Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV heeft gezegd eens in de drie jaar CL te gaan begroten. Ik verwacht dat we veel meer gaan investeren in de leeftijd 16-20.

Daarnaast reken ik op twee deals alla Tillman / Dest.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kökcu huren (met optie?) als Veerman vertrekt. Wellicht onrealistisch, absoluut het proberen waard.
These users thanked the author Tovast for the post:
psvelmejores1
User avatar
Buitenspelgoal
Vaste waarde in elftal
Posts: 737
Joined: 04 Nov 2020, 17:33
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tovast wrote: 19 Mar 2024, 17:28 Kökcu huren (met optie?) als Veerman vertrekt. Wellicht onrealistisch, absoluut het proberen waard.
Denk niet dat hij na een jaartje in Portugal al zin heeft in de doodsbedreigingen van de doorgesnoven Feyenoord hooligans.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tovast wrote: 19 Mar 2024, 17:28 Kökcu huren (met optie?) als Veerman vertrekt. Wellicht onrealistisch, absoluut het proberen waard.
Bah.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Iemand die na even banken en andere positie zo tekeer gaat tegen bestuur en trainer deugt niet. Opgerot. Nog niet voor niks.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tovast wrote: 19 Mar 2024, 17:28 Kökcu huren (met optie?) als Veerman vertrekt. Wellicht onrealistisch, absoluut het proberen waard.
Dan moet je iemand terugkopen, niet huren. Afgezien van het feit dat ik die jongen (nog) niet zie terugkeren naar Nederland.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kökcu gaat naar Engeland volgens mij wat ik hoorde en las.
ShovingNE2 wrote: 19 Mar 2024, 17:26 PSV heeft gezegd eens in de drie jaar CL te gaan begroten. Ik verwacht dat we veel meer gaan investeren in de leeftijd 16-20.

Daarnaast reken ik op twee deals alla Tillman / Dest.
Er gaat sowieso flink geïnvesteerd worden. Ik denk weer richting de 40 a 50 miljoen circa. En de afschrijvingen zullen ongetwijfeld omhoog gaan. Ook dat is niet erg als je als club stappen wilt maken. Wat belangrijk is, is dat de verhouding tussen kwaliteit en kapitaal op het veld in balans is met de hoogte van de afschrijvingen. Maar er zit inderdaad wel een bepaalde grens aan.

Ik verwacht sowieso een aantal transfers in de categorie 16-18. Daar is PSV al jaren heel actief in. Ayodele Thomas (debuut JPSV onlangs gemaakt) en Joel vd Berg afgelopen zomer voorbeelden van spelers waarbij PSV stiekem toch flinke vergoedingen moet neerleggen. Land is uiteraard het meest dure en extreme voorbeeld. Gezien de interesse in Borys afgelopen zomer en nu in Kusi-Asare deze winter verwacht ik dat PSV ook daar ook meer de Tygo Land bedragen wilt investeren. Ik hoop ook op de categorie 18-20 voor JPSV. Dat is belangrijk in het gehele verhaal wat wij hierboven schetsen .Blokzijl is een naam die afgelopen winter ook genoemd werd en past binnen dat straatje. Martinez is uiteraard een naam die al langer rondzingt rondom de club en waar serieuze bedragen voor betaald moeten worden. Ykhim kan daar ongetwijfeld het e.e.a. over vertellen. Maar ook deze transfers tikken natuurlijk weer je balans aan, ook al zijn ze toekomstgericht.

