Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van de 4 aankopen en twee huurtransfers waar een optie op zit afgelopen zomer zijn er 3, Lang, Lozano en Dest, gehaald met als doel hier 1 of maximaal 2 seizoenen te blijven en met Tillman is het nog maar de vraag of je de optie kan lichten. Alleen Schouten en Pepi zijn voor de wat langere termijn gehaald, ook al kunnen die ook na twee seizoenen weg zijn.

Het is de keuze voor kwaliteit t.o.v. langere termijn, al is dat überhaupt iets wat lastig is in het voetbal en PSV heeft gekozen voor kwaliteit wat ze geen windeieren heeft gelegd met een zowel sportief als financieel succesvol seizoen. Samen met een aantal kortlopende contracten is er dus heel veel werk aan de winkel en is het prettig dat PSV een keer geen voorronde in Europa hoeft te spelen.

De komende transferwindow is misschien nog wel lastiger dan die van vorige zomer. Veel spelers kunnen om diverse redenen vertrekken en je zal heel goed moeten nadenken hoe je dat zal willen gaan opvullen.
Last edited by Massimo on 25 Mar 2024, 09:55, edited 1 time in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 25 Mar 2024, 09:32Plannen kunnen veranderen hè? Maar nogmaals: ik denk ook wel dat 'ie blijft hoor. Ik vind het alleen vreemd dat heel veel mensen denken dat een voortijdig vertrek uitgesloten is, want dat is echt niet zo.
For the record: ik vind het niet uitgesloten. Pachuca zie ik het niet worden. Maar volgens mij is Chivas ook kapitaalkrachtiger, maar dat weet jij dan weer of dat klopt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
IkInterviewdeGakpo4JaarGeleden
Ballenjongen
Posts: 11
Joined: 28 Jun 2022, 10:58
Clubvoorkeur: PSV, Cambuur
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 24 Mar 2024, 13:33 Branco is nooit concreet in beeld geweest bij PSV. Was een beetje een Cillessen/Krul verhaal. PSV heeft eens gepolst bij zijn zaakwaarnemer of hij open zou staan voor een transfer. Meer niet. Nooit concreet. Heb dat vrijwel uit eerste hand (geen grap). Dat er biedingen zouden komen voor Baka was logisch. Een data-monster en PSG had al interesse. Had ik ook kunnen voorspellen. Er zijn echt geen enkele signalen geweest dat Bosz het niet in hem zag zitten. Baka heeft vrijwel alles gespeeld dit seizoen. Van Ewijk, tsja, een keer genoemd dat er interesse zou zijn. Ook nooit concreet geweest. Iedereen die het een beetje volgt kan het allemaal wel hetzelfde invullen. Just my 2 cents. Als anderen het wel waarderen dan is het prima.
Ik kan van de eerste hand melden dat er wel daadwerkelijk interesse in van ewijk was. Maar een combinatie van Dest, Teze en Sambo wat teveel om ook nog van ewijk aan het einde van de periode voor 4-5 miljoen er bij te halen.
Doldenaar
Regelmatige invaller
Posts: 318
Joined: 09 Jun 2023, 11:26
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

IkInterviewdeGakpo4JaarGeleden wrote: 25 Mar 2024, 10:03
Standbeeld wrote: 24 Mar 2024, 13:33 Branco is nooit concreet in beeld geweest bij PSV. Was een beetje een Cillessen/Krul verhaal. PSV heeft eens gepolst bij zijn zaakwaarnemer of hij open zou staan voor een transfer. Meer niet. Nooit concreet. Heb dat vrijwel uit eerste hand (geen grap). Dat er biedingen zouden komen voor Baka was logisch. Een data-monster en PSG had al interesse. Had ik ook kunnen voorspellen. Er zijn echt geen enkele signalen geweest dat Bosz het niet in hem zag zitten. Baka heeft vrijwel alles gespeeld dit seizoen. Van Ewijk, tsja, een keer genoemd dat er interesse zou zijn. Ook nooit concreet geweest. Iedereen die het een beetje volgt kan het allemaal wel hetzelfde invullen. Just my 2 cents. Als anderen het wel waarderen dan is het prima.
Ik kan van de eerste hand melden dat er wel daadwerkelijk interesse in van ewijk was. Maar een combinatie van Dest, Teze en Sambo wat teveel om ook nog van ewijk aan het einde van de periode voor 4-5 miljoen er bij te halen.
Tja, dat klinkt niet heel concreet, dus dan klopt het toch gewoon wat Standbeeld zegt?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van Ewijk vertrok bijna een maand eerder naar Coventry dan dat Dest naar PSV kwam.

