Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

Flikker nou gewoon op met die discussie. Er is al tachtigduizend keer aangegeven dat ze dit niet op dit forum willen. Ga dan niet door.
Last edited by Ardbeg on 20 Mar 2024, 11:18, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post (total 2):
    VTheManGrasmat
    VTheMan
    Meervoudig international
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Bakayoko

Het Nederlands elftal trouwens! Ik geloof dat als iedereen fit is we een goede kans maken op de eindzege. Mits de juiste poppetjes op de juiste plek worden gezet. Wat met Koeman natuurlijk altijd nog gissen is.
    Carnelito
    Lid 2e elftal

Vervang die plaat voor je kop met een spiegel en we kunnen weer verder over voetbal praten hier. Er zijn vast andere forums waar je dat wel allemaal kan bespreken.

On topic: gaat Oranje winnen van Schotland?
    Standbeeld
    Mister PSV

VTheMan wrote: 20 Mar 2024, 11:03 Het Nederlands elftal trouwens! Ik geloof dat als iedereen fit is we een goede kans maken op de eindzege. Mits de juiste poppetjes op de juiste plek worden gezet. Wat met Koeman natuurlijk altijd nog gissen is.
    Ik geloof er echt niet in. Of we moeten met geluk enkel matige landen loten in de knock-out fase. Ik zie ons als subtop als iedereen fit is. Zeg maar een Twente of AZ.
    VTheMan
    Meervoudig international

Standbeeld wrote: 20 Mar 2024, 11:06
    VTheMan wrote: 20 Mar 2024, 11:03 Het Nederlands elftal trouwens! Ik geloof dat als iedereen fit is we een goede kans maken op de eindzege. Mits de juiste poppetjes op de juiste plek worden gezet. Wat met Koeman natuurlijk altijd nog gissen is.
    Ik geloof er echt niet in. Of we moeten met geluk enkel matige landen loten in de knock-out fase. Ik zie ons als subtop als iedereen fit is. Zeg maar een Twente of AZ.
    Nou ja, het kan ook allemaal net goed vallen zoals Griekenland toen. Dat was ook niet een geweldig team hoor. Maar toch met een beetje geluk kan alles! En wij hebben zeker wel een beter team als dat Griekenland toen.

Of om in competitie termen te spreken. Twente en Az zijn ook wel een kampioen geworden ;)
    Standbeeld
    Mister PSV

VTheMan wrote: 20 Mar 2024, 11:10
    Nou ja, het kan ook allemaal net goed vallen zoals Griekenland toen. Dat was ook niet een geweldig team hoor. Maar toch met een beetje geluk kan alles! En wij hebben zeker wel een beter team als dat Griekenland toen.

Of om in competitie termen te spreken. Twente en Az zijn ook wel een kampioen geworden ;)
    Waarvan akte. We gaan het zien.
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Gaat Oranje de titel weer winnen ja? :lol:
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    deninho32
    Site Admin
    Weer een hoop geveegd, degene die nu weer de discussie over Israël en Palestina start gaat er een tijdje af hier.
  • These users thanked the author deninho32 for the post:
    VTheMan
    Persepolis
    Vedette

VTheMan wrote: 20 Mar 2024, 11:10

Griekenland was een 1 op weetikveel geval, qua kwaliteiten een van de minste landen maar met motivatie, een goede trainer en een hecht en zeer verdedigende organisatie hebben ze hem gewonnen. Maar dat kun je totaal niet doortrekken op welk ander land of competitie ook.
    Natuurlijk heeft Nederland wel kans, maar er zijn meerdere landen die een stuk meer kans hebben. En natuurlijk gaan die het niet allemaal geweldig doen, maar de kans is gewoon klein dat Nederland hem wint tussen al die landen. Ik zie ze wel de kwartfinales halen, want als ze 2e worden (wat ik verwacht) spelen ze tegen de nummer 2 van groep E (waarschijnlijk Roemenië of Slowakije). Als alles een beetje volgens verwachting gaat wacht daarna Portugal in de kwartfinales, waar Nederland nagenoeg altijd van verliest. Je weet nooit hoe dingen lopen maar ik denk dat de kwartfinales het eindstation zullen zijn.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Alles valt of staat met welke spelers opgesteld gaan worden. Ik zie NL, met de juiste spelers, juiste speelwijze en een hecht teamgevoel wel een halve finale bereiken. Gaat Koeman terugvallen op spelers als Weghorst, De Roon en Wieffer dan mag je echt in je handjes klappen als je uberhaupt tot de kwartfinale komt.