Wellicht inderdaad huurdeals met opties. Ik verwacht zelf eigenlijk vooral dat PSV een aantal posities transfervrij wilt gaan invullen. Vaessen kan je denk ik wel met potlood invullen. En ik durf Brenet ook al wel als dark-horse inmiddels op te schrijven voor de back-up RB positie.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 19 Mar 2024, 17:43Kökcu gaat naar Engeland volgens mij wat ik hoorde en las.
Ik zag het Rutger ook zeggen op X. Maar ja, wie neemt die vent nog serieus? Moet het allemaal nog maar zien met Kokcu.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je als PSV zijnde wéér 50 miljoen erin wil pompen aan transfersommen (afschrijvingen) moet je straks wel van 1 grote uitgaande transfer naar 2 grote uitgaande transfers per jaar. En dat is helemaal prima als je eenmaal een selectie vol met verkoopbare spelers hebt maar dat heeft PSV natuurlijk niet. En zoals eerder vandaag gezegd gaan de aankopen van vorig jaar normaliter er geen één weg. Dus dat betekent dat je vanaf volgend jaar ook twee grote uitgaande transfers moet hebben en de spelers die je aankomende zomer koopt tellen dan normaliter niet mee voor een vertrek in 2025. En PSV heeft te weinig geinvesteerd in spelers die over een jaar die stap zouden moeten maken. Al kan het met Pepi, Tillman of Dest ook heel snel zo'n kant op gaan. Maar de nieuwe Bakayoko zie ik nog niet klaar staan in 2 jaar. Saibari is natuurlijk wel nog een goudmijn.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 19 Mar 2024, 17:43Er gaat sowieso flink geïnvesteerd worden. Ik denk weer richting de 40 a 50 miljoen circa.
Dat denk ik niet. Tenzij spelers die fors op de balans staan vertrekken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Veertig miljoen is tegenwoordig niet zo heel veel als je wat wilt. Als je Tillman en Dest wil behouden ben je bijna de helft al kwijt. Ik ga er vanuit dat Land en Babadi volgend seizoen een grotere rol gaan krijgen. Wat dat betreft zou het logisch zijn als Veerman en Bakayoko verkocht worden er hoogstens een speler gehuurd wordt. Met name achterin valt er nog wel wat winst te behalen qua kwaliteit. Daar mag flink in geïnvesteerd worden. Qua middenveld en aanval is de samenstelling van de selectie top, ik verwacht dat je daar niet veel beters kan krijgen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 19 Mar 2024, 17:22 Hier ben ik ook benieuwd naar. Er gaan een aantal spelers vertrekken die voor weinig geld op de balans staan en daar moeten aankopen voor terugkomen, gezien vanuit onderaf er niet direct iets klaarstaat. Tegelijkertijd komt er veel geld binnen en de begrotingen gaan sowieso waarschijnlijk structureel omhoog (hogere CL/EL gelden etc.). Maar hoever is PSV bereid c.q. kan het gaan qua risico's om ook binnen die belangrijke financiële kaders te blijven werken?
Je ontkomt er niet aan als je stappen wil maken. Ik denk dat heel veel mensen bij het jaarverslag gaan schrikken als ze de post investeringen tegenkomen.

Daartegenover staan de huidige spelers minus de aankopen van afgelopen zomer voor nog maar weinig op de balans omdat A het meeste in afgeschreven en B omdat PSV geen dure onbruikbare rotzooi aan spelers meer heeft.

Het is altijd een dun koord, omdat te voorzichtig je sportief en daarna dus financieel kan raken, maar als de verkeerde dure spelers worden gehaald met een scheve verhouding dan raakt het je ook sportief en nog meer financieel.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 Nog even ter verduidelijking (voor mezelf): iedereen roept hier dat we Schouten niet mogen verkopen en dan iets over afschrijvingen… We kochten hem voor ongeveer 11 miljoen en hij ligt tot 2028 vast, als een club nu 40 max wil betalen, hoe ziet dat er dan uit qua afschrijvingen?

Als ik jou goed begrijp dan gaan je afschrijvingen tot 2028 met ongeveer 2 miljoen omloog per jaar, maar als je dan een speler koopt voor 15 stijgen ze uiteindelijk NETTO met 1 miljoen (15/5 jaar). Dus dan hou je wel eigen vermogen over maar gaan afschrijvingen omhoog?
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ja die begroting is wel een dingetje. Daarom verwacht ik toch weer 2-3 strategische huurlingen en gaan we wederom kijken in de categorie transfervrij of 1 jarige contracten om transferprijzen te drukken. wat dat betreft had Heruone best een aardig lijstje van de week met interessante namen die kortere contracten hebben.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan vervang je een speler met afschrijving door een nieuwe speler met afschrijving. Dat effect is klein.

Maar hier ga ik voor liggen. Alleen bij een absurd bedrag. Want volgend seizoen is hij nog 30 miljoen waard.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 19 Mar 2024, 18:48 Dan vervang je een speler met afschrijving door een nieuwe speler met afschrijving. Dat effect is klein.

Maar hier ga ik voor liggen. Alleen bij een absurd bedrag. Want volgend seizoen is hij nog 30 miljoen waard.
Volgend jaar speelt die mogelijk wel zonder joey, dat verschil was aanzienlijk dit jaar.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We halen Vranckx. Niet door vertellen
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vranckx is toch, met alle respect, een heel ander soort speler.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 19 Mar 2024, 18:54 We halen Vranckx. Niet door vertellen
Zelf een zeer positief gevoel over deze jongen. Maar snap niet zo goed waarom hij nauwelijks gespeeld heeft afgelopen jaar..
These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
ShovingNE2
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 19 Mar 2024, 18:54 We halen Vranckx. Niet door vertellen
Nee, door betalen. Praatjes vullen geen gaatjes.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 19 Mar 2024, 18:54 We halen Vranckx. Niet door vertellen
Je balletjes door de blender anders?