Desalniettemin zijn er wel berichten over Van Ewijk en PSV daarvoor geweest. Zonder enige inside kennis te hebben lijkt het mij dat PSV blijkbaar wel interesse had in Van Ewijk, maar niet groot genoeg om concreet te worden en door te pakken. Van Ewijk vertrok eind juli al. Financieel waren er ook nog onzekerheden omdat PSV zich nog moest plaatsen voor de play-offs wat 5 miljoen extra zou opbrengen en daarna de CL. Stewart heeft ook wel eens aangegeven dat Schouten gehaald kon worden nadat PSV de play-offs had gehaald en Lozano nadat de CL was gehaald. (Mocht PSV eruit gegaan zijn tegen Rangers denk ik dat PSV alsnog Lozano had gehaald als Bakayoko verkocht was, maar dat is mijn eigen interpretatie)
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 25 Mar 2024, 10:37Desalniettemin zijn er wel berichten over Van Ewijk en PSV daarvoor geweest.
Dit is maart 2023:
De club kijkt inmiddels al volop rond wat er beschikbaar is voor de toekomst. Deze week kwam bijvoorbeeld naar buiten dat Milan van Ewijk van sc Heerenveen bij PSV een optie voor komend seizoen is, al is de situatie momenteel nog niet enorm ‘heet’.
https://www.ed.nl/PSV/hoe-de-opvolging- ... ~adf60d76/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tussen 'interesse' en 'concrete interesse' zit ook nog veel ruimte. Als PSV een nieuwe speler nodig heeft voor op de backpositie, dan brengen ze de mogelijke opties in kaart om vervolgens bij een X aantal man te polsen of ze mogelijk open zouden staan voor een transfer. Laten we zeggen dat ze een man of 10 polsen waarvan er 5 openstaan voor een transfer naar PSV. Vervolgens rangschikken ze gewoon die 5 opties en beginnen ze bij hun optie 1. Kan goed zijn dat opties 2 t/m 5 nooit concreet worden (lees: onderhandelen). Tegelijkertijd zullen de zaakwaarnemers van opties 2 t/m 5 wel aangeven dat PSV interesse in de speler heeft als Rik E. belt.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat van Ewijk echt wel heel serieus in beeld was (en wellicht nog steeds is). Net als Spierings volgens mij ook heel serieus in beeld was voordat Ruud eruit naaide. En dat Branco echt wel serieus in beeld was kan ook prima samen gaan met het verhaal wat Standbeeld zegt. Want Ajax was al rond met Branco eind mei, nog voor de echte plannen van PSV helder waren volgens mij.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Goh, wat ben ik blij dat "we" niet naar alle data mensen hier hebben geluisterd die zo graag Spierings en vd Boomen wilde hebben.

We moeten overigens ook zeker niet naar mij luisteren (ik was sceptisch over Schouten en Dest bijv. en zit er vaker naast dan dat ik het goed heb).
These users thanked the author Ittot for the post:
PSV045
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 25 Mar 2024, 09:35
Ykhim wrote: 25 Mar 2024, 09:32 Ik vind het alleen vreemd dat heel veel mensen denken dat een voortijdig vertrek uitgesloten is, want dat is echt niet zo.
Jawel hoor, ik ga er gewoon voor liggen als het zo ver komt. Chucky moet en zal blijven. :L
Helaas sta jij er om bekend dat je nogal over je heen laat lopen…
These users thanked the author Thijs for the post:
Iderealist
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 25 Mar 2024, 12:02 Ik denk dat van Ewijk echt wel heel serieus in beeld was (en wellicht nog steeds is). Net als Spierings volgens mij ook heel serieus in beeld was voordat Ruud eruit naaide. En dat Branco echt wel serieus in beeld was kan ook prima samen gaan met het verhaal wat Standbeeld zegt. Want Ajax was al rond met Branco eind mei, nog voor de echte plannen van PSV helder waren volgens mij.
De wissel Van Nistelrooij Bosz heeft denk ik ook zeker in deze periode invloed gehad op de voorbereiding van de transferzomer.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit vind ik nou echt verschrikkelijk wat die kuttygroup doet. Dat kind is 14....