Waarbij het mij overigens sowieso niet heel veel boeit wat het NL elftal doet. Een EK winnen zou leuk zijn omdat het uniek is, een WK zou wel echt mooi zijn, maar een kampioenschap van PSV zal bij mij veel en veel meer losmaken dan een EK winst van NL.

Overigens qua opstelling zou ik nu gaan voor:

Verbruggen

Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Aké

De Jong - Veerman

Xavi

Malen - Memphis - Gakpo

Waarbij je ook nog kan kiezen voor Schouten ipv Veerman als je net wat meer verdedigende zekerheid wil. Als je aanvallender wilt zou je Aké kunnen ruilen voor Hartman maar ik zou juist met Aké wat meer een derde CV inbouwen aangezien Dumfries blijft gaan aan die rechterkant. Maar Koeman zal wel weer voor een 5-3-2/3-5-2 variant gaan denk ik zo.
    Persepolis
    Vedette

Sensation wrote: 20 Mar 2024, 11:30 Alles valt of staat met welke spelers opgesteld gaan worden. Ik zie NL, met de juiste spelers, juiste speelwijze en een hecht teamgevoel wel een halve finale bereiken. Gaat Koeman terugvallen op spelers als Weghorst, De Roon en Wieffer dan mag je echt in je handjes klappen als je uberhaupt tot de kwartfinale komt.

Waarbij het mij overigens sowieso niet heel veel boeit wat het NL elftal doet. Een EK winnen zou leuk zijn omdat het uniek is, een WK zou wel echt mooi zijn, maar een kampioenschap van PSV zal bij mij veel en veel meer losmaken dan een EK winst van NL.

Overigens qua opstelling zou ik nu gaan voor:

Verbruggen

Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Aké

De Jong - Veerman

Xavi

Malen - Memphis - Gakpo

Waarbij je ook nog kan kiezen voor Schouten ipv Veerman als je net wat meer verdedigende zekerheid wil. Als je aanvallender wilt zou je Aké kunnen ruilen voor Hartman maar ik zou juist met Aké wat meer een derde CV inbouwen aangezien Dumfries blijft gaan aan die rechterkant. Maar Koeman zal wel weer voor een 5-3-2/3-5-2 variant gaan denk ik zo.
    Denk dat tegen een Frankrijk of Portugal zo'n middenveld inderdaad overlopen wordt. Maar tegen zwakkere landen zou het best kunnen werken.
    deninho32
    Site Admin
    Ik neem aan dat Reijnders toch wel op het middenveld zal spelen.
    Sitostick
    Talent
    Favoriete speler: Luc Nilis

Met de waarschijnlijke opstelling van Koeman gaat het lastig worden. Maar als je de beste spelers op hun beste posities zet dan ben je in mijn optiek de #4 kanshebber na Frankrijk, Engeland en Portugal.

Image

Dan kun je nog wat schuiven. Misschien kan Frimpong ook op links spelen, dan kun je zowel Dumfries als hem opstellen. Reijnders of Veerman voor Schouten zou ook nog kunnen, maar ik denk dat de speelstijlen van Schouten en De Jong perfect op elkaar aansluiten. Dan heb je met de backs die 90 minuten blijven gaan en Zirkzee die zich continu laat terugzakken genoeg mensen op het middenveld.
    VTheMan
    Meervoudig international

Sitostick wrote: 20 Mar 2024, 11:55 Met de waarschijnlijke opstelling van Koeman gaat het lastig worden. Maar als je de beste spelers op hun beste posities zet dan ben je in mijn optiek de #4 kanshebber na Frankrijk, Engeland en Portugal.

Image

Dan kun je nog wat schuiven. Misschien kan Frimpong ook op links spelen, dan kun je zowel Dumfries als hem opstellen. Reijnders of Veerman voor Schouten zou ook nog kunnen, maar ik denk dat de speelstijlen van Schouten en De Jong perfect op elkaar aansluiten. Dan heb je met de backs die 90 minuten blijven gaan en Zirkzee die zich continu laat terugzakken genoeg mensen op het middenveld.
    Ik denk dat dit ook de best mogelijke opstelling is. Maar helaas gaat Koeman dit nevernooit doen.Cillesen Dumfries - De Vrij/De Ligt - Van Dijk - Ake - Blind Wieffer - De jong - Reijnders Depay - Weghorst Zal wel zoiets worden...
    Sitostick
    Talent

VTheMan wrote: 20 Mar 2024, 12:00
    Sitostick wrote: 20 Mar 2024, 11:55 Met de waarschijnlijke opstelling van Koeman gaat het lastig worden. Maar als je de beste spelers op hun beste posities zet dan ben je in mijn optiek de #4 kanshebber na Frankrijk, Engeland en Portugal.

