. Ieder jaar. Halen wij geen Champions League dan is dat zo'n 60 miljoen in deze situatie want ook de salarisposten zullen toenemen bij hogere transfersommen. Stel je gaat een klote jaar tegemoet. Of zelfs twee. Dan kom je in een spiraal naar beneden terecht. Waarbij je spelers verkoopt maar de winst minimaal is. Maar je moet ook nieuwe spelers aantrekken. Maar de financiën komen flink onder druk. Leuk dat je een hoog eigen vermogen hebt, maar eenmaal in een spiraal naar beneden dan kom je daar niet zo maar uit. Dan ga je zonder Champions League behoorlijke verliezen noteren jaarlijks en verdampt het eigen vermogen.

Salarissen moeten omlaag, afschrijvingen moeten omlaag: dus je gaat vissen in de vijver 5-8 miljoen aan aankopen, huurspelers, jeugdspelers en transfervrije spelers. Dat brengt je sportief niet verder. Terwijl je concurrentie wel Champions League speelt en hoge bedragen binnenharkt, aantrekkingskracht heeft doordat ze CL spelen en spelers meer waard worden doordat ze CL spelen. Het gat tussen de nummers 1 en 2 en de rest wordt enorm. Je bent een aantal jaren gedoemd om met AZ en Twente te concurreren om een EL plaats.

Een veel te hoge huishouding qua salarissen heeft een jaar of vier nodig om af te bouwen. Ondertussen dondert je eigen vermogen in elkaar. Lacht de hele wereld je uit, staat je aanvoerder voor een camera dat hij geen uitspraken wil doen, wordt er om de haverklap een trainer uitgegooid omdat het publiek en De Telegraaf Eindhovens Dagblad beter eisen. Stapt de AD op. Komt er geen nieuwe AD, maar maken we Hans van Breukelen interim. Uiteindelijk wil een oud eigenaar van Pec Zwolle wel instappen en moet hij zeggen dat je de komende tijd niet mee gaat doen om de titel, maar dat kaartjes wel 30% duurder worden want je hebt veel te duur ingekocht.

René krijgt wekelijks een paars hoofd, Willy start iedere podcast met een rant. Bij Skiete Willy zitten ze aan de uppers anders trekken ze het ook niet meer. En Studio 040 zegt dat ze PSV eigenlijk niet meer interessant vinden.

Volgende stap is dan dat je veel minder kaarten verkoopt, de sponsoren gaan minder betalen. Adidas Puma gooit je uit de hoogste groep clubs en schroeft de betalingen terug met 40%. En Van Basten Ruud van Nistelrooij beklaagt zich iedere week op televisie over het vertoonde spel en dat hij het echt veel beter weet.

Ondertussen heb je de financiële huishouding in een paar jaar afgebouwd tot Conference League niveau en je eigen vermogen tot niveautje RKC. En dan mag je weer gaan bouwen.

Een goede balans blijft dus noodzaak. Ook de begroting moet kloppen als je drie jaar geen CL haalt. Laat staan dat onverwachte zaken als Covid voorbijkomen.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 5):
    11 TinusFC BrackeflemmingpovlsenLenteIbiAppelvlaai
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik verwacht ook wel dat Teze een stap gaat maken. Gun ik die jongen ook.

Dan heb je dus achterin niemand staan en als Benny ook nog weggaat. Je moet het maar doen Earnest.

Vacature
    Vacature Vacature Vacature Vacature
    Schouten
    Saibari Babadi
    Lozano Luuk Lang

Schouten mag absoluut niet weg, tenzij ze 40 miljoen betalen.
    DonyellMalen
    Legende

Je vijf achterste spelers vervangen is mij echt teveel van het goede. Van het drietal Benitez, Boscagli en Teze moeten er minstens twee blijven. Dest zie ik als bonus.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

RIO wrote: 19 Mar 2024, 13:42 Ik verwacht ook wel dat Teze een stap gaat maken. Gun ik die jongen ook.

Dan heb je dus achterin niemand staan en als Benny ook nog weggaat. Je moet het maar doen Earnest.

Vacature
    Schouten
    Saibari Babadi
    Lozano Luuk Lang

Pa en moe Vacature hebben wel goed hun best gedaan zie ik! :alien: :applaus:
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

SKERLA wrote: 19 Mar 2024, 13:46
    RIO wrote: 19 Mar 2024, 13:42 Ik verwacht ook wel dat Teze een stap gaat maken. Gun ik die jongen ook.

Vacature
    Schouten
    Saibari Babadi
    Lozano Luuk Lang

Een soort DadOfFour on steroids
    DadOfFour
    Internationale topspeler

Sensation wrote: 19 Mar 2024, 13:47
    SKERLA wrote: 19 Mar 2024, 13:46

Een soort @DadOfFour on steroids
    Hoezo on steroids? Ze hebben er maar eentje meer dan ik :D
    La vida és massa curta per no fer broma
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

on viagra
    11 Tinus
    Legende

DonyellMalen wrote: 19 Mar 2024, 13:45 Je vijf achterste spelers vervangen is mij echt teveel van het goede. Van het drietal Benitez, Boscagli en Teze moeten er minstens twee blijven. Dest zie ik als bonus.
    Dit is geen keuze van PSV, lijkt me dat ze Bennie, Boscagli en Teze dolgraag verlengen en Dest aan boord houden met wellicht Mauro op linksback. Maar als het zo uitdraait dat je op 1 september er 5 hebt moeten vervangen is het ook weer niet zo gek.

Belangrijkste is dat we eerst de vacatures opvullen van de gaten in de selectie die we hebben vanaf 1 juli. Dat is sowieso minus Ramalho, ABK, Sambo, van Aanholt en eigenlijk Vertessen. Daar moet je beginnen en dan kun je naarmate er meer spelers vertrekken gewoon vervangers shoppen.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    ShovingNE2
    DonyellMalen
    Legende

11 Tinus wrote: 19 Mar 2024, 13:50Belangrijkste is dat we eerst de vacatures opvullen van de gaten in de selectie die we hebben vanaf 1 juli. Dat is sowieso minus Ramalho, ABK, Sambo, van Aanholt en eigenlijk Vertessen. Daar moet je beginnen en dan kun je naarmate er meer spelers vertrekken gewoon vervangers shoppen.
    Dit klopt. Earnie weet nu al dat er een vervanger voor Vertessen moet kopen en een RCB. Daar zal hij zich ongetwijfeld al op voorbereid hebben / op voorbereiden.
    Post Reply