EricAddo
Jeugdspeler
Posts: 39
Joined: 20 Jun 2022, 13:35
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jeetje, stel je voor, je had Branco gehaald ipv Jerdy. Wat zou dat huilen zijn zeg.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 25 Mar 2024, 14:23 Dit vind ik nou echt verschrikkelijk wat die kuttygroup doet. Dat kind is 14....

Het is sowieso een kut groep omdat ze alles denken en ook nog eens kunnen maken.
Olai
Lid 2e elftal
Posts: 187
Joined: 04 Nov 2020, 16:51
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joh, Dest was al ruim voor eind juli gepolst. Spierings is nooit concreet overwogen, zoals ik toendertijd al zei terwijl iedereen Spierings richting PSV praatte.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 25 Mar 2024, 09:35
Ykhim wrote: 25 Mar 2024, 09:32 Ik vind het alleen vreemd dat heel veel mensen denken dat een voortijdig vertrek uitgesloten is, want dat is echt niet zo.
Jawel hoor, ik ga er gewoon voor liggen als het zo ver komt. Chucky moet en zal blijven. :L
Wel een goede optie inderdaad. In zijn huidige vorm komt Chucky je dan niet langs hoor, als je voor hem gaat liggen. :P
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Olai wrote: 25 Mar 2024, 16:11Spierings is nooit concreet overwogen, zoals ik toendertijd al zei terwijl iedereen Spierings richting PSV praatte.
Dit heeft Elfrink volgens mij ook gemeld later. Nooit in beeld geweest. Zal wel door de zaakwaarnemer de lucht in zijn geholpen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 25 Mar 2024, 16:12
Grasmat wrote: 25 Mar 2024, 09:35

Jawel hoor, ik ga er gewoon voor liggen als het zo ver komt. Chucky moet en zal blijven. :L
Wel een goede optie inderdaad. In zijn huidige vorm komt Chucky je dan niet langs hoor, als je voor hem gaat liggen. :P
In mijn huidige vorm komt hij er in topvorm óók niet langs, of over. :mrgreen:
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 25 Mar 2024, 14:23 Dit vind ik nou echt verschrikkelijk wat die kuttygroup doet. Dat kind is 14....

Dit doen wij toch ook :think:
Saibari is underrated.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 25 Mar 2024, 16:39
Hatseflats wrote: 25 Mar 2024, 14:23 Dit vind ik nou echt verschrikkelijk wat die kuttygroup doet. Dat kind is 14....

Dit doen wij toch ook :think:
Op 14 jarige leeftijd mag PSV geen buitenlandse spelers vastleggen hoor. Toch?
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 25 Mar 2024, 16:41
Trixm wrote: 25 Mar 2024, 16:39

Dit doen wij toch ook :think:
Op 14 jarige leeftijd mag PSV geen buitenlandse spelers vastleggen hoor. Toch?
Nee precies, maar er worden wel Nederlandse jongens overal weggeplukt. Dit is wel een beetje hoe de voetbalpiramide inmiddels werkt..
Saibari is underrated.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat mag geen enkele club binnen de EU volgens mij. Leeftijd 16.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zo lang het in het eigen land is, hij naast het voetbal gewoon naar school gaat en de ouders er het mee eens zijn zie ik het probleem niet eerlijk gezegd.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Standbeeld
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Messi ging toch ook rond die leeftijd naar Barca.
Omdat het nu om MC gaat is het opeens not done?
These users thanked the author Søren for the post:
Trixm
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Søren wrote: 25 Mar 2024, 17:37 Messi ging toch ook rond die leeftijd naar Barca.
Omdat het nu om MC gaat is het opeens not done?
Het is tegen de regels. PSV ooit voor beboet volgens mij
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply