Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hopelijk komt d'n scampi aka Zeno Debast deze zomer. Maar wie zal ernaast gaan staan als centraal duo hmm?..
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 19 Mar 2024, 23:39Klopt. Daarom is het four-eye principe in samenwerking met een visie ook cruciaal. Daar zie je dat het mis is gegaan bij Ajax afgelopen zomer. PSV heeft daar gelukkig met Brands, Stewart, Bosz en Arnesen enorm veel voetbalknowhow zitten. En hopelijk ook vanuit de scouting die onder Stewart een steeds actievere rol krijgen hierin.
Klopt zeker, maar vergeet de factor geluk niet.
Blijft altijd een gok…
BK was in de basis een goede keuze, maar hebben we niets aan gehad.
Romero bv, daar valt te scouting of TD niets te verwijten, maar toch mislukt het volledig.
Als je 5 spelers aantrekt en er zit 1 misser bij en 2 toppers dan is het prima, maar als het andersom is kost het per saldo al snel geld.
We zijn, als relatief kleine club, afhankelijk van een paar voltreffers om CL beleid te kunnen maken.
En dan nog kan het ook zo weer omdraaien.
Dit seizoen staan we er in alle opzichten goed op, nog zo’n seizoen en een paar transfers die super goed uitpakken, en we hebben echt een basis voor de lange termijn, zodat we een misser ook weer makkelijker op kunnen vangen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van Nistelrooij is niet het meest grote tactische wonder en een matige trainer tot nu toe, maar hij had wel gelijk met dat er bij PSV niet op speelwijze gescout wordt en dat hebben we in de periode onder John de Jong ook wel gezien. Stewart heeft het steeds over een bepaalde manier van spelen wat hij wil en Bosz past daar goed in, maar het wordt interessant hoe sterk dat mantra van hem is op het moment hij Bosz zou moeten vervangen. Bosz was al eerder in beeld bij PSV en was vorig jaar beschikbaar.

Evenals dat Stewart mag laten zien ook spelers te halen die in deze speelwijze passen. Een goede speler kan ergens slecht uit de verf komen en een redelijke speler in een bepaalde speelwijze juist heel erg goed. Daar valt bij PSV nog wel winst te behalen.

De kans op meer succesvollere transfers is op dit moment wel groter met de namen die je noemt die niet alleen veel voetbalkennis en netwerk hebben, maar elkaar ook vertrouwen en de neuzen dezelfde kant op staan.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

John viste in de vijver 'ooit grote talenten met krasjes.' en hoopte dat ze bij PSV helemaal tot leven zouden komen. Op zich niet eens zo'n gekke gedachte, net zoals het halen van talentvolle spelers uit grote competities zoals Boscagli, Bruma, Baumgartl enz. die allemaal op hoog niveau hebben gespeeld, jeugd international waren van grote voetballanden.

helaas bleken die krasjes er niet voor niet te zijn, sterker nog, het bleek uiteindelijk te vaak om enorme deuken te gaan die de spelers min of meer total loss maakte.

De factoor geluk speelt zeker een rol en dat had John niet. maar idd wat Ruud ook zei: een gebrek aan voetbalvisie en speelwijze hielp daar ook niet bij natuurlijk. Sterker nog, dat was funest.