Image

Ik denk dat dit ook de best mogelijke opstelling is. Maar helaas gaat Koeman dit nevernooit doen.Cillesen Dumfries - De Vrij/De Ligt - Van Dijk - Ake - Blind Wieffer - De jong - Reijnders Depay - Weghorst Zal wel zoiets worden...
    Denk dat het met Koeman zoiets wordt helaas:
    Image

Enkele naam of positie afhankelijk van of hij met 4 of 5 achterin wil spelen. En ja, met deze opstelling gaat het inderdaad erg lastig worden. Dan Spanje, Duitsland, Italië, België en misschien zelfs Kroatië nog wel beter.
    Ivicii
    Bankzitter

Ik vrees een beetje voor eenzelfde EK als die keer met de boer dat we ook niets presteerde.

Koeman is niet echt de trainer die door selecteert en eigenlijk altijd terugvalt op oude namen.
    Er zijn met de huidige generatie echt wel leuke attractieve opstellingen te bedenken, probleem is dat het ook goed mogelijk is om mega saaie opstellingen te maken de huidige groep.
    Chucky
    Vedette

Ivicii wrote: 20 Mar 2024, 12:17 Ik vrees een beetje voor eenzelfde EK als die keer met de boer dat we ook niets presteerde.

Koeman is niet echt de trainer die door selecteert en eigenlijk altijd terugvalt op oude namen.
    Er zijn met de huidige generatie echt wel leuke attractieve opstellingen te bedenken, probleem is dat het ook goed mogelijk is om mega saaie opstellingen te maken de huidige groep.
    De poppetjes zijn nog niet eens het belangrijkste, het gaat al verkeerd met die negatieve spelopvatting en tactieken van hem.

In potentie staat er een heel leuk Nederlands elftal, toch knap hoe Koeman dat beeld steeds om zeep weet te helpen.
    Persepolis
    Vedette

Maar heb je het dan puur over individuele kwaliteit? Want dan vind ik Duitsland en Spanje even goed of beter, en Italië hangt ook rond het niveau van Nederland. Zo makkelijk is het dus niet ;) verder hangt het uiteindelijk grotendeels af van wie je allemaal tegenkomt. Als Nederland 2e wordt en Portugal doet het naar verwachting dan komen ze elkaar in de kwartfinale al tegen, bijvoorbeeld.
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

Chucky wrote: 20 Mar 2024, 12:26
    Ivicii wrote: 20 Mar 2024, 12:17 Ik vrees een beetje voor eenzelfde EK als die keer met de boer dat we ook niets presteerde.

De poppetjes zijn nog niet eens het belangrijkste, het gaat al verkeerd met die negatieve spelopvatting en tactieken van hem.

In potentie staat er een heel leuk Nederlands elftal, toch knap hoe Koeman dat beeld steeds om zeep weet te helpen.
    Probleem is ook dat de KNVB per se een Nederlandse trainer wil en daar gewoon weinig kwaliteit in zit. De oaar goede Nederlandse trainers hebben (nog) geen trek in Oranje. Ik zou best eens een grote buitenlandse naam willen zien die gewoon de beste spelers selecteert, doorselecteert en tactisch meer uit de groep haalt. Dan is dat overdreven gegeil op de Eredivisie ook een keer voorbij.

Oranje heeft momenteel gewoon de spelers om minimaal het niveau van een Portugal aan te tikken, en dat is een outsider voor de EK titel. Dat kunnen wij ook zijn. Met een geweldige achterhoede met spelers als Van Dijk, Ake, Vd Ven, J. Timber, Dumfries, Frimpong etc, een middenveld met spelers als Frenkie, Reinders, Koopmeiners (waarvan ik nog steeds denk dat ie het moet kunnen), Schouten, Q Timber en dan voorin nog talenten als Xavi, Zirkzee en zelfs Brobbey. Dat is echt niet verkeerd hoor. Als je daar een hecht team met goede tacktiek van smeedt ben je heel moeilijk te verslaan.
    Johnnie Walker
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Philips

