Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Die grond is niet van PSV, dus je kunt hem niet zomaar wegscheppen?
Ex unitate vires
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 26 Mar 2024, 06:04 Veld gaat in ieder geval niet de grond in. Aldus Elfrink in de podcast met Pascal vd Voort.
Maar hoe dan wel? Wanneer komt dat onderzoeksbureau naar buiten met de resultaten van hun onderzoek? Enorm benieuwd.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Onderzoek is niet zo moeilijk.

- Er is behoefte aan meer stoelen
- Er is vroeger geen rekening gehouden met uitbreiding
- Verder uitbreiden is dus duur
- Er is bijna geen ruime voor uitbreiding
- Een ander stadion willen we niet
- Fantasieën zoals de spoorlijn onder de de grond: Denk nog ff heel goed na.

Alles blijft zoals het is.
These users thanked the author Het Kanon for the post (total 2):
GrasmatFTS
User avatar
OmeAad
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 06 Jun 2023, 12:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 26 Mar 2024, 11:03 Onderzoek is niet zo moeilijk.

- Er is behoefte aan meer stoelen
- Er is vroeger geen rekening gehouden met uitbreiding
- Verder uitbreiden is dus duur
- Er is bijna geen ruime voor uitbreiding
- Een ander stadion willen we niet
- Fantasieën zoals de spoorlijn onder de de grond: Denk nog ff heel goed na.

Alles blijft zoals het is.
Eens met de meeste punten, en denk ook dat de conclusie gaat zijn dat de kosten te hoog zijn. Maar ruimte is er toch wel? Niet aan alle vier de zijden, maar de noord- en oostkant. Er zijn wel meer stadions waar een tribune helemaal of half over een doorgaande weg is gebouwd (zie het oude Vicente Calderon of de nieuwe uitbreiding bij Fulham).
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 26 Mar 2024, 11:03Alles blijft zoals het is.
Dan stagneer je als club (stilstaan is achteruitgang), bij PSV is wel doorgedrongen dat ze iets zullen moeten doen wbt uitbreiden.
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
Standbeeld
SjefPSV
Jeugdspeler
Posts: 32
Joined: 27 Jan 2022, 11:44
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 18 Mar 2024, 00:34den geven waarom de muziek vooraf op standje extreme gehoorschade
These users thanked the author SjefPSV for the post:
Fanatic-U-s
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 26 Mar 2024, 11:11
Het Kanon wrote: 26 Mar 2024, 11:03Alles blijft zoals het is.
Dan stagneer je als club (stilstaan is achteruitgang), bij PSV is wel doorgedrongen dat ze iets zullen moeten doen wbt uitbreiden.
Dat is het nadeel. Toch zal het zo gaan, verwacht ik. Wat het stadion betreft zit de club in een impasse.

Ooit kwam de kans op een WK in Nederland ter sprake. Dat geld had de impasse kunnen doorbreken. Ik zie zo snel geen andere doorbraak mogelijkheid aankomen.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Misschien iets samen met (de miljardensteun van) Brainport doen?

Nieuw stadion met allemaal techdingetjes.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Gewoon de hele Oost tribune afbreken en opbouwen zoals Dortmund de gelbe wand heeft gebouwd, stijl tegen het veld aan.
These users thanked the author Eindjehoger for the post:
Koenjo
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Kak, dat vond ik de mooiste optie aangezien er gewoon het minste had hoeven veranderen. Wellicht dat er idd met Brainport wat moois te bedenken valt....
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 11:48 Gewoon de hele Oost tribune afbreken en opbouwen zoals Dortmund de gelbe wand heeft gebouwd, stijl tegen het veld aan.
Ik denk niet dat je daar heel veel stoelen extra mee genereert
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 11:48 Gewoon de hele Oost tribune afbreken en opbouwen zoals Dortmund de gelbe wand heeft gebouwd, stijl tegen het veld aan.
Heel leuk voor ons als supporter, maar economisch gezien is dat natuurlijk een drama.

Bovendien hebben wij niet zoveel fanatieke supporters om een 'rode wand' ook maar in de richting van het fanatisme van die gelbe Wand te krijgen.
Ex unitate vires
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Schwarze Wand dan?
These users thanked the author De Realist for the post:
SomeOne
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Frico
Veelbelovend talent
Posts: 113
Joined: 06 Jun 2023, 20:17
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 11:48 Gewoon de hele Oost tribune afbreken en opbouwen zoals Dortmund de gelbe wand heeft gebouwd, stijl tegen het veld aan.
Gewoon volgend seizoen 't Gelredome een jaar lang huren en dan conform Real en Barca je eigen stadion verbouwen tot hypermodern voetbalstadion.
Vol met technische know-how;
- Brainport blij, ons stadion is 1 grote testlocatie
- Wij blij, want stadion nog steeds op de huidige plek
- verhuurder Gelredome blij, want Vitesse bestaat waarschijnlijk niet meer en toch naast Snollebollekes nog inkomsten een jaar lang vanuit het stadion :lol:

2 minpunten;
- de rest van Nederland chagrijnig want PSV is ineens niet meer provinciaal want voetbalt in Arnhem
- Rik Elfrink boos, want reiskosten nemen toe dus gratis account op dit netwerk!
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 26 Mar 2024, 11:39
DonyellMalen wrote: 26 Mar 2024, 11:11

Dan stagneer je als club (stilstaan is achteruitgang), bij PSV is wel doorgedrongen dat ze iets zullen moeten doen wbt uitbreiden.
Dat is het nadeel. Toch zal het zo gaan, verwacht ik. Wat het stadion betreft zit de club in een impasse.

