Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Het verschil is dat ze in Saudi-Arabië mensenrechten schenden en het allemaal wel prima vinden. Het is onderdeel van hun regime. Nederland heeft een grote fout gemaakt bij de toeslagenaffaire, met gevolgen, maar mensenrechten schenden is geen onderdeel van het regime hier. We vinden het ook niet prima, vandaar de enorme ophef. Vergelijk het een beetje met een in de kern slecht persoon die gaat wijzen naar een goed mens dat ooit in zijn leven een foutje heeft gemaakt. De wereld op zijn kop. Maar goed, wat mogen we verwachten van een niet al te snuggere voetballer die voor het geld gaat voetballen is Saudi-Arabië? Dat zegt toch al genoeg?
Raw85
Meervoudig international

Wat een stel mongolen
Chucky
Vedette

Toch jammer hoe Wijnaldum van een goedlachse knul door de jaren heen is veranderd in een geldbeluste hypocriet.
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 4):
    HeissenberrugSkuddemTylerDurdnmilansandro
    Jordi
    Basisspeler
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
    Favoriete speler: Joey Veerman

En jaren terug huilie huilie voorop met z’n boycot. En nu zoveel planken misslaan. Verliest echt alle respect, ons gini.
    Doldenaar
    Regelmatige invaller

Hij bezoekt geen openbare onthoofdingen van zondige homo's, dus de leefomstandigheden zijn heel goed. Wat een enorme klootviool is hij geworden zeg.
    Persepolis
    Vedette

Dit wordt groter gemaakt dan het is. Die voetballers daar krijgen veel betaald en worden verzocht om positieve uitspraken te doen over het land en competitie in de media hier. Soort van "part of the deal". Prima joh, ken mij et schelen, denkt zo'n voetballer dan. En nagenoeg iedereen die zulke bedragen betaald zou krijgen. Dan is een paar uitspraken een kleine moeite, zeg maar.
    Bossche bol
    Meervoudig international

Persepolis wrote: 19 Mar 2024, 22:45 Dit wordt groter gemaakt dan het is. Die voetballers daar krijgen veel betaald en worden verzocht om positieve uitspraken te doen over het land en competitie in de media hier. Soort van "part of the deal". Prima joh, ken mij et schelen, denkt zo'n voetballer dan. En nagenoeg iedereen die zulke bedragen betaald zou krijgen. Dan is een paar uitspraken een kleine moeite, zeg maar.
    Vind dat voor Wijnaldum wel anders. Met zijn selectieve moreel kompas.
  • These users thanked the author Bossche bol for the post:
    TylerDurdn
    Skuddem
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ik heb altijd al gezegd dat we die Wijnaldum echt niet terug moeten willen halen.
    René1978
    Nationale topspeler

Je moreel kompas staat niet helemaal goed afgesteld als je je voor flink wat centen laat lenen om propaganda te verkopen voor een verrot regime.
    Helemaal niet als je eerder nog zo fel van leer trok tegen discriminatie. En het is ook niet zo dat Gini bij Liverpool een aalmoes kreeg.
    Eigenljk net zo hypocriet als Hendo. Jammer.
  • These users thanked the author René1978 for the post:
    TylerDurdn
    Persepolis
    Vedette

Bossche bol wrote: 19 Mar 2024, 22:49
    Persepolis wrote: 19 Mar 2024, 22:45 Dit wordt groter gemaakt dan het is. Die voetballers daar krijgen veel betaald en worden verzocht om positieve uitspraken te doen over het land en competitie in de media hier. Soort van "part of the deal". Prima joh, ken mij et schelen, denkt zo'n voetballer dan. En nagenoeg iedereen die zulke bedragen betaald zou krijgen. Dan is een paar uitspraken een kleine moeite, zeg maar.
    Klopt hoor, maar ook een moreel kompas verdwijnt snel bij het zien van heel veel nulletjes :D
  • These users thanked the author Persepolis for the post:
    Standbeeld
    TylerDurdn
    Internationale topspeler

Gewoon lekker terug sturen naar SA, die hypocriete pauper kneus.Gini is geen haar beter dan Jordan H.
    dePinhodeSouza

Een ''zwarte piet grapje'' en de wereld is te klein voor Gini. Openbare executies van homoseksuelen, afvalligen en (vrouwelijke) schuinsmarcheerders heeft Gini minder moeite mee... Wat een idioot
  • These users thanked the author dePinhodeSouza for the post (total 3):
    TylerDurdnMr. SpockBoktor
    dePinhodeSouza

Persepolis wrote: 19 Mar 2024, 23:01
    Bossche bol wrote: 19 Mar 2024, 22:49
    Klopt hoor, maar ook een moreel kompas verdwijnt snel bij het zien van heel veel nulletjes :D
    Nou, dat geldt lang niet voor iedereen.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Overigens: fuck het Nederlands elftal, verreweg de meest interessante interland uit deze break vindt vanavond plaats: nummer laatst op de fifa ranking San Marino maakt een realistische kans om hun eerste overwinning in 20 jaar tijd (en de 2e in überhaupt hun hele bestaan) te gaan pakken. Ze spelen vriendschappelijk tegen St. Kitts & Nevis die weliswaar zestig plekken hoger staan, maar voornamelijk tegen andere Caraïbische eilanden spelen. Dat geeft nogal een betekend beeld en daarom is dit sowieso al een unieke wedstrijd omdat het niet alleen een clash van voetbalstijlen is, maar ook twee landen die in alles (behalve dus het geringe inwonersaantal) ontzettend van elkaar verschillen.