Koeman zal denk ik voor dit gaan:
    Verbruggen/Flekken Dumfries/Frimpong - Geertruida - Van Dijk - Aké - Hartman Reijnders - Simons - de Jong Memphis/Zirkzee - Gakpo Zelf zou ik met 4 verdedigers spelen in deze opstelling:
    Verbruggen/Flekken Dumfries/Frimpong - De Vrij/Timber/vd Ven - van Dijk - Aké Schouten Reijnders - de Jong Simons - Memphis/Zirkzee - Gakpo Liefst met vd Ven in de basis en van Dijk naar RCV.
    DonyellMalen
    Legende

Je hebt zoveel goede verdedigers en dan kies je voor Geertruida? Dan lijkt me zeer onlogisch.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ruuddevil wrote: 20 Mar 2024, 07:01 De foto boven dit artikel is 100 procent PSV.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... omoor.html
    Keeper, mij om het even, allemaal kut
    Denzel Teze vDijk Ake
    Schouten Veerman
    Xavi
    Malen Memphis Cody

8 PSVers tel ik. Gini is geen PSVer. Hier kan ik voor juichen.
  • These users thanked the author RIO for the post:
    ruuddevil
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Toch maar Drommel oproepen dan RIO
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Prof_napo wrote: 19 Mar 2024, 17:22
    DonyellMalen wrote: 19 Mar 2024, 14:54 Laten we zeggen; bijzondere uitspraak.

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/wijna ... ire/432337
    man o man, waarom?!
    “Het is me heel goed bevallen. Voor mij zijn de leefomstandigheden heel goed. Ik heb helemaal niets gezien van wat daar gebeurt. Mensen moeten de situatie beoordelen als ze er zelf geweest zijn.”
    Deze kan je gebruiken voor elke land met twijfelachtige acties. Rusland? Zou Promes onderstaande kunnen roepen? Zeker!
    “Het is me heel goed bevallen. Voor mij zijn de leefomstandigheden heel goed. Ik heb helemaal niets gezien van wat daar gebeurt. Mensen moeten de situatie beoordelen als ze er zelf geweest zijn.”
    Dat die omstandigheden goed zijn is niet heel verrassend als je een rijkelijk beloonde voetballer bent :/
    Tja, daarmee was/(ben?) ik het eens. Maar zojuist de vandaagse aflevering van VPRO Buitenland gehoord, met daarin een interview met Carolien Roelants, NRC correspondent en columnist, over Saudi Arabië. Dat laat toch een aanzienlijk genuanceerder beeld zien. Met zelfs een aantal punten die ook door Gini genoemd worden (naar zijn interview wordt ook verwezen). Interessant hoor, ook al ben ik nog niet ertoe geneigd om mijn standpunt volledig bij te stellen, zeker niet. Maar wat weten wij over de veranderingen in dat land? Ik eerlijk gezegd weinig tot niets, maar nu een heel klein beetje meer. Voor de liefhebber: https://www.nporadio1.nl/ . Ook als podcast te beluisteren
    Sitostick
    Talent

Persepolis wrote: 20 Mar 2024, 12:28
    Maar heb je het dan puur over individuele kwaliteit? Want dan vind ik Duitsland en Spanje even goed of beter, en Italië hangt ook rond het niveau van Nederland. Zo makkelijk is het dus niet ;) verder hangt het uiteindelijk grotendeels af van wie je allemaal tegenkomt. Als Nederland 2e wordt en Portugal doet het naar verwachting dan komen ze elkaar in de kwartfinale al tegen, bijvoorbeeld.
    Op basis van vorm van de spelers en een scheutje Nederlandse hoop schat ik die basiself van mij in als #4 in kwaliteit. Duitsland is hopeloos uit vorm al hebben ze in Wirtz en Musiala twee absolute geweldenaars. Spanje en Italië vind ik ook heel matig op dit moment.
    DonyellMalen wrote: 20 Mar 2024, 12:59 Je hebt zoveel goede verdedigers en dan kies je voor Geertruida? Dan lijkt me zeer onlogisch.
    Dit vind ik ook zo vreemd bij mensen. Dan heb je een positie waar je 6 (of 7, als je Jurriën Timber telt) centrale verdedigers in de absolute wereldtop hebt spelen, en dan kies je voor een speler van Feyenoord :confused:
    Post Reply