dat de afschrijvingen omhoog gaan lijkt mij logisch. Dat is een risico dat PSV moet en ook kan nemen. Wel hoop ik dat ze in spelers investeren met restwaarde. Met Lozano werd bijvoorbeeld wel erg makkelijk met geld gesmeten en nee, dat is geen achteraf gelul, dat riep in de zomer al. Dat hij er sportief gezien ook weinig van bakt is helemaal jammer, maar sowieso vind ik 15 miljoen en 4-5 miljoen salaris betalen voor een 28 jarige buitenspeler erg riskant. Ik hoop dat PSV deze zomer vooral investeert in spelers met meer potentiele restwaarde/winst mogelijkheden.
These users thanked the author Menno1 for the post:
O Goleiro Grande
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 19 Mar 2024, 19:40Geen idee hoe je aan die Vranckx komt. Volgens mij has that ship sailed. Is inderdaad ook een ander type dan Veerman. Wel een prima speler overigens, dus van mij mag het. Ik denk eerder dat onze vriend Debast weer in beeld komt met een 1 jarig contract en de hoge nood voor een voetballende RCV.
Het is niet zo dat we alleen dezelfde types halen die vertrekken hè? Dat is zo goed als onmogelijk. Zeker met Veerman. Debast zal in beeld zijn, ook door zijn prijskaartje.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 19 Mar 2024, 18:38Het is altijd een dun koord, omdat te voorzichtig je sportief en daarna dus financieel kan raken, maar als de verkeerde dure spelers worden gehaald met een scheve verhouding dan raakt het je ook sportief en nog meer financieel.
Dit is bij Ajax mis gegaan en dan ook nog eens in het kwadraat.
Menno1 wrote: 20 Mar 2024, 00:36 Dat hij er sportief gezien ook weinig van bakt is helemaal jammer, maar sowieso vind ik 15 miljoen en 4-5 miljoen salaris betalen voor een 28 jarige buitenspeler erg riskant. Ik hoop dat PSV deze zomer vooral investeert in spelers met meer potentiele restwaarde/winst mogelijkheden.
Dit salaris betaalt PSV niet aan Lozano. Geloof ik geen klap van.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 20 Mar 2024, 00:36 Wel hoop ik dat ze in spelers investeren met restwaarde. Met Lozano werd bijvoorbeeld wel erg makkelijk met geld gesmeten en nee, dat is geen achteraf gelul, dat riep in de zomer al. Dat hij er sportief gezien ook weinig van bakt is helemaal jammer, maar sowieso vind ik 15 miljoen en 4-5 miljoen salaris betalen voor een 28 jarige buitenspeler erg riskant. Ik hoop dat PSV deze zomer vooral investeert in spelers met meer potentiele restwaarde/winst mogelijkheden.
Dat heb je dan goed gezien afgelopen zomer. Ik was namelijk best enthousiast, vooral omdat een Nederlandse club er zelden in slaagt om een 28-jarige international van het kaliber waar Lozano voor staat. Hoewel hij een rol heeft die hem minder vrijheid geeft dan in zijn eerste termijn bij PSV, hij zich het snot voor de ogen werkt en er nog steeds dreiging van hem uitgaat, is zijn terugkeer geen gelukkige gebleken. Komende zomer zullen we merken welke restwaarde deze Mexicaans international nog heeft in de ogen van MLS-clubs als LA Galaxy; als de biedingen richting de €10m gaan zou ik die niet laten liggen om een jongere buitenspeler te halen die meer oplevert in de toekomst inderdaad.
These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
Menno1
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 20 Mar 2024, 07:08
Menno1 wrote: 20 Mar 2024, 00:36 Wel hoop ik dat ze in spelers investeren met restwaarde. Met Lozano werd bijvoorbeeld wel erg makkelijk met geld gesmeten en nee, dat is geen achteraf gelul, dat riep in de zomer al. Dat hij er sportief gezien ook weinig van bakt is helemaal jammer, maar sowieso vind ik 15 miljoen en 4-5 miljoen salaris betalen voor een 28 jarige buitenspeler erg riskant. Ik hoop dat PSV deze zomer vooral investeert in spelers met meer potentiele restwaarde/winst mogelijkheden.