Nee, het niveau zal niet hoog zijn, maar het cultlevel des te meer. Dus als je zo rond 20:45 ergens een livestream te pakken kunt krijgen zou ik het zeker overwegen.

Image

En het mooie is: ze hebben er een veredelde double header van gemaakt dus als het vanavond niet lukt, is er zondag nog een herkansing.
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Franciscus
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Zolang er weinig PSVers in het elftal spelen heb ik 0 interesse in Oranje.

Als ze nou Teze, Schouten, Veerman, Cody in de basis zetten dan hoop ik dat ze winnen. Zo niet dan kan die dikke rooie de pleuris krijgen.
  • These users thanked the author RIO for the post:
    Doldenaar
    Sitostick
    Talent
    Favoriete speler: Luc Nilis

Chucky wrote: 19 Mar 2024, 22:14 Toch jammer hoe Wijnaldum van een goedlachse knul door de jaren heen is veranderd in een geldbeluste hypocriet.
    Ik ben ook absoluut geen fan meer van hem, maar ik begrijp niet wat hem hypocriet maakt?
    ruuddevil
    Legende

De foto boven dit artikel is 100 procent PSV.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... omoor.html
  • These users thanked the author ruuddevil for the post:
    Persepolis
    Chucky
    Vedette

Sitostick wrote: 20 Mar 2024, 06:11
    Chucky wrote: 19 Mar 2024, 22:14 Toch jammer hoe Wijnaldum van een goedlachse knul door de jaren heen is veranderd in een geldbeluste hypocriet.
    Ik ben ook absoluut geen fan meer van hem, maar ik begrijp niet wat hem hypocriet maakt?
    Homo’s kunnen daar de doodstraf krijgen, ik ben benieuwd naar zijn reactie als dat daar ook van toepassing zou zijn geweest op donkere mensen. Maar dat eerste is niet belangrijk genoeg voor meneer Wijnaldum.

En ja, in elk land zijn er dingen waar slechte dingen gebeuren, maar daar heb je uiteraard gradaties in. Wijnaldum zit die toestanden nu te bagatelliseren omdat hij het (in zijn beperkte blikveld) nooit heeft meegemaakt. Maar racisme eens te bagatelliseren waar hij bij is, dan is het land te klein voor ‘onze’ Gini.
    ruuddevil
    Legende

Wijnaldum is gewoon een domoor. Hangt net als Dirk Kuijt de ideale schoonzoon uit en zegt meestal wat het volk wil horen, maar ze vallen altijd door de mand. Wat dat betreft vind ik Diego iets beter te pruimen, maar ik vond het wel laf dat hij nu zegt dat zijn posts met / over Promes niet provocerend waren bedoeld.
    Sitostick
    Talent

Chucky wrote: 20 Mar 2024, 07:12
    Sitostick wrote: 20 Mar 2024, 06:11
    Homo’s kunnen daar de doodstraf krijgen, ik ben benieuwd naar zijn reactie als dat daar ook van toepassing zou zijn geweest op donkere mensen. Maar dat eerste is niet belangrijk genoeg voor meneer Wijnaldum.

En ja, in elk land zijn er dingen waar slechte dingen gebeuren, maar daar heb je uiteraard gradaties in. Wijnaldum zit die toestanden nu te bagatelliseren omdat hij het (in zijn beperkte blikveld) nooit heeft meegemaakt. Maar racisme eens te bagatelliseren waar hij bij is, dan is het land te klein voor ‘onze’ Gini.
    Homorechten en racisme zijn toch twee verschillende dingen? Dat getuigd voor mij eerder van een bedenkelijk en selectief moreel kompas en niet van hypocrisie.
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

Sitostick wrote: 20 Mar 2024, 08:08

Homorechten en racisme zijn toch twee verschillende dingen? Dat getuigd voor mij eerder van een bedenkelijk en selectief moreel kompas en niet van hypocrisie.
    Deze vergeten terwijl je in het frietvet lag te pruttelen?
    https://nos.nl/l/2386208
  • These users thanked the author Franciscus for the post:
    Sitostick
    Chucky
    Vedette

En vallen allebei onder de noemer genaamd mensenrechten, vandaar dat ik hem een hypocriet vind.
    Sitostick
    Talent

Franciscus wrote: 20 Mar 2024, 08:13
    Deze vergeten terwijl je in het frietvet lag te pruttelen?
    https://nos.nl/l/2386208
    Dit is dan wel een goede reden om deze pannenkoek hypocriet te noemen. Vooral om die uitspraak die hij erbij maakt.

Het is ook zo dom van hem. Zeg gewoon dat het niet best is wat er daar speelt, al krijg je er zelf niks van mee. En dat je het verder ook niet jouw verantwoordelijkheid vindt om daar iets aan te doen als werknemer van een voetbalclub in dat land. En dat racisme als zwarte hetero man meer met jou persoonlijk doet dan de schending van homorechten. En dat je het ethische standpunt ook niet vindt niet opwegen tegen het contract dat je daar aangeboden krijgt.

Begrijpt (bijna) iedereen en je hoort er (bijna) nooit meer wat over.
    nilssonH
    Moderator

Het conflict tussen Palestina & Israël gaan we hier niet bespreken. Daar zijn andere platformen voor.
  • These users thanked the author nilssonH for the post:
    Carnelito
    nilssonH
    Moderator

Waar heb je het over? Dit forum is überhaupt niet de geschikte plek om deze ingewikkelde materie te bespreken, aan welke kant je ook staat. Daarom zijn alle reacties verwijderd en wordt de discussie afgekapt.
  • These users thanked the author nilssonH for the post (total 7):
    VTheManpsvgoudaStandbeeldSomaQanPersepolisGrasmatHightower
    Post Reply