Ooit kwam de kans op een WK in Nederland ter sprake. Dat geld had de impasse kunnen doorbreken. Ik zie zo snel geen andere doorbraak mogelijkheid aankomen.
Als wij ons huidige beleid kunnen doorzetten zal de vraag naar PSV kaartjes alleen maar groter worden. Dit is echt een hele flinke investering die je zal moeten doen maar met een goed beleid geloof ik wel dat we het er einde van de streep uit zullen halen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 26 Mar 2024, 11:39Dat is het nadeel. Toch zal het zo gaan, verwacht ik. Wat het stadion betreft zit de club in een impasse.

Ooit kwam de kans op een WK in Nederland ter sprake. Dat geld had de impasse kunnen doorbreken. Ik zie zo snel geen andere doorbraak mogelijkheid aankomen.
Jij ziet wel veel beren op de weg, gelukkig denkt PSV daar anders over. Wij zijn altijd een club geweest die voor innovatie en slimheid stond, dat zal je nu ook weer kunnen laten zien. Iedereen weet dat je als club wil doorgroeien je zal moeten uitbreiden, daarom ben ik ook zo benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 26 Mar 2024, 12:42
Het Kanon wrote: 26 Mar 2024, 11:39Dat is het nadeel. Toch zal het zo gaan, verwacht ik. Wat het stadion betreft zit de club in een impasse.

Ooit kwam de kans op een WK in Nederland ter sprake. Dat geld had de impasse kunnen doorbreken. Ik zie zo snel geen andere doorbraak mogelijkheid aankomen.
Jij ziet wel veel beren op de weg, gelukkig denkt PSV daar anders over. Wij zijn altijd een club geweest die voor innovatie en slimheid stond, dat zal je nu ook weer kunnen laten zien. Iedereen weet dat je als club wil doorgroeien je zal moeten uitbreiden, daarom ben ik ook zo benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek.
Er wordt een serieus onderzoek gestart, dus ik denk idd net als jij dat PSV er anders over denkt dan Het Kanon (waarmee ik niet zeg dat er niet dezelfde uitkomst kan komen natuurlijk..)
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Mensen roepen altijd snel dat er zoveel meer geld valt te verdienen met een groter stadion maar wil het zich écht terug gaan verdienen dan spreek je niet over 10.000 plaatsen extra. Als dit binnen het huidige Philips stadion + locatie niet kan dan moet je al een nieuw stadion bouwen. Hoe groot en hoe multifunctioneel (let op ligging) moet het dan al niet worden wil het echt zo'n substantiële vooruitgang worden? Ik vraag me zelfs af of wij een nieuw stadion van 50.000 man wel structureel uitverkopen als we het op een andere locatie neer ploffen.

Als je de seizoenskaarten met 100 euro duurder maakt pak je waarschijnlijk ook 3 miljoen per jaar meer. Niet dat de mensen daar blij van worden die het ineens niet meer kunnen/willen betalen maar wellicht is het met de huidige wachtlijsten dan wel nog steeds uitverkocht. Of minder seizoenskaarten en meer losse kaartverkoop waarbij je veel makkelijker een grotere omzet pakt. Als je een seizoenskaart duurder wil maken met 100 euro per jaar dan is dan 6 euro per wedstrijd maar je kunt er zo 15 euro bij plussen voor losse ticketverkoop, laat staan voor CL en/of toppers waar mensen lachend 100 euro betalen voor een kaartje.

Simpel voorbeeld: PSV verkoopt 5000 minder seizoenskaarten. Dan kan het 17 (wedstrijden) x 5000 (extra stoelen) x 20 euro (meerprijs voor 1 kaartje tov seizoen) al tussen 1,5 en 2 miljoen meer uit het stadion halen.

Laat ik duidelijk zijn dat er van mij helemaal niets hoeft te veranderen en als we stil staan qua stadion dan is dat maar zo. Het is de charme van PSV, de locatie is voor mij heilig en laat het voor iedereen gangbaar en betaalbaar zijn en blijven. Maar het is niet dat we niet meer geld uit het stadion kunnen halen als we andere keuzes zouden maken. En voor mij is een nieuw stadion geen optie op dit moment.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 26 Mar 2024, 12:42
Het Kanon wrote: 26 Mar 2024, 11:39Dat is het nadeel. Toch zal het zo gaan, verwacht ik. Wat het stadion betreft zit de club in een impasse.