Dat heb je dan goed gezien afgelopen zomer. Ik was namelijk best enthousiast, vooral omdat een Nederlandse club er zelden in slaagt om een 28-jarige international van het kaliber waar Lozano voor staat. Hoewel hij een rol heeft die hem minder vrijheid geeft dan in zijn eerste termijn bij PSV, hij zich het snot voor de ogen werkt en er nog steeds dreiging van hem uitgaat, is zijn terugkeer geen gelukkige gebleken. Komende zomer zullen we merken welke restwaarde deze Mexicaans international nog heeft in de ogen van MLS-clubs als LA Galaxy; als de biedingen richting de €10m gaan zou ik die niet laten liggen om een jongere buitenspeler te halen die meer oplevert in de toekomst inderdaad.
Ik denk dat die MLS clubs best onze aankoopprijs durven te betalen hoor.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je kijkt naar de huidige selectie dan hebben de meeste spelers relatief weinig gekost. Dat was overigens gedeeltelijk noodgedwongen omdat we lang geen cent te makken hadden. Het is vooral zaak dat PSV zichzelf nu niet schromelijk gaat overschatten zoals in Amsterdam is gebeurd. Met de huidige leiding zie ik dat niet snel gebeuren. Als we 1 a 2 spelers per jaar vanuit de jeugd kunnen doorschuiven, 2 goede spelers van het niveau Dest en Tillman kunnen huren en 1 of 2 transfervrije versterkingen kunnen halen dan kun je het investeringsbudget inzetten voor een beperkt aantal echte versterkingen. En hoeven de afschrijvingen niet door het dak te gaan.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 3):
HeruoneMenno1Bram
Dino85
Ballenjongen
Posts: 10
Joined: 06 Jun 2023, 19:27
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laat Debast maar lekker bij Anderlecht blijven . Niet goed genoeg voor PSV .
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dino85 wrote: 20 Mar 2024, 07:42 Laat Debast maar lekker bij Anderlecht blijven . Niet goed genoeg voor PSV .
Dat zijn nog eens uitspraken. Waarom vind je hem niet goed genoeg dan?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 20 Mar 2024, 07:16 Als je kijkt naar de huidige selectie dan hebben de meeste spelers relatief weinig gekost. Dat was overigens gedeeltelijk noodgedwongen omdat we lang geen cent te makken hadden. Het is vooral zaak dat PSV zichzelf nu niet schromelijk gaat overschatten zoals in Amsterdam is gebeurd. Met de huidige leiding zie ik dat niet snel gebeuren. Als we 1 a 2 spelers per jaar vanuit de jeugd kunnen doorschuiven, 2 goede spelers van het niveau Dest en Tillman kunnen huren en 1 of 2 transfervrije versterkingen kunnen halen dan kun je het investeringsbudget inzetten voor een beperkt aantal echte versterkingen. En hoeven de afschrijvingen niet door het dak te gaan.
Hear hear! :pul:
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
O Goleiro Grande
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mijn inziens is het overigens geen groot probleem als afschrijvingen stijgen, echter moet je bij tegenvallende resultaten (en daardoor minder inkomsten) wel binnen afzienbare tijd de afschrijvingen kunnen terugbrengen naar een acceptabel niveau. De afzienbare tijd is dan afhankelijk van de buffer binnen de club, dat is natuurlijk wel matig binnen PSV ivm de corona jaren. Als je dat afzet tegen de typische duur van contracten dan denk ik niet dat we met geld gaan smijten.

Stel dat Bakayoko en Veerman voor ca. 70/80 miljoen verkocht worden, dan verwacht ik dat we toch een groot deel gaan gebruiken (samen met CL inkomsten) om eigen vermogen weer op te krikken. Als dat proces achter de rug is, kun je gestaag wat meer verantwoorde risico's nemen.

Aangezien ik niet verwacht dat één van Pepi, Schouten, Lozano of Lang zullen vertrekken (grootste afschrijvingsposten), denk ik dat het realistisch is dat we max. 3 aankopen van datzelfde soort bedragen kunnen verwachten (8-13 miljoen euro).
Ervan uitgaande dat TIllman niet houdbaar is, dan zou een trio van Dest, Vranckx en Debast mogelijk zijn imo. Dan nog wellicht twee/drie goedkope jongens met potentie om de selectie aan te vullen, types Driouech en Blokzijl en wat transfervrije/huur opties voor opvulling selectie (Vaessen, Van Aanholt).
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kolkmania wrote: 20 Mar 2024, 09:14Mijn inziens is het overigens geen groot probleem als afschrijvingen stijgen, echter moet je bij tegenvallende resultaten (en daardoor minder inkomsten) wel binnen afzienbare tijd de afschrijvingen kunnen terugbrengen naar een acceptabel niveau.
Dat is dus precies het probleem van Ajax. Dat kan niet zo maar. Want bij tegenvallende resultaten ga je geen winst maken op die spelers. Dus je verkoopt ze met verlies. Daarnaast zullen de spelers die minder gaan verdienen ook niet zomaar teruggaan in salaris dus die moet je ook nog knaken meegeven anders blijven ze gewoon of moet je ze verhuren wat de afschrijvingslasten niet terugbrengt.

Zit je heel ver boven je kunnen dan moet dat met veel spelers tegelijk. Niet te doen. Je dondert als organisatie in elkaar.

Maar ik heb geen seconde het gevoel dat PSV dit niet bewaakt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb echt heel veel zin in deze zomer, vooral omdat we continuïteit hebben, een visie hebben en de zekerheid van CL miljoenen hebben kan het zomaar zijn dat er vroeg in het window al grote slagen gedaan worden. Aan de andere kant kan dit ook alleen maar tegenvallen aangezien er een behoorlijk grote kans is dat de boel pas na het EK op gang komt. Dan zit je al richting het einde van juli.
These users thanked the author Sensation for the post:
Tijn
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 20 Mar 2024, 07:16 Als je kijkt naar de huidige selectie dan hebben de meeste spelers relatief weinig gekost. Dat was overigens gedeeltelijk noodgedwongen omdat we lang geen cent te makken hadden. Het is vooral zaak dat PSV zichzelf nu niet schromelijk gaat overschatten zoals in Amsterdam is gebeurd. Met de huidige leiding zie ik dat niet snel gebeuren. Als we 1 a 2 spelers per jaar vanuit de jeugd kunnen doorschuiven, 2 goede spelers van het niveau Dest en Tillman kunnen huren en 1 of 2 transfervrije versterkingen kunnen halen dan kun je het investeringsbudget inzetten voor een beperkt aantal echte versterkingen. En hoeven de afschrijvingen niet door het dak te gaan.
Het klinkt op zich niet onlogisch maar ik heb hier toch óók bedenkingen bij.

1) Met transfervrije spelers bouw je normaliter niet snel kapitaal op of je moet de homerun slaan zoals een Xavi (zonder clausule). Benitez en Luuk is precies wat je moet doen bij nagenoeg transfervrije spelers. Die helpen de rest van de selectie naar een bepaald niveau waarbij andere spelers zich ontwikkelen en weer waarde verhogen.

2) Als je huurspelers goed genoeg zijn dan levert dat sportief inderdaad genoeg op maar je moet het sportief succes ook kunnen verzilveren. Als je huurspelers weer kwijt raakt moet je goede spelers vervangen zonder dat daar transfersommen tegenover staan. Elk jaar standaard huren zou dat probleem iets kunnen verzachten maar ook hier geldt dan wel dat je geen missers moet hebben zoals Hoever of ABK.

3) Zolang je eigen jeugdspelers hebt die zich zoals Bakayoko/Saibari die stappen maken is dat prima maar wat er op dit moment in Jong PSV rond loopt is verre van klaar voor zo'n rol bij het eerste zou je zeggen. Ook in de breedte met bv Sambo/van Aanholt valt er veel weg wat door Jong PSV niet opgevangen kan worden. Tygo Land zou normaliter door kunnen stoten en Roekoe zou je ook kunnen noemen maar de rol van beide zal heel berperkt zijn normaliter.

4) Die investeringen die je dan doet met veel geld moeten dan 100% goed zijn. Lang was een toptransfer die toch niet zo heel goed uit pakt vanwege blessures. Lozano was een toptransfer die toch ook niet super effectief heeft uitgepakt. Ja ik ben ook blij met Lozano maar zijn productie vs prijskaartje is mijn inziens buiten proportie ongeacht het feit dat Lozano heel veel meer goed doet dan enkel assists/goals. Ik bedoel maar te zeggen dat je de euro's die je investeert ook écht raak moeten zijn. Ajax en Feyenoord kunnen beide een lijstje missers oplepelen.

