Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Met mensen gok ik.
Bossche bol
Meervoudig international
Posts: 1024
Joined: 08 May 2023, 20:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 13:26 Op korte termijn komen er sowieso 4000 stoelen bij heb ik vernomen, de schermen verdwijnen in ieder geval op Noord en worden business boxen. Oost gaat verbouwd worden en hier komen ook een x aantal extra stoelen bij. Verdere uitbreiding naar 45.000 ging op korte termijn niet gebeuren, dan zou het veld de grond in moeten of volledige tribunes overhoop worden gehaald en opnieuw worden opgebouwd.
Krijgen de supporters op Zuid dan schermpjes in de stoeltjes om herhalingen en de tijd te zien?😉
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindelijk stopt Guus Meeuwis. Kan de tent tenminste verbouwd worden in de zomer volgend jaar.
Peter2
Jeugdspeler
Posts: 50
Joined: 04 Nov 2020, 19:25
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 13:26 Op korte termijn komen er sowieso 4000 stoelen bij heb ik vernomen, de schermen verdwijnen in ieder geval op Noord en worden business boxen. Oost gaat verbouwd worden en hier komen ook een x aantal extra stoelen bij. Verdere uitbreiding naar 45.000 ging op korte termijn niet gebeuren, dan zou het veld de grond in moeten of volledige tribunes overhoop worden gehaald en opnieuw worden opgebouwd.
Aangezien ikzelf op U sta heb ik eens voor een wedstrijd rijen geteld en dan kan je toch bij elk scherm een man of 500 kwijt dus 1000 seizoenskaarten of twee businessboxen...
Maar als je 4000 stoelen erbij wilt en je kan er op Oost maximaal 1400 extra creëren, waar ga je dan in hemelsnaam die andere 2600 erbij krijgen, als je kiest om geen scc maar businessboxen op Noord te doen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 13:48
DonyellMalen wrote: 26 Mar 2024, 13:32

Mooie eerste stap. Hoe gaan die verbouwingen op Oost eruitzien?
Ik hoor binnenkort meer, maar op Oost is nog veel te winnen qua verbouwen. Voorheen kon dit allemaal niet door Guus Meeuwis, maar aangezien deze stopt kon er snel geschakeld worden want hier lagen al plannen van (welke ik wel ooit heb gezien, alleen weet niet of deze worden uitgevoerd). In principe bestaat de mogelijkheid om de hellingshoek van deze tribune aan te passen, waardoor er geloof ik (uit mijn hoofd want dit is echt lang geleden dat ik dit heb gezien) 8-10 nieuwe rijen kunnen ontstaan. Iedere rij is ook weer goed voor 120-140 stoelen ofzoiets. Je moet me hier niet op vastpinnen wat de precieze aantallen zijn, maar dit is ooit helemaal onderzocht en uitgewerkt.

Overigens gaan Oost en U samen vanaf einde volgend seizoen, heb ik al eerder benoemd hier en zal de supportershome worden verplaatst naar de achterkant Oost. Dit wordt dus 1 groot geheel, waarbij ook in de hoek tussen Oost en U extra capaciteit kan worden gegenereerd. Hier is nu nog een gapend gat van de volledige tribune hoog, welke gevuld kan worden.
Hellingshoek aangepast waardoor de tribune steiler wordt of juist minder steil?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 26 Mar 2024, 13:26 Op korte termijn komen er sowieso 4000 stoelen bij heb ik vernomen, de schermen verdwijnen in ieder geval op Noord en worden business boxen. Oost gaat verbouwd worden en hier komen ook een x aantal extra stoelen bij. Verdere uitbreiding naar 45.000 ging op korte termijn niet gebeuren, dan zou het veld de grond in moeten of volledige tribunes overhoop worden gehaald en opnieuw worden opgebouwd.
Ik heb het zojuist nagevraagd en ik krijg "Er klopt heel veel niet aan dit verhaal, waar hoor je dat van?"

Don't shoot the messenger, haha.
Last edited by Ardbeg on 27 Mar 2024, 15:02, edited 1 time in total.
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Al zouden we in de toekomst naar een nieuwe locatie gaan, wat ik zelf niet denk, waar is uberhaupt plek?
Peter2
Jeugdspeler
Posts: 50
Joined: 04 Nov 2020, 19:25
FOOTB_REM_S: No

Dan zou je moeten kijken naar een stuk groen, bij voorbeeld bij de Hondsheuvel (boven TU/e). Is nu sportpark en golfbaan.
Daar is het ruim genoeg om een groter stadion neer te zetten dan wat we nu hebben. Dat is 2000 meter van Stationsplein ipv 950 meter wat het nu is.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

In de Heet van de Herdgang podcast van afgelopen week is al gezegd dat weggaan van de huidige plek geen optie is toch?
Ex unitate vires
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Misschien heeft PSV over 5 jaar een AD die die muffe behoudzucht niet de club in de weg laat zitten.
These users thanked the author Het Kanon for the post:
Bram
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een goed bestuurder durft impopulaire beslissingen te nemen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Noem het maar "muffe behoudzucht", op deze locatie willen blijven. Ik ken maar (gelukkig) weinig Eindhovenaren die naar een andere locatie zouden willen. Blij dat onze AD verder kijkt dan zomaar vertrekken.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 Mar 2024, 15:52 Een goed bestuurder durft impopulaire beslissingen te nemen.
Maar impopulaire beslissingen nemen, maakt je nog geen goed bestuurder... ;)
These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 2):
HeissenberrugDe Realist
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