Ooit kwam de kans op een WK in Nederland ter sprake. Dat geld had de impasse kunnen doorbreken. Ik zie zo snel geen andere doorbraak mogelijkheid aankomen.
Jij ziet wel veel beren op de weg, gelukkig denkt PSV daar anders over. Wij zijn altijd een club geweest die voor innovatie en slimheid stond, dat zal je nu ook weer kunnen laten zien. Iedereen weet dat je als club wil doorgroeien je zal moeten uitbreiden, daarom ben ik ook zo benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek.
Innovatie is een leuk clubimago, maar extra ruimte om te bouwen krijg je er niet zo maar bij getoverd. Net als de kosten/baten verhouding.

Jaren geleden op een vorig forum ging het al over het stadion (er was toen al een wachtlijst). Als het destijds aan mij had gelegen, dan had PSV nu al een aantal jaren in een Brainport stadion van meer dan 50.000 man gespeeld 😉 Weliswaar niet aan de Frederiklaan, maar toch.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Op korte termijn komen er sowieso 4000 stoelen bij heb ik vernomen, de schermen verdwijnen in ieder geval op Noord en worden business boxen. Oost gaat verbouwd worden en hier komen ook een x aantal extra stoelen bij. Verdere uitbreiding naar 45.000 ging op korte termijn niet gebeuren, dan zou het veld de grond in moeten of volledige tribunes overhoop worden gehaald en opnieuw worden opgebouwd.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 13:26Verdere uitbreiding naar 45.000 ging op korte termijn niet gebeuren, dan zou het veld de grond in moeten of volledige tribunes overhoop worden gehaald en opnieuw worden opgebouwd.
Kwam dit uit het onderzoek of staan de geplande verbouwingen er los van?
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 13:26 Op korte termijn komen er sowieso 4000 stoelen bij heb ik vernomen, de schermen verdwijnen in ieder geval op Noord en worden business boxen. Oost gaat verbouwd worden en hier komen ook een x aantal extra stoelen bij. Verdere uitbreiding naar 45.000 ging op korte termijn niet gebeuren, dan zou het veld de grond in moeten of volledige tribunes overhoop worden gehaald en opnieuw worden opgebouwd.
Mooie eerste stap. Hoe gaan die verbouwingen op Oost eruitzien?
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 26 Mar 2024, 11:03 Onderzoek is niet zo moeilijk.

- Er is behoefte aan meer stoelen
- Er is vroeger geen rekening gehouden met uitbreiding
- Verder uitbreiden is dus duur
- Er is bijna geen ruime voor uitbreiding
- Een ander stadion willen we niet
- Fantasieën zoals de spoorlijn onder de de grond: Denk nog ff heel goed na.

Alles blijft zoals het is.
Dit is wel waar je na simpelweg logisch nadenken en realistisch zijn op uitkomt denk ik. Heb je helemaal geen hip en peperduur onderzoeksbureau voor nodig joh. Hoop geld over de balk.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Het Kanon
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 26 Mar 2024, 13:32
Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 13:26 Op korte termijn komen er sowieso 4000 stoelen bij heb ik vernomen, de schermen verdwijnen in ieder geval op Noord en worden business boxen. Oost gaat verbouwd worden en hier komen ook een x aantal extra stoelen bij. Verdere uitbreiding naar 45.000 ging op korte termijn niet gebeuren, dan zou het veld de grond in moeten of volledige tribunes overhoop worden gehaald en opnieuw worden opgebouwd.
Mooie eerste stap. Hoe gaan die verbouwingen op Oost eruitzien?
Ik hoor binnenkort meer, maar op Oost is nog veel te winnen qua verbouwen. Voorheen kon dit allemaal niet door Guus Meeuwis, maar aangezien deze stopt kon er snel geschakeld worden want hier lagen al plannen van (welke ik wel ooit heb gezien, alleen weet niet of deze worden uitgevoerd). In principe bestaat de mogelijkheid om de hellingshoek van deze tribune aan te passen, waardoor er geloof ik (uit mijn hoofd want dit is echt lang geleden dat ik dit heb gezien) 8-10 nieuwe rijen kunnen ontstaan. Iedere rij is ook weer goed voor 120-140 stoelen ofzoiets. Je moet me hier niet op vastpinnen wat de precieze aantallen zijn, maar dit is ooit helemaal onderzocht en uitgewerkt.

Overigens gaan Oost en U samen vanaf einde volgend seizoen, heb ik al eerder benoemd hier en zal de supportershome worden verplaatst naar de achterkant Oost. Dit wordt dus 1 groot geheel, waarbij ook in de hoek tussen Oost en U extra capaciteit kan worden gegenereerd. Hier is nu nog een gapend gat van de volledige tribune hoog, welke gevuld kan worden.
These users thanked the author Eindjehoger for the post (total 5):
DonyellMalenSKERLA1913PSV.TijnComeOnPSV
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Als aanvulling op bovenstaande, als dit voor Oost kan kan dit natuurlijk ook voor West en Zuid. In de wandelgangen gaat het om 4000 nieuwe plekken dus ben oprecht benieuwd waar en hoe ze die gaan vullen.
Post Reply