Jerdy Schouten
-
- Vedette
Eigenlijk hebben we twee Schoutens nodig. Op het middenveld is hij een sleutelspeler maar hij is ook de beste optie naast Boscagli.
- These users thanked the author Johann Vogel for the post:
- Tijn
- Tjompie
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Even goedkoop oppikken bij Willem II danJohann Vogel wrote: ↑14 Mar 2024, 08:09 Eigenlijk hebben we twee Schoutens nodig. Op het middenveld is hij een sleutelspeler maar hij is ook de beste optie naast Boscagli.
https://www.transfermarkt.nl/erik-schou ... eler/79194
- These users thanked the author Tjompie for the post:
- Josef Dettelbacher
- Juancho
- Mister PSV
Speelde vrij goed maar het blijft eeuwig zonde dat je hem door de bekende omstandigheden niet op het middenveld kan inzetten. Schouten/Veerman/Saibari of Tillman is echt een gruwelijk middenveld. Jammer dat we dat amper hebben kunnen zien.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Stel je nou eens voor dat Koeman Schouten niet mee neemt naar het EK omdat hij te weinig als 6 heeft gespeeld omdat hij hier elke week als RCV moet spelen met frisse tegenzin... dat is niet lekker voor hem. En als je gaat kijken naar de concurrentie op het middenveld bij Oranje dan is die wel heel fors.
Nu komt Saibari weer terug, Til en Tillman zijn belangrijk en goed, dus het is niet uit te sluiten dat Schouten de rest van het jaar als RCV speelt omdat wij een directie hebben die geen RCV kan vinden op de markt. Dat is wel echt armoede en ik weet niet hoe Schouten erin staan maar ik kan me voorstellen dat hij dit oprecht niet leuk vindt.
-
- Legende
Schouten speelt bij een topclub met meerdere goede spelers, dus dan speel je ook weleens op een andere positie. Ik denk dat hem dat weinig uitmaakt en dat hij het ontzettend naar zijn zin heeft. Zo kun je van ieder dingetje wel een probleem maken. Laten we genieten van deze geweldenaar. Is op iedere positie waar hij speelt bij ons de beste.11 Tinus wrote: ↑18 Mar 2024, 13:23Stel je nou eens voor dat Koeman Schouten niet mee neemt naar het EK omdat hij te weinig als 6 heeft gespeeld omdat hij hier elke week als RCV moet spelen met frisse tegenzin... dat is niet lekker voor hem. En als je gaat kijken naar de concurrentie op het middenveld bij Oranje dan is die wel heel fors.
Nu komt Saibari weer terug, Til en Tillman zijn belangrijk en goed, dus het is niet uit te sluiten dat Schouten de rest van het jaar als RCV speelt omdat wij een directie hebben die geen RCV kan vinden op de markt. Dat is wel echt armoede en ik weet niet hoe Schouten erin staan maar ik kan me voorstellen dat hij dit oprecht niet leuk vindt.
- 11 Tinus
- Legende
Natuurlijk is het genieten met hem en inderdaad een geweldenaar, maar hij vond het zelf niet leuk zei hij in een interview. Dus hoe groot het probleem is weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat hij gewoon op 6 wil spelen.TomPSV wrote: ↑18 Mar 2024, 13:33Schouten speelt bij een topclub met meerdere goede spelers, dus dan speel je ook weleens op een andere positie. Ik denk dat hem dat weinig uitmaakt en dat hij het ontzettend naar zijn zin heeft. Zo kun je van ieder dingetje wel een probleem maken. Laten we genieten van deze geweldenaar. Is op iedere positie waar hij speelt bij ons de beste.11 Tinus wrote: ↑18 Mar 2024, 13:23
Stel je nou eens voor dat Koeman Schouten niet mee neemt naar het EK omdat hij te weinig als 6 heeft gespeeld omdat hij hier elke week als RCV moet spelen met frisse tegenzin... dat is niet lekker voor hem. En als je gaat kijken naar de concurrentie op het middenveld bij Oranje dan is die wel heel fors.
- Persepolis
- Vedette
Ik vind hem op 6 juist minimaal een klasse beter dan op 4. Op 4 is ie goed, op 6 is het een geweldenaar. Volgend seizoen vast op 6, behalve bij nood aub.
- These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
- JoJo • Franciscus
-
- Jeugdinternational
Ik vind Schouten zo op de cv positie in veel wedstrijden wel echt een verademing, zowel verdedigend, als aan de bal. Hoop dat Koeman dat ook gezien heeft. Voor mij een serieuze optie in Oranje als de rechterverdediger in de 3-mans achterhoede. Kan makkelijk inschuiven, daardoor een overtal creëren op het middenveld en je creëert ruimte op t middenveld voor spelers die aanvallend serieuze input leveren zoals Veerman of Reijnders, met Xavi op 10.
-
- Vaste waarde in elftal
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
De andere kant op redeneren kan natuurlijk net zo makkelijk en is in mijn ogen zeker niet minder realistisch; als Koeman twijfelt tussen Jerdy en een andere middenvelder zou Koeman ook kunnen denken; ik neem Schouten mee, want die heeft ook nog eens bewezen als centrale verdediger te kunnen spelen, waardoor er meer tactische mogelijkheden zijn.11 Tinus wrote: ↑18 Mar 2024, 13:23Stel je nou eens voor dat Koeman Schouten niet mee neemt naar het EK omdat hij te weinig als 6 heeft gespeeld omdat hij hier elke week als RCV moet spelen met frisse tegenzin... dat is niet lekker voor hem. En als je gaat kijken naar de concurrentie op het middenveld bij Oranje dan is die wel heel fors.