29.04.2007 wrote: 27 Mar 2024, 16:12
Standbeeld wrote: 27 Mar 2024, 15:52 Een goed bestuurder durft impopulaire beslissingen te nemen.
Maar impopulaire beslissingen nemen, maakt je nog geen goed bestuurder... ;)
Kijk, dat is omdenken. ;)
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 27 Mar 2024, 16:09 Noem het maar "muffe behoudzucht", op deze locatie willen blijven. Ik ken maar (gelukkig) weinig Eindhovenaren die naar een andere locatie zouden willen. Blij dat onze AD verder kijkt dan zomaar vertrekken.
Laten we onze mogelijkheden vooral niet laten beperken door degenen die niet verder denken dan de plaatselijke friettent en de dorpspomp. Dat gemauw altijd van ik wil dit niet, ik wil dat niet ik wil zus/zo niet. Altijd met de nadruk op ik.
These users thanked the author Het Kanon for the post (total 2):
AddoCultheldruuddevil
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 27 Mar 2024, 15:28 Misschien heeft PSV over 5 jaar een AD die die muffe behoudzucht niet de club in de weg laat zitten.
Exact, in Eindje blijven is niet heel goed voor de club. Een verhuizing richting Den Haag - waar een grote potentiele achterban zit en geen Eredivisieclub - geeft veel meer kans op doorgroeien.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 27 Mar 2024, 16:39
Ardbeg wrote: 27 Mar 2024, 16:09 Noem het maar "muffe behoudzucht", op deze locatie willen blijven. Ik ken maar (gelukkig) weinig Eindhovenaren die naar een andere locatie zouden willen. Blij dat onze AD verder kijkt dan zomaar vertrekken.
Laten we onze mogelijkheden vooral niet laten beperken door degenen die niet verder denken dan de plaatselijke friettent en de dorpspomp. Dat gemauw altijd van ik wil dit niet, ik wil dat niet ik wil zus/zo niet. Altijd met de nadruk op ik.
Dus omdat jij een bepaald standpunt in neemt, denken de mensen die op deze locatie willen blijven niet verder dan de plaatselijke friettent en de dorpspomp, of is het gemauw? Wat een ontzettend bekrompen insteek.
These users thanked the author Ardbeg for the post:
Franciscus
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Probeer eens een volwassen reactie te geven die niet begint met dus. Wat moet ik hier mee?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 27 Mar 2024, 16:50 Probeer eens een volwassen reactie te geven die niet begint met dus. Wat moet ik hier mee?
Zegt degene met de reactie die niet verder komt dan eigen inlevingsvermogen en op basis daarvan de mening van anderen devalueert tot "gemauw", "muf behoudzucht", "niet verder kijken dan de lokale friettent" en dergelijke. Sterk hoor.
Bossche bol
Meervoudig international
Posts: 1024
Joined: 08 May 2023, 20:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nie mauwen, maar bouwen!
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bram wrote: 27 Mar 2024, 15:01 Al zouden we in de toekomst naar een nieuwe locatie gaan, wat ik zelf niet denk, waar is uberhaupt plek?
Helmond Brandevoort
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 27 Mar 2024, 15:52 Een goed bestuurder durft impopulaire beslissingen te nemen.
Vraag me sterk af of de businesscase voor een nieuw stadion interessant is.

De grond waarop het stadion staat is goud maar door PSV al verkocht. We betalen een erfpacht maar voor de rest spelen we in een goedkoop onderkomen. Een nieuw stadion elders moet volledig gefinancierd worden. En dat gaat om forse bedragen. Zie Feyenoord, je zit al snel op 400 miljoen. Dat moet dan worden terugverdiend worden door de pakweg 15.000 stoeltjes meer. Zie het spelersbudget dan ook niet zomaar stijgen bij een nieuw stadion. Wellicht pas een goede investering voor de heel lange termijn.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

koetje wrote: 27 Mar 2024, 17:55
Standbeeld wrote: 27 Mar 2024, 15:52 Een goed bestuurder durft impopulaire beslissingen te nemen.
Vraag me sterk af of de businesscase voor een nieuw stadion interessant is.

De grond waarop het stadion staat is goud maar door PSV al verkocht. We betalen een erfpacht maar voor de rest spelen we in een goedkoop onderkomen. Een nieuw stadion elders moet volledig gefinancierd worden. En dat gaat om forse bedragen. Zie Feyenoord, je zit al snel op 400 miljoen. Dat moet dan worden terugverdiend worden door de pakweg 15.000 stoeltjes meer. Zie het spelersbudget dan ook niet zomaar stijgen bij een nieuw stadion. Wellicht pas een goede investering voor de heel lange termijn.
Dit, plus ik geloof niet dat er heel veel clubs zijn die uiteindelijk erg blij zijn geworden van verhuizen uit het centrum van de stad.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

koetje wrote: 27 Mar 2024, 17:55
Standbeeld wrote: 27 Mar 2024, 15:52 Een goed bestuurder durft impopulaire beslissingen te nemen.
Vraag me sterk af of de businesscase voor een nieuw stadion interessant is.

De grond waarop het stadion staat is goud maar door PSV al verkocht. We betalen een erfpacht maar voor de rest spelen we in een goedkoop onderkomen. Een nieuw stadion elders moet volledig gefinancierd worden. En dat gaat om forse bedragen. Zie Feyenoord, je zit al snel op 400 miljoen. Dat moet dan worden terugverdiend worden door de pakweg 15.000 stoeltjes meer. Zie het spelersbudget dan ook niet zomaar stijgen bij een nieuw stadion. Wellicht pas een goede investering voor de heel lange termijn.
Ja, laatst ging de discussie hier ook al over. Eindstand is het allemaal hypothetisch gelul want een nieuw stadion is momenteel geen (realistische) optie. Dus de discussie heeft weinig meerwaarde.
Post Reply