Geen idee hoe je aan die Vranckx komt. Volgens mij has that ship sailed. Is inderdaad ook een ander type dan Veerman. Wel een prima speler overigens, dus van mij mag het. Ik denk eerder dat onze vriend Debast weer in beeld komt met een 1 jarig contract en de hoge nood voor een voetballende RCV.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Komend seizoen kan Schouten eindelijk puur en alleen als 6 spelen omdat er een hele sterke verdediging achter hem staat. Dan gaat ie nog meer vlammen! Maak van die 40 miljoen nu er maar 50 miljoen voor dan van.
These users thanked the author Juancho for the post:
Persepolis
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 19 Mar 2024, 17:22
ShovingNE2 wrote: 19 Mar 2024, 13:21Een goede balans blijft dus noodzaak. Ook de begroting moet kloppen als je drie jaar geen CL haalt. Laat staan dat onverwachte zaken als Covid voorbijkomen.
Maar hoever is PSV bereid c.q. kan het gaan qua risico's om ook binnen die belangrijke financiële kaders te blijven werken?
Ik krijg nog steeds elke keer een kleine hartverzakking als ik Hoever lees
These users thanked the author Raw85 for the post:
SKERLA
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou Debast wel achterin durven zetten naast Boscagli. Dan kan Jedi op 6 stofzuigen met Ismael op 8 en Tilman op 10.

Lang als straaljager op links en aankoop op rechts met Pepi / Luuk in de spits!
Sanga are u dead ???? NO MAN!
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 19 Mar 2024, 17:56
Heruone wrote: 19 Mar 2024, 17:43Er gaat sowieso flink geïnvesteerd worden. Ik denk weer richting de 40 a 50 miljoen circa.
Dat denk ik niet. Tenzij spelers die fors op de balans staan vertrekken.
Massimo hierbeneden zegt dat je er niet aan ontkomt als je stappen wilt maken. Ik durf daar best nog een belangrijke nuance aan toe te voegen: je ontkomt daaraan in de huidige markt niet als je stappen wilt maken. Stel je kan idd de opties van Tillman en Dest lichten. Dan ben je al zo'n circa 25 miljoen kwijt. Haal je nog een goede CV en een vervanger voor Bakayoko en je zit waarschijnlijk al over de 40 miljoen vermoed ik. En dan heb je behoorlijk veel posities nog niet ingevuld. Voor 8 miljoen heb je tegenwoordig Ueda, met alle respect een Japanse B-merk spits.

Ik heb de exacte cijfers verder niet, maar de TV gelden gaan natuurlijk omhoog evenals de Europese gelden. Dat betekend als je zowel percentueel of absoluut hetzelfde operationeel tekort aanhoudt, je kan stijgen in bijvoorbeeld je afschrijvingen. Wellicht dat PSV ook nog commercieel of andere vlakken nog verder kan groeien als club.

Hoe dan ook, ik verwacht wel dat de afschrijvingen gaan stijgen. Het is alleen belangrijk dat dat wel binnen bepaalde grenzen blijft en dat de aankopen logisch zijn.
Massimo wrote: 19 Mar 2024, 18:38
Heruone wrote: 19 Mar 2024, 17:22 Hier ben ik ook benieuwd naar. Er gaan een aantal spelers vertrekken die voor weinig geld op de balans staan en daar moeten aankopen voor terugkomen, gezien vanuit onderaf er niet direct iets klaarstaat. Tegelijkertijd komt er veel geld binnen en de begrotingen gaan sowieso waarschijnlijk structureel omhoog (hogere CL/EL gelden etc.). Maar hoever is PSV bereid c.q. kan het gaan qua risico's om ook binnen die belangrijke financiële kaders te blijven werken?
Je ontkomt er niet aan als je stappen wil maken. Ik denk dat heel veel mensen bij het jaarverslag gaan schrikken als ze de post investeringen tegenkomen.

Daartegenover staan de huidige spelers minus de aankopen van afgelopen zomer voor nog maar weinig op de balans omdat A het meeste in afgeschreven en B omdat PSV geen dure onbruikbare rotzooi aan spelers meer heeft.

Het is altijd een dun koord, omdat te voorzichtig je sportief en daarna dus financieel kan raken, maar als de verkeerde dure spelers worden gehaald met een scheve verhouding dan raakt het je ook sportief en nog meer financieel.
Klopt. Daarom is het four-eye principe in samenwerking met een visie ook cruciaal. Daar zie je dat het mis is gegaan bij Ajax afgelopen zomer. PSV heeft daar gelukkig met Brands, Stewart, Bosz en Arnesen enorm veel voetbalknowhow zitten. En hopelijk ook vanuit de scouting die onder Stewart een steeds actievere rol krijgen hierin.
These users thanked the author Heruone for the post:
Sensation
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Post Reply