Ik zou graag zelf ervoor kiezen om niet perse de investeringen/afschrijvingen in de vorm van transfersommen te laten oplopen maar wellicht kiezen om met het salaris budget wat flexibeler te zijn. Of zelfs tekensommen. Ik zeg niet dat Vranckx/Debast perse moeten komen maar hun profiel is wel interessant voor PSV. Jonge spelers die nog door kunnen groeien maar met een 1 jarig contract relatief goedkoop zijn qua transfersom maar wel nog a la Tillman/Dest jong zijn en wel meteen veel waarde vertegenwoordigen met een langlopend contract. Een jaar bij PSV uitstekend presteren en je hebt een cashcow te pakken.

Toch is het beeld wat geschetst wordt heel realistisch. Goedkope spelers erbij, huurspelers erbij, jeugdspelers die een stap maken en een paar mooie investeringen. Ik hoop wel dat we dit seizoen ook investeren in de breedte.
These users thanked the author 11 Tinus for the post:
Menno1
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 20 Mar 2024, 09:23 Ik heb echt heel veel zin in deze zomer, vooral omdat we continuïteit hebben, een visie hebben en de zekerheid van CL miljoenen hebben kan het zomaar zijn dat er vroeg in het window al grote slagen gedaan worden. Aan de andere kant kan dit ook alleen maar tegenvallen aangezien er een behoorlijk grote kans is dat de boel pas na het EK op gang komt. Dan zit je al richting het einde van juli.
Gelukkig zitten we voor het eerst in jaren in een positie dat het ook geen ramp is dat het pas in juli op gang komt ;)
These users thanked the author Persepolis for the post:
Sensation
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 20 Mar 2024, 11:34Gelukkig zitten we voor het eerst in jaren in een positie dat het ook geen ramp is dat het pas in juli op gang komt ;)
Maak daar maar half augustus van. En ook dat is nog niet echt een ramp. Tot en met het EK gebeurt er weinig tot niets.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gesponsord door Jade?
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2024, 12:29
Persepolis wrote: 20 Mar 2024, 11:34Gelukkig zitten we voor het eerst in jaren in een positie dat het ook geen ramp is dat het pas in juli op gang komt ;)
Maak daar maar half augustus van. En ook dat is nog niet echt een ramp. Tot en met het EK gebeurt er weinig tot niets.
Het mooie is: het kan allebei: er is geld om vooruit al te investeren. En er is geen bittere noodzaak om te veel te betalen voor te weinig kwaliteit omdat we de selectie begin Juli al rond moeten hebben.

Kortom, we kunnen aardig selectief te werk gaan, voor PSV's doen dan. Wat dat betreft zit PSV echt in een luxe positie. Ik hoop vooral dat we aardig wat van de kern kunnen behouden, zoals Teze, benitez, Boscagli, Veerman, Schouten. Dat is samen met Luuk je as; hou je dat bij elkaar dan scheelt dat enorm. Daar moet Earnie echt mee aan de slag gaan.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eens met Menno dat er een luxepositie is. Er is geld, er zijn vacatures, je hoeft niet te wachten als je maar de juiste pakt. En ondanks dat we geen haast hebben mag ik toch hopen dat die RCV er wél tijdig is. En eigenlijk die extra vleugelflitser ook.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rikkert1234 wrote: 20 Mar 2024, 16:32
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHHAHA
These users thanked the author Heissenberrug for the post:
Grasmat
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 20 Mar 2024, 16:35 Gesponsord door Jade?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 20 Mar 2024, 17:04
SKERLA wrote: 20 Mar 2024, 16:35 Gesponsord door Jade?
Beetje veel kleren voor onder de douche.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Teletubby
Post Reply