- Sitostick
- Talent
- Favoriete speler: Luc Nilis
Nou is de spoeling centrale verdedigers niet echt dun, dus zal dit niet heel zwaar meewegen denk ik.29.04.2007 wrote: ↑20 Mar 2024, 08:58De andere kant op redeneren kan natuurlijk net zo makkelijk en is in mijn ogen zeker niet minder realistisch; als Koeman twijfelt tussen Jerdy en een andere middenvelder zou Koeman ook kunnen denken; ik neem Schouten mee, want die heeft ook nog eens bewezen als centrale verdediger te kunnen spelen, waardoor er meer tactische mogelijkheden zijn.11 Tinus wrote: ↑18 Mar 2024, 13:23
-
- Internationale topspeler
Het middenveld is in ieder geval wel overvol. En Koeman lijkt nogal een crush te hebben op De Roon. Ik hoop dat Jerdy mee gaat. En hij zou het ook absoluut verdienen. Als één van de weinigen heeft hij zich eigenlijk iedere wedstrijd goed staande weten te houden in de CL van onze selectie.
- 11 Tinus
- Legende
De Roon is toch compleet maar dan ook echt compleet overbodig geworden als anti-voetballer nu je Schouten en zelfs Wieffer hebt? Maar je kunt er in principe maar 6 a 7 meenemen naar het EK en dan is de keuze best lastig. De Roon wegstrepen is stap 1, Wijnaldum is stap 2 en dan blijft er een groep spelers over waar je uit moet kiezen. Van het groepje spelers Koopmeiners, Reijnders, Wieffer, Timber, Schouten, Frenkie en Veerman heb je er eigenlijk maar 4 nodig en dan kun je een bonus speler meenemen. Dan moeten er spelers afvallen en ondanks dat het mijn laatste optie zou zijn denk ik dat Schouten (en Timber terecht) die afvallers zouden kunnen zijn. Reijnders/Wieffer voor rechts, Veerman/Frenkie voor links en Koopmeijners als extra speler erbij. Nogmaals niet mijn keuze maar als ik moest gokken dan denk ik dat Koeman daarvoor gaat.
In mijn NL11 zou Schouten op 6 staan, Frenkie op 8 en Reijnders als dynamische middenvelder ervoor. Met Xavi en Gakpo gewoon op de flanken.
In mijn NL11 zou Schouten op 6 staan, Frenkie op 8 en Reijnders als dynamische middenvelder ervoor. Met Xavi en Gakpo gewoon op de flanken.
Last edited by 11 Tinus on 20 Mar 2024, 11:40, edited 1 time in total.
-
- Vedette
Ik ben persoonlijk niet zo kapot van Koopmeiners in het Nederlands elftal. De Roon, Timber en Wijnaldum zijn daarnaast ook logische afvallers.
Wat mij betreft kom je dan uit op de volgende bezetting:
Schouten
Xavi
De Jong
Met als back-up middenveld:
Wieffer
Reijnders
Veerman
Wat mij betreft kom je dan uit op de volgende bezetting:
Schouten
Xavi
De Jong
Met als back-up middenveld:
Wieffer
Reijnders
Veerman
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Nederland heeft natuurlijk een aantal top centrum verdedigers, maar wel hele andere types dan Schouten. Sowieso speelt Nederland vaak met 3 centrale verdedigers, als je dan een keer tactisch anders wil spelen en voetballend een toevoeging wil, dan is Schouten geen hele rare optie.Sitostick wrote: ↑20 Mar 2024, 09:06Nou is de spoeling centrale verdedigers niet echt dun, dus zal dit niet heel zwaar meewegen denk ik.29.04.2007 wrote: ↑20 Mar 2024, 08:58
De andere kant op redeneren kan natuurlijk net zo makkelijk en is in mijn ogen zeker niet minder realistisch; als Koeman twijfelt tussen Jerdy en een andere middenvelder zou Koeman ook kunnen denken; ik neem Schouten mee, want die heeft ook nog eens bewezen als centrale verdediger te kunnen spelen, waardoor er meer tactische mogelijkheden zijn.
Ik zou het bijvoorbeeld niet vreemd vinden wanneer een centrale verdediging met Schouten, van Dijk en Ake beter rendeert (in bepaalde wedstrijden) dan bijvoorbeeld de Ligt op de plek van Schouten.
-
- Bankzitter
Ik denk dat dit veel te innovatief is voor onze Ronald.29.04.2007 wrote: ↑20 Mar 2024, 12:44Nederland heeft natuurlijk een aantal top centrum verdedigers, maar wel hele andere types dan Schouten. Sowieso speelt Nederland vaak met 3 centrale verdedigers, als je dan een keer tactisch anders wil spelen en voetballend een toevoeging wil, dan is Schouten geen hele rare optie.
Ik zou het bijvoorbeeld niet vreemd vinden wanneer een centrale verdediging met Schouten, van Dijk en Ake beter rendeert (in bepaalde wedstrijden) dan bijvoorbeeld de Ligt op de plek van Schouten.
- These users thanked the author Ivicii for the post (total 2):
- PSVdeBetuwe • Gerard Karnemelk
- Sitostick
- Talent
- Favoriete speler: Luc Nilis
Opzich geen slecht idee, alleen denk ik dat als Koeman voor zoiets zou kiezen hij Jurriën Timber kiest voor die rol, mits hij optijd fit is. Maar ik zie het sowieso niet gebeuren.29.04.2007 wrote: ↑20 Mar 2024, 12:44Nederland heeft natuurlijk een aantal top centrum verdedigers, maar wel hele andere types dan Schouten. Sowieso speelt Nederland vaak met 3 centrale verdedigers, als je dan een keer tactisch anders wil spelen en voetballend een toevoeging wil, dan is Schouten geen hele rare optie.